Läskille kyytiä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen uusi täällä..Tämä nainen on päästänyt ittensä tosi rapakuntoon :'( Salilla pitäisi käydä vähintään 4 krt/vko..Mutta kun on niin laiska..Läskiä pitäisi hukata n.23kg..Halvatun iso urakka..Mistähän sitä aloittaisi?Varmaan ruokavalion muutos olisi kohdallaan..:(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oikean elämänmuutosmotivaation kaivaminen esiin olisi varmaan hyvä kohde aloitukseen. Tuolla "pitäisi sitä ja tätä mutta kun olen niin laiska ja on niin iso urakka ja varmaan pitäisi tehdä jotakin"-tyylillä mikään yritys ei kestä paria päivää pidempään, vaikka saisit kuinka hyviä ohjeita tahansa.

Eipä siellä salilla edes tarvitse käydä tai muutenkaan juuri liikkua jos on ruokavalio kunnossa. Ei silleen etteikö se olisi suositeltavaa, mutta ihan esimerkkinä, että salilla käynti ei ole mikään laihdutuskeino itsessään.

Oikean elämänmuutosmotivaation kaivaminen esiin olisi varmaan hyvä kohde aloitukseen. Tuolla "pitäisi sitä ja tätä mutta kun olen niin laiska ja on niin iso urakka ja varmaan pitäisi tehdä jotakin"-tyylillä mikään yritys ei kestä paria päivää pidempään, vaikka saisit kuinka hyviä ohjeita tahansa.

Amen. Ilman oikeaa asennetta hommasta ei tule mitään. Treeni ei ole tärkeintä vaan se mitä syö.

Zone-sarja -42%
Älä mihinkää "urakkaan" turhaan rupee vaan muutat ihan elämääsi. Löydä terveellisen elämän hyvät puolet etsimällä ja kokeilemalla, ja vaikka hammasta pureekin välillä ni opi nauttimaan hyvistä puolista. Niitä on paljon enemmän kuin sohvaperunasipsiläskin elämässä.

Olen uusi täällä..Tämä nainen on päästänyt ittensä tosi rapakuntoon :'( Salilla pitäisi käydä vähintään 4 krt/vko..Mutta kun on niin laiska..Läskiä pitäisi hukata n.23kg..Halvatun iso urakka..Mistähän sitä aloittaisi?Varmaan ruokavalion muutos olisi kohdallaan..:(

Laihduttamisessa ruokavalio on se oleellisin seikka. Liikunnalla ei oikeastaan ole tässä juurikaan merkitystä.

Ja muista, että alkoholi on vihollisesi tässä urakassa. Laihdutuksessa jokainen kalori ratkaisee ja alkoholissa on täysin turhia kaloreita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on tuollaiset fiilikset alussa, niin ehkäpä kannattaisi lähteä maltillisesti liikkeelle tässä asiassa. Nyt alkuun voisit alkaa kirjaamaan sun päivittäisen ruokavalion itsellesi ylös, seuraat sitä viikon-pari, tsekkaat kalorilaskuri.fi:stä ruokavalion ravintoarvot kaloreineen. Sitten alat karsimaan sieltä sitä paskaa pois ja lisäilet tarvittaessa kasviksia, protskua, hyviä rasvoja yms. (lue ravinto-puolelta, mitä on terveellinen ruokavalio).
Aloittelet ihan rauhassa ja turhaan heti lähdet liikkumaan, jos tuntuu että koko homma kaatuu siihen. Seurailet sitä painoa ja sen mukaan karsit kaloreita ruokavaliosta, jos se on tarpeen. Liikuntaa voit lisätä hiljalleen viikottain ja etenet tahdilla, joka on sinulle mieluisin. Tarkoitus ei ehkä ole polttaa itseään loppuun alkumetreillä vaan tehdä pysyvä elämäntapojen muutos. Eli periaatteessa hitaampi ja maltillinen painonpudotus saattaa tukea tätä ideologiaa. Muista kuitenkin liikunnan tärkeys monelta (terveydelliseltä) kannalta, joten suosittelen säännöllistä liikuntaa.
Tärkeintä on varmaankin tuo suhtautuminen ruokaan, joten älä ajattele tätä laihdutus_kuurina_, jonka jälkeen voi palata entiseen. Totuttele ajatukseen, että tämä on sitä, mitä tulet syömään mahdollisesti lopun elämääsi. Näillä ajatuksilla olen itse lähtenyt liikkeelle ja on ollut helppoa, siihen uuteen ruokavalioon ihan oikeasti tottuu nopeasti kunhan vaan sitä noudattaa. Ei se nälkäkään ala kummittelemaan parin päivän jälkeen.

Kirjoitellaanpa tänne omia kokemuksia, jos joku niistä inspiroituisi.

Oon ollut lihava niin kauan kuin muistan (aikuisiällä pituutta 176 cm ja paino vaihdellut 100 - 115 välillä). En oikein koskaan ole saanut itseäni liikkumaan. Ei vaan innostus pysy yllä. Välillä kuukaudenkin lenkkeillyt, mutta johonkin se aina lopahtaa. Ruuan vahtiminen ei sekään ole napannut, joten paino on pysynyt korkealla. Pari vuotta sitten tuli tehtyä havainto, että rullaluistelu onkin muuten helvetin kivaa ja sitä olen siitä edespäin tehnyt (sään ja vuodenaikojen puitteissa) 3-4 kertaa viikossa tunnin lenkin. Vuosi sitten mietin, että talvelle pitäisi keksiä jotain liikuntaa, missä innostus pysyisi yllä ja kokeilin uimahallin kuntosalia + uintisessiota sen päälle. Ja sehän toimi.

Tuosta lähti innostus kuntosaliin. Aluksi vain tuolla uimahallilla, jossa käytössä on vain laitteita ja käsipainoja, mutta keväämmällä kävin myös työpaikan naapurissa olevassa kuntosalissa ja lopulta kesäloman alettua ja uimahallin mentyä kesäksi kiinni vaihdoin salia tuommoiseen "kunnollisempaan". Opettelin levytangon kanssa liikkeitä ja nyt menen kolmatta kuukautta vähän jotakin starting strengthin kaltaista. Pidän ehdottoman tärkeänä koko hommassa innostusta. Sitä, ettei salille tarvitse mennä pakon edessä, velvollisuudentunnosta tjsp vaan siksi, että mä haluan mennä sinne. Siellä on kivaa! Eikä homma ole alkanut missään välissä tuntua pakkopullalta. Tuosta syystä en halua vielä ainakaan noudattaa mitään ohjelmaa, vaan tosiaankin teen, mitä huvittaa, mutta starting strengthin liikkeet ja idea siellä taustalla vähän ohjaamassa. Sitten, jos alan oikeasti haluamaan jotakin ohjelmaa tuohon, pitää tilanne miettiä uudestaan.

Koko tämän vuoden ajan (tai no ehkä 10-11kk), mitä olen minkäänlaisella kuntosalilla käynyt, on se innostus vain kasvanut. Vähitellen tuohon on tullut mukaan kuin itsestään ruokavalion tarkkailua (valion, määränä menee ehkä jopa enemmän kuin ennen, mutta kulutan myös enemmän). Alkoholi on vähentynyt vuosi sitten lapsen syntymän jälkeen, mutta vielä siitäkin määrästä kun huomasin sen vaikuttavan salifiiliksiin erittäin negatiivisesti. Oon jo tässä alkanut suunnittelemaan, josko sitä kävisi (kunhan luistelukelit loppuvat) oikeasti lenkillä, vaikka perinteisesti sitä olen vihannut. Melkein voisi kokonaisuutena tätä jo ajatella jonkinlaisena elämänmuutoksena. Kaikki lähti tuosta, kun löytyi pari liikuntamuotoa, joista tykkään.

Tuloksia: Luistelu, vaikkakin 3-5 kertaa viikossa kävin koko kesän 2012 ei painoon juurikaan vaikuttanut. Kuntosalin aloitettuani painoin 105kg. Kesän alussa 100 ja äsken vaaka näytti 94. En missään välissä odottanut, että paino tippuisi kovinkaan nopeasti, koska teen kuitenkin tämän kaiken vähän väärin. Oon kuitenkin melkoisen yllättynyt, että tuo 11kg lähtenyt vajaassa vuodessa ja siitä viimeiset 6 muutamassa kuukaudessa (vähän salillakäynnin intensiteetti kasvoi). Lisäksi veikkaan osan läskiä katoamisen sijaan korvautuneen lihaksella. Tai no, näkee sen peilistäkin. :)

Toivottavasti homma pysyy yllä. Olen tämän vuoden koti-isänä ja kieltämättä salillakäynti on myös tilaisuus olla hetken aikaa täysin omissa ajatuksissa. Tai oikeastaan ilman niitäkin. Sen takia veikkaan tämän jatkuvan, mutta paino tuskin tuota tahtia putoaa enää kauaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom