Laihasta lihaksikkaaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uuno
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi, löysinpä tälläsen forumin ja aattelin kysästä täältä kun näyttää olevan aktiivista asian tuntevaa porukkaa:)

Elikkä olen 18v nuorimies, pituutta hieman vajaat 190cm ja paino about 70kg. Painoindeksilaskurin mukaan olen siinä 19 paikkeilla eli juuri normaali painon rajamailla.
Tunnen toki itteni aika laihaksi joten ja haluisin saada vähän lihaa luiden ympärille. Armeijakin ensi vuonna.
Eli ensinnäkin olisiko tuo massan kavattaminen mahdollista kotikonstein? Olen nyt siis jo yli parisen kuukautta treenannut kotona kolmesti viikossa. Vähän sitä sun tätä tultu tehtyä mutta koettanu pitää sen että yks päivä punneruksia, toinen hauis, kolmas rintalihakset penkillä. Onhan se käsivarsi hieman kasvanut mutta ei nyt huomattavasti. Tosin en ole koskaan mitenkään kauhean heikko ollut, kaikki kaverit voitettu kädenväännössäkin.

Mites sais sitä lihaa koko kehon ympärille? jalat ja vartalo ovat aika laihat vaikka futistakin tultu pelattua joskus. kannattaisko alkaa ostelee jotain proteiini juomia (saako perus s-marketista ja mistä löytää?) ja millo sellanen pitäis juoda, kuinka paljo ja usein?
Kannattaako alkaa lenkkeillä? Laihdunko vaan siinä vaa kasvaako se massa?
Joten mites onnistuu aluksi kotona, kun penkki, leuanvetotanko ja käsipuntit löytyy.
Vai vaaditaanko se salilla käynti? Aikeissa olisi aloittaa mutta se aika kaukana sieltä missä asun joten kulkeminen melko hankalaa. Tosin kai sen on valmis kulkemaan jos ei muita keinoja ole. Mites salilla, onko siel näitä laihoja paljon vai nauretaanko niille?

Syön koululla kohtuullisen annoksen, kotona leipää ja joskus 5 aikaan lämminateria ja iltasella leipää yms taikka lämpimän aterian uudestaan jos jotain siitä jäi päivällä. Nopea aineehvaihduntakin varmaa itsellä mutta en tiedä kuinka suuri este on.

Kiitokset jos joku jaksaa auttaa ja vastata :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Meet nyt ensin sinne salille ja teet vaikkapa tuota starting strenght -ohjelmaa mikä täältäkin löytyy. Muutamien kuukausien jälkeen voit sitten jo vähän ihmetellä syömisiä yms.

Ihan ekana koita saada aterioista tarpeeksi proteiinia. Koosta ateriasi seuraavista aineista proteiinin osalta.

- Maitotuotteet
- Liha
- Kana
- Kala

Hiilihydraattia seuraavista:

- Tumma leipä
- Riisi
- Pasta
- Kaura
- Hedelmät

Lisää joka aterialle kurkkua, tomaattia ja salaattia.

Proteiinia olisi hyvä saada päivän aikana noin 2 grammaa / painokilo, sun tapauksessa semmoinen 150 grammaa päivässä jaettuna viiteen tasaiseen ateriaan.

Koita päästä salille, koska etenkin jalkojen treenaaminen voi olla hankalaa ilman kunnon laitteita, tarvitset painoja myös muissa lihaksissa.

Lenkkeilystä ei ole koskaan mitään haittaa, se parantaa aerobista kuntoa sekä tekee hyvää sydämelle. Samalla se kuluttaa kaloreita ja täten polttaa rasvaa jos mennään miinukselle. Mutta koska tavoitteesi on saada lihasta, ei miinuskaloreilla kannata olla. 70kg 190cm pituiselle on semmoinen paino, ettei rasvaa ainakaan ole, joten voit hyvin mättää sitä ruokaa naamariin ja jos pääset treenaamaan kovaa, tulee alussa melkoisen kovaa vauhtia lihasta lisää. Ei aikaakaan kun painat jo 80 kiloa.

Salilla ei kukaan sulle naura, sinne vain.

Saleilla on laihoja, läskejä ja sitten niitä jotka luulee olevansa jotain siltä väliltä, kellekkään ei naureta :) Jos nauraa ni nauraja on kateellinen..Hieno homma, että harrastus kiinnostaa ! Ihan perus kaupoista pitäs melkeen kaikista s-marketeista ainakin löytyä jauhoja, niissä pusseissa lukee sitten ohjeet..Lenkkeile ihmeessä, kunhan sitten muistat syödä senkin edestä, massaa saa kotona, syömällä :) Sali on toki aina parempi kun koti, mutta kotonakin sulla välineitä joilla saa hyvää treeniä aikaseks..Muista syödä hyvin ja treenata monipuolisesti !

Tuolla ohjelmia, voit muokkailla laitteiden mysmys mukaan omaksi parhaaksi.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/4734-treeniohjelma-iso-kasa-ohjelmia/

Ja lukase läpi näitä kun on "ylimäärästä" aikaa ;)
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/
http://www.pakkotoisto.com/treeni/

Zone-sarja -42%
Threadeja tulee vuodessa varmaan miljoona kuusisataatuhatta tänne missä aloittelija haluaa lihaksia ja treenata, mutta salille ei syystä tai toisesta mennä. Ei oo aikaa, rahaa tai muuta vastaavaa tekosyytä.

Samalla tavalla aloitin minäkin. En tosin tällä foorumilla, mutta kuitenkin. Sanoin ettei oo aikaa vaikka sitä kyllä löytää helposti, vähän voi luopua koneella olosta tai musta pienestä vaikka kolmeksi tunniksi viikossa. Ei oo paha.

Oikeasti, jos ei yksin viitti mennä, yritä saada joku kaveri mukaan. Näin mä alotin. Kaveri lopetti salilla käynnin, mä jatkoin. Se oli hienoa, järjetön into ja tuloksiakin tuli. Se on sen arvoista.

Jos et kuitenkaan salille halua mennä, älä mene. Kotonakin voi treenata mutta paljon huonompaa kun pelkästään kehonpainolla tai käsipainoilla ym. treenaa, tulokset tulee hitaammin.

Lue ruokapuolesta ja LUE, LUE, LUE tekstiä täältäkin. Mä voin suoraa sanoa että mä luin vähäsen sitä sun tätä ja otin proteiinijauhoa ja luulin et tästä se lähtee. Ja vitut, olin miinuksilla ensimmäiset 6kk kaloreissa... Enkä ite edes tajunnu noinkaan simplleiä hommaa et kaloreiden pitää olla plussilla jos haluaa lihasta kasvattaa. Voin sanoa että 2 vuotta meni ennenku oikeasti alko tajuamaan vähänkään näistä asioista. Muut toki nopeampaa oppii, mut mä oon hidas tapaus. Mutta kuitenkin, lue aiheesta, tietoa löytyy enemmän ku laki sallii.

Kyl jokainen kutakuinkin osaa perusjutut salilla jollain tasolla kun sinne ekaa kertaa menee. Ainakin sillä tasolla, ettei kukaan naura naama aivan punaisena sun touhuille, ellei nyt tee niinku tuo jätkä tossa mun linkissä joka näyttäs laittavan salireenaamisen uusiin atmosfääreihin :D En yhtään vähättele useita vuosia salilla käyneiden hioutunutta optimaalista tekniikkaa, mutta kyllä epävarmuudellakin lihaksen saa kasvamaan ja siitähän se varmuus ja tekniikkakin loksahtavat paikalleen aijan kans :) Kattelin tossa omia postauksia ja huomasin jotta toukokuussa oon ekan kerran postannu pakkikseen, se on se aika jollon ite alotin. Alottelija mäkin oon, mutta koen olevani jo lähes "täydellinen ammattilainen" ku intoa on niin maam perkeleesti. No en nyt ihan kumminkaan, kokoajan oppii uutta ja jännittävää. Tuloksia tulee siitäkin huolimatta, että alussa oli hyvin vahva ajatus että vain lihaksikkaat ihmiset voivat kasvattaa lihasta, en mä voi mitää lihasta kasvattaa kun mussa ei ole lihasta. Mutta niin vain on olkapäät levenny, rintalihakset tullu esiin, reidet kiinteytyny ja tullu muhkua vähän joka puolelle, hauis on kasvanu, ojentajat on kasvanu ja epäkkäät on kivasti koholla. Selkä on hiukan vielä enemmän vaiheessa kun muut, ehkä se on jotenkin vaikeampi saada reenattua? En tiedä... katotaan mitä tapahtuu

Ihme kun kukaan ei vielä ole sanonut että tee isoja massaliikkeitä. Maastavetoa, kyykkyjä ja penkkiä :D

Mutta näin alottelijana toiselle, ei muutaku sinne vain! Jos teet jonkun asian väärin, niin ainahan asialle voi vähän naurahtaa ja kattella miten muut sen tekee. Kyl siellä sit joku varmasti myös haluaa neuvoakkin ellei ole pahasti omat syväkyykyt kaverilla kesken :)

Onnittelut hyvästä päätöksestä lähteä salille! Jee...

http://www.findance.com/uutiset/18988/punttisalien-kuningas-han-herattaa-taatusti-huomion

Jep salille ois nyt tarkotus päästä, ehkä viimeistään joulun jälkee, jos sais rahaa tai jonku salikortin. Voisikohan sitä oikeasti kuinka nopeasti paino pompata 70 kilosta 80 kiloon?

Tuo ruokapuoli vaan ihmetyttää jos pitäisi mun painolla se n. 150g proteiini saada päivässä. Kävin tuossa s-marketissa ja proteiini patukoita ei löytyny, varmaa aika kalliitaki?
Jotain protsku juomia löyty mutta pari euroa makso ja niissäkin vain se 20g. Samoin oli raejuustossa ja maitorahkoissa. Kotona kuitenki tulee syötyä runsaasti ruisleipää, makaroonia ja hedelmiä joten hiilarit varmaa aika kunnossa. Mutta ehkä tuo protsku ruoka aukenee mulle myöhemmi, jollei joku halua helppiä.

Noh saa nähä miten käy, kiitokset avusta nyt tähän asti ja lisää neuvoja saa toki viel antaa :)

Varmaan palkkariksi kannattaa ostaa jostain (esim. prismasta tai sitten netistä huomattavasti halvemmalla) heraproteiini jauhetta. Toimii hyvin palautusjuomana ja muutenkin jos lisäproteiinia tarvitsee ruokavalioon niin voi vedellä. Normi ruoasta proteiinia saa hyvin lihasta (katoppa ihmettä), kanasta, rahkasta, raejuustosta ja muista maitotuotteista. Myös soijarouhetta voi vedellä jos maistuu ja pavuissa kasvisten puolelta taitaa olla ihan kiitettävästi proteiinia.
Kalliiksi tulee jos rupeet kaikki proteiinit patukoista/valmis juomista vetelemään. Suosittelen että palkkariksi ja välipaloiksi hera jauhetta ja muuten sitten paljon proteiinipitoista normiruokaa. Katsele vaikka tuolta ravintopuolelta lisää näistä.

Minä painoin noin 1,5v sitten 68kg ja pituutta 188cm. Nyt mittarissa 75kg ja olisi tod. näköisesti enemmän jos ei olisi tullut sellaista 6kk stoppia treenaukseen ja itsestään huolehtimiseen (syömiseen). Lähinnä laiskuus iski ja kaikki lihaksen kasvatuksen kannalta tärkeä jäi.

Tuon noin 8kg sain erittäin "helposti" noin 6-8kk aikana. Lähinnä suurimman muutoksen tein syömiseen. Kunnon aamupala, päivällinen hyvillä protsku höysteillä, välipala, lämmin ruoka töiden jälkeen, salin jälkeen protskut ja vielä tuhti iltapala. Ammattilaiset neuvoo syömään pieniä annoksia useasti, minä söin isoja annoksia. En tiedä teinkö sillä hallaa, mutta hyvin tuo paino nousi. Alussa oli välillä jopa tosi huono olo hirveiden mättöjen jälkeen, mutta pikkuhiljaa alkoi ruokahalu kasvaa syödessä kirjaimellisesti. Nykyään noin 350g päiväruoka jättää erittäin nälkäiseksi ja pitää vetää 500g jotta masu olisi täynnä (älkää tarttuko liikaa, toki ruokalajike vaikuttaa ja tuo on vain noin suuntaa antava vertaus).

Tuohon päälle sitten aktiivinen sali. Ei mitään älytöntä repimistä vaan aloitin kevyesti liikeratoja opetellen 3x10 sarjaa. Treenasin kaikkia lihasryhmiä kunnolla ja varsinkin jalkatreenillä saa aika nopeasti painoa lisää kun jalkojen kinkut alkaa kehittymään.

Lisäksi sinne salille pitää MENNÄ. Kävin aluksi kaverin kanssa ja siinä oli vähän sellanen ongelma että en mää jaksa mennä mee sää ja sitten ei kumpikaan mennyt. Minä ajattelin jossain vaiheessa että perkele ja vedin hupparin niskaan, napit korville ja menin salille. Sitten siellä tuli käytyä hyvin kunnes laiskuus/paskuus iski ja oli ½v sellaista on/off käymistä ja huonoa syömistä.

Nyt on taas "vauhti" päällä ja 4-5x viikossa käyn treenaamassa, ruoka maistuu ja tuloksia tulee hitaasti mutta varmasti. Huomasin että tuon aika nopean painon nousun jälkeen homma tasaantui merkittävästi ja nyt on noin 1kg tullut ~2kk aikana.

Noihin pikkunaposteltaviin kannattaa panostaa. Osta kaupasta vaikka niitä hedelmä/pähkinäpusseja, tonnikalaa, raejuusto, rahkaa ja unohtamatta tietenkään kunnon kananmunaa.

Hanki sellaisia hyviä ruoka-astioita jotta voit pitää safkaa matkassa koulussa/töissä ja muista syödä!

Itselläni on juuri työpöydällä Exotic Snacks Passion for nature 3,49€ cittarista. 200g pussi jossa 960 kaloria ja 26g protskua. Tuollaisella saa helposti päivän kaloriannosta nostettua.

Eikus syömistä, treeniä ja lepoa. Kyllä se auttaa kun oikein tekee!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samankaltaisia ketjuja on viimeaikoina ollut useita, joten vastataanpa nyt tähänkin..

Joo, alussa paino nousee nopeasti kuten monet ovat jo maininneet. Itsellä pituutta paino oli hurjat 63kg ja pituutta 181cm kun alotin. Jo reilun vuoden päästä paino oli 72-74kg hujakoilla vaikken ymmärtäny syömisestä paskaakaan. Nyt aamupaino on siinä 84kg hujakoilla ja reenitaustaa n.3v. Johon mahtuu olkapään paha sijoiltaan meno, n. vuoden totaali tauko ym. taukoja :face:
Tsemppiä treeneihin! Olen itse alottanut samanlaisesta tilanteesta ja tiedän, ettei se ole helppoa aina. Reenaat vaan säännöllisesti ja syöt useasti niin hiljaa hyvä tulee..

Sitten vielä varoituksensana. Itsellä kului yli vuosi pakkikseen liittymisen jälkeen kunnes vasta uskalsin salille, joten ÄLÄ JUMIUDU KOTIIN!! :D

http://aijaa.com/nhMWlg

Tuossa yritän motivoida sua. On tuota lihaa luihin pikkusen tullu siihen lähtöpainoo ja tasoon aatellen. Paljoa ei vielä ole, mutta eteenpäin mennään.

Hienoa huomata taas kannustava asenne tälläkin hienolla foorumilla!

Ja aiheseen, muista vain reeni, ruoka ja lepo. Ruuan kanssa ei aluksi tarvitse turhia pläräillä, syöt normaalia ruokaa mutta enemmän. Usko minua, jos reenaat kovaa niin ruokaakin menee enemmän.

Jep salille ois nyt tarkotus päästä, ehkä viimeistään joulun jälkee, jos sais rahaa tai jonku salikortin. Voisikohan sitä oikeasti kuinka nopeasti paino pompata 70 kilosta 80 kiloon?

Tuo ruokapuoli vaan ihmetyttää jos pitäisi mun painolla se n. 150g proteiini saada päivässä. Kävin tuossa s-marketissa ja proteiini patukoita ei löytyny, varmaa aika kalliitaki?
Jotain protsku juomia löyty mutta pari euroa makso ja niissäkin vain se 20g. Samoin oli raejuustossa ja maitorahkoissa. Kotona kuitenki tulee syötyä runsaasti ruisleipää, makaroonia ja hedelmiä joten hiilarit varmaa aika kunnossa. Mutta ehkä tuo protsku ruoka aukenee mulle myöhemmi, jollei joku halua helppiä.

Noh saa nähä miten käy, kiitokset avusta nyt tähän asti ja lisää neuvoja saa toki viel antaa :)

40g heraproteiinia aamuin illoin niin sillä saa turvattua jo aika paljon päivän proteiinin saantia. Eikä maksa edes paljon. Melkein kannattaa netistä ruveta tilailemaan sitten jossain vaiheessa, kun isket isompaa vaihdetta silmään. Toki Prismastakin voi ostaa niitä 800g Hera80 -säkkejä jos tuntuu rahaa olevan. Itse tilaan tukusta aina 4kg säkin joka riittää pariksi kuukaudeksi. En pidä itseäni rikkaana joten yritän säästää mahdollisimman paljon. Toki Fastin jauhot on paremman makusia ja koostumuskin vie kielen mennessään, mutta aivan hyvää on halvempikin protsku ja eihän sitä maun takia juodakkaan :D

Maitorahka ja ananas on legendaarinen yhdistelmä jota kannattaa harrastaa :) Ite vedän sitä kuin pieni sika. Tonnikala öljyineen päivineen raejuuston kanssa on hyvä yhdistelmä. Annos on yllättävän iso ja vie varmasti nälän mukana ja paljonkos siitä nyt protskuja sit saa, jotain 40g yhteensä? Patukat on sillontällön ihan hyvä välipala mut en tiedä kannattaako niitä säännöllisesti ruveta kiskomaan? En tiedä sen tarkemmin niistä sokerimääristä, mutta kyllä se ainakin kalliiksi tulee jossei muuta :) Töihin/kouluun mukaan sillon tällön joku protskupatukka! Goodlifen patukat (blueberry delight eritoten) on aivan uskomattoman hyviä!

Eli yhteenvetona, ostat proteiinipussukoita ja siitä nappailet aamulla ja illalla, helppo tapa saada proteiinia.

Ok kiitokset. Nyt tulevalla viikolla tulee salitreeni alkamaan! Ainakin jonkinlainen, ehkä joulun jälkeen vielä tehokkaampi :)

Ja kiitos SananSaattaja ruoka vinkeistä :)
Kokeilin tässä viikolla raejuustoa ja tuota maitorahkaa (maustamattomia kummatkin) ja ei oikein menny alas :/
About puolet meni kummastakin alas (n.200g pakkaus), eri päivinä siis. Mut pitääki kokeilla sekoittaa tuota ananasta tai tonnikalaa sekaan, kuulostaa ainakin herkullisemmalta :)

Ruoka, treeni ja muita vinkkejä saa toki vielä antaa :)

Itse jos olen halunnut rahkaa maustaa, niin olen vain lorauttanut sekaan Fun Lightia tai jotain muuta mehutiivistettä. Maku paranee heti huomattavasti.
En voisi edes kuvitella syöväni rahkaa tai raejuustoa tonnikalaan sekoitettuna :D

Ite ainakin syön välipalaksi ja joskus parikin kertaa päivässä tälläsen annoksen: 500g rahkaa siihen sekaan 4dl kaurahiutaleita ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Tollasessa setissä on jo melkosesti kaloreita niin luulis sitä massaa tulevan :)

Ite ainakin syön välipalaksi ja joskus parikin kertaa päivässä tälläsen annoksen: 500g rahkaa siihen sekaan 4dl kaurahiutaleita ja ruokalusikallinen rypsiöljyä. Tollasessa setissä on jo melkosesti kaloreita niin luulis sitä massaa tulevan :)

On kaloreita ja kyllä nälkäkin lähtee varmasti :D Tänää kokeilin blenderillä ekan kerran sekotella 2d kaurahiutaleita, 40g herapulveria (banaani) ja ½litraa maitoa. Tuli hyvän kokonen satsi ja nälkäkin lähti, eikä ollu edes pahaa. Ainoa mistä vois moittia on kaiken kaurahiutalesakan kertyminen pohjalle. Kyllähän ne sieltä sit lopuks tulee syötyä, mutta olis paree jos se sekottus tasasesti.

Ok kiitokset. Nyt tulevalla viikolla tulee salitreeni alkamaan! Ainakin jonkinlainen, ehkä joulun jälkeen vielä tehokkaampi :)

Ja kiitos SananSaattaja ruoka vinkeistä :)
Kokeilin tässä viikolla raejuustoa ja tuota maitorahkaa (maustamattomia kummatkin) ja ei oikein menny alas :/
About puolet meni kummastakin alas (n.200g pakkaus), eri päivinä siis. Mut pitääki kokeilla sekoittaa tuota ananasta tai tonnikalaa sekaan, kuulostaa ainakin herkullisemmalta :)

Ruoka, treeni ja muita vinkkejä saa toki vielä antaa :)

Kaikki ei tietenkään tykkää kaikesta, mutta pointtihan nimenomaan oli että sekotat maitorahkan ja ananaspalat keskenään. Rahka on melko hapanta sellasenaan syötäväks ja ite en ainakaan diggaile rahkasta yksinään. Ananaksen sokerisuus vie sitä kitkeryyttä pois mukavasti. Itse kaadan ananastölkistä ne mehut pois ennen sekotusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom