Laihduttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0obe
  • Aloitettu Aloitettu
Jotain on yhtälössä pielessä joo, koska tommoset 1000-1500 kcal tekee tämmöselle vähän raavaammallekin naiselle tiukkaa jaksamisen kanssa, saati sitten ton kokosen kundin kohdalla....:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on vähän samoja ongelmia. Mitat 183/89 tällä hetkellä ja päivän kalorit 1000-1300kcal. 4 kertaa viikossa salilla 2-jakoisella ja 2-3 kertaa kävely/juoksulenkki n. 1h ja paino ei ole tippunut 4 viikkoon. :wtf:

Edit. Lisätääs vielä, että hyvin jaksaa ja joka viikko tulokset nousee salilla.

Mulla on vähän samoja ongelmia. Mitat 183/89 tällä hetkellä ja päivän kalorit 1000-1300kcal. 4 kertaa viikossa salilla 2-jakoisella ja 2-3 kertaa kävely/juoksulenkki n. 1h ja paino ei ole tippunut 4 viikkoon. :wtf:

Edit. Lisätääs vielä, että hyvin jaksaa ja joka viikko tulokset nousee salilla.

Auttaiskoha jos muutaman päivän söisit iha reilusti 3000+ kaloria ja siitä sit taas alat puottelee -500kcal viikottain aina sinne 1800-2000kcal asti. Siitä ei kyl alemmas varmaa kannate mennä vaa lisää sit liikuntaa mielummin.

Se nyt vaan ei ole mahdollista että ei laihdu vaikka kuluttaa enemmän kuin syö. Ei ihmisruumis pysty taikomaan mistään sitä energiaa itsestään lisää. Tarkkuutta niihin syömisiin. :)

No näihän sen pitäisi olla kaikessa yksinkertaisuudessaan, että paino tippuu jos syö alle kulutuksen mutta olen laskenut kaikki mitä suuhuni pistän, ketsuppia myöden. Ja toi 1300kcal on ihan max, mitä tulee päivän aikana syötyä. Mässypäiviä (ettei pää hajoa) kerta kahteen viikkoon, niitten päivien kalorimäärää tosin en ole laskenut, mutta tod. näk. yli 3000.

Painoa on tippunut tähän mennessä n. 20kg. Ton Kuppen systeemin vois laittaa jossain vaiheessa kokeiluun.

Onkohan mulla sitten vaa'assa vikaa vai onko koulusafka sitten vaan ihan sairaalloista rasvaa? :D Jännä juttu tää kyllä on kaikin puolin.

Sano mitä sanot mut oon tämänkin asian kokeillut oman kropan kautta ettei toi sun väittämä pidä paikkaansa. Ja EI, ei tartte laittaa mitää linkkejä tutkimuksiin ;) Kyllä se kroppa menee sille "säästölieekille" aikanaan ku kuukausia kituuttaa tarpeeks pienel ravinnol ja jos jostain sen paino lähtee nii lihoista mutta niistäkin se yrittää pitää kaikin voimin kylläkin kiinni. peace :)

Tää viesti siis nim. Hobittech:lle

Sano mitä sanot mut oon tämänkin asian kokeillut oman kropan kautta ettei toi sun väittämä pidä paikkaansa. Ja EI, ei tartte laittaa mitää linkkejä tutkimuksiin ;) Kyllä se kroppa menee sille "säästölieekille" aikanaan ku kuukausia kituuttaa tarpeeks pienel ravinnol ja jos jostain sen paino lähtee nii lihoista mutta niistäkin se yrittää pitää kaikin voimin kylläkin kiinni. peace :)

Tää viesti siis nim. Hobittech:lle

Niinpä. Väittäisin tommosen 1000-1300 kalorii olevan keskivertomiehelle kyllä niin vähän, että säästöliekille se menee väkisin se kroppa. Olettaen siis, että tosiaan ihan varmasti kalorit on tohon haarukkaan.

Kertokaas joku viisaampi ja kokeneempi mulle, että minkä takia paino ei suostu tippumaan!?
Kalorilaskuri.fi kertoo, että painon/pituuden, sukupuolen ja urheilumäärän takia sais syödä päivässä rapiat 5000kcal jos tässä samassa painossa haluaisi olla.
Syön nyt jonkun 1000-1500 kcal päivä ja yritän katsoa että menis mahdollisimman paljon proteiinia siinä samalla. Lenkkeilen ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Mikä tässä hommassa on, kun tuon mukaan pitäisi olla ainakin 3000kcal miinuksella joka päivältä, mutta paino ei tipu silti?

Chiitti-päivä? Vois potkaista aineenvaihdunnan paremmin käyntiin...

No nyt pidin sen chiitti päivän, söin paljon. Mutta siis pullat, keksit, karkit, jätskit, sipsit osioon en koskenu. :) Hiilarivarastot lienee täytty aika lailla taas vaihteeks sitten siinä samalla.

Kertokaas joku viisaampi ja kokeneempi mulle, että minkä takia paino ei suostu tippumaan!?
Kalorilaskuri.fi kertoo, että painon/pituuden, sukupuolen ja urheilumäärän takia sais syödä päivässä rapiat 5000kcal jos tässä samassa painossa haluaisi olla.
Syön nyt jonkun 1000-1500 kcal päivä ja yritän katsoa että menis mahdollisimman paljon proteiinia siinä samalla. Lenkkeilen ja käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Mikä tässä hommassa on, kun tuon mukaan pitäisi olla ainakin 3000kcal miinuksella joka päivältä, mutta paino ei tipu silti?

Yritä jättää hiilarit pois päivällä, jolloin verensokeri ei nouse samalla tavalla. Skippaa vaikka aamupala(kahvi eioo pahitteeks) ja syö päivällä vaan jotain pientä rasvaista / proteiinipitoista safkaa, jos siltä tuntuu, välttäen siis kuitenkin hiilaria. Etenkin nopeat hiilarit nostaa verensokeria, ja verensokerin lähtiessä nousuun keho alkaa tuottamaan insuliinia joka taas laskee verensokerit takaisin normiin. Insuliini vaan sattumoisin varastoi energiaa(mikä on laihtumisen vastakohta), minkä takia se onkin hyvä juttu esim. treenien jälkeen kun halutaan lihaksiin kasvua ja ravinteita nopeasti, mutta ei hyvä laihdutettaessa.

Päivällä taas jos et syö paljon mitään niin verensokerit laskee nopeasti, tätä ei pidä pelästyä sillä elimistö reagoi tähän normaalisti ja maksa alkaa tuottamaan tasasesti energiaa - käyttäen jopa omia kehon rasvoja energialähteenä. http://www.endocrineweb.com/images/sugar.gif .Hormooni glukakoni onkin päinvastainen kuin insuliini, eli ei varastoi energiaa vaan vapauttaa sitä elimistöstä(laihtumisen kannalta hyvä).

Illalla voit safkailla sitten taas hiilarit ym. safkat, että jaksat taas olla syömättä hirveitä mättöjä huomenna kesken päivää :) Tuolla "intermittent fasting" ketjussa on varmaan lisää juttua tästä. Mutta aatelin tulla pätemään tänne kerrankin, jos vaikka sais innostumaan.

Alottaja voisi listata ne päivän ruuat tänne jotta pääsis joku osaava kattomaan onko kalorit ihan oikeesti siellä miinuksella. Jos paino ei tipu, on yleensä laskettu joko kulutetut tai syödyt kalorit väärin.

Ja niille jotka huutelee säästöliekistä ja cheatti-päivistä; se maaginen säästöliekki ei laske kulutusta niin paljoa että poika/mies, joka kuluttaa 3000kcal päivässä ja syö sen 1000-1500kcal ei kaventuisi. Ihan omakohtaisella kokemuksella voin kertoa että kyllä sen aineenvaihdunnan hidastumisen huomaa (palelu, väsymys, ummetus, ajatuksen hitaus), ja samalla kokemuksella voin kertoa että silti paino putoaa kun käy miinuksilla.

Kyllä se säästöliekki on olemassa. Olin vuoden kovilla miinuksilla ja aina se keho osas ottaa energian jostain muualta. Välillä säästöstä ja välillä liekistä. Eiku vittu multahan tippu yli 30 kg tuona aikana..ei saatana on sen pakko olla olemassa kun mummo ja tätikin on sitä mieltä :D. Ei tartte mennä koville miinuksille kun siihen on näin helvetin hyvä syy. Varokaa sitä säästöliekkiä, voi jopa painonousta jos oikein nasahtaa päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom