Läppäri hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Oliskos vinkkejä.. Koitin itse etsiskellä, mutta ei riitä tietotekninen osaaminen..

Vaatimukset:
Mahdollisimman pitkä akunkesto (yli 4h)
DVD-asema
Pelimahdollisuus (Sims 3), ei tarvitse kuitenkaan olla pelikone, kunhan pyörittää.
Koko 13-15 tuumaa (mieluummin 15)
Hinta: 700-1000e
Mahdollisuus ostaa osamaksulla

Ideoita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näyttää kyllä hyvältä tuo Fujitsu, mutta näyttö on iso. Miten tuollaista jaksaa kantaa mukanaan? Mulla oli joskus 17 tuuman näyttö ja se läppäri painoi ihan sikana ja sen kantaminen mukana oli hankalaa.

Olen tuolta kannettavatietokone.fi:stä katsellutkin, muttei löytynyt sopivaa.

Itse ostin oman läppärini joskus sata vuotta sitten (2,5 vuotta tms). Tässä on ihan yyberpitkä akku (jopa 8 tuntia). Onko tämmöiset akunkestot kuinka harvinaisia nykyään, koska en löytänyt sellaista ainakaan tuolta edellä mainitulta sivulta. Näyttö tosin on 13" eikä ole mikään pelikone, mutta ihan superihku muuten.

http://www.kannettavatietokone.fi/Tuotteet/MBG3EMX.html

Tuossa taitaa täyttyä kaikki muu paitsi akun kesto (arvio 3h). Tehot riittää muuhunkin kuin Simsin vääntämiseen ;)

Samalla sivustolla on hyvä hakukone, joten löytyy muitakin vaihtoehtoja.

Liian kehno akku. Kannettavuus on kaikista tärkein ominaisuus, koska tarkoitus on nimenomaan saada läppäristä iloa myös reissuilla. 3 tunnin akku on käytännössä paljon vähemmän (eikös nuo akunkestot ole laitettu sen miniminäyttöominaisuuksien mukaan).

- - - Updated - - -

Aaa aivan, unohtui laittaa hakukoneeseen "superihkut kannettavat"

Superihku sopisi meille tavallisille kuolevaisille hakukriteeriksi just hyvin :D

Mäkin olen katsellut läppäriä jossa akku kestää noin yhden työpäivän, eli vähintään 6 tuntia. Näitä on kyllä jonkin verran, mutta tuntuvat olevan tuolta (vajaan) tonnin hintaluokasta, tai sitten ovat miniläppäreitä. Itse haen 15" konetta noin 500 hintaluokasta. Eikä painoakaan saisi olla ihan hirveästi.

Olen nähnyt myös sellaisen koneen, jonka akku kestää noin 4 h, mutta pohjaan voi telakoida lisäakun, jolla käyttöaika tuplaantuu. Ja näitä lisäakkuja voi toki olla enemmänkin, ja aina voi vaihtaa tuoreen akun kehiin. Sitä en tiedä, voiko vaihtaa lennosta, vai täytyykö kone sammuttaa vaihdon ajaksi.

Miten nämä akunkestot muuten mitataan? Onko kone vain päällä tyhjän panttina, vai tehdäänkö sillä jotain? Kauanko kestää vaikka 8 tunnin akku tekstinkäsittelyn, tai nettisurffailua? Tietysti tähän vaikuttaa moni asia, mutta noin suurin piirtein...

Mäkin olen katsellut läppäriä jossa akku kestää noin yhden työpäivän, eli vähintään 6 tuntia. Näitä on kyllä jonkin verran, mutta tuntuvat olevan tuolta (vajaan) tonnin hintaluokasta, tai sitten ovat miniläppäreitä. Itse haen 15" konetta noin 500 hintaluokasta. Eikä painoakaan saisi olla ihan hirveästi.

Olen nähnyt myös sellaisen koneen, jonka akku kestää noin 4 h, mutta pohjaan voi telakoida lisäakun, jolla käyttöaika tuplaantuu. Ja näitä lisäakkuja voi toki olla enemmänkin, ja aina voi vaihtaa tuoreen akun kehiin. Sitä en tiedä, voiko vaihtaa lennosta, vai täytyykö kone sammuttaa vaihdon ajaksi.

Miten nämä akunkestot muuten mitataan? Onko kone vain päällä tyhjän panttina, vai tehdäänkö sillä jotain? Kauanko kestää vaikka 8 tunnin akku tekstinkäsittelyn, tai nettisurffailua? Tietysti tähän vaikuttaa moni asia, mutta noin suurin piirtein...

Mun läppäri ei ole miniläppäri, vaikka onkin pieni näyttö. Tämä on kevyt ja erittäin helppo kuljettaa mukana. Pieni näyttökään ei enää tunnu missään. Alussa vähän oli pienen oloinen, kun oli tottunut 19 tuuman näyttöön pöytäkoneella ja edellisessä läppärissäkin oli 17" näyttö. Tässä on tosiaan pitkä akunkesto, mainostettiin jopa 8 tunnin akulla ja minimiasetuksilla tällä vetääkin melkein niin kauan. Oli ihana, kun saattoi aamulla ottaa läppärin mukaan eikä tarvinnut miettiä, missä sitä latailee, kun se pärjäsi tuntitolkulla sillä yhdellä latauksella. Olen tykännyt tosi paljon. Itse käytän tätä nettisurffailuun, sähköpostiin, tekstinkäsittelyyn ja elokuvien/elisaviihteen katsomiseen. Tämä on Asuksen läppäri, hintaa oli silloin pari kolme vuotta takaperin 600e.

Näyttää olevan melko mahdoton kombo tuo alle 17" näyttö + kohtalaisesti tehoa + pitkä akun kesto + hinta alle tonnin :D
En äkkiseltään löytänyt tuohon hinta ja koko luokkaan mitään konetta, jolle luvattaisiin yli 5h akun kesto (5h löytyi).
Jos rahaa laitetaan vähän lisää niin sitten saattaa alkaa löytyä paremmin.

Itellä on koti/reissukoneena käytössä Acer Aspire ja tämä on kyllä hinta-laatusuhteeltaan törkeän hyvä läppäri. Tehoa on riittävästi kaikenlaiseen grafiikankin vääntämiseen, vielä parin vuoden jälkeen akku kestää aktiivikäyttöä täysillä asetuksilla jonku 5 tuntia, varmaan taipuisi kahdeksaan jos säästelisi ja muutenkin rakenne on jämäkkä ja ulkonäkö tyylikäs. Suosittelen.

Näyttää olevan melko mahdoton kombo tuo alle 17" näyttö + kohtalaisesti tehoa + pitkä akun kesto + hinta alle tonnin :D
En äkkiseltään löytänyt tuohon hinta ja koko luokkaan mitään konetta, jolle luvattaisiin yli 5h akun kesto (5h löytyi).
Jos rahaa laitetaan vähän lisää niin sitten saattaa alkaa löytyä paremmin.

Suattaapi olla.. Sisko näytti innostuvan tuosta Fujitsusta näytön koosta riippumatta.

Tuossa 17" luokassa on toki ihan eri vaihtoehdot olemassa, niitä en edes katsonut.
Tuo Fujitsu olisi varmasti hyvä kone monenlaiseen käyttöön, eikä ole pahan hintainenkaan.

Miten tämä pienempi Fujitsu eroaa tuossa edellä mainitusta? Ainakin päällepäin näyttäisi suht samalta laitteelta (no speksit pikkuisen heikommat). Miten vaikuttaa käytännössä, onko selvästi huonompi laite? Tässä olisi pitempi akunkesto ja pienempi näyttö.

http://cdon.fi/kotielektroniikka/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-3632qm_6gb_500gb_15.6_w8-21464868

Aika paljon huonompi näytönohjain ja hieman tehottomampi prossu (mutta pienemmällä virrankulutuksella = pidempi akun kesto).
Kummassakaan ei ole pelaamista ajatellen mikään kovin tykki näytönohjain, mutta tuossa 15" on vielä selvästi heikompi kuin 17".

Miten tämä pienempi Fujitsu eroaa tuossa edellä mainitusta? Ainakin päällepäin näyttäisi suht samalta laitteelta (no speksit pikkuisen heikommat). Miten vaikuttaa käytännössä, onko selvästi huonompi laite? Tässä olisi pitempi akunkesto ja pienempi näyttö.

http://cdon.fi/kotielektroniikka/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-3632qm_6gb_500gb_15.6_w8-21464868

Toi mun kaveri josta äsken sanoin, oli käyttänyt hirveästi aikaa tuon etsimiseen. Hänellä on nyt ollut se puolisen vuotta ja kuulemma skulaa erittäin hyvin. Sama suomeksi: Se on hinta-laatusuhteeltaan aika kova peli.
Eikä kuulemma ole tarvinnut näyttistä säädellä mihinkään. Hyvin kuulemma pelaa.
Totakai, jos sulle kävisi tollanen isompi 17" jota et vissiin halua kannella mukana, olisi vaihtoehdot jo jonkin verran tehokkaampia varmasti :P

15" koko luokassa tämä voisi olla yksi vaihtoehto:
http://www.jimms.fi/tuote/MBM8MMX
Akun kestoa luvataan 6h ja jossain testissä olivat kevyellä käytöllä vetäneet yli 7h.
Prossu ja näyttiskin riittää normaali käyttöön ja kevyeen pelailuun ihan mukavasti.

Toi mun kaveri josta äsken sanoin, oli käyttänyt hirveästi aikaa tuon etsimiseen. Hänellä on nyt ollut se puolisen vuotta ja kuulemma skulaa erittäin hyvin. Sama suomeksi: Se on hinta-laatusuhteeltaan aika kova peli.
Eikä kuulemma ole tarvinnut näyttistä säädellä mihinkään. Hyvin kuulemma pelaa.
Totakai, jos sulle kävisi tollanen isompi 17" jota et vissiin halua kannella mukana, olisi vaihtoehdot jo jonkin verran tehokkaampia varmasti :P

Hömps.. En nyt tiedä, meneekö mulla luetun ymmärtäminen pieleen, mutta sinun ehdotuksesi aiemmin oli 17 tuumainen ja siinä se vika onkin, kun liian isokokoinen.. (Ymmärrän tuon alleviivatun lauseen niin, että olisit ehdottanut alunperin pienempikokoista..)

Hömps.. En nyt tiedä, meneekö mulla luetun ymmärtäminen pieleen, mutta sinun ehdotuksesi aiemmin oli 17 tuumainen ja siinä se vika onkin, kun liian isokokoinen.. (Ymmärrän tuon alleviivatun lauseen niin, että olisit ehdottanut alunperin pienempikokoista..)

Ei ihan oikein sä ymmärsit. Minä en..
Sanoisin että pistä se pienempi vaihtoehto. Sopinee sulle hyvin, ja on halpa. Eikä tohon hintaan kyllä parempia tule vastaan.
Pari kampaahan sinne voi heittää jos haluat hullummaksi sen koneen, hintaa tulee noin 12€ ja mä voin sen sulle hoitaa jos tuntuu hankalalta.
(Tilaus oikeasta paikasta -> kammat postiluukusta himaan -> asennus 2 ruuvia ja valmis)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom