Laajakaista. Mikä siinä kestää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jawhead
  • Aloitettu Aloitettu

jawhead

Banned
Notta perkele kun kävin tuola kautpunkilla ja tulipa mieleeni jos vaihtas tämän onnettoman nuhapumpun mikä mulla nyt on johonkin vähän brameempaan, nopeempaan, halvempaan, langattomampaan! No kassalla sitten siinä kauniin neitin kanssa rupatteltiin kaikki nopeudet sun muut ja sanoivat vielä että voivat irtisanoa tämän mun vanhan sitten kun uus lähtee pelaamana 2-4 viikon pääst. 2-4 VIIKON PÄÄSTÄ WTF??? Mikä heleveta siinä voi kestää niin kauan kun saan boksin käteen ja piuhat ja ite tunkasen seinään niin mitä sille operaattorille jää tehtäväks? Painaa yhtä nappii jossain antennikeskuksessa ja se on siinä?? Vaikka jonoa olisi puolet suomen kansasta niin luulisi kuitenkin että tuollaisen "asentaminen" olisi jotenkin nopeempaa.. aikoinaan kun ekan ISDN boksin hain niin sanoivat että toimii ensi viikolla.

Voisiko joku asiasta jotain tietävä vähän valasta mua tässä asiassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun muinoin tilasimma hienon Saunalahden 2M yhteyden, kesti netin saamisessa sellaiset neljä kuukautta :D

No siinä kestää monikin asia:ehkä tarvitaan paikallisyhteyden tilaus(kupari), onko vapaita pareja jakamossa, onko talokaapeli täysi, onko asiakkaalla osoitteessa lankanumeroa, jonka ylätaajuudelle voi kytkeä. Lisäksi operaattoreilla on vähän väliä jos jonkinsortin järjestelmien käyttöönottoja, jonka johdosta tilausten ja reititysten teko voi kestää ja tulla sekaannuksia. Ja onhan noita tilaajia muitakin kuin juuri sinä ;)

Monesti myös kytkemisestä vastaava ja verkkoa hallinnoiva operaattori tarkoituksella venyttää muiden operaattoreiden asiakkaiden liittymien kytkemistä siten, että siinä menee tuo ilmoitettu maksimiaika, vaikka työ voitaisiin tehdä aiemminkin. Saa silloin tavallaan itse etulyöntiaseman muihin verrattuna. Näin esimerkiksi täällä Tampereella. :jahas:

Toivottavasti näin tulevaisuudessa. Ei vielä.

kaapeliverkossa taitaa olla vielä himpun verran helpompaa, taitavat tädit palvelupisteessä pystyä avaamaan yhteydet..
mutta puhelinlinjoilla... njaah odotellaan ihan rauhassa x vuotta että päästään kupareista eroon niin ehkä sit. (meidän taloon tuli tosin just meidän häkkivaraston kautta valokaapeli, omgomg!)

Monesti myös kytkemisestä vastaava ja verkkoa hallinnoiva operaattori tarkoituksella venyttää muiden operaattoreiden asiakkaiden liittymien kytkemistä siten, että siinä menee tuo ilmoitettu maksimiaika, vaikka työ voitaisiin tehdä aiemminkin. Saa silloin tavallaan itse etulyöntiaseman muihin verrattuna. Näin esimerkiksi täällä Tampereella. :jahas:

itse asiassa joo. soneran netti aukes 3 viikkoa ennen arvioitua aikaa. tyttöystävä pisti numerotiedusteluun kyselyn liittymästä mistä aukeamisilmoitus oli tullut ja tutunkuuloinen nimihän sieltä tuli vastaan...

kaapeliverkossa taitaa olla vielä himpun verran helpompaa, taitavat tädit palvelupisteessä pystyä avaamaan yhteydet..
mutta puhelinlinjoilla... njaah odotellaan ihan rauhassa x vuotta että päästään kupareista eroon niin ehkä sit. (meidän taloon tuli tosin just meidän häkkivaraston kautta valokaapeli, omgomg!)

No luonnollisesti, kun linjat on kuitenkin joka kodissa josta kaapelitöllökin löytyy.

e: kunhan on kaksisuuntainen verkko...

Elisa hoiti homman niin hyvin, että kun ekan kerran kyseli koska mahtaa olla valmista, niin ei ollut muka mitään tilausta olemassa. Meni siinä reilut 2kk. Lisäksi oli se, että sieltä sanottiin, että nyt on kytketty, mutta oikeasti ei oltu tehty mitään.

Ja porvoossa. Ja helsingissä. Ja kaikkialla.

[edit] Suosittelen muuten oma-aloitteisuutta, ottakaa puhelin käteen ja soittakaa asentajille. Itse olen tilannut n. 10 adsl-linjaa, jokainen max. viikko, muutama tullut seuraavana päivänä. Toki ennestään suhteet operaattoriin ja asentajiin ovat avuksi ;)

Tämän vuoksi kannattaa hankkia kaapeliliittymä jos vain mahdollista. Itellä meni adsl-liittymän kanssa reilut 4vko. Welho oli puolestaan auki jo kun tuli kaupasta himaan. Noin pitkät avaamisajat karsii aika tehokkaasti kilpailua: kun on yhden kerran odottanut sen 2kk niin ei toista kertaa kiinnosta venailla -> liittymä pysyy samana.

Kyllähän tuo ihmetyttää kun edellinen asukas irtisanoo liitymän, niin se katkaistaan nopeasti. Mutta uusi asukas saa odotella viikkoja että se saadaan kytkettyä samaan asuntoon samalta operaattorilta. Kunnon perseilyä. Pitäisi itsekkin avata nettiliittymä mutta ei saa aikaiseksi. Harmi ettei muuta kaapelitalouteen.

Kyllähän tuo ihmetyttää kun edellinen asukas irtisanoo liitymän, niin se katkaistaan nopeasti. Mutta uusi asukas saa odotella viikkoja että se saadaan kytkettyä samaan asuntoon samalta operaattorilta. Kunnon perseilyä. Pitäisi itsekkin avata nettiliittymä mutta ei saa aikaiseksi. Harmi ettei muuta kaapelitalouteen.

tuo ei taas johdu mitenkään asennuksesta vaan se on ainakin suomenruotsalaisella firmalla vaan joku käytäntö. voisivat avata samantien liittymän ilman mitään asennustoimenpiteitä mutta eivät avaa. liittymän sulkemisen jälkeen on aina ns karenssi ennenkuin samaan asuntoon avataan uusi liittymä.

Jos asunto vaihdetaan ns. lennossa, eli ei ole tyhjillään ja liittymä on voimassa vanhalla asukilla viimoseen päivään, ja sinä muutat kuun ensimmäinen, niin liittymä voidaan asentaa ns. yliheittona. Ilmeisesti operaattoreilla on vaikeuksia ohjeistaa asentajia, joten kannattaa tilauksen lisätietoihin kirjoittaa esim. näin: "Olemassa oleva asunnon adsl-linja vaihdetaan yliheittona oman tilaukseni mukaiseksi".

Ei kokemusta elisalta, soneralla tämä toimenpide on :rock: (edit: Tämä on juuri sitä napinpainallusta)

Allekirjoittaneella odottanut jo 2 viikkoa modeemi laatikossa, asunto vaihtuu 1.9 ja heti paukkuu 24/1 adsl.

Ehkä vähän offtopic...

Tilasin Maaliskuun 30pvä. Soneran Kuitu -lliittymän (joku tommonen se oli..en kunnolla muista kun on jo aikaa) kun sellasta mulle puhelimessa möivät. Lupasivat kylkiäisiksi jotain WLAN -härpäkettä ja sellasen jutun, että voin netistä kattoa tän kauden F1-kisat suorana. Mitään krääsää en ole vielä Soneralta saanu, liittymää ei ole vieläkään kytketty ja formulakausi alkaa olla aika pitkälti jo pulkassa tän kauden osalta. No, pari tekstiviestiä oon kuitenki Soneralta saanu, jotta sattaa vielä kestää. Noh, Welholla mennään tällähetkellä :)

tuo ei taas johdu mitenkään asennuksesta vaan se on ainakin suomenruotsalaisella firmalla vaan joku käytäntö. voisivat avata samantien liittymän ilman mitään asennustoimenpiteitä mutta eivät avaa. liittymän sulkemisen jälkeen on aina ns karenssi ennenkuin samaan asuntoon avataan uusi liittymä.

Eivät avaa kun asiakas ei tajua vaatiakaan. Omatoimisuutta vaaditaan.

Eivät avaa kun asiakas ei tajua vaatiakaan. Omatoimisuutta vaaditaan.

no ainakin sanoivat liittymää irtisanottaessa että siinä on sit karenssiaika minkä pitävät linjat kylminä. karenssiaika on aina, ja se on pakko "lusia". en tiedä ovatko muuttaneet käytäntöä sitten viime talven..

e: siis kyse ei ole siitä että sanoisivat, että asennusaika 2kk, vaan siitä että irtisanottaessa sanoivat ettei uutta liittymää saa auki ko. kämppään ennenkun liittymä ollut kiinni pari viikkoa

Meilläpäin menee se neljä viikkoa, vaikka ottaisi liittymän kaapelit omistavalta puhelinfirmalta, eli ei se aina ole kiinni kilpailukiusanteostakaan.

Ei taida vaan welholta saada kaapelin kautta tänne hämeenlinnaan.. ottasin heti. Itseasiassa olin jo ottamassakin kun sitten luin että toimii vaan pääkaupunkiseudulla.

Pitää varmaan ottaa saunalahdelta parimeganen mobiililaajakaista kun tolla puolikkaalla tökkii niin pirusti. Nopeus on hyvä mutta katkoo kokoajan.

Eilen tuli haettua paikallisesta Mustasta Pörssistä Elisan 512 Mobiililaajakaista. Illan ihmettelin että kun ei prkl ota yhteyttä verkkoon. Aamulla luuri käteen, ja jo puolen tunnin jonotuksen jälkeen pääsin asiaskaspalveluun. Esitin asian, ja tyyppi sanoi että sopimus on tullut tarkistettavaksi ja saattaa jo perjantaina toimia :eek:
Eihän tuossa ole kuin pari päivää, mutta kuiteskin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom