Löytyykö muotitietoisia??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPower
  • Aloitettu Aloitettu
Vastedes pitää kattoo tarkemmin ja muistaa tapahtunut. Voi sitä tavaraa ostaa jos saa iha järkihintaan :D Seuraavaa massantsoa/massimoa kyllä pitää kuullustella pikkasen enemmän :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli mieleen mannet jotka kauppaavat kadun kulmassa muovisäkistä (joskus suoraan hiacesta, muistaakseni) verkkareita ja ties mitä kaikkea (porvoossa vissiin viimeks törmännyt sellaseen). Tuskin on kovin muotitietosta (tai kestävää) tavaraa nyt kuitenkaan... :lol2:

Jos ostaa meinaa joltain spaghetti tyypiltä niin eiköhän hintaa kannata tinkiä ihan reilusti tai alkaa selittelemällä alentamaan hintaa: "Juuh, mulla on vaan 20€ mukana."

JPower sanoi:
Vastedes pitää kattoo tarkemmin ja muistaa tapahtunut. Voi sitä tavaraa ostaa jos saa iha järkihintaan :D Seuraavaa massantsoa/massimoa kyllä pitää kuullustella pikkasen enemmän :)

Jos se takki on hyvä, niin aika hemmetin hyvä kauppahan se on jos 40 eurolla irtosi. Paskaakoks sillä on väliä vaikka onkin piraatti jos on hyvä. Itse ostin aikoinaan turkista Rolexin 40 markalla. Kyllä se pari vuotta toimi ihan ok. :)

Toisen kerran ostin Italiasta Venäjän Armeijan kiikarit pilkkahintaan. Lulee CCCP ja punaset linssit ja kaikki. Hyvät on.

JPower sanoi:
Mut kyllä se nahkaa on.

No ei muuta kuin testaamaan: tekonahka muovin sukuisena virityksenä sulaa aika äkäisesti kuumassa ja aidolle ei käy mitään muuta kuin korkeintaan tummuu hieman. Eli melko varmasti sytkäritestiä ostoksesi ei läpäise ja niin tai näin niin aika helppoon retkuun olet mennyt.

Mullekin on joskus kolmisen vuotta sitten tarjoiltu samaisia takkeja Jumbon parkkiksella...tarjous taisi olla silloin kolme takkia tonnilla (markoissa tietysti).

Viime kesänä olin kuivailemassa autoa huoltiksen pihalla pesun jälkeen, siihen Romani mies kehumaan bemaria ja kyselemään kaikkee. Sitten alkoi kaupan hierominen: noin 2500e arvoinen "lentäjä" rannekello, hintana piti aluksi 800e. Sanoin että onhan se komia kello mutta eipä ole tarvista eikä mielenkiintoa ostaa tällaisissa olosuhteissa...

Tarjous parani useita kertoja, viimeinen veto oli että 100e ja oma Orient vaihdossa (arvo noin 200e) :)

Ostamatta jäi, vaikka kaveri vakuutti kellon olevan asianmukaisin keinoin hankittu. Aurinkolaseja olisi myös löytynyt, mutta niistäkään ei sattunut olemaan puutetta sillä kertaa.

Siitä kyllä pisteet tälle herralle että käytös oli erittäin hyvä ja uskoi kyllä kun sanoin että kauppoja ei tule.

voi olla joku valemrkki mut jios on cool nahkatakki niin mikäs siinä..! oon ollu teneriffalla siellä oli katuneekerit kauppaamassa... myös takkeja!!!

Jee, jee. Tuttu tapaus myös täällä. Mulle tuli pari vuotta sitten Espoossa italialainen kaveri kauppaamaan takkeja ihan samalla tavalla kaupan parkkiksella. Sama juttu, oli ollut jossain muotimessuilla ja nyt piti saada takit myytyä ennen lentokoneen lähtöä, sen takia myi nyt näin halvalla (special prize, only for you my friend ;) ). Lentoliput, passit ym. muisti myös näyttää, tottakai. Kuuntelin jutut loppuun asti ja kieltäydyin kohteliaasti vaikka pudotti hintaakin muutamaan kertaan (hintaa en enää muista). Kaverista oli myöhemmin lehdessäkin juttua, että on ihan aito huijari ja oli tullut ilmoituksia poliisille.

Mutta yhtä kaikki, 40 € ei ole paha hinta takista jos kerran on ihan hyvä muuten, vaikka kusetusta olisikin.

Yrittivät mulle aikoinaan samaa marketin parkkipaikalla. Selitteli ensin pitkät tovit kuinka on joku myyntiedustaja ja saanut lahjana takit poislähtiessään, mutta kun ei voi koneeseen viedä ja vaimollekin pitäisi uus kännykkä ostaa. 3000mk ja oisin saanu 3kpl näitä "aitoja" ja tyylikkäitä nahkatakkeja. Kun ei kauppaa syntynyt putosi hinta viiteensataan kahdesta. Aika halvalla ois Versacea saanut...

Ne kun ei ole italialaisia nämä kauppiaat, vaan yleensä romaniasta.

Poliisikin noista huijareista varoittelee toisinaan. Niin varmasti kun on kärpäsiä kesällä, on myös takkimyyjiä :)

Hyvin näkyy menevän kaupaksi, kun täälläkin on noin monta jotka ovat ostaneet. Toisaalta, jos ei suoraan kusta linssiin (kuten vanhuksia), niin samahan se on mistä sen muutaman kympin takin ostaa. Ei tuohon hintaan asiallista takkia saa edes citymarketista.

Entinen työnjohtajani meni ostamaan mustalaiselta,jolla oli hiace täynnä jakkuja,kansitakin joka oli oikein merkkitakki.Oli kloponokka kuulemma ollut "pohjoisessa" markkinoilla ja nyt piti saada kuorma myytyä pois.Pohjoisessa oli vissiin ollut aika kylmä ,kun tästä laatutakista repes vetoketju seuraavana päivänä... :david:

Apropoo,naamaviasta tuli mieleen,että noiden Romanialaisten,Turkkilaisten ja vastaavien kanssa kannattaa olla tosi tarkkana.Parempi jos pystyy välttelemään niitä kokonaan.
Nykyään on nimittäin yleistynyt kaikenlaiset rahanvaihtajat,bensanlainaajat,sormuskauppiaat,taulukauppiaat tai muuten vaan avun tarpeessa olevat,jotka todellisuudessa ovat täysiä puoskareita.Kaikki myytävä tavara on pelkkää paskaa,ei siis edes varastettua kunnon tavaraa vaan paskaa,sormukset messinkiä,taulut kopioita.Bensanlainaajat norkoilevat tienposkessa apua huitoen.Oli sulla bensaa tai ei niin jossain välissä alkaa takkien tai sormusten kaupittelu.Pukeutuminen on siistiä,tyypit tuoksuu partavedelle,ovat ystävällisiä ym.Kerran minäkin pysähdyin auttamaan ja heti kehuttiin Arnoldiksi,hahhaa!
Varsinkin rahanvaihtajat,hienot puvut päällä ja paksu rahatukko kourassa.Tullaan muka rikkomaan rahaa,vaihtamaan seteliä ja hups,yhtäkkiä kassasta puuttuukin pari sataa euroa.

Itse olen ollut monesti näkemässä tilanteita.

Törmäsin mäkin tuohon italianhemmoon viime tai edelliskesänä hesassa kannelmäen maksin parkkiksella. Ajeli silloin harmaalla camryllä. Näytti kaikkia vitun papereita pyytämättä. Emmä siltä mitään tietysti ostanu, kun homma oli selvästi teatteria. Jälkeenpäin oon huomannu että kirppikset on pullollaan noita made in italy nahkarotseja, ihan pitämättömiä :D

Rapakon toisella puolella on sama systeemi, mutta jatkat myy kaiuttimia pakusta kasin. Niitten pomo oli kuulemma laittanu autoon kaks paria niita yhden sijaan, ja nyt olis siis mahdollisuus saada superkajarit (kolmitie) tosi edullisesti. Myonnettakoon, etta ostin ne n. 200 eurolla. Ihan kivan nakoiset, ja kohtalaisen kuuloiset, ja moin ne n. vuoden paasta 140 egella. Ei jaany kauehasti harmittamaan, mutta oli aika tauno olo sen jalkeen, kun tajusin sen kusetukseksi.

denniszeims sanoi:
Rapakon toisella puolella on sama systeemi, mutta jatkat myy kaiuttimia pakusta kasin. Niitten pomo oli kuulemma laittanu autoon kaks paria niita yhden sijaan, ja nyt olis siis mahdollisuus saada superkajarit (kolmitie) tosi edullisesti. Myonnettakoon, etta ostin ne n. 200 eurolla. Ihan kivan nakoiset, ja kohtalaisen kuuloiset, ja moin ne n. vuoden paasta 140 egella. Ei jaany kauehasti harmittamaan, mutta oli aika tauno olo sen jalkeen, kun tajusin sen kusetukseksi.

Mulle on käyny toi ihan sama juttu, kavereilla oli pakussa kaks tolppaa liikaa (lastausvirhe) ja piti päästä kuulemma eroon ennen takasin töihin menoa. Noh, nokkelana kaverina tajusin et nyt ois huippukajarit halvalla ja raha vaihto omistajaa. Hintaa en enää muista tarkkaa, siit on joku 5 vuotta aikaa. Hyvät kajarit ne on ollu ja vieläkin kotiteatterin etukajareina. Ei mitään valittamista.

Leka sanoi:
Jos ostaa meinaa joltain spaghetti tyypiltä niin eiköhän hintaa kannata tinkiä ihan reilusti tai alkaa selittelemällä alentamaan hintaa: "Juuh, mulla on vaan 20€ mukana."

Juuri näin, putoaa nimittäin usein jopa kymmenesosaan alkuperäisestä hinnasta kun jaksaa vaan vääntää, siis jos on vähääkään sen näköstä tavaraa että vois kiinnostaa.

Minä en kyllä elättäisi ulkomaalaisia tai suomalaisiakaan huijareita. Pataan vaan ens kerralla! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom