Lämmitystolppa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_mp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
30.9.2005
Viestejä
2 687
Ikä
40
Noni,

Eli tolpassa on kellon joka 24h. Siitä keskeltä voi pyörittämällä voi säätä kellon ajan. Vierestä löytyy vipu, joka ala-asennossa on 0 ja yläasennossa 1.

Ni eikö tän perhanan värkin pitäs toimia niin, että jos vaikka pistän kellon ajaksi 09.00 ja vivun ylös, niin se antaa virtaa siitä 09.00 aina siihen asti kun itse sen sammuttaa? Oli nimittäin taas tänä aamuna auto kylmänä ja vipu alhaalla, eihän sen pitäs sitä itse sammuttaa? Tai sitten toi naapurin setä vetää nollat taulussa aina sen mun puolimmaisen vivun alas... Ärkele, pitää varmaan mennä väijymään aamuyöllä tonne pihalle, että vääntääkö se sen alas.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Valkkaat siitä kuinka monen tunnin kuluttua haluat lähteä liikenteeseen. Eli jos 18.00 illalla laitat auton tolppaan ja tiedät että aamukuudelta lähdet duuniin ni valkkaa siihen mittariin 12. Näin se mulla ainakin toimi muistaakseni.. Monta päivää meni miettiessä kylmässä autossa että miten vitussa se toimii :D

Edit : Itsellä itseasiassa taitaa olla niin että valitaan aika jolloin 2 tunnin lämmityssessari alkaa. Eli tossa ylemmässä esimerkissä valittais 10 ja se alkais lämmittämään 04.00 ja olisi valmis lähtöön 06.00. Mystisiä laitteita sano.
 
Isännöitsijältä kysyminen kannattaa, usein löytyy jopa ohjeet kyseiseen laitteeseen..

Oletko muuten varmistanut ettei se sinun 0/1 kytkin ole sulake ja sinulla on autossa viallinen vastus joka aina pamauttaa automaattisulakkeen pois päältä? :D (oli pakko kysyä...)
 
Ei kyllä tolpasta valitaan nimenomaan arvioitu lähtöhetki, jolloin tolppa sitten on ollut esim. 2 h tuntia päällä kun päätät lähteä. Eikös niissä tolpissa useimmiten lue ihan selvällä suomenkielellä ajastimen käyttöohjeetkin?
 
Onko siinä sun tolpan kellossa semmosta merkkiä, mistä kohti lämmitys alkaa? Mulla on siinä kellossa semmonen paksu viiva, joka kestää kaks tuntia.

Jos sullakin on näin, niin sun täytyy kattoa, että mitä kello nyt on ja laskea siitä, että montako tuntia on haluttuun lämmityksen alkuun. Eli jos haluat että lämmitys lähtee päälle esim. 8 tunnin päästä, niin väänntä sen kellon tikkittämään 8 tuntia ennen sitä alkamisaikaa.

Tätä on aivan saatanan vaikea selittää, mutta näin se ainakin jossain tolpissa toimii.
 
Eikös niissä tolpissa useimmiten lue ihan selvällä suomenkielellä ajastimen käyttöohjeetkin?

Eipä lue tossa mitään sen käytöstä.

Täytyy varmaan vaan nousta aamulla tekemään nuotio moottorin alle.

Käympä tossa pihalla ihmettelemässä sitä nyt......
 
Nyt riippuu vähän että millainen tolppa ja kello siinä on?:kuvia:
Joissakin kelloon valitaan aika jolloin lähdetään eli silloin se lämmitys alkaa 2h ennen lähtöä. Toisissa taas valitaan aika josta seuraavat 2h se tolppa on päällä. Epäilen että 0/1 kytkin on sulake.
No saahan tuollaisen tolpan antamaan 24/7 virtaa kun hieman kytkee... eihän sitä aina tiedä että monelta huomenna pitää lähteä...
 
Sulake 1/0 se on. Monissa paikoissa sulake on mitoitettu siten että riittää lohkolämppärille, muttei lohko+sisätila. Eli jos yrittää pistää molemmat höhöttimet päälle niin sulake laukeaa.

Ja tosiaan normaalisti on kaksi pyörylää joita voi pyöritellä. Toinen jolla saat tolpan oikeaan aikaan ja sitten toinen jolla voit ajastaa mitkä 2 tuntia vuorokaudesta tolpasta tulee sähköä.

Koko ajastin menettäisi pahasti säästömerkitystään jos sitä sähköä tulisi maailman tappiin ajastetusta ajasta eteenpäin.
 
Onko muuten mahdollisesti jotain haittaa siitä, että pitää lohkolämmittimen päällä koko yön? Tuli tuossa viime yönä koitettua, kun ei ole tolpassa ajastinta, eikä viitsi herätä kahta tuntia ennen töihin lähtöä. Ei ollut auto ainakaan palanut yön aikana ja varsin pehmeästi lähti käyntiin kunnon lämmityksellä. ;)
 
Oletko muuten varmistanut ettei se sinun 0/1 kytkin ole sulake ja sinulla on autossa viallinen vastus joka aina pamauttaa automaattisulakkeen pois päältä? :D (oli pakko kysyä...)

Olipa muuten hyvä, että kysyit. Kävin testaamassa tuota ja toi roikka on tod. näk. mennyt oikoseen. Nimittäin nyt räppäs aina sulakkeen alas kun heitin piuhan kiinni. Ei ole muuten ennen tehnyt tuota ja ruvennut nyt tässä viime aikoina käymään niin, että tämä minun "vipu" on ollut alhaalla :D
Käympä hakee uuden johdon tänään.


Tossa kellotaulussa on 1800-0600 tummemmalla viivalla ja 0600-1800 on sitten pienemmällä viivala alustettuna. Ja vain yksi pyörylä siinä keskellä mistä pyörittää aikaa.
Soitin kiinteistöhoitoon, eivät osanneet varmaksi sanoa miten toimii. Antoivat huoltomiehen numeron jolle voin soittaa myöhemmin. Eipäilivät, että se rupeaa antamaan virtaa 2h ennen pistettyä kellon aikaa.
Ompa taas helppoa näinkin yksinkertainen asia :hyper:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hahah, nyt soitin sille huoltomeihelle. Sano tulevansa tuohon pihaan niin ihmetellään oikeen yhdessä miten se toimi.

Hei oikeesti!! :hyper:
 
Onko muuten mahdollisesti jotain haittaa siitä, että pitää lohkolämmittimen päällä koko yön? Tuli tuossa viime yönä koitettua, kun ei ole tolpassa ajastinta, eikä viitsi herätä kahta tuntia ennen töihin lähtöä. Ei ollut auto ainakaan palanut yön aikana ja varsin pehmeästi lähti käyntiin kunnon lämmityksellä. ;)

No teorissa muka lyhentää vastuksen ikää, mutta toisaalta tiedän että eräässä viraston paikoilla on sellainen systeemi että se tolppa antaa virtaa sykäyksinä ja riippuen pakkasesta. Eli pienellä pakkasella se antaa 5min virtaa ja toiset 5min poissa päältä. Siellä on palanut vastuksia alle vuoden samasta autosta useampi, ja nyt on viraston herrat myöntäneet että vastusten palamisen syy on noissa tolpissa kun se juuri vastus kerkeää lämmetä ja sitten jäähtyä jne jne.
Itselläni ei ole yhdessäkään autossa palanut vastusta vaikka olen pitänyt lämmitystä päällä läpi vuorokauden ja samoin sisätilan lämppäriä. Oikeastaan ainut mistä huomaa tuon 24/7 lämmityksen on että hieman haituu jäähdytinnestettä ja auto on sisältä kuivempi eli lasit ei höyrysty jne.
Meillä on sellainen ajastettu tolppa jota saa aina vaan 2h kerralla päälle mutta senkin voi pikku kikalla kytkeä 24/7. No joku nyt rupeaa jeesustelemaan, mutta ei kiinnosta pätkääkään sillä otetaan nyt esim. mun työ huomioon elikkä mulle voi tulla lähtö ihan milloin vain vaikka keskellä yötä tai vapaa päivää, eli en voi ennakoida millään 2h aikaisemmin lähtöä.
 
Eli kyseessä tommonen mittari. Huoltomies sano, että antais virtaa kokoajan ja kokeili virtakynällä sitä ja ainahan siihen valo syttyi. Ihmetyttää vaan se, että mun mielestä se ei kyllä aina ole virtaa antanut. Voihan se olla että toi johto on sit vaan temppuillut.
 
Itse väittäisin että tuosta puuttuu osa, ulkokehällä pitäisi olla toinen pyöritettävä rengas jolla säädetään lämmitysaika.

Keskimmäisellä laitetaan tolppa oikeaan aikaan, eli käytännössä 2 kertaa vuodessa kesä/talviajan muutos (jos siis tarvitset sähköä kesällä :) )

Ulkokehällä pitäisi olla toinen muovirinkula jossa on merkittynä 2 tunnin väli, se kun siirretään ajankohtaan jolloin auton tahdotaan lämpenevän niin homma toimii.

Itselläni on siis samanlainen mutta ulkokehällä tosiaan on toinen rinkula.

Jos joku on modannut noita 24h lämmittäväksi :)
Käys tutkimassa että näyttääkö muilla samanlaiselta kuin sun tolpassa.

edit: 95% varma siitä että rinkula puuttuu koska oikeassa yläkulmassa on nähtävissäkin tuo ratas/kytkinpalikka joka sähköt kytkee..
 
Eli kyseessä tommonen mittari. Huoltomies sano, että antais virtaa kokoajan ja kokeili virtakynällä sitä ja ainahan siihen valo syttyi. Ihmetyttää vaan se, että mun mielestä se ei kyllä aina ole virtaa antanut. Voihan se olla että toi johto on sit vaan temppuillut.

Kai sulla joku 220v pöytälamppu on, laita kiinni ja katso koska palaa. tai palaako ollenkaan.
 
Eikös tuo ulommainen musta kehä ole se "pyöritettävä" kehä? Muistaakseni oli samanlainen itsellä joskus 90-luvun alku/puolivälissä..

Muistanko väärin, että siinä mustassa rinkulassa olisi se 2 tunnin kiinteä "viiva" ja se vain laitettiin esim. välille klo 14-16.00, jos halusi neljältä lähteä..?
 
Zone-sarja -42%
Jos joku on modannut noita 24h lämmittäväksi :)
Käys tutkimassa että näyttääkö muilla samanlaiselta kuin sun tolpassa.

edit: 95% varma siitä että rinkula puuttuu koska oikeassa yläkulmassa on nähtävissäkin tuo ratas/kytkinpalikka joka sähköt kytkee..

Juu, selvästi on japan jonkin edellisen kämpän parkkiruutu. Ei tota kytkinratasta töki nyt tossa mikään vaikka ajastin keskellä pyörii kuinka.

Joku entinen ruudun omistaja on napannut koko rinkulan tuolta alta helvettiin, eikä ole tyytynyt vain vanhan kansan versioon missä ne 2h-kehän kytkinratasta tökkivät pykälät on hoidettu pois.

Pakkiksen levikin tietäen Suomen sähkönkulutus nousee ensi yönä ennätyslukemiin, kun jokaisella jokakodin niksimiehellä syttyi nyt lamppu pipon yläpuolella.
:D
 
Itsehän "modasin" 2h tolpan kans 24h tolpaksi. Kun lähdin kämpästä niin "korjasin" entiselleen, mutta vituiksihan se meni. Ei tullut laskua, huh.
 
Kun tuohon modaamiseen ei tarvitse mitään ottaa pois eikä edes mitään laittaa niin se toimii jo 24h. Tai jos haluaa 24/7 niin sittenkään ei tarvitse mitään ottaa pois vaan yksi pieni jippo vaan laittaa. Ja kello edelleen toimii ja sulakkeet jne.
En muuten ole koskaan nähnyt tuollaista tolppaa mikä kuvassa on eli ainakin 3 erilaista on markkinoilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom