Läski on hyvää

Originally posted by Antti
Lievä neuroosi. Ei varmaankaan haitta jokapäiväistä elämääsi liikaa.:)

Jep :). Viimeksi pari viikkoa sitten kun anoppiehdokas väänsi sellasen sekametelisopan jossa oli kanaa, kinkkua ja PEKONIII.... Höhö en ees tienny et siin oli pekonii kun väri oli sellanen tummankermanen ja maistu jotenkin niin vihanneksille, vasta syömisen jälkeen sain tietää, onneksi :lol2:....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle ei myöskään uppoa läskinen liha, esim grillikyljystä en syö koskaan ja muistakin vastaavista vähintään raavin näkyvän rasvan pois. Oon tehnyt niin lähes aina, jo ennen kuin osasin ajatellakaan mitään ravintojuttuja.

Oon monasti miettiny että kyllä tässä nykyajan sapuskassa on jotain muutoksia entisaikaan (lisäaineet yms...) ja tietty työhän on nykyaikana ihan toisenlaista kuin ennen.
Tuskimpa 30-40 luvulla metsätöissä äijät oo vetäny salaattia ja ruisleipää jossa on pro activia päällä ja kuitenki sen ikäluokan papparaiset ei ollu kovinkaan lihavia.... vai onko meitin ihmisten geenit muuttunu siitä ajasta....

Tää on siis ihan mutu...

Originally posted by efuman
vai onko meitin ihmisten geenit muuttunu siitä ajasta....

No ei kyllä geenit muutu monien tuhansien vuosienkaan aikana käytännössä millään tavalla.

"Ennen vanhaan" syötiin paljon harvemmin ja liikuttiin paljon enemmän. Etenkin "hyötyliikunta" - millonkohan tää sana keksittiin joskus 80-luvulla :D - oli varmaan satakertaista verrattuna nykypäivään. Pullamössösukupolven ruokavalio onkin ihan perseestä siis hiilarivoittoinen ruokavalio, ennen vaikka rasva olikin huonoa niin jylläs rasva ja proteiini enemmän kuin nykyään.

Originally posted by Raven
Läski :urjo:

Ei vaan mene meikäläisen kurkusta alas vaan mahdollisimman paljon otan pihvin reunastakin pois.
Aika sama juttu minulla, kuitenkin pystyn syömään rasvaa esim. juustossa ihan hyvin. Pekonikin maistuu jotenkuten.

Originally posted by efuman
Oon monasti miettiny että kyllä tässä nykyajan sapuskassa on jotain muutoksia entisaikaan (lisäaineet yms...) ja tietty työhän on nykyaikana ihan toisenlaista kuin ennen.
Tuskimpa 30-40 luvulla metsätöissä äijät oo vetäny salaattia ja ruisleipää jossa on pro activia päällä ja kuitenki sen ikäluokan papparaiset ei ollu kovinkaan lihavia.... vai onko meitin ihmisten geenit muuttunu siitä ajasta.... Tää on siis ihan mutu...

Nii-i, samaa olen miettinyt. Suomalaisesta metsurista otettiin niihin aikoihin huipputehot ulos. Äijät söi päivässä jopa 10000 kcal ja lähes yksinomaan läskiä ja voita. Toki kulutuskin oli kova töissä, mutta olihan sitä kesät sitten luppoaikaa, ja rasvan syöminen oli samaa luokkaa (90% kokonaisenergiasta). Toki verisuonet tukkeutui vuosikymmenten 90% rasva eväällä, mutta ei se lihottanut. Olen myös samaa mieltä siitä, ettei se ole läski (rasva) joka lihottaa vaan lähinnä sokeri (nopeat hiilarit) ja tietenkin rasva ja nopeat hiilarit yhdessä aiheuttaa rasvan kertymistä elimistöön.

Nykyään tosiaan eniten rasvaa välttävät ihmiset ovat lihavimpia. Ja suosittelihan tri. atkinskin laihduttajille 60% rasvaosuutta kaloreihin katsomatta.

Originally posted by Kime76
Nykyään tosiaan eniten rasvaa välttävät ihmiset ovat lihavimpia. Ja suosittelihan tri. atkinskin laihduttajille 60% rasvaosuutta kaloreihin katsomatta.

Dr. Atkinsin joskus ainakin julistama kanta, ettei kalorit merkitse, vaan hiilarien määrä ei kyllä pidä paikkaansa. En tiedä tarkoititko tätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom