laihduttaminen ja kofeiini?

ei kun tässä vaan kyselisin että vaikuttaako tuo kofeiini millään tavalla laihduttamiseen? tässä kun pitäs alottaa parin kuukauden laihduttaminen ja saamaan vähän läskiä pois. sitä ollaan koukussa hieman tohon coka colloo ja en haluais lopettaa sitä kokonaan ja oon nyt siirtynyt lighti kokikseen niin tuleeko siitä mitään tavaraa mikä vois hidastaa tota laihduttamista. siinä lukee että 0 % sokeria ja 0 % hiilareita mutta jotenkin tuntuu että se saattas vähän hidastaa tota laihduttamista. vai onko siinä mitään aineita mikä vois vaikuttaa? ei mulla muuta kiitoksia etukäteen vastauksista

heebo1234 sanoi:
ei kun tässä vaan kyselisin että vaikuttaako tuo kofeiini millään tavalla laihduttamiseen? tässä kun pitäs alottaa parin kuukauden laihduttaminen ja saamaan vähän läskiä pois. sitä ollaan koukussa hieman tohon coka colloo ja en haluais lopettaa sitä kokonaan ja oon nyt siirtynyt lighti kokikseen niin tuleeko siitä mitään tavaraa mikä vois hidastaa tota laihduttamista. siinä lukee että 0 % sokeria ja 0 % hiilareita mutta jotenkin tuntuu että se saattas vähän hidastaa tota laihduttamista. vai onko siinä mitään aineita mikä vois vaikuttaa? ei mulla muuta kiitoksia etukäteen vastauksista

Kahvi on termogeneesi eli sinällään hyvä apu laihduttamiseen. Kannattaa juoda.
Limukka lightissa ei sitten ole mitään kaloreita eli ei se laihdutusta estä. Se onkin vain hyvä apu dieetillä, kun ei muuten saa vetää ihan kaikkea;)

heebo1234 sanoi:

Sinänsähän tuossa light kokiksessa ei ole mitään "lihottavaa" tai laihdutusta estävää. Muistelen kuitenkin, että jossain tutkimuksessa sanottiin aspartaamin lisäävän nälän tunnetta eli siinä mielessä nuo light juomat olisivat huonoja dieetillä. Joku paremmin asiaa tunteva voisi valaista asiasta...

Larzan sanoi:
Sinänsähän tuossa light kokiksessa ei ole mitään "lihottavaa" tai laihdutusta estävää. Muistelen kuitenkin, että jossain tutkimuksessa sanottiin aspartaamin lisäävän nälän tunnetta eli siinä mielessä nuo light juomat olisivat huonoja dieetillä. Joku paremmin asiaa tunteva voisi valaista asiasta...

Mulla tulee aina yleensä jano kun oon juonut isomman satsin lightia. Aspartaamia juu, mutta nälkä? Joku tosiaan voisi valaista asiaa.

Larzan sanoi:

Muistelen kanssa kuulleeni jotain tuonsuntaista, mutta minun vatsani ei ole. Suomennettuna mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia, ja luulen että jos kyseessä on normaali laihduttaminen ja ruokavalio muuten kunnossa niin ei siitä mitään näläntunnetta tule. Kun kumminkin on varmaan tarkoitus laihduttaa järkevästi eli niin että ruokaa tulee syötyä tarpeeksi eikä millään lentoemokuurilla.

Katri Manninen kertoo Kutri.netissä:

Uskon, että väitteet makeutusaineiden aiheuttamasta makeannälästä perustuvat sille tosiasialle, että jos esim. keinomakeutettua limua juodaan alhaisesta verensokerista aiheutuvaan makeannälkään, makeannälkä ei tietenkään katoa mihinkään ennen kuin verensokeri nousee (ja sitähän se ei tee pelkkiä vähäenergisiä makeutusaineita nauttimalla).

Light-limu on dieettaajan pelastus. Itse ainakin tuin dieetin aikana virvoitusjuomayhtiöitä noin litralla päivässä. Kun makeaa teki mieli, join kolaa. :D

KUULEMMA: Makeutusaineet nostavat insuliinia, joten kyllä, se on jonkin verran haitallista laihtumisen kannalta. Tällä perusteella ymmärrän miksi se auttaisi anorektikoita.

Parasta olisi varmaan yrittää päästä liikakäytöstä eroon ja opetella juomaan vettä, vissyä taikka kahvia.

Oma kokemus myös tukee käsitystä. Suurin lihoamiseni (20kg n. 2 vuodessa) ajoittui samaan aikaan kun aloitin light-juomien suurkäytön.

Kofeiini hyvä, aspartaami paha.

No ei kofeiinista mitään haittaa dieetillä ole, vai mitä Halo tarkotit noilla haitoilla? Riippuvaisesksi siitä jossainmäärin tulee jos jatkuvasti vetää ja sitten saattaa olla esim. päänsärkyä jos ei saa kofeiiniannosta. Tämä ei ole mitään tieteellisempää, vaan ihan omia havaintoja kovista kahvinjuojista.

Timba79 sanoi:
No ei kofeiinista mitään haittaa dieetillä ole, vai mitä Halo tarkotit noilla haitoilla? Riippuvaisesksi siitä jossainmäärin tulee jos jatkuvasti vetää ja sitten saattaa olla esim. päänsärkyä jos ei saa kofeiiniannosta. Tämä ei ole mitään tieteellisempää, vaan ihan omia havaintoja kovista kahvinjuojista.

Joo, siis en mä dieetillä vaan niinkunnoin yleisesti. Itse käytän kofeiinia aivan älyttömän vähän niin en tiedä noista riippuvuusjutuista tms. Joskus lapsenä äiti pelotellut kofeiinin, kahvin tms vaaroista, ne on kuulemma kaikki sellaisia myrkkyjä :rolleyes: Mietin vaan, että onkohan kofeiinilla sitten oikeasti jotain haittoja, vai onko mua aivopesty ihan turhaan?

modified sanoi:
Jos kärjistäen puolet suomalaisista juo 10 kuppia kahvia päivässä, niin ei se kovin hengenvaarallista voi olla.
Siitä Harvadin Sairaanhoitaja tutkimuksesta. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&dopt=Abstract&list_uids=8604958 A strong inverse relationship was similarly found for caffeine intake from all sources and risk of suicide Kofeiinin saanti pienentää itsemurhariskiä :worship:

Ja sitten sydäntautien suhteen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&dopt=Abstract&list_uids=8627967 "These data indicate that coffee as consumed by US women is not an important cause of CHD." Tämä siis naisilla, mutta tulos olisi varmaan aika samanlainen miehillä.

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/abstract/294/1/97

Conclusions This systematic review supports the hypothesis that habitual coffee consumption is associated with a substantially lower risk of type 2 diabetes

modified sanoi:
Jos kärjistäen puolet suomalaisista juo 10 kuppia kahvia päivässä, niin ei se kovin hengenvaarallista voi olla.

Kaikki kuitenkin kuolevat, eli kahvia juovilla suomalaisilla on 100% mahdollisuus kuolla.

OutOfShape sanoi:
Light-limu on dieettaajan pelastus. Itse ainakin tuin dieetin aikana virvoitusjuomayhtiöitä noin litralla päivässä. Kun makeaa teki mieli, join kolaa. :D

Mulla on usein aivan käsittämätön makeannälkä, kun herään yöllä ja lightti-juomat (limut tai esim. Fun Light) kyllä auttaa joka kerta (paitsi jos kaapista löytyy jotain karkkia niin nekin tulee välillä syötyä :hyper: )

OutOfShape sanoi:

Mulla on usein aivan käsittämätön makeannälkä, kun herään yöllä ja lightti-juomat (limut tai esim. Fun Light) kyllä auttaa joka kerta (paitsi jos kaapista löytyy jotain karkkia niin nekin tulee välillä syötyä :hyper: )

Back
Ylös Bottom