Löysän vartalon kiinteytys, kauan menee?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moips. Oon ex-lihava, 30 kiloa ylipainoa kannoin mutta nyt vuosien ruokavaliomuutoksilla painoindeksini on normaalin rajoissa, joskin ylimääräistä rasvaa löytyy vielä n. 10 kiloa(?). Tippuu sekin koko ajan.
Ongelmani on vartalon pehmeys.. En tiedä, onko se löysää nahkaa vai pelkkää läskiä, mutta olen aika pehmeä. Aina ollut (myös äitini ja siskoni ovat). Nyt urheillut 3,5 kuukautta 4-6 x viikko. Aerobista ja kaikkia salijumppia. Enimmäkseen rvp, body pump, jooga, zumba, tanssit yms. Aluksi paino nousi muutaman kilon, nyt on lähtenyt laskuun, lihaksia on kyllä tullut ja voimaa, mutta silti olen hyvin löysä. Onko 3,5kk liian lyhyt aika tuloksille, kauanko niitä saa odotella? Vai pitääkö ensin kaiken rasvan palaa, mä olen 161 cm, 63 kiloa eli en mikään hoikka. Oisko kellään vinkkejä, miten pääsisi parhaisiin tuloksiin? Ruokavaliosta nipistän jatkuvasti, paino tippuu hitaasti mutta varmasti, olen päärynävartaloinen, ylävartalosta näkyy jo luut mutta alakroppa on muhkeassa kunnossa. Haluaisin pepun pyöreemmäks, kiinteät reidet, selluliittejä vähemmän, ylimääräisen rasvan pois ja kaiken löysyyden.
Kiitos !

Parhaisiin tuloksiin pääsee varmasti vaan liikkumalla kalorit miinukselle. Kysyt kauanko menee? Niinsanottu terve tahti laihduttaa on 0,5-1,0 kg/viikko, joten siitä on hyvä laskea. Parhaiten saat pysyviä tuloksia jos painonpudotus tosiaan on maltillista/pidempiaikaista. Tietenkään ei silti ole olemassa mitään absoluutiota sille, kuinka nopeasti sen kropan tulisi kiinteytyä, kaikilla yksilöllistä. Alavartaloon saat muotoa lihaksilla, jotka myös varmasti vähentävät "pehmeyttä" yhdessä rasvanpolton kanssa. Kiinteyttäminen sinänsä on mahdoton käsite, koska "kiinteytymistä" tapahtuu sitä mukaa kun rasva palaa / lihas kasvaa, tai molempien summana.

Jos oot kärsimätön ja haluat tuloksia nopeasti, niin ainakin noita jumppia nopeampi tie on mennä puntille. Käy 3 kertaa viikossa salilla + jotkut kivat jumpat, niin varmasti alkaa tulla timmimpää kamaa pehmeyden tilalle. Päärynävartaloiselle sopii hyvin se, että yläkroppaan tehdään lihasta niin se tasapainoittaa kokonaisuutta. Alavartalosta lähtee rasva tietysti miinuskaloreilla ja salin + aerobisen yhdistelmällä.

Back
Ylös Bottom