Laihduta ensin, vai jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mixu

Ei vain tajua
Kumpi on yleisesti kannattavampi vaihtoehto massahakuiselle kasvulle henkilöllä, jolla on 10-15 kg läsää:
- laihduta ensin itsesi "priimakuntoon" (treenaamalla normaalisti) ja sitten ryhdy syömään paljon, treenaamaan kovaa ja kasvamaan
VAI
- rupea nyt heti syömään paljon, treenaamaan kovaa ja kasvamaan ja sitten, kun olet mielestäsi hyvässä vaiheessa (ja iso kuin puu), ryhdy dieetille?

En niinkään halua olla Ruhl, mieluummin vaikka Van Damme (ilman sitä noloa turpiinsaamista The Scoressa)...:cool:

Olisikohan tästä ollut thread, en muista ainakaan.

no itse aikomuksena saada kerrankin, kerrankin elämässään itsensä näyttämään hyvältä, sitten vasta syömään. Perhana vain että hyvin alkaneen pudotuksen keskeyttää tämä kahden viikon syömäfestivaali. No toivottavasti on sitten keho kierroksilla kun niiden kahden viikon jälkeen alkaa taas rasvanpolttelu...

Miten kukin tykkää. Mä teen niin, että kasvatan massaa niin kauan kuin sietää itseään katsoa ja sitten tiukennan takaisin siihen rajaan että kehtaa mennä uimaan ilman että espanjalaiset rantautuvat kehoosi ja luulevat löytäneensä uuden mantereen. Sitten toivoo että lihaakin jäi jonkin verran rundista ja aloittaa syklin uudestaan jos ei toivottua tulosta syntynyt. Natun on paha vetää itseään kovin usein äärimmäisen tiukaksi jos haluaa olla edes suht isossa kunnossa joskus. :(

Kannattaa treenata sillälailla, että läsä palaa ja lihakset kasvaa samanaikaisesti :)
mutta jos pitäisi valita noista kahdesta, niin minun mielipide on että ensin läsä pois. Uskoisin (ja oma kokemus osoittaa) että pienemmällä rasvaprosentilla liha tarttuu paremmin, on parempi olo, helpompi ja mukavampi treenata, parempi yleiskunto jne.

Samaa mieltä metalmanin kanssa ainakin siinä tapauksessa, että alkuun on melkoisesti sitä läsää. Punttireeniä ja kunnolla syöntiä ei silloinkaan kannata pois jättää. Siistii vaan sokerit ja roskaruoan pois ruokavaliosta siihen asti, että on läskit vähempänä. Itellä on päinvastaisia ongelmia: millään ei meinaa saada syötyä tarpeeksi, jotta tulis voimaa ja pikkusen lihastakin.

Mitä mieltä muuten yleensä ootte, pitääkö voimailijalla olla plussakalorit? Siis jos tavoitteena on mahd. paljon lisää voimaa ja lihaksen lisääminen on toissijaista.

ps. piti vastata quotella tähän threadiin, kun koetin tav. "post reply" komennolla, niin jollain fatal errorilla vaan herjasi :confused:

Hei c`moon eikös se nyt oo melkein selvää, että kun halutaan lihasta niin syödään niin maan perkeleesti jotta lihakset saavat tarpeeksi rakennusasinetta ja tämän jälkeem vasta dieetataan:kippis1:

Sikäli mikäli pitää paikkaansa, mitä täältä joskus luin, että liha "tarttuu" parhaiten dietin jälkeen niin ehdottomasti läsät ensin pois. Muutenkin, saattaa käydä niin että kun pohjalla on jo kunnon fläsä kerros ja alottaa siihen tukevan massakauden niin myöhemmin jos/kun kiristelee onkin laardia niin paljon että sitä poltellessa katoaa ne vaivalla hankitut lihat.

Mun mielestä myös ensin löysät pois ja sitten lisää massaa koneeseen. Kaikkein mukavinta on kun on esim. kesän ajan syönyt kevyemmin ja lisäillyt aerobista ja paino on niin alhaalla että itseäkin jo hirvittää ja siihen kun sitten pääsee vetään kunnon massakaudet päälle ja kasvaa silmissä. Eikä ainakaan mua haittaa vaikka suurin osa olisikin läskiä, kun sen voi taas kaiken polttaa pois (kuten aiemminkin) ja kuitenkin ensi vuonna on ainakin vähän enemmän lihaa pohjilla. Jos sen sijaan antaa läskin aina lisääntyä kumulatiivisesti niin se on pian kuolemaksi.

kantsii varmaan kattoa tilanne kohtaisesti. itse tekisin nyt näin (ja ehkä teenkin) että diettiä niin kauan kun pää kestää ja tuloksia tulee, pieni massa, esim. 6 viikkoa / 3 kg tai jotain sinne päin, taas diettiä mutta rasvat ehdottomasti alemmaksi kun ennen tota pientä massaa. pitkällä tähtäimellä ei ole jatkuvaa diettiä mutta suuntaus on tiukemmaksi. tiedä vaikka vähän lihastakin tarttuisi matkalla

Molempia tapoje kokeilleena suosittelen hankkiutumaan ensin vähän kevyempään kuntoon ja sitten vasta panostamaan massaan.

Itse vetäisin viime keväästä semmoisen muutaman kk:n muodonmuutoksen; 3xpunttia ja 3xaerobista viikossa ja mieluiten aamulla tyhjällä vatsalla, miinuskaloreilla paitsi kerran viikossa mässäilyä...painoni putosi 84:stä 68:aan ja rasva% 20:stä 10:en (bodystat eli ei mikään absoluuttinen totuus) ja nyttemmin on ollut tosi mukavaa se että saavutetun lihaskasvun myös huomaa kun ei ole NIIN paljoa fläsää päällä vaikkakin en nyt mitään sixpack kuntoa vielä saavuttanutkaan.

Tarkoituksena on nyt treenata kovaa punttia talven yli yrittäen hankkia lisää lihasta ja keväällä taas dietille, ensi kesänä pakko päästä rannalle
:cool:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tuommoinenkin määrä fläsää on alkuun, kannattaa se suurimmaksi osaksi todellakin hoitaa ensin pois.
Vaikka miten lihas kasvaisi "massakaudella", ei siitä paljon jää jäljelle jos joutuu dieetillä ottamaan 25kg läskiä pois.

Ei sitä mihinkään sikatiukkaan kuntoon tarvitse hankkiutua jos massa on kuitenkin sitten haussa, mutta kohtuukuntoon ja siitä sitten eteenpäin.

Neuvoisin että ei kannata kovin ainakaan lähteä bulkkaamaan, mieluummin aloitat rauhassa. Riippuu tietysti siitäkin, oletko aikasemmin käyny kuinka paljon salilla. Jos tää on uudempi juttu, keho alkaa käyttää rasvavarastoja energiaksi huomattavasti tehokkaammin uuden ärsykkeen takia. Eli hyvällä reenillä ylimääräisen massan pitäisi automaattisesti vähetä..

pelkkä ruokavalion siistiminen ja proteiinimäärän tsekkaaminen jo tekee huomattavia muutoksia, mikäli niihin et aikaisemmin ole kovin keskittynyt.

Itselläni jo kunto vaikuttaa aika paljo treenimotivaatioon. Treeni menee jotenkin paremmin perille kun sellanen sotanorsu ei katso sua peilistä. Ja tietyst fitnesslavoja ajatellen pressit menee hippasen helpommin kun ei tarvitse tunkilla nostaa ylös..;) hmm..

Tällainen toimi joskus meikäläisellä:
Oli kertynyt parina vuonna painoa ylipainorajaa lähelle. Olin elellyt ilman mitään liikunnallisia harrastuksia. Sitten aloitin jakson, jossa parin kuukauden aikana treenailin peruslihaskuntoa pari kertaa viikossa suurinpiirtein tällaisella kuntopiiriohjelmalla:
-etunojapunnerrus leveä + kapea
-kyykkyhyppyjä
-leuanveto
-selkälihasliikkeitä
-vatsalihasliike + linkkari

Lisäksi hyötyliikunnan muodossa reipasta kävelyä melko usein.
On kyllä aika yksitoikkoinen, mutta tulipahan aikoinaan tehtyä. Olin tyytyväinen ja rakensin sitten levytanko-ohjelman ko. jakson jälkeen.

Tuosta olisi ollut hyvä lähteä siis lihasmassaa hankkimaan, mutta se nyt ei varsinaisesti ollut tavoitteena henkilökohtaisesti.

Ruokavalio oli tyyliin: Täytyi syödä hyvin, mutta vähärasvaista ja kuitupitoista ruokaa. Vettä tietysti kitaan sen minkä ehtii.

Originally posted by Mixu
Kumpi on yleisesti kannattavampi vaihtoehto massahakuiselle kasvulle henkilöllä, jolla on 10-15 kg läsää:
- laihduta ensin itsesi "priimakuntoon" (treenaamalla normaalisti) ja sitten ryhdy syömään paljon, treenaamaan kovaa ja kasvamaan
VAI
- rupea nyt heti syömään paljon, treenaamaan kovaa ja kasvamaan ja sitten, kun olet mielestäsi hyvässä vaiheessa (ja iso kuin puu), ryhdy dieetille?

Massatreenia dieetti paalla, kunnes rasvat on pois. Treenilla ja riittavalla proteiinimaaralla pidat nykyisen lihasmassan. Sitten pikkuhiljaa dieettia viilaamalla painoa ylos.

Miksiko? 80kg tiukka kaveri nayttaa paljon isommalta kuin 100kg laski. Itse ajattelin vuosikausia, etta pitaa syoda syoda syoda, etta kasvaa. Ekan kunnon dieetin jalkeen oli aika yllatys, miten isolta nainkin vahilla lihoilla voi nayttaa, kunhan ne ei oo piilossa laskin alla. Sen jalkeen oon kattonu syomiset tarkkaan - ideana nayttaa hyvalta alasti 365 paivaa vuodessa eika vaan joskus sitten vuosien paasta kun oon ensin tarpeeks iso etta voi laihduttaa.

Taa on vaan oma mielipide, jos aikeena on ruveta pokeks tai jefulinjamieheksi niin rasvapainostakin on iloa.

Niin, niin uskon että lihaksien ja voiman hankkiminen onnistuu keskivertotreenaajalle myös dieetillä suht hyvin. Ite aion kiristellä pikku hiljaa kevään kuluessa jonnekkin 85 kilon tuntumaan (vajaat 10 kiloa pois) mutta pitää treenit kuitenkin nousujohteisina. En tiiä, saattaa olla että vähän vähempiki dieettaus riittää.

toi rupes askarruttamaan vaan, et jos on ne 10-15 kg fläsää sun muuta likaa ukossa, ja sitten tiristelee kunnolla pois, jääkö puku liian suureks, eli venahtaako nahkaa takasin?

Heheh :) nojoo, jos on tosi reilusti ylimäärästä ja laihdutat nopeasti, niin aivan varmasti "puku jää löysäksi", mutta tottakai se siitä kutistu normaaliin mittoihin.

Luin joskus eräästä kaverista joka varsin kovalla dieetillä ollessaan otti joka ilta kylmän ja kuuman suihkun. Uskoi että tuo kutisti ihoa, ei mitään hajua pitääkö paikkaansa.

Originally posted by metalman
Luin joskus eräästä kaverista joka varsin kovalla dieetillä ollessaan otti joka ilta kylmän ja kuuman suihkun. Uskoi että tuo kutisti ihoa, ei mitään hajua pitääkö paikkaansa.

Toimii takuuvarmasti puuvillaan, tuskin nahkaan :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom