Läppäri hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ihan oikein sä ymmärsit. Minä en..
Sanoisin että pistä se pienempi vaihtoehto. Sopinee sulle hyvin, ja on halpa. Eikä tohon hintaan kyllä parempia tule vastaan.
Pari kampaahan sinne voi heittää jos haluat hullummaksi sen koneen, hintaa tulee noin 12€ ja mä voin sen sulle hoitaa jos tuntuu hankalalta.
(Tilaus oikeasta paikasta -> kammat postiluukusta himaan -> asennus 2 ruuvia ja valmis)

Siskolle tuo menee, mutta apu kelpaa silti. Mun pitäs tähän mun pikku mussukkaani kanssa laittaa lisämuistit kiinni. Missäs päin Vantaata sitä asutaan? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Packard Bell on itselleni valmistajana sellainen, josta ei ole mitään kokemuksia, eli merkkiin en uskalla ottaa kantaa.
Tehojen puolesta tuo on vastaavantyyppinen kuin monet muutkin jo esille tulleet, eli ei mikään kovin tehokas, mutta kyllä sillä normaalikäytössä pärjää.

Tosin esim. tuo Lenovo, jota aikaisemmin tarjosin, on kohtalaisesti tehokkaampi, eikä paljon kalliimpi.

Packard Bell on itselleni valmistajana sellainen, josta ei ole mitään kokemuksia, eli merkkiin en uskalla ottaa kantaa.
Tehojen puolesta tuo on vastaavantyyppinen kuin monet muutkin jo esille tulleet, eli ei mikään kovin tehokas, mutta kyllä sillä normaalikäytössä pärjää.

Tosin esim. tuo Lenovo, jota aikaisemmin tarjosin, on kohtalaisesti tehokkaampi, eikä paljon kalliimpi.

On se kuiteskin melkein 50% kalliimpi, mutta kerron terveiset siskolle. Katsotaan, mitä hän tuumii itse. Sanoi aiemmin, että ottaa mieluummin kalliimman ja paljon paremman kuin hiukan halvemman ja selvästi huonomman.

On se kuiteskin melkein 50% kalliimpi, mutta kerron terveiset siskolle. Katsotaan, mitä hän tuumii itse. Sanoi aiemmin, että ottaa mieluummin kalliimman ja paljon paremman kuin hiukan halvemman ja selvästi huonomman.

Totta tuokin.
Tuo kone tosin omasta mielestäni on hinta-/laatusuhteelta melkoisen hyvä. Eli parempaa ei kovin helpolla löydä halvemmalla, jos ei jotain übertarjousta satu kohdalle :)

Eroaako tämä kauheasti tuosta Jimmsin valikoiman koneesta? Ainoa ero, jonka pikaisesti löysin oli, että näytönohjain on 720M eikä 730M. Hintaa on 100e vähemmän nääs..

Lenovo IdeaPad U510 15.0" HD/Core i7-3537U/8 GB/GT 720M 2GB/1 TB + 24 GB mSATA SSD/Windows 8, Grafiitin harmaa. | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Ei nopeasti katsottuna ole muuta eroa kuin näyttis, mutta se on aika iso ero tässä tapauksessa.
Tuo 730M on selkeästi tehokkaampi kuin 720M. Ero ei haittaa normikäytössä, mutta jos pelata tms. haluaa niin siinä käytössä ero on merkittävä.

Tuossa noista molemmista vähän tietoa:
NVIDIA GeForce GT 720M - NotebookCheck.net Tech
NVIDIA GeForce GT 730M - NotebookCheck.net Tech

Kiitos, sisko päätyi tuohon kalliimpaan Lenovoon.

Kyllä se ainakin nuo ensimmäisen viestin vaatimukset täyttää ja jopa ylittää :)
Varmasti kelpo kone monenlaiseen käyttöön ja jopa ihan tyylikäskin, jos sille laittaa arvoa.

On kyllä niin skeidaa toi 15" HD.... karmiva reso kummassakin. Mä en vaan nykyään pysty käsittelee mitään alle 1600x900 resoluutiota, helkkarin ahdasta.

On kyllä niin skeidaa toi 15" HD.... karmiva reso kummassakin. Mä en vaan nykyään pysty käsittelee mitään alle 1600x900 resoluutiota, helkkarin ahdasta.

Samaa mieltä, mutta tässä haluttiin max 15" näyttö, joten resot sen mukaan.
Itsellä nykyään kotikäytössä 2560x1440, joten toimistolla 1920x1080 tuntuu nykyään ahtaalta :D

edit: niin ja löytyyhän niitä paremman reson läppäreitä kyllä myös 15" kokoluokassa, mutta hinta tuppaa nousemaan helposti yli 1000€.

Niin, olin just tulossa sanomaan että 15" koossa ei kyllä 1366x768 pitäisi olla enää mikään standardi tänä päivänä. Alle 5" puhelimetkin painaa jo Full HD resolla ohi ja sisältää tuplaten pikseleitä.

OT: Itse harkitsin kotiin pitkään tuota 2560x1440, mutta ei, kyllä valinta silti osui mielummin 1080p + 144Hz! Ei sitä vaan voi kuvailla pelatessa. Ahdistusta lieventää toinen 1080p ruutu tossa vieressä.

Niin, olin just tulossa sanomaan että 15" koossa ei kyllä 1366x768 pitäisi olla enää mikään standardi tänä päivänä. Alle 5" puhelimetkin painaa jo Full HD resolla ohi ja sisältää tuplaten pikseleitä.

OT: Itse harkitsin kotiin pitkään tuota 2560x1440, mutta ei, kyllä valinta silti osui mielummin 1080p + 144Hz! Ei sitä vaan voi kuvailla pelatessa. Ahdistusta lieventää toinen 1080p ruutu tossa vieressä.

Tämä ketju on jo "ratkennut", joten jatketaan OT:lla :D
Joo, kyllähän pelaamiseen ultimate ratkaisu olisi 2560x1440 / 100hz näyttö, mutta niitä ei tälläö hetkellä ole käytännössä lainkaan saatavilla (jos ei halua jotain OC näyttöä, jonka toimivuudesta ja/tai kestävyydestä ei ole mitään takuita).

Toisaalta vaatisi myös todella tehokkaan koneen, että jaksaa hyvillä asetuksilla pitää uusissa peleissa jatkuvan 100+ FPS 2560x1440 resolla.
Mulla tuo 2560x1440 näyttö on IPS paneelilla, eli värit toistuu todella nätisti, eli pelit kyllä näyttää todella hyvältä ja oma kone jaksaa hyvin pitää tarvittavan 60fps vakaana.

Nämä on aina niitä valintoja, joissa on hyvät ja huonot puolet. Itsekin arvoin pitkään, että 1080p nopea näyttö vai 1440p hyvillä väreillä / kuvanlaadulla, mutta 60hz.

Tämä ketju on jo "ratkennut", joten jatketaan OT:lla :D
Joo, kyllähän pelaamiseen ultimate ratkaisu olisi 2560x1440 / 100hz näyttö, mutta niitä ei tälläö hetkellä ole käytännössä lainkaan saatavilla (jos ei halua jotain OC näyttöä, jonka toimivuudesta ja/tai kestävyydestä ei ole mitään takuita).

Toisaalta vaatisi myös todella tehokkaan koneen, että jaksaa hyvillä asetuksilla pitää uusissa peleissa jatkuvan 100+ FPS 2560x1440 resolla.
Mulla tuo 2560x1440 näyttö on IPS paneelilla, eli värit toistuu todella nätisti, eli pelit kyllä näyttää todella hyvältä ja oma kone jaksaa hyvin pitää tarvittavan 60fps vakaana.

Nämä on aina niitä valintoja, joissa on hyvät ja huonot puolet. Itsekin arvoin pitkään, että 1080p nopea näyttö vai 1440p hyvillä väreillä / kuvanlaadulla, mutta 60hz.
Jatkan keskustelua täällä.

Niin no jos olisi sitä rahaa yllin kyllin niin mikäs siinä ostaa parasta, mitä löytyy. Ikävä kyllä pitää tehdä kompromisseja. Onneksi kuitenkaan tavoitteena ei ole pelata mitään yyberpaljon tietsalta vaativia pelejä. Ja jos se sisko pelkän pelikoneen haluaisi niin suosittelisin pöytäkonetta.

En minä nyt sitä tarkoittanut. Settle down. Pointtina vain että mun mielestä on jotenkin perverssiä että edelleen noinkin isossa läppärin koossa tarjotaan niin paljon tuota 1366x768 tarkkuutta alle ~800€ läppäreissä. Näin se vaan valitettavasti vielä on, eikä sille mitään voi. :)

Pelaamisen kannaltahan toi näytön tarkkuus on vähemmän tärkeämpi.

En minä nyt sitä tarkoittanut. Settle down. Pointtina vain että mun mielestä on jotenkin perverssiä että edelleen noinkin isossa läppärin koossa tarjotaan niin paljon tuota 1366x768 tarkkuutta alle ~800€ läppäreissä. Näin se vaan valitettavasti vielä on, eikä sille mitään voi. :)

Pelaamisen kannaltahan toi näytön tarkkuus on vähemmän tärkeämpi.

Rauhoituttu puspus :)

Ihan mielenkiinnosta katsoin, niin 1080p resolla olisi hintaan 999€ olisi löytynyt yksi kone, joka olisi suunnilleen täyttänyt muutkin alussa annetut vaatimukset. Paitsi sen akunkeston, joka ymmärtääkseni oli aika olennainen tässä myös :)

En tiedä kerkesitkö jo ostaa, mutta osta joku ultrabookki, ne on kevyitä kantaa ja akunkesto kohdillaan. Okei niissä ei ole DVD/BR asemaa, mutta kuinka usein sellaista tarttet? ostat halvimman ulkoisen DVD aseman jso tarttee, maksaa 20-30e. Vaikka tällänen Samsung 5 Series Ultra 13.3 Ultrabook (hopea) - Gigantti Okei menee 90 eurolla hinta haarukan yli...

Tuolla ekassa viestissä oli mainittu, että halutaan pelata esim. Sims 3:sta. Siksi jätin ultrabookit omista suositteluista pois.
Tuo Intel HD4000 on "ihan ok", mutta kokemuksesta tiedän, että ei sillä mitään pelata (mulla oli aiemmin läppäri, jossa ko näyttis).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom