Läskit liikkeelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pedrow
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kun pyörii kaikenlaista tietäjää niin kyselenpä että...

..kun olen 200cm/115kg kokoinen reilu 45v ja ylipainoa tuosta on se 10kg. Aineenvaihdunta taitaa tässä olla se ongelma sillä painoa en saa tippumaan kunnolla vaikka aika tarkasti seuraan syömistäni ja liikun sen mitä töiltäni kerkiän. Onko hyviä neuvoja joilla saan heräteltyä homman liikkeelle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos liha maistuu niin ketoosidieetti? Omakohtaisena kokemuksena nyt 5vk/7kg ja itsekin tappelin noitten vähäkaloristen rehudieettejen kanssa.. Nyt saa syödä mahan täyteen ja vieläpä hyvää safkaa. Tosin alkaahan nuo jauhelihat, kananmunat ja pekoni puskeen korvista pihalle. Jopa mielellään syö rehuja jo nykyään.. Ketoosidieetin ideana siis jättää hiilarit pois, 20-30g max päivässä. Tuota kokoo tuntuu olevan niin varmaan toi 30g ei ole liikaa sulle.. Itellä tota urheilua tulee vaan 2krt/vko eikä kaloreitakaan ole laskettu..

E: n.5g kun noista hiilareista uhraa vehnäleseisiin niin pitäis tuo pakkikin toimia..

..kun olen 200cm/115kg kokoinen reilu 45v ja ylipainoa tuosta on se 10kg. Aineenvaihdunta taitaa tässä olla se ongelma sillä painoa en saa tippumaan kunnolla vaikka aika tarkasti seuraan syömistäni ja liikun sen mitä töiltäni kerkiän. Onko hyviä neuvoja joilla saan heräteltyä homman liikkeelle?

Ei se kalorien laskeminen laihduta, vaan niiden vähentäminen. :D

Olen itse 35-vuotias, ylipainoa oli kilomääräisesti samoissa lukemissa, nyt ehkä 6 kg lähtenyt (tai, toivoakseni, 7-8 kg ja lihasta tullut 1-2 kg). Aineenvaihdunnan ei lukemani mukaan pitäisi kovin paljon vähentyä vielä aikoihin, vaan isommin vasta jossain 70+ -vuosissa.

Minkälaisia lukemia olet saanut kun olet syömistä seurannut? Tuleeko paljon jostain helposti käsiteltävästä lähteestä, kuten sokerilimonaadi -> kevytkola? Itselläni triviaalein olivat rasvaiset juustovoileivät ja syö niin paljon kuin jaksat -paikat. Aiemmin mielestäni söin vähän niinkuin pikkulintu, siis pari kertaa oman painoni verran päivässä. Siihen nähden luulisi nykysyömiselläni kadonneeni kokonaan, mutta niin vain vyötäröä yhä on.

Täällä kun pyörii kaikenlaista tietäjää niin kyselenpä että...

Juuri eilen tuli Prisman dokkari jossa eräs naishenkilö oli yrittänyt laihduttaa useaan otteeseen tuloksetta. Sanoi sitten omaavansa hitaan aineenvaihdunnan ja testeillähän se katsottiin ja ihan normaali oli. No tämän jälkeen sitten katsottiin että paljonko sitä oikein tulee syötyä ja hänen piti kirjata syömisensä ylös ja samaan aikaan kun jotenkin tietynlaisen veden -> virtsasta mitattiin päivittäin todelliset syödyt kalorit. Ei varmaan tule yllätyksenä, että 2000kcal sijaan nainen söikin 3000kcal päivässä, vaikka itse tuon 2000kcal laskuillansa sai. Selvisi, että hän laski 43% alakanttiin omat syömisensä.

Oma syöminen on kokoon nähden vähänlaista. Aamulla kahvi maitotilkalla + kaksi ruisleipää vähärasvaisella juustolla ja savukalkkunalla. Päivällä salaattilautanen+vähärasvainen ruoka+kaksi lasia rasvatonta piimää+ruisleipä. Iltapäivällä 2xruisleipä maidon kera. Illalla rasvaton raejuusto+tomaattia+kurkkua ruisleivän kera. Ei siis oikeanlainen dieetti mutta ei punttaajan ruokavaliokaan.

Iltaleivät ainakin heittäisin heti tuosta pois ja melkein myös nuo välipalaleivät. Korvaa tuo välipala vaikka maitorahkalla/tonnikalalla, tippuu nuo hiilarit +100g pelkistä leivistä. Toinen ruoka/salaatti olisi myös hyvä olla. Iltapalalla täten riittäisi raejuusto ja kurkku.
Rasvattomista juustoista ym tuskin on hyötyä tossa painonpudotuksessa. Nälkä lähtee rasvalla eikä tule syötyä niin paljoo ja on mukavampi olo..
E: ja toivon, että tuo ruoka ei pidä sisällään 10perunaa, 400g makaroonia tai paketillista basmatiriisiä :D

Juuri eilen tuli Prisman dokkari jossa eräs naishenkilö oli yrittänyt laihduttaa useaan otteeseen tuloksetta. Sanoi sitten omaavansa hitaan aineenvaihdunnan ja testeillähän se katsottiin ja ihan normaali oli. No tämän jälkeen sitten katsottiin että paljonko sitä oikein tulee syötyä ja hänen piti kirjata syömisensä ylös ja samaan aikaan kun jotenkin tietynlaisen veden -> virtsasta mitattiin päivittäin todelliset syödyt kalorit. Ei varmaan tule yllätyksenä, että 2000kcal sijaan nainen söikin 3000kcal päivässä, vaikka itse tuon 2000kcal laskuillansa sai. Selvisi, että hän laski 43% alakanttiin omat syömisensä.

Joo ainahan ihmisillä (täälläkin) on selityksiä vaikka minkälaisia, kun paino ei putoa. Tosiasia vaan yleensä on se että jos ei massa tartu, et syö tarpeeksi ja jos ei massa pienene, todennäköisesti syöt liikaa, vaikka itse luuletkin, ettei niin ole.

Oma syöminen on kokoon nähden vähänlaista. Aamulla kahvi maitotilkalla + kaksi ruisleipää vähärasvaisella juustolla ja savukalkkunalla. Päivällä salaattilautanen+vähärasvainen ruoka+kaksi lasia rasvatonta piimää+ruisleipä. Iltapäivällä 2xruisleipä maidon kera. Illalla rasvaton raejuusto+tomaattia+kurkkua ruisleivän kera. Ei siis oikeanlainen dieetti mutta ei punttaajan ruokavaliokaan.

Vika siihen, ettei paino putoa voi olla myös siinä, että ihminen syö liian vähän, ja mun mielestä sunkin kohdalla totuus on se, että syöt liian vähän. En toki tiedä millaisia annoskokosi ovat... Mutta jos kalorinsaanti on liian vähäistä, niin kroppa menee sille kuuluisalle säästöliekille, eli aineenvaihdunta hidastuu, kun kroppa koittaa pitää kynsin hampain kiinni rasvavarastoista ja siksi paino ei putoa.

En ole asiantuntija, mutta noin äkkiseltään tuo ei kuulosta isolta määrältä, ja luulisin itse laihtuvani tuolla. Voisiko selitys olla viikonloppujen tai juhlien isompi syöminen? Painossa on niin suuri satunnaisvaihtelu, ettei millään voi vaa'asta nähdä onko yhtenä päivänä ollut kalorit plussalla vai miinuksella.

Miten tuo salaattilautanen, onko salaatissa lihaa tai juustoa, ja onko siinä salaatinkastiketta miten paljon? Joissakin kastikkeissa taisi olla puolet rasvaa ja sitä on helppo laittaa aika iso määrä salaatin päälle. Tietysti sitten vähärasvainenkin ruoka voi olla makea tai proteeinipitoinen; viime kädessä ratkaiseva mittari on kalori eikä rasvaprosentti.

Kokeile laskea ruisleivän kalorimäärä. Itse sain 100 kcal, kun otin mukaan myös leivänpäällysrasvan.

Loppukesästä on lähtenyt noin kaksikymmentä kiloa. Vielä on kymmenisen kiloa liikaa. Normipäivä: aamiainen: Kaksi ruisleipää joilla juustoa/metwurstia +kahvia. Välipalana kourallinen pähkinöitä. Lounaaksi yleensä salaattia. Iltapäivällä purkki rahkaa (250g)marjoilla, ja pikkaisen pähkinöitä. Iltapalana purkki raejuustoa (200g) ja kaksi ruisleipää juustolla/meetwustilla. Joka aterian yhteydessä paljon vettä.
Toimii minulla.

Loppukesästä on lähtenyt noin kaksikymmentä kiloa. Vielä on kymmenisen kiloa liikaa. Normipäivä: aamiainen: Kaksi ruisleipää joilla juustoa/metwurstia +kahvia. Välipalana kourallinen pähkinöitä. Lounaaksi yleensä salaattia. Iltapäivällä purkki rahkaa (250g)marjoilla, ja pikkaisen pähkinöitä. Iltapalana purkki raejuustoa (200g) ja kaksi ruisleipää juustolla/meetwustilla. Joka aterian yhteydessä paljon vettä.
Toimii minulla.

Jos on ylipainoa, paino lähtee kyllä yleensä alkuun tyylillä kuin tyylillä, kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa. Se onko tyyli sitten järkevä tai ei, on asia erikseen. Ja usein sitten seurauksena on laihaläski, jos ei ole laihduttanut fiksusti.

IMO Aika vähäiselle näyttää sinunkin proteiinin saanti...

Olen kyllä miettinyt että proteiiniä voisi lisätä. Toisaalta painohan putoaa eikä lihasmassa ole ainakaan peilin mukaan dramaattisesti vähentynyt, niin mikäs tässä. Toisaalta pitäisi olla joku suunnitelma olla jos/kun painonpudotus pysähtyy. Ehkä vaihdan leivät rahkaan- miltäs se kuullostaa?

Itse syön Ehrmannin rahkaa joka päivä. Siihen vielä salaattien mukana ison paketin raejuustoo päivässä ja sit viel tonnikalapurkki varmuudeksi. 18 kg on pudonnut 1,5 vuodessa. Noin kilon kuussa. Patit on pysyny kohtuuhyvin tallella kun olen dieetillä hinkannu punteilla kolmesti viikossa yksijakoisella. Viljatuotteita nautin pääosin vain aamiaisella; puuroa ja ruisleipää. Maapähkinöitä menee kourallinen päivässä. Aamupalan lisäksi syön kaksi lämmintä ruokaa ja pari välipalaa, niin että aterioita tulee 5-8 päivässä. Runsaan proteiinin käytössä on se etu että sen pilkkomiseen menee elimistöltä enemmän energiaa suhteessa rasvaan ja hiilareihin ja proteiini vie tehokkaasti nälän tunteen.

Olen kyllä miettinyt että proteiiniä voisi lisätä. Toisaalta painohan putoaa eikä lihasmassa ole ainakaan peilin mukaan dramaattisesti vähentynyt, niin mikäs tässä. Toisaalta pitäisi olla joku suunnitelma olla jos/kun painonpudotus pysähtyy. Ehkä vaihdan leivät rahkaan- miltäs se kuullostaa?

Vaikka, mutta pelkkää rahkaa et jaksa syödä, joten voit myös tehdä niin, että syö kahden ruisleivän sijasta yksi, ja laita sen päälle entistäkin enemmän proteiinipitoisia lisukkeita(=lihaa, juustoa, raejuustoa jne). Muista myös riittävä rasvansaanti. Kalaa tulisi pyrkiä syömään nyt vähintään se kerran viikossa.

Toimii minulla.

Leivät jos jättää pois niin samoihin kaloreihin saa mahtuun 2 lämmintä ruokaa. IMO nuo ateriat olisi suhteellisen tärkeitä verrattuna noihin leipiin tai päivällisen korvaamiseen raejuustolla..

E: tuollahan olikin tuo 1 salaatti jo. Onnistuisko päivälliseksi lämmin ateria? Ja kyllähän rahkaa jaksaa syödä kun maustelee mehukeitolla jne..

Kyllä minulla on koko ajan ajatuksena että leivistä voi luopua tai ainakin vähentää jos painonpudotus pysähtyy. Toisaalta treenaan punttauksen ohella myös pyöräilyä (liki 4000km tänä vuonna) -talvella pääasiassa spinningiä- joten käsittääkseni tarvitsen hiilaria myös. Ja se päivittäinen salaatti on ravintolan "viikon salaatti" eli siinä on aina mukana kanaa, tonnikalaa tai jotain muuta.

edit: Joko on vikaa päässä minulla tai sitten softa mättää, mutta tuota toista "pysähtyy" ei saa pois.

Helvatan helvata: Kävin vaalla ensimmäistä kertaa pariin viikkoon. Painoa on tullut lisää noin pari kiloa! :curs:En ole mielestäni juurikaan dieetistä livennyt paitsi viikonloppuna kun oli pakkoryyppääminen firman joulujuhlissa ja krapula-kaljat seuraavana päivänä ja krapula-mättö sitä seuraavana. Onpa raskaat lunnaat. Lienee kropassa liikaa nestettä tai jotain.
No, projekti jatkuu, vähemmillä leivillä. Mikään dramaattinen kiire ei ole mutta kyllä ahistaa- tämä on ensimmäinen kerta kun painolasku on pysähtynyt sitten elokuun.:itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom