Läski on hyvää

Tällä näkee keskusteluja siitä miten mistäkin lihalaadusta saa rasvat parhaiten pois. Voi hitto, läski on hyvää.

Miltä maistuis lampaan- tai porsaankyljus ilman rantua läskiä reunassa? Phyi...kuivaa tavaraa...

Toisaalta eiks läskissä ja lihassa nimenomaan oo CLA:ta?
Eli syömällä läskiä läski omassa kehossa vähenis ja liha lisääntyis, näin maalaisjärjellä ajatellen.

Ja jos läskistä muutama ylimääräien kalori tulee niin eiköhän saa nekin reenissä kulumaan. Miks tehdä elämä turhan vaikeeks kikkailemalla...

Nimimerkillä, ikänsä läskiä syönyt, eikä läski.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by ZeiZei
lukitkaa vaan jo modet:lol2:

Voi hitto, pikkasen jos pistää kaavan ulkopuolelta niin joku on jo lukitsemassa...

Mä vaan yritän herättää keskustelua tota sairaaloista rasvasiivun leikkaamista vastaan...

Mun motto on että syö kaikkee mutta kohtuullisesti.

Mä oon kans sitä mieltä että ei se haittaa vaikka muutama makkara tuliski mahaan.
Kunhan syö muutakin kun pelkkää rasvaa... :evil: ... eli yhdyn kiuaskiveen :thumbs:

btw.. sais tatu näyttää jotain muutaki ku rumaa naamaansa :)

Olet oikeassa.
Kuitenkin kannattaa pitää tyydyttyneiden rasvahappojen osuus kokonaisenergiasta alle 10%. Jos haluat ottaa tuon kyljyksestä niin en näe siinä mitään väärää.

Originally posted by Kiuaskivi
Voi hitto, pikkasen jos pistää kaavan ulkopuolelta niin joku on jo lukitsemassa...

Mä vaan yritän herättää keskustelua tota sairaaloista rasvasiivun leikkaamista vastaan...

Mun motto on että syö kaikkee mutta kohtuullisesti.

juu sori toi. On vaan aina ensireaktio näihin threadeihin. Ja täsätkin on puhuttu ennenkin?

no kuitenkin. sut otetaan vakavamminen heti ku esität vähän asiantuntevammin. Myöskin toi syö läskiä niin läski lähtee vähän nauratti :) munmielestä huonojakin rasvoja saa tulla jonkin verran, mut pääasiassa rasvat hyvistä lähteistä.

nimim. väh. 1 kerta viikossa mäkkärissä:rolleyes:

Myöskin toi syö läskiä niin läski lähtee vähän nauratti :) munmielestä huonojakin rasvoja saa tulla jonkin verran, mut pääasiassa rasvat hyvistä lähteistä.

Hyötysuhde eri ravintoaineilla on erilainen. Jotain ravintoa pilkkoessa elimistö sitä hyödyntääkseen joutuu käyttämään enempi energiaa. Eli jos läskin kaloriarvo per gramma on n. 7 niin ei se välttämättä sitä tarkota että kaikki ne seitsemän kaloria meni käyttöön. Siinä saattaa palaa jo kolme kaloria ottamaan ilo irti.

kasvisruuassaa mm. on parempi hyötysuhde. Tunnen myös lihavan kasvisyöjän...

Jotenkin myös on käynyt niin, että kun ravintotottumukset on muuttunut ´´terveelisemmiksi´´ kansa on tullut ylipainosemmaksi.
Eli en ihan allekirjota kaikkea tutkimustietoa kritiikittomästi...

Nyt kyllä meni pieleen: rasva sisältää 9kcal/g ja sen hyötykäyttö on huomattavasti parempi kuin muiden ravintoaineiden. Oliko jotain tyyliin 3%:n luokkaa mitä kroppa hukkaa rasvasta kun hiilareista häviää lähemmäs kahtakymmentä prosenttia ja proteiinista peräti neljäsosa energiasta menee hukkaan varastointiprosessissa

Originally posted by Phat
Nyt kyllä meni pieleen: rasva sisältää 9kcal/g ja sen hyötykäyttö on huomattavasti parempi kuin muiden ravintoaineiden. Oliko jotain tyyliin 3%:n luokkaa mitä kroppa hukkaa rasvasta kun hiilareista häviää lähemmäs kahtakymmentä prosenttia ja proteiinista peräti neljäsosa energiasta menee hukkaan varastointiprosessissa

Arvasinkin että joku puuttuu tohon mun seitsemään kaloriin. Öljyissä on noin 9 kaloria per gramma. Läskissä on muutakin kuin pelkkää rasvaa ja se jää alle.
Ruuan valmistamistapa myös vaikuttaa hyötysuhteeseen, mut nyt menee hiusten halkomiseks...

(Motto: Läski ei lihota)

Näinhän se on, mutta puhuinkin rasvasta. Joka tapauksessa siitä ei huku 3kcaloria matkalla mihinkään vaan paljon pienempi osa.

nimim. väh. 1 kerta viikossa mäkkärissä:rolleyes:
En missään nimessä suosittele mitään mäkkäriä tai vastaavaa kenellekään. Jos haluat nauttia rasvasta, niin tee se kunnolla.... Jos pystyy käymään hampurilaisravintolassa ja vielä nauttii siitä niin on kyllä hajuaistissa jotain vikaa. Ei mikään bueno tuoksu. Plus kattele vähän tuota kärpäskantaa mitä siellä on.

Originally posted by Ämmbee
En missään nimessä suosittele mitään mäkkäriä tai vastaavaa kenellekään. Jos haluat nauttia rasvasta, niin tee se kunnolla.... Jos pystyy käymään hampurilaisravintolassa ja vielä nauttii siitä niin on kyllä hajuaistissa jotain vikaa. Ei mikään bueno tuoksu. Plus kattele vähän tuota kärpäskantaa mitä siellä on.
Noh, joudunkohan nyt helvettiin kun eilen kävin hyödyntämässä hesburgerin 4,95e/ateria tarjousta? iiiiks!

Tosin oon samoilla linjoilla, että noita hampurilaisravintoloita ei kannata suosia (ellei mene esim. creoleen syömään täyslihapihviharmpurilaista..), mutta pekoni ja kananmunat on mun suurta herkkua. Lihaa syön sen minkä kerkeän, samoin kalaa enkä aio tulevaisuudessakaan irrottaa läskejä reunoista, syön yleensä muidenkin irrottamat läskit. (Olen koiran pahin painajainen)

nimimerkillä : Jo 18 vuotta läskiä - ja en ole edelleenkään läski.

ps. miten olis meillä grillijuhlat? perinteenä on ostaa kokonainen sika pakkaseen aina kun loppuu.. viimesimmästä ruhosta puolet jäljellä :D

Originally posted by ]abe
nimimerkillä : Jo 18 vuotta läskiä - ja en ole edelleenkään läski.

Jep kyllähän sitä nuorempana jamppana voi vetää vaikka 3 lamaa kieritettynä pekoniin ja upotettuna voisulaan mutta odotapa kun sitä ikää vähän kertyy niin kyllä sitä läsääkin alkaa tulla (toki yksilöllisesti) :evil:

Jos pystyy käymään hampurilaisravintolassa ja vielä nauttii siitä niin on kyllä hajuaistissa jotain vikaa.

Ihmeellisissä hamppariravintoloissa sitten ilmeisesti käyn kun jopa pystyn nauttimaan ruuasta :rolleyes:

Originally posted by Ämmbee
Jos pystyy käymään hampurilaisravintolassa ja vielä nauttii siitä niin on kyllä hajuaistissa jotain vikaa.

Onhan tuossa se perä, että rankalaisten paistorasvat, jotka kaadetaan käytön jälkeen viemäriin tms., alkaa "käymään". Tuo haju on tosin yleensä mäkkärien ulkopuolella.

Originally posted by Kiuaskivi
...Miltä maistuis lampaan- tai porsaankyljus ilman rantua läskiä reunassa? Phyi...kuivaa tavaraa...
...

yli 2% (jos oikein muista %) rasva määrä ruuassa ei enää vaikuta tai lisää ruuan makua. Kuivaa se voi olla, mutta sitä varten on
maito :kippis1:

mäkissä tai vastaavassa kana/kala hamppari pelkällä pihvillä on ihan siedettävä välipala.... mutta sillon vaan kun on pakko

Originally posted by Prof
mäkissä tai vastaavassa kana/kala hamppari pelkällä pihvillä on ihan siedettävä välipala.... mutta sillon vaan kun on pakko

eikös nuokin ole leivitettyjä ja rasvassa uppopaistettuja? Enpä ole Hesburgerilla vieraillut montaa kertaa puoleen vuoteen ja näilläkin kerroilla on matkaan tarttunut salaatti, tosin majoneesin kera :rolleyes:.

Originally posted by Raven
Läski :urjo:

Ei vaan mene meikäläisen kurkusta alas vaan mahdollisimman paljon otan pihvin reunastakin pois.

Höhöö Voima-Raven sama täällä. Prkl kun en enää pekoniakaan voi syödä "normaalisti".. Muutama vuosi sit söin liikaa sellasia pitsoja joissa on jauhelihaa, pekonia ja kinkkua, joku Somarello muistaakseni nimeltään ja sit se alko se pekonin rasva jossain vaihees tökkimään, nyt jopa keitosta pitää härvätä se pekoni pois ja poistaa se rasva ettei maha heitä löylyjä pihalle :urjo: ..

Originally posted by Sakkeus
Höhöö Voima-Raven sama täällä. Prkl kun en enää pekoniakaan voi syödä "normaalisti".. Muutama vuosi sit söin liikaa sellasia pitsoja joissa on jauhelihaa, pekonia ja kinkkua, joku Somarello muistaakseni nimeltään ja sit se alko se pekonin rasva jossain vaihees tökkimään, nyt jopa keitosta pitää härvätä se pekoni pois ja poistaa se rasva ettei maha heitä löylyjä pihalle :urjo: ..

Lievä neuroosi. Ei varmaankaan haitta jokapäiväistä elämääsi liikaa.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom