SUPERCARB 1kg -40%

Laihduttaa ensin ja sitten alkaa käymään kuntosalilla?

Hei! Olen tässä nyt parin vuoden sisään laihduttanut 30kg ja haluaisin laihtua vielä noin 10kg. Olen siis 168cm pitkä ja painan nyt 78kg, painoin ennen 108kg. Olen käynyt joskus muutamia kuukausia säännöllisesti salilla mutta en näe oikein syytä käydä. Laihduttaminen ja lihaksen hankkiminen kun eivät oikein sovi tehtäväksi yhtä aikaa (näin minulle on kerrottu). Syön terveellisesti ja harrastan mahdollisimman paljon aerobista liikuntaa; kuntonyrkkeilyä, juoksua, pyöräilyä ja sauvakävelyä. Kannattaako salilla käyminen aloittaa tosissaan "kiinteytymis mielessä" vasta sitten kun on lopettanut laihduttamisen vai jo nyt? En koe olevani hirveän läski mutta haluaisin saavuttaa tuon normaalipainon.

Kiitos vastauksista!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
itse olen ollut normipainoinen kun salilla olen ruvennut käymään ja todella aloittelija olen vieläkin, mutta kerrompa tässä mitä minulle on neuvottu=) Eli en usko että salilla käynnistä haittaa on. Laihduttaessa palaa lihas myös läskin lisäksi, mutta itse ajattelisin näin että salilla käynti hieman hidastaisi tuota lihaksen palamista..(te kokeneemmat..korjatkaa ihmeessä jos olettamukseni on väärät!!) Alussa myös lihasta saattaa tulla vaikka onkin dietillä koska on aloittelija ja lihas ei ole tottunut rasitukseen. Mutta totta tuokin että dietti ja lihaksen hankkiminen samaan aikaan ei natsaa. Nämä kokeneemmat mimmit osaa kertoa paremmin että miksi ei. Itse sinuna lähtisin kyllä reippain mielin salille nostelemaan puntteja edes kerta pari viikkoon. Ja hatun nosto tuohon painon pudotukseen! Ja laihduttajalle on tärkeää liikunnan monipuolisuus, mikä sinulla näyttääkin olevan. Eli lihaskuntoa ja aerobista..

Tässä siis minun omia aatteitani ja näin olen ymmärtänyt mitä minulle on neuvottu =) Ja tsemppiä viimeisten kilojen pudotukseen!!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hei! Olen tässä nyt parin vuoden sisään laihduttanut 30kg ja haluaisin laihtua vielä noin 10kg. Olen siis 168cm pitkä ja painan nyt 78kg, painoin ennen 108kg. Olen käynyt joskus muutamia kuukausia säännöllisesti salilla mutta en näe oikein syytä käydä. Laihduttaminen ja lihaksen hankkiminen kun eivät oikein sovi tehtäväksi yhtä aikaa (näin minulle on kerrottu). Syön terveellisesti ja harrastan mahdollisimman paljon aerobista liikuntaa; kuntonyrkkeilyä, juoksua, pyöräilyä ja sauvakävelyä. Kannattaako salilla käyminen aloittaa tosissaan "kiinteytymis mielessä" vasta sitten kun on lopettanut laihduttamisen vai jo nyt? En koe olevani hirveän läski mutta haluaisin saavuttaa tuon normaalipainon.

Kiitos vastauksista!

Miksein salilla voisi käydä, jos on haluaa laihduttaa? Mitenkähän fitnesskisaajat sitten laihtuvat sekä kiloissa, mittaneuhassa että silmissä, jos kerran salitreeni on juuri se tärkein treenimuoto laihdutettaessa? Enkä nyt halua kenenkään vertaavan itseään fitnesskilpailijaan, saati heidän dieettiinsä mutta periaatehan on sama.

Se on kyllä totta, että painossa ei välttämättä tapahdu samanlaisia (suuria) muutoksia, jos laihduttaa niin, että käy myös salilla. Mutta luultavammin oikeanlaisella salitreenillä kehonkoostumus ja kehonkuva muuttuvat timmimmiksi, kun kehossa on enemmän lihasmassaa. Aerobinen liikunta on toki laihduttaessa tärkeää järkevissä määrin mutta kyllä lihaskuntoharjoitteluakin tarvitaan, jo ihan terveyden ja jaksamisen kannalta. Jos haluat pitkänaikavälin vaikutuksia ja liikunnallista elämäntapaa, suosittelisin aerobisen lisäksi lihaskuntotreeniä. Ei sali ole ainoa paikka, jossa sitä voi tehdä. Kotona tai lihaksuntotunneillakin saa jo tuntumaa ja varmasti kehittymistä lihaskuntoharjoittelussa. Samalla voi rauhassa oppia lihasuntoliikkeet esimerkiksi tangolla ja/tai käsipainoilla, joita voi sitten hyödyntää omin päin joskus salitreenissä.

Minun mielestäni jo pari lihaskuntotreeniä viikossa on ihan hyvä ylläpitävä ja myös kehittävä määrä, jos ei ole varsinaisia lihaksenkasvatustavoitteita vaan pikemminkin tavoitteena on pysyä kunnossa. Kuinka paljon harrastat aerobista? Voithan yhdistää lihaskunto- ja aerobisentreenin, jos se on ajallisesti mielekkäämpää. Esimerkiksi tämä käy noilla lihaskuntotunneilla, joissa on sekä aerobista että lihaskuntoa tai sitten omatoimisesti pyöräilemällä salille tai salilla ja tekemällä lihaskuntotreenin. Jos ja kukn otat lihaskuntoharjoitteluita mukaan ohjelmaan, täytyy hiukkasen nipsaista niistä aerobisista että saat myös aikaa levolle.

Tsemppiä treeniin ja nyt vain miettimään mielekkäistä lihaskuntoharjoituksia! :)

Varmaan sen takia joku on sanonut, että laihduttaminen ja lihaksen hankkiminen ei samaan aikaan sovi, koska eihän se vaa'an lukema samalla tavalla muutu. Mulla on projekti kestänyt jo reilun vuoden ja isoin asia minkä olen tässä matkan varrella oppinut on se, että paras tapa laihduttaa (siis puhumme läskin kadottamisesta ;)) on heittää se vaaka roskiin ja valita mieluummin ne salilla ympäröivät peilit ja mittanauha. Ja sehän nyt ei kannata koskaan, että dieetti on se yksi purkki ananasta päivässä. Ja vaikuttaahan se saliharjoittelu aineenvaihduntaankin positiivisesti. Itse olen ajatellut myös niin, että yksi projekti kerrallaan eli ensin läsät pois ja sitten seuraava projekti, mutta kyllä mulla saliharjoittelu toteutuu niin, että teen sitä enempi vähempi tavoitteellisesti. Siis, että tavoite on muutakin kun heilutella niitä kilon käsipainoja vuosi tolkulla ;) Mutta en tosiaan kuvittele, että dieetillä (siis tarkoituksena pudottaa reilummin painoa) näytän puolen vuoden kuluttua kisakuntoiselta. Ja kaikki liikunta on aivan varmasti hyväksi. Kunhan pitää siinäkin maltin. Ja mun mielestä salilla saa kaikkein nopeimmin itse havaittavissa olevia tuloksia. Sinne vaan!

minä olen itse laihduttanut ihan käymällä salille noin 5 kertaa viikossa ja teen isoilla painoilla. mutta silti paino on pudonnut 12sta kiloa.. eikä reenipainotkaan ole tippunut.
mitä suurempi lihas, sitä enemmän se polttaa kaloreita..

kyllä mä ainakin suosittelen salilla käyntiä laihdutuksen aikana, ehdottomasti! lihas tosiaan kuluttaa enempi, mitä läski. itse olen nyt 3 raskauden jälkeen laihduttanut pelkästään ruokavaliolla( olosuhteiden pakosta, koska vauvat olleet oikeen himotissitakiaisia eikä hennonnut jättää kotiin)ja onhan se hienoo, että on hoikan näkönen mutta olen kyllä ns. lihava läski. rasva% voi olla aivan epäterveellinen, vaikka BMI näyttää normipainosta. ja yleensä noi vikat kilot on ne tiukimmassa pysyvät, treeni vois motivoida loppurutistukseen.
muutenkin kantsii miettiä, miksi sitä oikeen liiasta rasvasta haluaa eroon. Kyllä se iso motivaattori tietty on se ulkonäkö, mutta eipä kannata terveysaspektiakaan unohtaa. eli salilla saat myös terveyttä ja hyvinvointia sen lisäks, että alkaa oikeesti näyttääkin hyvältä ja jäntevältä terveellä tavalla.
peesi tolle vaa´an heittämiselle romukoppaan! kovan urakan olet tehnyt jo, hattua nostan!!ja mars salille. pätevä treenari tekee sulle ohjelman, mikä tukee painonpudotusta;)

Suositut

Back
Ylös Bottom