L-Tyrosiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tampio
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä ollut mullakaan mitään vaikutusta l-tyrosiinin pois jättämisestä, ihan yhtä hirveä hiki oli taas johon heräsin yöllä neljän jälkeen :( joten jatkan käyttöä entiseen päivittäiseen tapaan :confused:

"On lukuisia vaarallisia sairauksia, joiden ensimmäinen oire yöhikoilu joskus on. Niitä pitää hoitaa ajoissa.

Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi sydäntaudit, jotkin syöpäsairaudet, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, refluksitauti, reumaattiset sairaudet ja krooniset tulehdustaudit, kuten HIV."

"On lukuisia vaarallisia sairauksia, joiden ensimmäinen oire yöhikoilu joskus on. Niitä pitää hoitaa ajoissa.

Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi sydäntaudit, jotkin syöpäsairaudet, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, refluksitauti, reumaattiset sairaudet ja krooniset tulehdustaudit, kuten HIV."
Mulla on ollut tätä melko säännöllisesti, oikeastaan lähes joka yö jo ainakin pari kolme vuotta, terveydentilaa on tutkittu ja kuntotestissäkin saatu erinomainen tulos niin en oikein osaa pelätä mitään sairautta.

Mulla on ollut tätä melko säännöllisesti, oikeastaan lähes joka yö jo ainakin pari kolme vuotta, terveydentilaa on tutkittu ja kuntotestissäkin saatu erinomainen tulos niin en oikein osaa pelätä mitään sairautta.

No hyvä

Mä hikoilen ainoastaan yöllä silloin kun olen juonut alkoholia reippaammin. :D

Aineen käyttö alkoi asetyylityrosiinistä, mutta testattuani tavallista tyrosiinia en huomannut mitään eroavaisuuksia, joten siirryin sitten sitä käyttämään kun oli paljon halvempaakin. Sen verran hyvin pitää pääkopan koossa, että en ole heti lopettamassa aineen käyttöä.

Itse vetelin melkein vuoden ajan asetyyli-l-karnitiinia kun kaikkialla sanottiin sen olevan se paremmin toimiva muoto. Törmäsin tuossa taannoin tällaiseen artikkeliin https://blog.priceplow.com/nootropics/l-tyrosine, jonka tiimoilta vaihdoin sitten normaaliin tyrosiiniin. Placeboa tai ei, todella iso ero fokuksen suhteen normaali tyrosiinin hyväksi! Asetyyliversio lähti äkkiä kaapin perukoille.

Itse vetelin melkein vuoden ajan asetyyli-l-karnitiinia kun kaikkialla sanottiin sen olevan se paremmin toimiva muoto. Törmäsin tuossa taannoin tällaiseen artikkeliin https://blog.priceplow.com/nootropics/l-tyrosine, jonka tiimoilta vaihdoin sitten normaaliin tyrosiiniin. Placeboa tai ei, todella iso ero fokuksen suhteen normaali tyrosiinin hyväksi! Asetyyliversio lähti äkkiä kaapin perukoille.

Niin vaihdoitko nyt asetyyli-l-karnitiinin tyrosiiniin vai asetyyli-l-tyrosiinin normaaliin tyrosiiniin?

Onkos l-tyrosiinista enempää käyttökokemusta? Käsittääkseni pitäisi olla piristävä vaikutus, onko näin?

Fenyylialaniinia taasen kehutaan kovasti adrenaliinin erityksen laukaisijana, mutta siitähän pitäisi tulla kehossa tyrosiinia ja vaikutus perustuu siihen.. Vai kuinka?

Olen vetänyt kuukauden verran. En huomannut oikein mitään. Ehkä jotain pientä lume vaikutusta. Olen kuitenkin erittäin vahvasti kofeiiniin koukussa ja kahvia, sekä kofeiinitabuja menee joka päivä, niin saattaa olla ettei tehoja sen takia huomaa.

Olen käyttänyt L-tyrosiinia kilpirauhasen vajaatoimintaan nyt reilut kolme vuotta. Oireet oli, mutta onneksi vielä arvot ei niin pahat, että olisi pitänyt synteettistä eli tyroksiinia alkaa käyttämään. Mulla ol7 onni, että silloinen lääkärini oli myös luontaislääketieteen tohtori (Saksassa väitellyt) Ja L-tyrosiinilla olen saanutkin oireet pidettyä kurissa. Otan annoksen, 1-2g, 1 dl veteen sekoitettuna heti herättyä aamulla jodin, kelp-merilevästä, kanssa yhtäaikaa. Noin puolisen tuntia jälkeen voi syödä aamupalan. Sen jälkeen otan myös monia kilpparia tukevia hivenaineita, kuten sinkki, seleeni ja mangaani perusvitamiinien lisäksi. Ja nimenomaan erillisinä. En monivitamiinivalmisteena. Rautaa voi ottaa neljän tunnin jälkeen tyrosiinista, jottei vaikutus häiriinny.
L-tyrosiinin vaikutus on yhtäaikaa rauhoittava ja kuin potkua antava. Jos annoksen jälkeen jää nukkumaan yli puoleksi tunniksi, se rauhoittaa liikaa. Metkaa vaikutusta siis!
Muina vaikutuksina olen huomannut, suorityskyvyn lisääntymisen lisäksi, ihon paremman ruskettumisen ja ehkä rasva-aineenvaihduntakin pysyy paremmin hallinnassa. Tosin minulla ei lihomista ole kilpparin vajaatoiminnan oireena esiintynyt. Yöhikoilua on joskus, mutta liitän sen ihan normaalin kuukautiskierron mukaiseen. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Jos olisi pidempi jakso, esim. pari kuukautta, tarkistuttaisin asiaa lääkärillä.
En ehkä lähtisi leikkimään kovin isoilla annoksilla, jos ei vajaatoimintaa, jottei kehkeydy liikatoimintaa. Lääkäriltä voi pyytää verikokeessa otettavan myös TSH ja T4-v - arvot. Vajaatoiminta on kovin yleistä nykyään etenkin naisilla.

Voikohan tyrosiini aiheuttaa väsymystä? Ite otin tyrosiinin taas pitkästä aikaa käyttöön jodin ja seleenin kera. Nyt alkanut uupumus päivisin paheneen. Voi toki johtua muustakin.

Brosienssivaroitus!!!

Oma veikkaukseni on että kroppasi käyttää tyrosiinia pääasiassa dopamiinin tekemiseen eikä noradrenaliinin. Näiden välisen suhteen epätasapaino väsyttää.
Voisiko siis olla että olet ollut dopamiini vajaa?

Brosienssivaroitus!!!

Oma veikkaukseni on että kroppasi käyttää tyrosiinia pääasiassa dopamiinin tekemiseen eikä noradrenaliinin. Näiden välisen suhteen epätasapaino väsyttää.
Voisiko siis olla että olet ollut dopamiini vajaa?
Kiitti vastauksesta. Onhan se mahdollista.

Enpä tiedä mitä tapahtuu jos tuplaisit tyrosiini annostuksen jakaen sen pitkin päivää..rupeisiko norrikin siitä sitten heräilemään?

Suositut

Back
Ylös Bottom