Löytyykö netistä ohjelmia?

Olisikohan kellään tietoa, että saako netistä imuroitua ohjelmia? En nyt tarkoita mitään Kazaata tai Quick-Timea jne, vaan ihan tekstinkäsittely ja taulukkolaskenta, ja muita office tyyppisiä ohjelmia. Muistan kuulleeni jostain Open Office-sivustosta, mutta googlettamalla en ainakaan oikeaa sivua tuntunut löytävän, joten apu olisi tarpeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu se oli siis tuo, kiitos vain teille. Kun niitä tuossa haeskelin, niin eksyin alkuun microsoftin sivuille, ja siellä oli tuolla office-nimellä vain noita ohjelmien päivityksiä. Muttamutta aloitetaan imurointi, olisiko sitten vielä jotain mitä olisi hyvä tietää, ennenkuin tuota hommaa aloittaa? Zipin nyt varmaan tarttee, mutta mitäs muuta?

Eipä tuossa ole mitään kummallista. Imuttelet itsellesi ja asentelet kuten minkä tahansa ohjelman:thumbs:. Sitten vaan kirjoittamaan vaikka kirjaa. Huomaa ohjelmaa käyttäessä tallentaa dokkarit esim. muotoon *.doc , jos niitä kaverille olet viemässä. Word kun taitaa olla suosituin tekstinkäsittelyohjelma vielä..

OpenOffice ja MS Office eivät oikein toimi ristiin. Taitaa vika olla Openin puolella. Jos esimerkiksi kirjoitat jonkun dokkarin Wordilla ja avaat sen OpenOfficella, niin näkymä saattaa olla hyvinkin erilainen verrattuna Wordin näkymään. Joten suosittelen pelkästään toisen käyttämistä.

Vika on tosiaan openin puolella. Toisaalta vikaa ei olisi jos Microsoft antaisi Officen lähdekoodia näkyville.

Kyllä mä oon kohtuulisesti pärjäillyt noiden kahden ohjelman välillä kikkaillessa. Kokemusta ei vielä kyllä kauheasti ole.

Niin tuota mullahan ei ole MS-officea, eikä mitään muitakaan ohjelmia, joten sen takia asiaa lähdin kyselemään. Mä jouduin boottaamaan koneeni viikonloppua, ja ne ohjelmat mitä mulla oli, oli "lainattu" kaverilta, ja niitä en siltä enää saa, kun se on muuttanut muualle. Meneekö tää homma sitten käteen ilman MS-officea?

Ei se käteen mene. Kyllä tuolla pärjää ihan hyvin. Ulkoasu voi vaan olla hieman erinlainen MS Officella avattaessa jos ne on tehty Openilla ja vice versa.

Eikä ne ohjelmat bootin yhteydessä mihinkään katoa ;)

Niin kai ne ohjelmat sun muut saisi jostain kaivettua, mutta, mä siis palautin tän järjestelmän siihen kuntoon, missä se kaupasta haettaessa oli, kun kone meni viikonloppuna sekaisin, eikä se suostunut käynnistymään. Jotain system recovery cd:tä mä tungin neljä tohon asemaan, ja ei koneelta enää mitään senjälkeen löytynyt. Nyt mä asensin ton Open Officen, ja pikavilkaisulla se pelaa ihan kivasti, tottumiseen menee takuulla aikaa, mutta sitähän riittää. Kiitos kaikille neuvoa antaneille vielä kerran.:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom