Laihduttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0obe
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
28
Kertokaas joku viisaampi ja kokeneempi mulle, että minkä takia paino ei suostu tippumaan!?
Kalorilaskuri.fi kertoo, että painon/pituuden, sukupuolen ja urheilumäärän takia sais syödä päivässä rapiat 5000kcal jos tässä samassa painossa haluaisi olla.
Syön nyt jonkun 1000-1500 kcal päivä ja yritän katsoa että menis mahdollisimman paljon proteiinia siinä samalla. Lenkkeilen ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Mikä tässä hommassa on, kun tuon mukaan pitäisi olla ainakin 3000kcal miinuksella joka päivältä, mutta paino ei tipu silti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotain 4000kcal menee jo ilman liikuntaa, ja sitten se rauhallinen lenkkeily+sali niin siitä tulee ilmeisesti 1000kcal lisää, mutta en sitten tiedä miten luotettava tuo laskuri on?

Tietysti periaatteessa 15v ja jos on kovakin kasvuvauhti menossa... Sulla tuskin kuitenkaan enää.

Toisekseen lopeta noi diettailut ja reenaile vaan, Vaikka pituutta ei enää tulisikaan niin varmasti rotevoidut/"miehistyt" vielä
lisää ihan luonnostaankin.

Ottaa vaan pikku hiljaa päähän:D, kun nyt puol vuotta käyny aktiivisesti oikeestaan salilla ja jotain lihaksen alkua olis jo tuolla rasvojen alla piilossa :D Pitäs saada vähän ees pois. Joku 5-10kg. Näkys tulokset vähän selvemmin.

Sulla on laskennallinen koomakulutus 2200KCal päivässä. Siihen kun lisää normaalit kävelyt sun muut, niin ollaan 2860KCal kulutuksessa. Tähän tunnin salitreeni 400KCal + tunnin rauhallinen lenkki 600KCal, niin päästään sinne vajaaseen neljään tonniin.
Jos et noilla kaloreilla laihdu, niin on laskut pielessä. Jos olisin sinä, niin söisin treenipäivänä 2500KCal ja lepopäivänä sen 1500-2000KCal ja tutkailisin pari viikkoa tapahtuuko mitään.
Punnitse itsesi aina aamuisin, niin elimistö on suunnilleen samassa tilassa punnitustapahtumassa. Kilo viikossa on sitten jo ihan hyvää vauhtia. Maltti on valttia tässäkin hommassa.

Tarkottaako se aamupaino sitten sitä kun on just heränny, vai aamupalan jälkeen? vai aamupaskan jälkeen? :D Oon aina miettinyt.

Eli kivasti mukavasti kaikista hoikimmassa kunnossa, ok! Ja kilo viikossa on se paras tekniikka? eli pakkaselle pitäs päästä joku 1000kcal per päivä..

Kilo viikossa maksimi jos meinaat saada niitä lihaksia pysymään! Lähtisin itse semmoisilla kevyillä 500kcal miinuksilla per päivä. Voimapainotteista treeniä ja mucho proteinos! :puntti: Lähtee se rasva sitten palamaan eikä ne lihakset kulu siinä rytäkässä niin rajusti.

Jos ei älytön hoppu ole niin mahdollisimman isoilla kaloreilla koittaisin alkuun jos toimii. Itse olin dieetin aloittaessani 8vk sitten 174/81. Tällä hetkellä aamupaino n.76.5kg. Aloitin itse siis n.2600kcal/vrk. Tämä oli itselle liikaa, mutta olenkin sinua huomattavasti pienempi. Eli jotain 2800kcal vois varmaan sun tapauksessa olla hyvät aloituskalorit. Itsellä kalorit nyt 1800-2200kcal/vrk ja paino tippuu todella tasaisesti ja voimatasot säilyvät. Aion olla jatkossakin kärsivällinen ja pyrkiä nimenomaan minimoimaan lihasmassan häviämistä. Lihaskuntoa 4krt/vko ja HIIT 3krt/vko. Kirjoitin nyt vain omat esimerkit tänne sen takia, että saisit vähän vertailupohjaa. Tuo 1000-1500kcal/vrk tuossa aloituspostissa vaan on aivan liian vähän.

Nyt kun kuuntelee noita juttuja niin kai sitä sitten pitäs syödä vähän enemmän. Tuntuu vaan, että ei se paino mihinkää tipu jos syö sen 2000+ kcal päivässä :D Se on jo ihan reipas määrä sapuskaa kumminkin. En sitten tiedä, todella vähän kokemusta yhtään mistään diettaamisesta. Mutta hiljaa hyvä tulee, pitää nyt kattoa miten paljon alkaa jäädä lihakset jälkeen.

Kuinka paljon sulla on läskiä? Vaikuttaa siltä, että jos 1000-1500kCal/vrk ei muka laihduta, niin hormonit ohjaavat vähän helvetin tehokkaasti ravintoa varastoon. Tuossa iässä kroppa nimittäin saattaa haluta kasvaa vielän jonkin verran. Tosin siltikin pitäisi painon pudota ja heittämällä. Todennäköisimmin kyseessä on kuitenkin jonkin sortin laskuvirhe, tuollahan laihtuu 60kg nainenkin.

Kyllä se pyörii siinä 1000-1500 kcal paikkeilla ja ei ole tapahtunu mitään oikeasti. Paino ainakin pysynyt melko lailla samoissa, rasvaa on saattanu vähän jopa lähteekkin.

Pidät nyt ensikesänä paidan päälläsi jos siltä tuntuu ja laihduttelet vasta myöhemmin.

Jotain tossa menee ketuiksi koska vaikea kuvitella kenenkään jaksavan yhtään mitään moisilla miinuskaloreilla. Ainoa mahdollisuus
oikeestaan joku totaalinen aineenvaihdunta jumi. Käyt varmaan kerran viikossa paskalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom