Löytyykö maallikolle ohjetta? ...pliis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrT.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tere!
Arvaan, että aihetta on käsitelty jo ikuisuuden mutta silti, näin maallikon silmin, joka ei ymmärrä ees noitten palautusjuomien päälle niin löytyiskö joku hemmo, joka jaksais jelppiä..? Teenkö oikein, kun toimin näin:
Mä otan puntin jälkeen pukarissa palautusjuoman, missä on 3 kukkurallista ruokalusikallista "WHEY XXXL PROTEIN" jauhetta (musta ämpäri, missä keltainen kansi, ostin tre:lta powerhousegymiltä) ja 2 ei-kukkurallista ruokalusikallista maltoo ja sekoitan ne n.3d vettä ja kiskasen huiviin. Syön kotona ruuan, yleensä jotain valmispaskaa, kuten saarioisten makaroonilaatikkoo, kun punttisalilla käymisestä on kulunut aikaa reilu tunti. Jos ja kun jollain on parempaa tietoo niin viitsiskö joku antaa vinkkejä paremmasta, miten kannattaa toimia? Mainittakoot vielä, että en harrasta salillakäymistä turvotakseni lihasmassaltani megamieheks vaan haluun jokapaikkaan vähä lisää lihaksia. Mun päälaji on budo ja sen takia haluan säilyttää sitkeyden ja plaa plaa plaaa....
Hei kiitti jo etukäteen :)
MrT.

Itse olen laittanut palautusjuomaan proteiinia ja maltoa suunilleen 1:2 suhteessa. Elikkä esim. 1dl proteiini ja 2dl malto. Siihen haluttaessa kreatiinia ja glutamiinia kukkura teelusikallinen molempia. Palautusjuomaan laittaisin heraproteiinia (kuten tuo sun käyttämä kai onkin?), siitä voi sitten kiistellä tulisiko proteiinin palautusjuomassa olla hydrolisoitua vaiko eikö. Itse käytän hydrolisoitua.
Siinä 1-2tuntia treenin jälkeen on ihan hyvä aika syödä, kannatan lämpimän ruuan syömistä treenin jälkeen aina, ellei nyt jostain syystä tule salilta kello 22.03 tai jotain. Monipuolisuus on ruuassakin hyväksi.
Selaile palstaa ja käytä serchia, sieltä löytyy palojon paljon juttua.

Haluaisin sanoa kaikille aloittelijoille että samalla tavalla niitä lihaksia pitää kasvattaa halusi niitä sitten lisää 5kg tai 50kg. Joskus vaan tuntuu että jotkut tekevät asiat leppoisasti vähän sinnepäin koska eivät halua miksikään massamonsteriksi, vaan vähän vaan lihaksikkaammiksi. Lihasten kasvatus on vaikeeta ja hidasta hommaa, ja kellään ne ei vahingossa kasva liian isoksi, joten sitä on turha pelätä. Ja vaikka kasvaisikin niin pieneneminen on aina helppo homma.

Eli kovaa treeniä ja tarpeeksi kaloreita ja lepoa niin lihakset saa kasvamaan. Tarkemmat ohjeet ja tietoa päähän Pakkotoistolta -> Search laulamaan, ja jos/kun joku asia jää epäselväks niin uutta kyssäriä kehiin ja konkarit neuvoo.

P.S.Tämä ei sitten ollut mitään keljuilua MrT:lle. Olet löytänyt hyvän foorumin, täältä jos et saa apua treeniin/ravintoon niin et mistään :kippis1:

Totta..

Jup juu. En ottanu nokkiini mutta pakko sanoo, joka treenin jälkeen, esim rinta olkapää tai käsitreenin jälkeen mun on tosi vaikee pestä päätäni kun kädet painaa sikasesti. Kun treenaan niin ajan itteni totaalisen piippuun, enkä sluibaa saatika jauha shittiä salilla (hyvä puoli yksintreenaamisessa). Mut toi kalorihomma rupes kiinnostaan, hitto kun en tajuu niistä VIELÄ paljoakaan. I gotta make some searchings around here. Tänks! :kippis1:

Lähes kaikki tuntuvat ottavan palautusjuomansa heti salilla. Onko sillä suurta merkitystä jos otan juoman vasta kotona n.20-30 minuuttia treenin lopettamisesta?

Originally posted by ola
Lähes kaikki tuntuvat ottavan palautusjuomansa heti salilla. Onko sillä suurta merkitystä jos otan juoman vasta kotona n.20-30 minuuttia treenin lopettamisesta?

Tuskin sillä kauhean suurta merkitystä on. Itse otan vasta kotona noin 10-15 min treenin jälkeen.

Itse oon vetänyt palautusjuoman 1desi protskua ja 1 maltoa, joskus paan lisäks puol desiä dextrosia ja c-tabu 500mg.
Eli 1/1 yleensä, tuntunut riittävältä.
Oon kokeillut kaikennäköstä muutakin, toi tuntui itselle parhaalta.
Joskus soija heran tilalla, en ole huomannut eroa.
Mä olen vetänyt juoman heti reenin jälkeen.
Jos sattuu ettei tullut juomaa mukaan, bansku tai jugurtti käy.
Safka ehkä tunti pari reenin jälkeen, tätä mä pidän tärkeänä.
:kippis1:

Eikös palautusjuoma oo paras vetää heti reenin jälkeen korjaamaan mahdollista katabolista tilaa:confused:

Originally posted by Zakk
Haluaisin sanoa kaikille aloittelijoille että samalla tavalla niitä lihaksia pitää kasvattaa halusi niitä sitten lisää 5kg tai 50kg. Joskus vaan tuntuu että jotkut tekevät asiat leppoisasti vähän sinnepäin koska eivät halua miksikään massamonsteriksi, vaan vähän vaan lihaksikkaammiksi. Lihasten kasvatus on vaikeeta ja hidasta hommaa, ja kellään ne ei vahingossa kasva liian isoksi, joten sitä on turha pelätä. Ja vaikka kasvaisikin niin pieneneminen on aina helppo homma.

Eli kovaa treeniä ja tarpeeksi kaloreita ja lepoa niin lihakset saa kasvamaan. Tarkemmat ohjeet ja tietoa päähän Pakkotoistolta -> Search laulamaan, ja jos/kun joku asia jää epäselväks niin uutta kyssäriä kehiin ja konkarit neuvoo.

P.S.Tämä ei sitten ollut mitään keljuilua MrT:lle. Olet löytänyt hyvän foorumin, täältä jos et saa apua treeniin/ravintoon niin et mistään :kippis1:

Jättehyvä kommentti. Ottaa tosissaan aivoon nämä tyypit, jotka uskottelevat itselleen ettei tarvi treenata kovaa, koska eivät halua kasvaa liian isoiksi. Sitten treenataan löysästi ja sitä pientäkään kaivattua kasvua ei saada aikaseksi.

Tää ei ollu edelleenkää keljuilua MrT:lle. Oli vaan pakko heittää kommenttia tosta Zakkin kommentista :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi pointti

Meikäläinen on ainakin sitä tyyppiä, joka polttaa energian melko tehokkaasti, johtuu varmaan mittasuhteista. Niinpä en hiilihydraatteja voi syödä kuin korkeintaan yhden banaanin palutusjuoman ohessa.

Miksi muuten ihmiset syövät maltoa? Eikös hedelmäsokeri aja saman asian?

Täytyy vielä tarkentaa sen verran, että en tähtää isoihin lihaksiin, vaan voimaan... Tämähän muuttaa asiaa jo aika paljon. Se on siitä kiinni, mitä hakee.

Originally posted by tapio
Itse oon vetänyt palautusjuoman 1desi protskua ja 1 maltoa, joskus paan lisäks puol desiä dextrosia ja c-tabu 500mg.
Eli 1/1 yleensä, tuntunut riittävältä.
Oon kokeillut kaikennäköstä muutakin, toi tuntui itselle parhaalta.
Joskus soija heran tilalla, en ole huomannut eroa.
Mä olen vetänyt juoman heti reenin jälkeen.
Jos sattuu ettei tullut juomaa mukaan, bansku tai jugurtti käy.
Safka ehkä tunti pari reenin jälkeen, tätä mä pidän tärkeänä.
:kippis1:

Olen huomannut hyväksi tavaksi. Proteiinia vähän treenin jälkeen ja illemmalla parin tunnin päästä kunnon ateria.

Re: Yksi pointti

Originally posted by trompp
Miksi muuten ihmiset syövät maltoa? Eikös hedelmäsokeri aja saman asian?
hedelmäsokeri on Saatanan juoni ihmisten terveyden turmelemiseksi. Valkoista sokeriakin voisi muuten käyttää jossei se sisältäisi hedelmäsokrua. GI on toki alhainen mutta sehän kertookin vain siitä kuinka epäsopivaa se on ihmiskeholle (vrt laktoosi). Ja palautusjuomassa tietysti korkea GI on hyvä asia. Anyway, keho ei pysty käyttämään paljoakaan hedelmäsokeria hyväksi vaan lyö se triglyserideiksi.

Originally posted by id&t
Eikös palautusjuoma oo paras vetää heti reenin jälkeen korjaamaan mahdollista katabolista tilaa:confused:

Sehän riippuu siitä loppuuko se treeni siihen viimeiseen sarjaan vai poljetko kotiin ylämäkee 20 minuuttia tai kävelet tiuhaan tahtiin tai poljet kuntopöyrää tai kiipeet torniin tai konttaat baariin niin sen jälkeen ne juomat vasta otetaan. Jos taas esimerkiksi käy salilla suihkussa ja saunassa ja liruttelee pyörällä tai menee autolla kotiin kannattaa juoma ottaa jo heti treenin jälkeen.

Itse oon ottanu jo reilun vuoden ajan.. vai onko siitä jo 2 vuotta.. palautusjuoman niin että ekana proteiini jotain 60-70grammaa litraan vettä ja Vitamaxia ja 20-30min päästä malto noin 80-110 grammaa kreatiineineen litraan vettä. Tuskin tällä kehityksen kannalta yhtään mitään käytännön merkitystä on mutta imeytyminen on ainakin huimasti nopeempaa eikä todellakaan tuu niin ähky olo kun tavallisesta palautuskiisselistä..

Re: Re: Yksi pointti

Originally posted by meitsi
hedelmäsokeri on Saatanan juoni ihmisten terveyden turmelemiseksi. Valkoista sokeriakin voisi muuten käyttää jossei se sisältäisi hedelmäsokrua. GI on toki alhainen mutta sehän kertookin vain siitä kuinka epäsopivaa se on ihmiskeholle (vrt laktoosi). Ja palautusjuomassa tietysti korkea GI on hyvä asia. Anyway, keho ei pysty käyttämään paljoakaan hedelmäsokeria hyväksi vaan lyö se triglyserideiksi.

Sivistyksessäni on varmaan pieni aukko. Toki olen tälläkin hetkellä anabolisessa tilassa, mutta ylimääräistä rasvaa ei mielellään kovin paljon halua. :evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom