Laihduts/kiinteytys korjauksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tinttti
  • Aloitettu Aloitettu
Olen pian 18 vuotias nuori neito mitat 170/59.Olen aina ollut melko hoikka, mutta nyt on pikkuhiljaa ruvennut kerääntymään ylimääräistä, joten olen alkanut laihduttamaan/kiinteyttämään.

Liikunta:2-3 kertaa viikossa kuntosali(kiinteyttävää);koko kroppa aina yhdellä kertaa,vähän yli tunti menee.Aerobista liikuntaa 4-6 kertaa viikossa..lähinnä juoksua,kävelyä n.pari kertaa.

Ruokailut:

Aamulla: 8- kouluaamuina: 2 ruisnäkkileipää+hedelmä/kasviksia
10-aamuina:hedelmä(ruokailu koulussa ekalla tunnilla)

Koulussa:Tarjolla olevaa ruokaa melko normaalisti..ehkä enemmän lihaa kuin esim. perunaa,riisiä ym.+ 2 ruisnäkkileipää

Välipala:jos treenaan välipalan jälkeen:hedelmä/kasviksia+2 ruisnäkkileipää , jos treenaan vasta kunnon ruuan jälkeen:hedelmä/kasviksia

Päivällinen: Kanaa/seitiä/tonnikalaa n.150g,paljon kasviksia+(2 ruisnäkkileipää,riippuen onko syönyt jo välipalalla ne 2))

Iltapala: Rahkapurkki(250g) makeutusaineella

Joka aterialla juon runsaasti vettä,näkkileipien päällä margariinia ja joskus kinkkua tai juustoa..lisäksi syon kalkkitabletteja(en juo lainkaan maitoa)

Voi olla vähän sekava tuo ruokalista,kun riippuu vähän treenien ajankohdasta,että mitä syö milloinkin..mutta tota ruisnäkkileipää n.6 kappaletta päivässä(pitää vatsan kunnossa)

viikonloppuisin sitten vähän vapaammin..karkkia ja muita herkkuja tulee napsittua.

Onko noi nyt ihan päin mäntyä? syönkö liian vähän verrattuna treenaamiseen määrään,että laihtuisin menettämättä lihaksia?Kommentteja kiitos :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen pian 18 vuotias nuori neito mitat 170/59.

viikonloppuisin sitten vähän vapaammin..karkkia ja muita herkkuja tulee napsittua.

Onko noi nyt ihan päin mäntyä? syönkö liian vähän verrattuna treenaamiseen määrään,että laihtuisin menettämättä lihaksia?Kommentteja kiitos :)
Lyhyesti, ON päin mäntyä. Proteiinia tulee liian vähän ja harvoin, vasta kouluruoalla ensimmäiset proteiininlähteet. Karkkia ja muita herkkuja syöt sitten niiden sijasta eikä noista mitoista varmaan kamalasti ole mitään mitä kiinteytellä. Lisäksi liikunnan määrä kuulostaa aika kovalta.

Tuntuu jotenkin olevan taas tämä perusongelma:

"haluan kiinteytyä" ja sali on aloitettu vasta joku aika sitten...
Ongelmana tässä on se, että kun kropasta otetaan rasva pois niin mitään ei jää jäljelle.

Minun neuvoni olisikin se, että koettaisit panostaa lihasten hankintaan ja jättäisit aerobista vähemmälle. Rasvaton luikku kun ei varmasti ole kenenkään silmiin kovin hyvännäköinen.

Tietysti jos haluat olla vain hoikka, ilman mitään muotoja niin jatka samaan malliin.
Kyllähän tolla varmaan laihtuu mutta kun..ei ole mitään minkä päältä tavallaan laihdutat?Toisekseen 170/59 on KAUKANA "ylimääräisestä".

Olethan sinä ihan hoikassa kunnossa ainakin pituus/paino suhteessa. Voisit lisätä jokusen välipalan esim päivällisen ja iltapalan väliin. Esim. raejuustoa, tonnikalaa, maitorahkaa? Treenin jälkeen olisi hyvä jos joisit palautusjuoman, jotta kehosi palautuisi kataboliasta. Muista syödä usein niin aineenvaihduntasi pysyy käynnissä (käyt siis pskalla usein), sillä edesautetaan rasvan palamista ja sitä ettet olisi ihan "luikku" hoikistuttuasi!!

Tsemppiä kovasti!

Kannattaa asettaa itselleen taivoitteita. Esimerkiksi että olet ensi keväänä kunnossa johonkin tiettyyn aikaan. Juuri sen takia että voit ensin kerätä vähän lihasta kroppaan ja vuoden vaihtuessa ruveta tiukenteleen kevättä kohti. Eli kun keräät lihasta saat itsellesi vähän muotoja. Aerobinen kannattaa tässä vaiheessa jättää muutamaan 20min lenkkiin viikossa ja satsata puntilla käymiseen, viikossa esim. 3-4 kertaa. Kun taas alat kiristeleen niin lisäät lenkkejä ja rupeet vahtaan mitä syöt. www.kalorilaskuri.fi on hyvä apu siihen. Proteiinia mahd. paljon koitat vetää naamariin. Paljon proteiinia on mm. tonnikala, kananmuna, maitorahka, raejuusto. Tärkein neuvoni on kuitenkin että aseta tavoitteet joihin pyrit, jos tavoite on kaukana, voit asettaa vielä välitavotteita. :thumbs:

Olen tässä useammankin kerran huomannut, että kun joku tyttö tulee hakemaan neuvoja pikku dieettiin, niin sitä ollaan aina lyömässä kouraan Arnoldin kusista kuusikkoa tms.

Tarkoitan, että KAIKKIEN mielestä kehonrakentajanaiset eivät ole kauniita. IMHO, naisilla ei loppuen lopuksi tarvi olla kovinkaan paljoa lihasta.

Toki itsekin kannatan lihastreeniä naisillekin, mutta millekään bulkkilinjalle en kyllä kauniita neitosia alkaisi ohjaamaan! :D

Noh... Joka tapauksessa, tsemppiä Tiiialle mihin sitten päädytkin. Muista kuitenkin, ettei noissa mitoissa voi sitä ylimääräistä kovin paljoa olla. ;)

Ja tässä puhuttiin "muodoista", joita ei ole ilman salilla käymistä... Itse arvostan naisessa muitakin muotoja kuin habaa.

Suosittelen ehdottomasti tredin aloittajalle tätä mimmipuolen trediä alkulukemiseksi.
Olen pian 18 vuotias nuori neito mitat 170/59.
...

syönkö liian vähän verrattuna treenaamiseen määrään,että laihtuisin menettämättä lihaksia?Kommentteja kiitos :)
Ethän pahastu mutta noihin mittoihin ei kyllä ihan hirveästi sitä lihasta mahdu. On erittäin todennäköistä että saavuttaisit paremman lopputuloksen kunnollisella salitreenillä + hiukka rohkeammalla syömisellä, kuin pelkällä laihduttamisella. Paremmalla tarkoitan tässä sitä kiinteämpää (ah, taikasana) ulkomuotoa kroppaan.

Tsemppiä Tiiialle! (Tulikohan oikea määrä i-kirjaimia kun meinaa silmät mennä ristiin :D)

IMHO, naisilla ei loppuen lopuksi tarvi olla kovinkaan paljoa lihasta. (...) Ja tässä puhuttiin "muodoista", joita ei ole ilman salilla käymistä... Itse arvostan naisessa muitakin muotoja kuin habaa.

Sen enempää asiaan puuttumatta huomautan, että esim. pyöreät pakarat ja kaarevat reidet saadaan aikaan nimenomaan LIHAKSILLA. Toki niiden päällä voi ja saa olla sitten sitä naisellista rasvaa, joka ikäänkuin "pehmentää" :)

Jatkakaa...

olisi ehkä ollut järkevää kertoa taustatietoja..eli en mikään sohvaperuna ole ikinä ollut.Kuntosalilla käynyt n. 1,5 vuotta tosin välillä on ollut pitkiäkin taukoja ja juoksua ihan oikeasti harrastanut nuorempana ja siitä nuo juoksulenkit jääneet päälle(tosin nyt vasta aloittanut taas ahkerammin)..mutta syömisiä en ole vahdannut ja siksi en näytä mitenkään ihmeellisen atleettiselta.Olen aina tottunut syömään ihan mitä huvittaa,mutta enää se ei oikeen toimikkaan :D en mitään hirveää painonpudotusta havittele,vaan sellanen 55-56 olisi varmasti hyvä paino(ainakin ennen oli).Ja nimenomaan haluaisin pudottaa rasvaprosenttia ja näyttää urheilullisemmalta..sellaista trimattua kroppaa havittelen.Kiitos erittäin hyvistä neuvoista! Näillä mennään ;)

Tiiia sanoi:
Ja nimenomaan haluaisin pudottaa rasvaprosenttia ja näyttää urheilullisemmalta..sellaista trimattua kroppaa havittelen.
Näyttäisit 3 kertaa urheilullisemmalta jos ensin hankkisit jonkin verran lihasmassaa alle jonka jälkeen pudottelisit rasvoja. Epäilen suuresti että rasvaa on kauheasti, ainakin mitä noilla mitoilla olettaa saattaa. Tsemppiä treeneihin!:thumbs:

"Oonx mä susta lihava?"

Epäilen suuresti että rasvaa on kauheasti, ainakin mitä noilla mitoilla olettaa saattaa. Tsemppiä treeneihin!:thumbs:

Ja sinkkuna mennään?

Mutta asiaan.
Rasvaprosenttia voi pienentää myös painoa nostamalla, eli hankit sen muutaman kiloa lihasta oikeisiin paikkoihin ja pidät rasvat abaut samalla tasolla.

E-mies sanoi:
ja sinkkuna mennään?
Ehdottomasti! Mutta tuossa kävikin pieni sormi virhe, tarkoitus oli sanoa että tuossa EI VOI OLLA KAUHEASTI rasvaa... Kekkonen sentää, noh virheitä sattuu ja tapahtuu, anteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom