Löytyykö miltään salilta niskatreenikonetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
Koska en nyt tavatonta laiskuuttani viitsi ruveta soittelemaan pääkaupunkiseudun jokaiselle salille, kysynkin tietääkö kukaan täällä PK-seudulta salia, jossa olisi niskatreeniin tarkoitettu laite (niinsanottu 4 way neck machine)?

Hammer Strengthin niskakone

Perinteisillä niskavaljailla on hankala treenata mitään muuta kuin niskan takaosaa, ja koska treenaan yksin en voi jumpata niskaa manuaalisella vastuksellakaan. Siksipä olisi todella bueno juttu jos jostain löytyisi kunnon nelisuuntainen niskakone.

Liitteet

• neck2.webp
    neck2.webp
    44,9 KB · Katsottu: 1 532
  • neck4.webp
    neck4.webp
    36,6 KB · Katsottu: 1 091
Töölö-Gymillä on ainakin ennen ollut niskatreeniin tarkoitettu laite. Se oli muistaakseni tosin vain kaksisuuntainen.

Hmm, siis eihän laitteen tarvitse olla kuin "yksisuuntainen" kunhan siinä voi istua 4 eri asennossa ja näin myös treenata niskaa 4 eri suuntaan.

Arvelinkin että Töölö Gymin laiteviidakosta voisi niskakonekin löytyä. Miten on muuten Mayorsin laita?

Hulkki sanoi:
Arvelinkin että Töölö Gymin laiteviidakosta voisi niskakonekin löytyä. Miten on muuten Mayorsin laita?

Mayor´silta ei ko. laitetta löydy.

Hulkki on näköjään jo nyt niin sairaankiree_iso_natu ettei voi hankkia naturaalisti lihasta enää muuhun kuin niskaan. :)

Btw. Niskan tekeminen muuten onnistuu myös reisikoukistus(maaten) koneessa. Kokeile ihmeessä!

Metal Gymillä ei ole niskalaitetta, mutta sellanen kypärä, jonka päällä on pieni tanko, löytyy. Soveltunee hyvin niskan treenaamiseen mihin suuntaan tahansa.

ihQLehmä sanoi:
Hulkki on näköjään jo nyt niin sairaankiree_iso_natu ettei voi hankkia naturaalisti lihasta enää muuhun kuin niskaan. :)
Heh, ei nyt ihan noinkaan (onneksi). Niska vain on nykyisin täysin unohdettu lihasryhmä, vaikka se on kooltaan käsien ja pohkeiden luokkaa. Vanhoina aikoina kehonrakennuspiireissä yhtenä symmetrian osa-alueena pidettiin sitä, että kädet, pohkeet ja niska olisivat kaikki ympärysmitaltaan yhtä suuret. Nykyisinhän homma tuppaa menemään niin, että pohkeet ovat 5 cm pienemmät kuin kädet ja niskaa ei kukaan edes treenaa.

Lisäksi olen kyllästynyt olemaan kynäniska, viimeksi treenasin niskaa monta vuotta sitten (kun minullakin oli treenikaveri).

Hulkki sanoi:
Nykyisinhän homma tuppaa menemään niin, että pohkeet ovat 5 cm pienemmät kuin kädet ja niskaa ei kukaan edes treenaa.
Paitsi tuolla Mike Matarazzolla, joka on noissa kuvissa. Vittu mitkä pohkeet sillä!

Nepheg sanoi:
:offtopic: Mulla taas on pohkeet 3cm isommat ku hauikset.

Pakko jatkaa offtopiccia ja mainita, että mulla on pohkeet melkein 10 cm paksummat kun nuo narut siitä kohdasta jossa hauiksen pitäisi sijaita... :D
:reisi-pohje -pelle:

Niskat reisikoukistuskoneessa...

Miten kummassa siihen laitteeseen oikeen mennään, jos haluat treenata niskoja reisikoukistuskoneessa?? :eek:

t.Juha

Juha_79 sanoi:
Miten kummassa siihen laitteeseen oikeen mennään, jos haluat treenata niskoja reisikoukistuskoneessa?? :eek:
En oo ite tätä koskaan kokeillu, mutta kerran näin kun yks painonnostaja treenasi sillä niskaansa. Eli; vatsalleen vaan makaamaan siihen laudalle, niska sen jalkatsydeemin alle ja siitä vaan nytkyttelemään ylöspäin. Vähän vaikee selittää.

Vinkki niskan treenaukseen

Painijoiden niskoja katsellessa olen vakuuttunut siitä, että sen harjoituksen, jossa ne menevät siltaan (pää maassa, kädet eivät juurikaan kevennä) ja alkavat siinä ikään kuin kävellä rinkiä pään pysyessä paikallaan, on oltava helvetin tehokas liike niskalle. (Joku Kamppailulajit-osiolta voisi varmaan selittää tämän paremmin...)

Itse en tuohon vielä pysty, mutta olen tehnyt harjoitusta, jossa selällään tai vatsallaan makuulla nostan kropan jalkojen ja pään varaan ja liikun pään varassa eteen-taakse. Tämän opin jollain itsepuolustuskurssilla. Ainakin tukka menee sekaisin ja niska kipeytyy. Seuraavalla kerralla liikkeen tekeminen on jo hiukan helpompaa, joten kai siitä apua on.

Pitäisiköhän niskan treenaus tehdä epäkästreenin jälkeen? Eivätkös niskalihakset ole sama asia kuin epäkkäiden yläosa??

Oneofus sanoi:
Painijoiden niskoja katsellessa olen vakuuttunut siitä, että sen harjoituksen, jossa ne menevät siltaan (pää maassa, kädet eivät juurikaan kevennä) ja alkavat siinä ikään kuin kävellä rinkiä pään pysyessä paikallaan, on oltava helvetin tehokas liike niskalle. (Joku Kamppailulajit-osiolta voisi varmaan selittää tämän paremmin...)
Samaa mieltä ja toinen ryhmä ketkä ainakin tuota tekevät ovat nyrkkeilijät, Tyson teki aktiivi aikoinaan tuota paljonkin ja ei häntä voinut kyllä miksikään tikkuniskaksi sanoa :)

neutraali sanoi:
Samaa mieltä ja toinen ryhmä ketkä ainakin tuota tekevät ovat nyrkkeilijät, Tyson teki aktiivi aikoinaan tuota paljonkin ja ei häntä voinut kyllä miksikään tikkuniskaksi sanoa :)
Sillassa voi niskaa treenata myös joka suuntaan samaan tapaan kuin tuossa koneessa, minkä kuvia yllä. Tosimiehet tekee paljaalla betonilattialla, itse oon laittanut pari jumppamattoa päällekkäin pään alle.

Back
Ylös Bottom