Lämmittelyt ykkösmaksimeihin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi, taas olisi kysyttävää. Miten kannattaa hoitaa lämmittelyt kun kokeillaan maksimiykkösiä? Itselläni se on tuossa 95 kg:n molemmin puolin. Onko järkevää tehdä alle muutama pitkä sarja kevyillä painoilla (esim. 2 x 20kg, 10 x 40 kg) ja sitten rysäyttää maksimiraudat tankoon, vai nousta pikkuhiljaa ykkösillä kohti sitä maksimia? Ajattelin, että nuo nousut saattaa syödä voimia liikaa, toisaalta taas paikat ei välttämättä kestä, jos lämmittelee vain pienillä painoilla. Kertokaahan viisaammat, miten toimia.

Itse olen aina tehnyt aika perusteelliset lämmittelyt, esim viimeksi maksimia kokeillessa:

15x20, 10x40, 5x60, 5x80, 3x100, 1x120, 1x140, 1x150, 1x160

Helposti katoaa ote jos teet liian ison painoharppauksen.

Siis puhutaanko tässä nyt penkkimaksimeista? Kyykyssähän pitää sitten muistaa vielä huolellinen venyttely. Ei siitä kyllä muissakaan liikkeissä haittaa ole.

Huolellisen lämmittelyn jälkeen ne maksimit tulee yleensä helpommin, kuin jos heti alottais isoilla painoilla. Näin ainakin omalla kohdalla.

Penkissä ite alotan 40kg teen pari 15-20 toiston sarjaa, ja sitten lisää 10 kilon välein painoa ja lyhentää sarjoja. Kuitenkin sillei ettei painot olis kuin n. 70% maksimista.

Kyykkyssä sitten n. 5 minuuttia kuntopyörää, venyttelyt, ja sit muuten melkein sama juttu kun penkin kanssa.

Ei kyllä mitään venyttelyjä kannata tehdä ennen salitreenejä ja ainaskaan jos maksimeja kokeilee. Lihaksista häviää se herkkyys jos venyttelee liikaa ennen reenejä! Korkeintaan pieniä staattisia venytyksiä.

Penkistä puhuttiin, mutta...

Kiitoksia vastauksista. Tarkoitin kyllä penkkimaksimeita, en vain huomannut sitä mainita. Mutta tulihan hyvää tietoa myös kyykyn osalta.

Itse teen maksimeihin aina vaan muutaman sarjan pienehköillä painoilla. Itsellä ainakin nuo pikkuhiljalleen nousemiset painoissa vie aivan tajuttomasti voimaa.

Aika vakiohan on:

10*50%
6*60%
4*70%

Minuutti kaks noiden välissä lepoa ja sit about femma ennen ykköstä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom