Lämmitystolppa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_mp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa miedän tolpassa noi kummatkin paikat on tommosia. Avasin sitten viereisen tolppapaikan ja siinä oli tää vaalea rengas. Huoltomeis puhu jotain, että tässä on "vanhanaikainen" kellotaulu.

Ostin tänään uuden roikan ja se silti pari kertaa paukautti ton sulakeen alas. Sain sen kuitenkin paikalleen ilman ilman katkaisua. Miks se noin tekee? Miten sen saa korjattua?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos uudellakin johdolla "polttaa" sulakkeen niin sitten vika jossakin muussa. Onko sulla sisätilanlämppäri? Jos on niin ota se pois ja kokeile että vielläkö sulake pamahtaa? Jos taas ei lämppäriä niin sitten joko vastuksessa vika tai sitten niissä johdoissa jotka kulkevat siitä puskurin pistokkeesta siihen vastukseen. Ja tietenkin kokeile viellä jollakin muulla laitteella että pamahtaako sulake?(lamppu,hiustenkuivaaja,porakone jne).
 
Jos uudellakin johdolla "polttaa" sulakkeen niin sitten vika jossakin muussa. Onko sulla sisätilanlämppäri? Jos on niin ota se pois ja kokeile että vielläkö sulake pamahtaa? Jos taas ei lämppäriä niin sitten joko vastuksessa vika tai sitten niissä johdoissa jotka kulkevat siitä puskurin pistokkeesta siihen vastukseen. Ja tietenkin kokeile viellä jollakin muulla laitteella että pamahtaako sulake?(lamppu,hiustenkuivaaja,porakone jne).

Ei oo lämppäriä. Veikkaan tuota autossa olevaa johtoa, koska se pamahti kun heilutin sitä pistoketta siinä.

Pitää huomenna perehtyä valosalla siihen.
 
Huoltomiehellä taitaa olla tiedot "vanhoilta" ajoilta :) Jos tosiaan rinkula löytyy muista tolpista niin kyllä se tuossakin joskus on ollut, varsinkin kun sen paikkakin näkyy selvästi tuosta kuvasta.
 
Mitäs tuollainen 24/7 lämmitys tekee autolle vai tekeekö mitään? Siis haittapuolia, joskus kuulin, että ainakaan ennen ei tuota suositeltu, kun auto ei tykkää pidemmän päälle all time lämmityksestä, onko nykyään eri meininki?
 
Näyttäs siltä, että sulta tosiaan puuttuu se ulkorengas. Mutta ilman sitä se taitaa antaa sähköä 24h.

Se automaattisulake napsahtaa sen takia, että sulla on lohkolämppäri oikosulusssa tai roikka paskana. Oikosululla tässä tarkoitan johdon rikkoutumista auton töpselin ja lohkolämmitinvastuksen väliltä. Se moottorin lohkossa kiinni oleva lämmitysvastus ei kyllä yleensä hajoile.

Helpoin on testata tosiaan jollain sähkövempaimella minkä pistät tolppaan kiinni ja katot tuleeko sitä sähköä. Jos tulee niin vika on auton päässä.
Onneks on se sulake, muuten on riskinä että palaa kaara.
 
Ei oo lämppäriä. Veikkaan tuota autossa olevaa johtoa, koska se pamahti kun heilutin sitä pistoketta siinä.

Pitää huomenna perehtyä valosalla siihen.

Onko auto Volvo? Vanhakorisessa v70:ssä kävi niin, että elementti on koneen 'takana' melko lähellä pakosarjaa ja ne oli ajan myötä sulattaneet lämppärin liitosjohtojen kaikki muovit. Eli paljaat johdot veti siellä oikkariin usein vaan eivät aina. Varovasti, jos sulla on sama juttu!
 
voi vittulan väki..kysytäämpä asiaa täällä vielä.eli mulla on parkkipaikan ainoa tolppa jossa on punainen ajastin tolpassa. normaaliin tapaan veivaan pienestä keskimmäisestä rullasta ajan kellon mukaan kiinteän nuolen kohdalle..MUTTA ulkokehällä kelloaikaa osoittaa sellainen pikkuinen neliö johon sopii vain yksi kellonaika. Onko tämä ulkokehälle sihdattava kelloaika se milloin auto on jo lämmin vai alkaako se silloin vasta lämpiämään vai kenties monenko tunnin päästä haluan sen alkavan lämmittämään vai olevan valmis??
samassa tolpassa naapurin parkkiruudun puolella on normaali valkoinen ajastin punaisella ja vihreällä nuolella joka siis näyttää koko 2 tuntisen lämmitysajankohdan alun ja lopun. saatana alkoi vituttamaan tuolla ulkona jähiminen joten laitoin kylmästi naapuriruudun puoleiseen selkeään ajastimeen piuhan:D tosin harvoin siinä autoa onkaan.

joo saatan olla tyhmä mut ei paljon jaksa ajatus juosta nyt tähän aikaan illasta enää...
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ei ole sisälämppäriä tms. niin joku pieni sähköaparaatti messiin, vaikka kännykän laturi jolla näkee missä kohtaa alkaa virtaa kulkea. Noi on monesti hämääviä, kun toiset kellot asetetaan niin, että montako tuntia on siihen kun on lähdössä ja toiset taas siihen koska aloitetaan lämmitys.

Sitten tämän kruunaa vielä meikäläisen tolppa, jossa kello käy "hitaalla" eli käy ainakin puolet viereistä kelloa hitaammin. No onneksi voi käyttää sitä viereistä kelloa, mutta nyt kaikkien näiden aviovuosien jälkeen vaimo on alkanut vaatia sähköä omaan lämppäriinsä, niin nyt on piru irti. Ilmoitin tuosta kyllä isännöitsijälle, että jos viitsisi ystävällisesti raahata jonkun sähkärin fiksaamaan sen toisenkin kellon. Kattoo nyt ehtiikö tänä talvena..
 
joo sisätilanpistoke on mutta ei lämppäriä siihen vielä. hmm vois kyl heittää vaikka jonkun pöytälampun autoon ni näkisi milloin palaa valo eli sähkö kiertää
 
Ota kiekosta ote ja ruuvaa kunnes kuulet yhden napsautuksen, se on kun lämmitys lähtee päälle. Pyöritä eteenpäin, niin toisella napsautuksella lämmitys menee pois. Sitten vaan katsot että mitä se numero sanoopi siinä nuolen kohdalla. Jos ei tiedä onko sulakkeen pätkäisevä vika tolpassa vai autossa, niin pyöritä kunnes kuulet ekan napsautuksen ja tökkää sitten piuha kiinni ja katso meneekö sulake.

Ts. jos on suunnilleen 0 tai 24, niin tiedät että se on mallia "monenko tunnin päästä lämmitys päälle" eli se vitun ärsyttävä malli minkä kanssa saa aina olla laskemassa että vittu monenko tunnin päästä olenkaan aamulla lähössä tästä, ja jonka kanssa poikkeuksetta laskee aina päin vittua :curs: Jos siinä on suunnilleen senhetkinen kellonaika, niin sitten se on kellonaika. Järkevät tolopat ovat yleensä mallia kellonaika ja niissä on vielä merkitty se aloitus ja lopetus :)
 
Mitäs tuollainen 24/7 lämmitys tekee autolle vai tekeekö mitään? Siis haittapuolia, joskus kuulin, että ainakaan ennen ei tuota suositeltu, kun auto ei tykkää pidemmän päälle all time lämmityksestä, onko nykyään eri meininki?


Isäukolla ollut joskus viallinen tolppa jossa sähkö 24h. Muuten ihan hyvä mutta se lohkolämmittimen elementti ei kestänyt kuin yhden talven kun se on jatkuvasti päällä. Kolmannen lohkolämppärin vaihdon jälkeen korjattiin tolpan ajastin. Nyt niitä ei tarvi enää vaihtaa jokavuosi.
 
Mitäs tuollainen 24/7 lämmitys tekee autolle vai tekeekö mitään? Siis haittapuolia, joskus kuulin, että ainakaan ennen ei tuota suositeltu, kun auto ei tykkää pidemmän päälle all time lämmityksestä, onko nykyään eri meininki?
Jatkuva lämmitys höyrystää jäähdytysnesteet taivaan tuulille ja voi käydä pian huonosti, jos ei tajua lisätä niitä. Tätä ei tietenkään tapahdu, jos on säteilylämmitin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom