Ymmärrätte varmaan että enää en ole kovin läheisissä väleissä näiden kahden kaverin kanssa enkä enää aijo kertoa muille kavereille mitään sali-harrastuksestani. Paska juttu, mutta minkäs teet?! Näin negatiiviseen suhtautumiseen en uskonut ikinä törmääväni! Olis ihanaa pystyä kertomaan kavereille onnistumisista salilla jne. mutta ei. Onneksi sille yhdelle pystyy kertomaan!:haart: Elikkä päätös on olla kertomatta treenaamattomille ihmisille treenaamisestani.
Jos nämä kaksi kaveriasi ei ole hyväksynyt harrastustasi, niin saa antaa sellaisten mennäkkin. Tuskin sinäkään tuomitset ystävääsi, joka alkaa esimerkiksi tanhuamaan. Saattaa asia huvittaa, jos ei itse siitä mitään ymmärrä, mutta jokaisella on oikeus tehdä mitä tahtoo.
Sinuna kyllä harkitsisin uudestaa sitä kertomatta jättämistä. Tuskin kukaan uusi tuttavuus salilla käyntisi vuoksi päättää esimerkiksi alkaa aukomaan päätään, voit kertoa asiasta oman kantasi, ja antaa tyypin päättää itse miten suhtautuu.
Voithan tehdä "toimintasuunnitelman" asiasta miten siitä mainitset, sanotko että "käyn salilla,nostelen isompia rautoja kuin sun miehes...ja koitan kasvattaa isot lihakset ja käytän lisäravinteita" :lol2: (joka voi jonkun asiasata tietämättömän korvaan kuulostaa yhtälölle,kuin kielletytaineet..) vai "käyn salilla, se on kiva harrastus.Ja todella tärkeää minulle. Olen myös kiinnostunut/ innolla seurannut fitnesskilpailuja/kehonrakennusta...tms." (<---esimerkiksi)
Ja jos joku vielä asiaa kauhistelee, kuten nämä kaksi ystävääsi...voithan napauttaa takaisin kertomalla, ettei naiselle mitenkään vahingossa liian isoja lihaksia kasva, ja sekin vaatii monen vuoden kovan työn että nämä "kamalan näköiset kilpa-bodarit" ovat lavalle nousseet", eivätkä he tässä kunnossa ole kuin sen hetken lavalla. Normaali elämässä ovat aika normaaleita tyyppejä ;)
Ja jos kuulet vielä kommentin: naisen kuuluu olla lihava...sano että sinä voit aivan vapaasti olla kuinka lihava tahdot, itse arvostat erilaista kauneusihannetta,ja haluat elää valitsemallasi tavalla.
Tsemppiä siihen, mitä nyt valitsetkin :thumbs: uskalletaan olla ylpeitä hienosta harrastuksesta, ja pyritään muuttamaan varovasti mielikuvia proteiinihormooneja käyttävistä bodari-naisista,jos joku vielä niin tietämätön asioista voi olla :lol2: