Läheisten suhtautuminen punttaavaan mimmiin???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Oon nyt ite alkanu tosissaan panostaa punttitreeneihin ja ruokavalioon aikasempien jumppailujen/spinnigien ym jälkeen. Lähipiirissä ei oo ketään muuta joka harrastais mitään vastaavaa.

Miten teijän poikaystävät/miehet/kaverit suhtautu ku aloitte puntteilee "tosissaan"?

Täälläpäin pientä epäilyä/väheksyntää... :(

Siksipä Pakkis on mulle tosi tärkee paikka...täällä ymmärretään! :D

Poikkis väheksyy tai ainaki se siltä tuntuu..
Kaiken maailman piruilua saa kuulla, kun kannan rahkaa yms protskupitosta safkaa kaupasta ja hingun salille, vaikka joka päivä jos muutakaan tekemistä ei oo. Tuskin kaveritkaan on viel ymmärtäny miten tärkeetä tuo treenaaminen mulle on. Ehkäpä sit ajan kanssa...

hmm,oikeestaan harva ees tietää sitä :) tai en oo asiaa kauheesti tuonu tietosesti julki,toki lähipiiri ja kaverit ja duuniporukka yms, tietää et salil käyn,mut lähinnä niille oon pitäny pimennossa nää enemmän "hifistelyt" safka jutut ja palkkarit ja haaveet.nyt kun miettii ni nolottaa tunnustaa et osittain oonki nuo asiat pimennossa pitäny lähinnä sen takia et ihmiset ymprillä luultavasti ihmettelis,väheksyis,ja kaipa sitä sit jotenki pelkää ettei enää hyväksyttäs :O yäk, nyt pistiki oikee miettii et eihän se nii helvetti saa olla.muiden mielipiteet ei saa vaikuttaa omiin intresseihin..,toisaalta ku ei ees tarkkaa tiiä miten ne vastaanottais sen :) vähän aikaa sit ku tapailin yhtä heppua ni hänellekyl kerroin ja puhuin asiasta enemmänki,ja tyyppi ymmärs ihan hienosti,tosin palkkaria vähän ihmetteli :D ihmeellinen veitikka ku itekki kävi salilla :)

mut eihän toisen intressejä saa mun mielestä väheksymään.ite en ainakaan koskaan ole kokenu mitään tarvetta arvostella kenenään harrastukisa tai muutakaan.

Kaverit suhtautuu ihan hyvin, niiltä kuulee kyllä jos on kehitystä tullut. Ihmettelevät vaan kunika jaksan treenata.

Äiti on iloinen kun minäkin olen, tosin kerran kysäsi kauhuissaan että etkai sä aio sellaseks patiks?:lol2: Nykyään pullistelen sille huoletta eikä se enää ihmettele. Isältä sen sijaan on tullut vähän ihmetteleevää ja negatiivista sävyä, kuten "ei lihakset sovi naisille, ei naisella saa olla hauista, sä vaan kasvat kokoajan, koht et saa painoa alas enään, kun se nousee lihasten takia yms." Sanoin mitä sitten, ei mua kiinnosta paljon painan.:D Kun sais vaan sitä lihasta vielä hiukka enempi:jahas:

Monet kyllä tietää että salilla käyn ahkeraan, mutta en sellaisille oikeastaan ole viitsinyt tarkemmin kertoa, joita ei erityisemmin kiinnosta. Helpommalla pääsee kun ei joudu kuunteleen niitä ihmettelyjä. Lähimmät ystävät tietävät ja suhtautuvat hyvin. Muutenkin ystäväpiiriin kuuluu paljon urheilevia ja liikunnallisia ihmisiä, joten mun salilla käymiset ei ole mikään suurin ihmettelyn aihe. Vanhemmat ovat aikoinaan urheilleet kovastikin, joten ymmärtävät kyllä.

Paras tuki tulee poikaystävältä. Ymmärtää loistavasti ja kannustaa kovasti. Alussa se vähän ihmetteli kaikkia kisaamiseen liittyviä juttuja, mutta oli kyllä innoissaan Lahdessa katsomassa mun kans kisoja:rock:. Muutenkin alkaa oleen aika hyvin asioista perillä. Treeneistä sun muista puhutaan molemmin puolin paljon, eikä se voi valittaa salilla kuluvasta ajastakaan kun itse urheilee ammatikseen.

Tähän voiski sit varmaan liittää sellasen kyssän et kuinka monen mimmin mies treenaa salilla?

Ite satun seurustelemaan tyypin kanssa, ketä ei urheilu liiemmin kiinnosta. :( Joskus hän on salilla käyny ja on myös sanonu tykkäävänsä siitä, mut nyt on laiskuus (ja tietokoneet) voittanu.
Eikä tuo miekeke liiemmin tykkää mun vihjailuista salilla käynnin suhteen ;) Mut minkäs teet ku on heikko kohta treenattuihin miehiin :nolo:

Ei-treenaavilla pojilla on usein ihmeellinen tarve päteä punttitouhuista (kun ovat ehkä käyneet pari kertaa kokeilemassa penkkimaksimia yläasteella tms) jos ne kuulevat että tyttö treenaa. Näitä on kahta tyylisuuntaa, herra "joo kyllä mä sillon joskus nostin x kg" ja herra "siis keppijumppahan on paljon parempaa ku en mä haluu olla sellanen jäykkä sikaniskanen salijuntti". Niin ja meinasi unohtua herra "joskus poljen kuntopyrää ku vapaat painot on vaarallisia eikä niistä ole mitään hyöty". Pojilla on kai sitten salieksperttiys verissä vaikkeivät olisi ikinä siellä käyneetkään.

Kuinka usein sinä halveeraat vastapuolen harrastuksia ekatreffeillä? En vaan tajua. No, eipähän tarvitse toista kertaa ulkoiluttaa :rolleyes:

Muuten kaikki on kyllä tosi kivoja ja äiti on ylpeä että tytär on vähän friikki (ainakin heidän mielestään).

Kaverit ei onneksi kummeksu saliharrastustani, ainakaan negatiiviseen sävyyn ja kovaan ääneen :D Jotain ihan hyväntahtoista naljailua saa kyllä välillä kuulla, mutta aina se sanailu kuitenkin päättyy siihen, että tämä liikkumaton tyyppi toteaa, ettei salikortin hankkiminen tekis pahaa hänellekään.

Äidiltä ja isältäkään ei tarvitse onneksi odottaa mitään vanhatestamentillista saarnaa proteiinihormoneiden vaaroista ja epänaisellisista lihaksista, nimittäin isä käy salilla itsekin ja lähtee treeniseuraksi aina kun olen porukoiden luona pyörimässä. Molemmat on myöskin kiinnostuneita terveydestä ja ravinnosta, joten mun muissa olosuhteissa normaalista poikkeavat ruokailuni ei aiheuta kotipuolessa mitään närää, koska siellä syödään kuitenkin aika pitkälti samalla tavalla.

Herraseuraa ei tällä hetkellä ole, mutta tekisi todella tiukkaa seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka jatkuvasti vähättelisi elämäntapaani ja harrastuksiani tai kauhuissaan anelisi lopettamaan salilla käymisen ja keskittymään vaikka johonkin perusjumppaan, koska naisten ei kuulu vahingossakaan olla vahvoja saatika lihaksikkaita.

Oma miekkonen on henkeen ja vereen urheiluhullu (myös penkkiurheilija toki :D), ja hänen mielestään on vaan kivaa kun meillä on yhteinen harrastus. Viikonloppuillan voi myös viettää yhdessä salilla, noin niinkuin esim. leffan sijaan :)
Itsekin olen aina ollut urheilullisempaa sorttia, joten perheen mielestä punttailuni vain on luontevaa jatkumoa muille harrastamilleni lajeille.

Muutamat kaverit tosin on aika ihmeissään. Piikittelevät palkkarista tyyliin "No tartteeko sitä ny noin äärimmäisyyksiin mennä että on jotku roteiinijuomatki..." ja ihmettelevät kolmijakoista ohjelmaani kun kerta itse menevät salille ja vitkuttelevat sitten ihan randomilla niissä laitteissa jotka sattuvat olemaan vapaina - ja paino siis sanalla laite :D
Miespuoliset immeiset salilla sen sijaan ovat positiivisesti ihmeissään siitä, että mulla on ihan järjestelmällinen ohjelma enkä hinkuta samoilla painoilla viikosta ja kuukaudesta toiseen.

:) Ihana threadi! Olen nimittäin aika kauan halunnut päästä avautumaan aiheesta ;)

Ensin vanhemmat. Vuosi sitten kun aloin todella innostua treenaamisesta, innostuksissani raahasin äitinikin salille. Siellä se vieläkin säännöllisen epäsäännöllisesti käy. Isäkin on aloitellut jotain pientä punttailua terveydellisistä syistä. Kisoihin ne ei kumpikaan ikinä mua halua, muistaa muistuttaa joka toinen päivä, etten mie vaan semmosta diettiä ikinä vetäis läpi. Ne tietää että juon esim. palkkaria, mutta mistään muista lisäravinteista/extra protskusta ne ei tiedä, kun eivät hyväksy edes palkkaria. Uskon että vanhempani suhtautuvat koko hommaan pelonsekaisella mielenkiinnolla, joka siis johtuu vaan tietämättömyydestä ja vanhoista pinttyneistä ajatusmalleista. Silti ovat ihania ihmisiä ja varmasti kannustaisivat minua kaikessa mitä päätänkin tehdä, jos sen vaan hyvin perustelen :) Siskot ovat ok asian kanssa.

Paras kaverini raahasi minut sinne salille, eli se jaksaa kyllä kannustaa ja joskus tuntuu että se uskoo minusta enemmän kuin minä itse :) Ihana ihminen!

Muut läheiset kaverit. Kerroin kahdelle tavis-kaverille (nainen ja mies) treenaamisestani. Kummatkin on kauhuissaan, koittaa päivittäin saada minut luopumaan salilla käynnistä, haukkuu kaikkia treenaavia, saaneet minun pari kertaa kyyneliin asti sanomisillaan ("kilpailijat näyttävät niin rumilta kuin nainen voi vaan näyttää", "ei naisilla kuulu olla lihaksia", "sinä oot hullu", "sinä teet itelles vaan harmia", "et kai sinä taas oo menossa salille", "etkö sie ymmärrä että naisten kuuluu olla lihavia"...) Ymmärrätte varmaan että enää en ole kovin läheisissä väleissä näiden kahden kaverin kanssa enkä enää aijo kertoa muille kavereille mitään sali-harrastuksestani. Paska juttu, mutta minkäs teet?! Näin negatiiviseen suhtautumiseen en uskonut ikinä törmääväni! Olis ihanaa pystyä kertomaan kavereille onnistumisista salilla jne. mutta ei. Onneksi sille yhdelle pystyy kertomaan!:haart: Elikkä päätös on olla kertomatta treenaamattomille ihmisille treenaamisestani.

Tietysti on sitten kaikki ne ihmiset, joihin ole tutustunut salilla käynnin kautta. :haart: Sanomattakin selvää, mikä heidän suhtautumisensa on.:) Onneksi!

Vanhemmat ymmärtää hyvin ja sallii palkkarit+protsku pussit kaapeissa.
Äiti on tyytyväinen kun tyttö on alkanut syömään kunnolla ainaisen ruuan kanssa naljailun siaan.
Miespuoleiset tuttavat jakaantuvat kahteen kastiin. Toiset Pitävät älyttömänä "bodaamista" (mikä hauska sana:lol2: ) ja nää saliheebot taas ymmärtää ja kannustaa..
Kaverit hyväksyy kai.. En ole koskaan heiltä pahaa sanaa kuullut. Jotkut on kyllä nyrpistelly pelonsekaisin fiiliksin katsoessaan miun BODY-lehtiä ja siellä sivuilla poseeraavia BF-tytsyjä.
Mutta sitten oma poikaystävä. Ei kiellä mutta ei kannusta. On muutaman kerran kysynyt (mm.kun katsoimme Lahden fitnessexpon finaaleita TV:stä) että: " Et kai sie halua tulla tuon näköiseksi?".. Taisin joutua lipsauttamaan pienen valkoisen valheen kun kuolavaluen katsoin Krishin Marjoa ja muita kumppaneita. "En mie oikeesti"... en vissiin..

Ymmärrätte varmaan että enää en ole kovin läheisissä väleissä näiden kahden kaverin kanssa enkä enää aijo kertoa muille kavereille mitään sali-harrastuksestani. Paska juttu, mutta minkäs teet?! Näin negatiiviseen suhtautumiseen en uskonut ikinä törmääväni! Olis ihanaa pystyä kertomaan kavereille onnistumisista salilla jne. mutta ei. Onneksi sille yhdelle pystyy kertomaan!:haart: Elikkä päätös on olla kertomatta treenaamattomille ihmisille treenaamisestani.

Jos nämä kaksi kaveriasi ei ole hyväksynyt harrastustasi, niin saa antaa sellaisten mennäkkin. Tuskin sinäkään tuomitset ystävääsi, joka alkaa esimerkiksi tanhuamaan. Saattaa asia huvittaa, jos ei itse siitä mitään ymmärrä, mutta jokaisella on oikeus tehdä mitä tahtoo.
Sinuna kyllä harkitsisin uudestaa sitä kertomatta jättämistä. Tuskin kukaan uusi tuttavuus salilla käyntisi vuoksi päättää esimerkiksi alkaa aukomaan päätään, voit kertoa asiasta oman kantasi, ja antaa tyypin päättää itse miten suhtautuu.
Voithan tehdä "toimintasuunnitelman" asiasta miten siitä mainitset, sanotko että "käyn salilla,nostelen isompia rautoja kuin sun miehes...ja koitan kasvattaa isot lihakset ja käytän lisäravinteita" :lol2: (joka voi jonkun asiasata tietämättömän korvaan kuulostaa yhtälölle,kuin kielletytaineet..) vai "käyn salilla, se on kiva harrastus.Ja todella tärkeää minulle. Olen myös kiinnostunut/ innolla seurannut fitnesskilpailuja/kehonrakennusta...tms." (<---esimerkiksi)

Ja jos joku vielä asiaa kauhistelee, kuten nämä kaksi ystävääsi...voithan napauttaa takaisin kertomalla, ettei naiselle mitenkään vahingossa liian isoja lihaksia kasva, ja sekin vaatii monen vuoden kovan työn että nämä "kamalan näköiset kilpa-bodarit" ovat lavalle nousseet", eivätkä he tässä kunnossa ole kuin sen hetken lavalla. Normaali elämässä ovat aika normaaleita tyyppejä ;)
Ja jos kuulet vielä kommentin: naisen kuuluu olla lihava...sano että sinä voit aivan vapaasti olla kuinka lihava tahdot, itse arvostat erilaista kauneusihannetta,ja haluat elää valitsemallasi tavalla.

Tsemppiä siihen, mitä nyt valitsetkin :thumbs: uskalletaan olla ylpeitä hienosta harrastuksesta, ja pyritään muuttamaan varovasti mielikuvia proteiinihormooneja käyttävistä bodari-naisista,jos joku vielä niin tietämätön asioista voi olla :lol2:

Oma mies vain tukee harrastusta. Näin alusta saakka, vaikka alkuun ei voinut kuvitellakaan itse lähtevänsä salille. Puristelee käsivartta (ja jostain muualtakin :D ) ja sanoo, että patti on kasvanut :love: .

Nyt kokeilee jo maltillisesti itsekin...

Tähän voiski sit varmaan liittää sellasen kyssän et kuinka monen mimmin mies treenaa salilla?

Oma mies treenaa, ja on treenannu kauan ennen kun tavattiin... Tosi hyvä näin, jaksaa tsempata ja kannustaa, ja tietää mistä höpisen... :lol2:

Mutta sitten oma poikaystävä. Ei kiellä mutta ei kannusta. On muutaman kerran kysynyt (mm.kun katsoimme Lahden fitnessexpon finaaleita TV:stä) että: " Et kai sie halua tulla tuon näköiseksi?"..

Mun miekkosella on vähän samanlainen suhtautumistapa. Kuuntelee kiltisti kun höpötän kaikkea mm. treeneistäni, mutta hänen on vaikea ymmärtää kisaamista. Ja siksi myös toivoo, että en niihin osallistuisi (mikä ei kyllä ole aikomuksenikaan). Ei hän siis mitenkään periaatteellisesti ole puntillakäyntiä vastaan, on sitä tehnyt huomattavan paljon itsekin ja on kannustaa, kun alkaa kuulemma mussakin tuloksia näkyä. Ja tykkää urheilullisesta ulkomuodosta. Mutta kyllä hänestä välillä aistii, että ei haluaisi mun punttaavan liikaa ulkonäköperusteilla. Ei meillä tässä asiassa mitään hirveetä ristiriitaa ole, mutta välillä aistii, että on kaverilla pelko persauksissa, että alan innostua tuosta kisailusta.

Vanhemmiltani olen kuullut pelkästään positiivisia kommentteja. Kumpikin on hyvillään, että olen sen teini-iän ruoannärppimisvaiheen ohittanut ja oppinut syömään kunnolla. Oon kuulema huomattavasti terveemmän näköinen kuin aiemmin, ja isä huomauttaa välillä nähdessämme, että on tullut lihasta. Vähän kiusallista kuulla tommoista omalta isältä, mutta hyvä se on kuulla, että tulosta tulee.

Ite satun seurustelemaan tyypin kanssa, ketä ei urheilu liiemmin kiinnosta. :( Joskus hän on salilla käyny ja on myös sanonu tykkäävänsä siitä, mut nyt on laiskuus (ja tietokoneet) voittanu.
Eikä tuo miekeke liiemmin tykkää mun vihjailuista salilla käynnin suhteen ;) Mut minkäs teet ku on heikko kohta treenattuihin miehiin :nolo:

Kun tapasin mun miehen ni se urheili paljon, sählyy, sulkista ja punttista. Nyttemmin ne on lopahtanu. Olis niin ihanaa kun se lähtis ja messiin. Ei aina tartte tietty samoja juttuja harrastaa tms. mut ois niin siistii kun se olis ees kiinnostunu näist mun jutuist. Ois niin ihana jakaa näin tärkee harrastus rakkaimma kanssa. ite ku oon sellanen fiilistelijä et jos treeni on menny hyvin ja on hyvä fiilis niin voisin fiilistellä vaikka kuina pitkään ;)

No ajan kanssa....ehkä. Yrittänyttä ei laiteta ;)

Kanhan: Ehdota ensin salakavalasti yhteistä kävelylenkkiä. Sen päätteksi voit tokasta, että kylläpä yhdessä liikkuminen on kivaa, pitäiskö joskus kokeilla jotain rankempaakin, esim. sulkista? Ja jatkat johdattelua kunnes joku kaunis päivä päädytte punttikselle ;)

Salilla tosiaan tulee kannustusta muilta treenaajilta :) Täällä päin ku porukka on muutenki tosi avointa ja juttua piisaa :D

Mutta rupesin miettii ja tulin siihen tulokseen, et jos sanosin sukulaisille et treenailen tosissaan voisin saada aika paskaset naurut päin naamaa :( Pieni kannustus tai ees hyväksyminen ois tosi jees, mut aika latistavaa ku ekana vaan nauretaan päin naamaa... :curs:

Tuskin sinäkään tuomitset ystävääsi, joka alkaa esimerkiksi tanhuamaan.
Hauska vertaus, koska toinen näistä kamuistani tosiaankin tanhuaa. Olen myös hänen esityksiään käynyt katsomassa. Tässä kiitos...

Voithan tehdä "toimintasuunnitelman" asiasta miten siitä mainitset, sanotko että "käyn salilla,nostelen isompia rautoja kuin sun miehes...ja koitan kasvattaa isot lihakset ja käytän lisäravinteita" :lol2: (joka voi jonkun asiasata tietämättömän korvaan kuulostaa yhtälölle,kuin kielletytaineet..) vai "käyn salilla, se on kiva harrastus.Ja todella tärkeää minulle. Olen myös kiinnostunut/ innolla seurannut fitnesskilpailuja/kehonrakennusta...tms."
Kertomistavasta ei voi olla kiinni... lisäravinteista en ole uskaltanut edes mainita, en myöskään suorituspainoista (paitsi kerran :D ). Fitnesskilpailijan kuvan kerran nähtyään kaverini sekosi täysin, eli en ole uskaltanut tunnustaa semmoista vartaloa ihannoivani.

Ja jos kuulet vielä kommentin: naisen kuuluu olla lihava...sano että sinä voit aivan vapaasti olla kuinka lihava tahdot, itse arvostat erilaista kauneusihannetta,ja haluat elää valitsemallasi tavalla.
Itseasiassa tuon olin jo valmistautunut kaverilleni päin naamaa tokaisemaan, kun hän tuli mulle itkemään miten "pojat haukkuu häntä lihavaksi..." Siinä vaiheessa meni hermot, mutta pidin pääni kiinni ja mietin mielessäni kuinka tekopyhiä ihmiset on. Ensin toitotetaan että kuuluu olla lihava, sitten itketään jos joku lihavaksi sanoo!

Uskalletaan olla ylpeitä hienosta harrastuksesta, ja pyritään muuttamaan varovasti mielikuvia proteiinihormooneja käyttävistä bodari-naisista :lol2:
Nimenomaan! Yksi muutettu mielikuva kerrallaan menään! Äitini pään olen jo lähes kääntänyt, siitä on hyvä lähteä! Kiitos tsempistä! Aina lohduttaa kun tietää että on samalla lailla ajattelevia ihmisiä:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom