Läskeillä lihaksia alla.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tarkoitin vain että nuo ääriesimerkit voivat antaa vääristyneen kuvan asiasta. Itse en uskaltaisi bulkata 30+ kiloa päälle lyhyessä ajassa; jäisi varmaan ylimääräistä rasvaa pitkäksi aikaa. Todennäköisesti Savolaisella on paremmat geenit lihasten saamiseksi/säilyttämiseksi kun mulla.

Taidan kyllä vaivata itseäni keräämällä pikkuhiljaa tietoa asiasta; ainakin syksyllä ei enää ole niin suurta väliä millainen rasvaprosentti vaatteiden alta löytyy.

Todella hyviä kirjoituksia! Itse kuulun siihen ryhmään, jolla rasvaa ei yksinkertaisesti vain tartu vartaloon, syystä tai toisesta. Olemukseni on lähes "anorektinen", verisuonet näkyy vatsalihaksissa ja "lihassäikeet" olkapäissä. Ja surullista on, että yritän keskittyä syömään runsaasti. Tiedän kyllä, että en syö tarpeeksi tehokkaaseen lihaskasvatukseen mutta kumminkin huomattavasti enemmän kuin normaali nuori mies. Mitat 188/81, punttitreeniä takana muutamia vuosia.

Virtamon ja Hulkin kirjoitusten perusteella minulle siis bulkkaamisen pitäisi sopia täydellisesti? Täytyypä kokeilla pelikauden päätyttyä vetää vaikka kuukausi TODELLA reiluilla kaloreilla, ja samalla yrittää treenata optimaalisesti. Ymmärsin siis näin, että kehonrakennusmielessä on aika sama missä suhteessa ravintoaineet tulevat, kunhan kaloreita on tarpeeksi (verisuonet tietysti saattaa muurautua umpeen, kun tarpeeksi vetää huonoja rasvoja...). Isosta määrästä ruokaa saanee jokatapauksessa tarpeeksi proteiinia, kunhan nyt ei ihan herkkulinjalle lähde.

Toivottavasti saisin kesään mennessä muutaman kilon lisää, ettei ihmiset (ihan vakavissaan) luule että mulla on jokin sairaus/puutostila. Ja toivottavasti lisäkilot ei ole pelkkää rasvaa...

Tollaset bulkit sopivat Riman tyyppiseille ukoille, mutten suosittele niitä ns. normaaleille. Tosin ei kaikista olekaan syömään 7000 kcal päivässä :evil:

Kaikki mitä haluat tietää ABCDE -treenistä:

http://www.musclemedia.com/training/abcde/v58_abc1.asp

kannattaa käydä läpi part 1-4 jos haluaa kunnon kuvan.

Anabolic Burst Cycling of Diet and Excercise lyhennettynä (muistinvaraisesti):

1. Diettaa kaksi viikkoa ankarasti ja treenaa tänä aikana 3 kertaa viikossa salilla kevyesti (lihasmassaa ylläpitävää treeniä) ja tee useita rasvanpolttolenkkejä.

2. Bulkkaa kaksi viikkoa hullun lailla syöden tuhansia kaloreita ylimääräistä päivässä. Ekalla bulkki viikolla treeni kovaa: perusliikkeitä, pakkotoistoja. Tokalla bulkki viikolla treeniä kovennetaan tekemällä mm. negatiivisia joka lihasryhmälle. cvitamiinia syödään kolme grammaa päivässä.

3.sykli alusta.

Itse treenasin tolla tavalla muutaman kuukauden. Tuli vaan vedettyä liian rankkoja bulkkiviikkoja painon noustessa jopa 7 kiloa kahdessa viikossa. Sitten mulla ei ollu selkärankaa vetää rankkaa diettiä kahta viikkoa ja talia tuli läpi syklin.

Re: Ns. bulkkaamisesta

Originally posted by Jouni Virtamo

Olen tästä kiistellyt jonkin verran mm. Tomin ja Miken kanssa, hehän kannattavat bodin pitämistä tiukassa kunnossa koko ajan.
Juu, pitää muistaa, että tiukka on suhteellinen käsite. En minäkään kannata oikeasti alle 10 % rasvojen pitämistä ympäri vuoden. Sellainen kultainen keskitie on mun mielestä hyvä ja tuo Hulkin mainitsema "niin että vatsat vielä näkyy" -periaate on ihan hyvä suositus. Tosin se on myöskin suhteellinen käsite, sillä "vatsat voi vielä näkyä" yli 12 % rasvoilla... Itselleni on toiminut tuollainen ~10-12 % ympäri vuoden -periaate paremmin kuin bulkkaus ja dieetti. Molempia olen kyllä kokeillut.

Originally posted by msj81
Kaikki mitä haluat tietää ABCDE -treenistä:

http://www.musclemedia.com/training/abcde/v58_abc1.asp

kannattaa käydä läpi part 1-4 jos haluaa kunnon kuvan.

Anabolic Burst Cycling of Diet and Excercise lyhennettynä (muistinvaraisesti):

1. Diettaa kaksi viikkoa ankarasti ja treenaa tänä aikana 3 kertaa viikossa salilla kevyesti (lihasmassaa ylläpitävää treeniä) ja tee useita rasvanpolttolenkkejä.

2. Bulkkaa kaksi viikkoa hullun lailla syöden tuhansia kaloreita ylimääräistä päivässä. Ekalla bulkki viikolla treeni kovaa: perusliikkeitä, pakkotoistoja. Tokalla bulkki viikolla treeniä kovennetaan tekemällä mm. negatiivisia joka lihasryhmälle. cvitamiinia syödään kolme grammaa päivässä.

3.sykli alusta.

Itse treenasin tolla tavalla muutaman kuukauden. Tuli vaan vedettyä liian rankkoja bulkkiviikkoja painon noustessa jopa 7 kiloa kahdessa viikossa. Sitten mulla ei ollu selkärankaa vetää rankkaa diettiä kahta viikkoa ja talia tuli läpi syklin.

Eikös tällainen ole helvetin epäterveellinen metodi...? Ajatellen ihan tuota sinunkin tapausta, jossa painoa tuli kahdessa viikossa 7 kiloa. Olenko ymmärtänyt väärin, että nopeat painonvaihtelut ovat keholle huono asia? Esim. kilpirauhasten toiminta saattaa häiriintyä vakavastikkin.

Originally posted by Penneck
Eikös tällainen ole helvetin epäterveellinen metodi...? Ajatellen ihan tuota sinunkin tapausta, jossa painoa tuli kahdessa viikossa 7 kiloa.
Tuossa on esitetty vain MuscleMedian ABCDE-syklitys.

Energiansaannin vaihteluun perustuva syklitys on paljon laajempi käsite; esimerkiksi itse olen käyttänyt lihasmassan kasvatukseen systeemiä, jossa bulkkivaiheen kesto on 2 viikkoa ( +500...1000 kcal) ja dieetin 1 viikko (-500 kcal). Treeniä en muuta missään vaiheessa, mutta dieetin aikana teen treenin jälkeen 25 min matalsykkeistä aerobista.

Re: Re: Ns. bulkkaamisesta

Originally posted by Tomi
Juu, pitää muistaa, että tiukka on suhteellinen käsite. En minäkään kannata oikeasti alle 10 % rasvojen pitämistä ympäri vuoden. Sellainen kultainen keskitie on mun mielestä hyvä ja tuo Hulkin mainitsema "niin että vatsat vielä näkyy" -periaate on ihan hyvä suositus. Tosin se on myöskin suhteellinen käsite, sillä "vatsat voi vielä näkyä" yli 12 % rasvoilla... Itselleni on toiminut tuollainen ~10-12 % ympäri vuoden -periaate paremmin kuin bulkkaus ja dieetti. Molempia olen kyllä kokeillut.

Milläs "tekniikalla" sä pidät ittes noinkin tiukkana ympäri vuoden ja vielä kasvat?? jollakin pari viikoo plussaa ja viikko miinusta systeemillä vai??

itsekin kannan korteni kekoon bulkkauksen suhteen...

aloitin kunnon syömisen samoihin aikoihin kun aloitin pitämään treenipäiväkirjaa eli 26.8.2003...aloittaessani mittani olivat 187,5cm/84kg ja uudenvuoden päivänä painoni oli n. 95kg, eli reilut 10kg oli tullut "massaa" neljän kuukauden sisällä.

nyt tämän syömisjakson jälkeen olen hieman siistinyt ruokavaliotani ja olen melko varma että saan itseni 88-89kg:n kuntoon samoilla rasvoilla kuin aloittaessani pienimuotoisen bulkin...rasvoja en ole mitannut, veikkaisin että ne olivat elokuun lopulla n.12-15%..."six-päkki" kuitenkin näkyi jotenkuten...

nyt pyrin polttelemaan rasvoja kevyesti ja haluan päästä yhtä "kireään"(:D ) kuntoon kuin syksyn alussa, ainoastaan jokusen kilon massiivisempana. eli minun tapaukseni perusteella pieni bulkki tuntuisi antavan pienen buustin lihaksen kasvuun.

on tosin huomioitava että opin treenaamaan järkevämmin tämän 4kk:n aikana...kunnon treeniä ennen bulkkia oli n. 4kk...silti vannon omakohtaisen kokemuksen perusteella bulkin nimeen!

Re: Re: Re: Ns. bulkkaamisesta

Originally posted by timba79
Milläs "tekniikalla" sä pidät ittes noinkin tiukkana ympäri vuoden ja vielä kasvat?? jollakin pari viikoo plussaa ja viikko miinusta systeemillä vai??

Kun keho on tiukahko, mutta silti terverasvainen, on suhteellisen helppo pysyä siinä hyvänlaisessa kondiksessa ympäri vuoden. Kun kroppa toimii hyvin, kasvaa lihaksetkin ihan eri tavalla.

Kuten Tomi sanoi, tässä EI todellakaan tarkoiteta mitään kehonrakennusmielessä tiukkaa kuntoa, vaan todella rasvaprosenttia 10-12, ehkä vähän yli joillain yksilöillä.

Tämä liittyy esim lihaksen metaboliseen aktiivisuuteen ja insuliinireseptorien toimintaan, jonka ansiosta yleensä vallitsee
jännä ja raaka periaate: lihava erittää samalla hiilarimäärällä enemmän insuliinia ja reseptorit tunkee veren glukoosin mielummin rasvavarastoihin, tiukemmalla henkilöllä toimii tämä päinvastoin. Eli karkeasti: lihava lihoo helpommin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sam225 puhuu asiaa

Kun olen puhunut painon nopeasta lisäämisestä eli bulkkaamisesta, en ole tietenkään tarkoittanut, että kroppa vedetään Mikko Kivisen rasvoihin. Ei ollenkaan. Pahoittelen, jos jollekin on keskustelusta tullut sellainen käsitys.

Oletetaan, että esimerkkitreenaajallamme on nyt rasvaprosentti 10. Painoa hänellä on 89 kiloa. Rasvaa painosta on siis 8,9 kiloa. Mitat näyttävät muuten olevan aika samanlaiset kuin Pakkiksen Tomilla.

Jos esimerkkitreenaajamme bulkkaisi sataan kiloon ja puolet tuosta painosta olisi lihasta, hänellä olisi kehossa rasvaa 14,4 kiloa. Rasvaprosentti olisi 14,4. Tätä voidaan tuskin pitää minään superläskinä rasvaprosenttina.

Nyt hän trimmaa painoa alas oikein muotoillulla ja lihasmassaa säilyttävällä dieetillä ja käyttää tässä apuna myös androgeenisiä tehoaineita. Hän trimmaa hitaalla tahdilla pois kahdeksan kiloa pelkkää rasvaa, ja paino on nyt 92 kiloa. Rasvaa painosta on 6,4 kiloa, eli kehon rasvaprosentti on nyt 6,9. Tästä ei ole enää pitkä matka kisaamaan ysikympin SM-mitaleista.

Näin toimii oikein ja hyvin suunniteltu ja toteutettu bulkkaaminen. Olen nähnyt tästä lukemattomia esimerkkejä. Homma on erittäin yksinkertaista, mutta vaatii hyvää suunnittelua ja ennen kaikkea hyvää toteutusta.

Sitten, kun kehon kasvupotentiaali alkaa olla maksimissaan, homma ei enää toimikaan näin. Mutta se onkin jo toinen juttu. Meidän esimerkkitreenaajamme on vielä kasvuiässä.

Hyvää tekstiä Sam ja Jouni. Nyt ois tarkotus saada ne rasvat sinne lähemmäksi kymmentä kun viittätoisto prossaa. Koskaan en oo edes niin "kireänä" ollut ja sittenhän sen näkee miten siinä pysyy ja miten sitten kasvaa (natuna siis). Mutta pikkuhiljaa tässä mennään rasvaa poltellessa...

Banaanit on muute vanha ja legentaarinen tapa painon nostoo ja
kunnon bulkkiin. Paskallakäymisetä tulee kyllä yleinen harrastus, mutta siinä samalla voi sitten sivistää itseään vaikka aku ankkoja lukemalla.:D

S225T sanoi:
Tämä liittyy esim lihaksen metaboliseen aktiivisuuteen ja insuliinireseptorien toimintaan, jonka ansiosta yleensä vallitsee
jännä ja raaka periaate: lihava erittää samalla hiilarimäärällä enemmän insuliinia ja reseptorit tunkee veren glukoosin mielummin rasvavarastoihin, tiukemmalla henkilöllä toimii tämä päinvastoin. Eli karkeasti: lihava lihoo helpommin.

Öh, hmm.. siis kertyykö lihavilla esim. lautasellinen kaurapuuroa suoraan vyötärölle sen muun rasvan sekaan? Ja kuinka elimistö muodostaa glukoosista "rasvaa"?

-- Juffe

juffe sanoi:
Öh, hmm.. siis kertyykö lihavilla esim. lautasellinen kaurapuuroa suoraan vyötärölle sen muun rasvan sekaan? Ja kuinka elimistö muodostaa glukoosista "rasvaa"?

De novo lipogeneesillä meinataan tuota glukoosin muuttoa rasvaksi. Se on harvinaisempaa kuin yleensä luullaan. Jotta se saadaan merkittävässä määrin käynnistymään, niin pitää syödä ihan sikana hiilareita ja melko pitkä aika putkeen (päivä-pari).

Insuherkkyys: just niinkuin S225T sanoi, paitsi että se mitä läskiin varastoidaan on enemmän syötyä rasvaa, koska esim. rasvaisen aterian jälkeen rasvoja lilluu sekä vatsassa että verenkierrossa kohtuullisen pitkään. Harva meistä kuitenkin syö pelkkää hiilaria joten siis: paljon hiilaria (ja muita makroja) -> läskeillä/insuresistanteilla isot insutasot -> verenkierrossa olevat rasvahapot insun avulla rasvasoluihin (lihaksissakin on jonkinlaiset rasvavarastot mutta rasvasolut voittavat tämän kisan) -> jokinorsu.

Suositut

Back
Ylös Bottom