Läskin aloittelijatuloksia kuukaudessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantte
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moro!

30 vuotias 187cm mies
Aamupaino 13.7 = 133.3 kg
Aamupaino 14.8 = 128.3 kg
Eli kuukauden saldo tasan 5kg pudotusta.

Mulla on vähän huono kirjanpito mutta siis joku 3kk kai mää oon jo puottanu painoa ja grand total 11.7kg puotettuna.

Onhan tuo vähän suositeltua nopeampaa tahtia, mutta eikö tässä pidä enemmän omaa kroppaa kuunnella ja kuitenki reenit menee hyvin ja hyvä olo jne?
Ruokavalio tällä hetkellä 2000kcal 200g protsku, vitusti kanaa vihanneksia tummaa riisiä maitorahkaa kananmunia jne.

Nyt alkanu ottaan vähän tiukemmin tuo protskutavotteen ku se meinaa välillä pyöriä sitä 150-200g väliä, nii aattelin eka että alan pisteleen kananmunanvalkuaisia paljaaltaan protskulisänä. No söin niitä kulhollisen ja totesin että vittu mitä masentavaa mössöä ikävällä koostumuksella ja kaivoin viimeinki protskujauheen (whey-80) kaapista :D Emt jotenki tykkäsin ajatuksesta että saisin protskut täyteen ilman jauheita mutta toisaalta eihän heraprotskussa mitään vikaa ole, ei se mitään teollisuusmyrkkyä ole.

Salilla mennyt hyvin, kirjanpidon mukaan eka penkkireeni kuukausi sitten meni:
tanko x 15
30x 12 x 2
35x 12
40 x 10 x 2

Ja pari pvää sitte penkkipäivä oli:
40x15
50x12
60x8
65x5
70x3

Treeni on tällä hetkellä sali(a)-aerobinen-sali(b)-aerobinen syclellä ja yks lepopäivä per viikko. Aerobisen alotin alunperin ihan kävelyllä jonka oon nyt nostanu osa matkasta juoksuun ja ottanu lisäksi uintia ja pyöräilyä. Esim uinti meni toissapäivänä 1500m 1h10min.

edit: ja tosiaan tajuan että tää että tää menee näin nättiin ylöspäin vaikka laihutan samalla on aivan puhasta beginner's gains settiä ja tiiän kans että jossain vaiheessa se tökkää ja varmaan painonpudotustahtiki tulee tökkimää ja oon yrittäny henkisesti valmistautua tähän.

Ja tänäännhän on viikon paras päivä, ai miksi? Koska se on lepopäivä / cheattipäivä. Meen vetään jonku älyttömän kokosen buffetin varmaan mun perus thaikkupaikkaan.

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja siis kuntoilun diettailun aloitin just joskus 3kk sitte tyylillä "kävelenpä vähän ja katon vähän mitä syön" ja tiuksensin sitä pikkuhiljaa joka on nyt ihan tossa 6pvä viikossa reeni 1 lepopäivä viikossa. Salilla menee 1.5-2h per kerta riippuu jäänkö suustani kiinni ja aerobiset on jotaki vähän reilu tunnin pintaan atm. Kävelytki alunperin alotin jostaki 20 min perseilykävelystä.

jossain vaiheessa se tökkää ja varmaan painonpudotustahtiki tulee tökkimää
No tohon menee aikansa kun alkaa kunnolla hidastelemaan. Tossa on tota ylimääräistä kuitenkin poltettavaksi aivan yksinkertaisilla keinoilla vielä hyväksi aikaa. Cheattipäivät kandee ottaa fiksusti, sillä sä enemmän damaa teet kuin hyvää. Aina hölötetään että nostetaan aineenvaihduntaa tankkauksella, se nyt nouse mihinkään yhdellä päivän syömisellä, siinä saa kun vatsansa kipeeksi ja nestettä kroppaan. Sitten niillä hiilareilla mennään hyvän aikaa ja sitten onkin taas cheattipäivä ja vituiksi meni.

Tuossa painossa ei tosiaan kannata mitään cheat päiviä pitää. Tuo ylipaino on hankittu pitkän ajan kuluessa ja suht pitkään kestää siitä tulla takaisin normaalipainoon. Tällaista projektia ei voi ajatella dieettinä tai ylipäätään projektina vaan sen täytyy lähteä pysyvistä muutoksista elintavoissa. 90% asioista kuntoon niin sinne jää pientä varaa milloin voi ottaa rennommin.

Jos päivässä syö 5krt niin viikossa se on noin 35 ateriaa. Tuosta sen 3-4 ateriaa voi olla suht vapaasti syötyjä vaikka sitten siellä thaikkubuffassa. Mutta se on tosiaan yksi ateria, eikä niin paljon kuin ikinä syödä pystyy. Se että kuukauden jälkeen on tarvis mennä buffaan mättämään älyttömän kokoista annosta, kertoo siitä että olet liian pienillä kaloreilla tai suhtautuminen ruokaan on "väärä".

Jättäisin kokonaan kaloreiden laskemisen pois ja panostaisin laadukkaaseen ruokaan, reiluun määrään kasviksia ja säännöllisen ateriarytmiin. Sieltä se painonpudotus tulee kuin itsekseen.

Cheattipäivä on enemmän sitä että tykkään käydä ulkona syömässä ja sallin sen itelleni kerta per viikko eikä mitään aineenvaihduntajuttua ja varon kaloreita sitte loppupäivän nii ei ne nyt varmaan mihin aivan älyttömiin kalorit mee cheattipäivänäkään. Aikalailla menee cheattipäivä niin että skippaan aamupalan, ja sitte joskus 10-12 aikaan käyn buffetissa ja syön ison aterian ja sitte saatan ehkä illalla syödä jonku rahkan tai kanasalaatin illasta ja siinä oliki päivän syönnit. Eli siis en syö cheattipäivänäkään mitään karkki sipsi limukka settejä. Semmosia en syö nykyään ollenkaan.

20200814_142655.jpg

Tämmösen vedin tänään buffetissa. Jaa'a, paljonkohan tossaki ois kaloreita.

Ja enpä mää kalorinlaskentaa pois jätä koska se toimii ja ei jää mitään epäselväksi mikä ruokavaliossa mättää. Jos on koko ikänsä väärin syönyt niin se ei ole vaan "syönpä oikeen" koska sitä ei vaan syö oikein ilman että ne on kaikki paperilla ja tarkasti. Ehkä tää räknääminen lopulta päätyy siihen että oppii fiksut ateria koot jne. Ja mää kans tykkään ku asiat on semmosena selvänä helppolukuisena datana ja siis eihän se kova homma ole punnita aineiksia ennenkö ne paistaa jne. Siinähän se menee kokkauksen ohessa.

Ja siis syön järkevin väliajoin, helvetisti salaattia ja kasveja ja kanaa, rahkaa, marjoja, tummaa riisiä, munia menee pari päivässä jne.

Viimeksi muokattu:
Ja oon todennu cheat dayn mulle toimivaksi sydeemiksi. Toimii hyvin semmosena "aivan sama vaikka tekis mieli herkkuja, saan kuitenki parin pvän päästä hyvän rafla-aterian". Joka on sitte pitänykki että syön tosi puhtaasti normisti ja sitte sen yhen vähän epäterveellisemmän aterian per viikko ja hyvin jaksaa, hyvin laskee paino, hyvin toimii.

Ja oon todennu cheat dayn mulle toimivaksi sydeemiksi. Toimii hyvin semmosena "aivan sama vaikka tekis mieli herkkuja, saan kuitenki parin pvän päästä hyvän rafla-aterian". Joka on sitte pitänykki että syön tosi puhtaasti normisti ja sitte sen yhen vähän epäterveellisemmän aterian per viikko ja hyvin jaksaa, hyvin laskee paino, hyvin toimii.
No nimeenomaan tuolla tavalla käytettynä se on just hyvä. Mikäli olet sen itselle todnenut toimivaksi niin eipä sitä kannata muuttaa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom