Kyyn pyydystäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Henkka79 sanoi:
Olen kuullut, että kyyn liha maistuu ihan oravalle...
Ja kaikki jotka ei tiedä miltä kyy maistuu niin toki voivat sitten verrata sitä siihen syömäänsä oravaan ;)

Itse jättäisin kyllä kyyn syömiset väliin, "metsästää" sellaisen voin jos se sattuu mökillä jaloissa pyörimään!

Vilkas sanoi:
Vaskitsan kerran metsästänyt kaverin kanssa, tosin ei tullu maistettua mutta epäilisin että olisi paremman makuista kuin KYY?!?!?
Jätähän ne rauhoitetut elukat jatkossa tappamatta - okei? :)

Dragon sanoi:
Jätähän ne rauhoitetut elukat jatkossa tappamatta - okei? :)

Vilkas sanoi:
Vaskitsan kerran metsästänyt kaverin kanssa, tosin ei tullu maistettua mutta epäilisin että olisi paremman makuista kuin KYY?!?!? (elävänä ja eläväksi jäikin)

Se on siis metsästetty ei tapettu. Ainakin niin minä tuon ymmärsin.

Mitäs sitten kun sieltä tapetun ja paistetun (?) kyyn sisältä löytyy puoliksi sulanut hiiri tms. öttömönkiäinen? Pannaanko sekin suuhun?

Exän luona on kyitä varsinkin keväisin ihan sikana, koko ajan saa olla väistelemässä (ajamassa päälle) autolla, ja ihan pihapiiriinkin uskaltautuvat. Kerran juoksin kahden koiran kanssa rantaan, ylöspäin tullessa huomasin kyyn makoilemassa samassa kohtaa nurmikolla kuin mistä äskettäin olin kirmannut. Armoton huutokonsertti pystyyn, (huusin siis exää paikalle) oli kivaa yrittää pitää kahta koiraa pois kärmeksen kimpusta.. :jahas: Poikaystävä tuli paikalle lapion kanssa ja iski käärmettä varmaan neljä kertaa niskaan ennen kuin sai sen kahdeksi kappaleeksi. Kaiken lisäksi käärmeen sisältä pullahti pihalle pieni hiirenpoikanen, voitte kuvitella että siinä vaiheessa olin jo hysterian partaalla. :eek:

Mä en kyllä käärmettä maistaisi mistään hinnasta, se varmaan maistuu ihan paskalle..Vaikka syöhän ne jotkut ugga-pugga heimolaiset Afrikassa tarantellojakin. :eek:

nigster sanoi:
Se on siis metsästetty ei tapettu. Ainakin niin minä tuon ymmärsin.

Jep käsin metsästetty ja tarkkailtiin sitä muutaman tovin ja päästettiin menemään, kun penskana oli aina mielenkiintoista kerätä kaikenmaailman liskoja ym ja tehdä niille koti pahvilaatikkoon, sitten nähtiinkin vaskitsa ja oltiin ihan onnessamme. :kuola:

PV:n Luonnonmuonaoppaasta:

Kyy nyljetään ja siltä poistetaan sisälmykset ennen valmistamista. Pää katkaistaan n. 3 niskan takaa ja loput paloitellaan.

Sitten lihat pataan ja tehdään sitä kuuluisaa kärmeskeittoa.

Sinttu sanoi:
Mä en kyllä käärmettä maistaisi mistään hinnasta, se varmaan maistuu ihan paskalle..Vaikka syöhän ne jotkut ugga-pugga heimolaiset Afrikassa tarantellojakin. :eek:

No mitä ne ei söis? ja mikäs siinä tarantellan lihassa niin erikoista olisi? samaa lihaa se on ilman sitä HK:n leimaakin :D

Sinttu sanoi:
Poikaystävä tuli paikalle lapion kanssa ja iski käärmettä varmaan neljä kertaa niskaan ennen kuin sai sen kahdeksi kappaleeksi.

Voi vittu mikä draama teillä. Käärmekin oli ihan pakko laittaa siivuiksi, kun erehtyi sulattelemaan päivällistä väärälle paikalle. 10x :david:

Käärme on monessa maassa (etenkin idässä) hienoa ravintolaruokaa. Miksipä siis kyynkään lihaa ei alas saisi. Voi vain olla tuo lihapitoisuus aika köyhää niinkuin joku jo mainitsikin.

Vilkas sanoi:
No mitä ne ei söis? ja mikäs siinä tarantellan lihassa niin erikoista olisi? samaa lihaa se on ilman sitä HK:n leimaakin :D
Hyi saakeli, ihan vilunväristykset kulkee selkärangassa..Sit ois kiva kun ne karvaset hämiksen jalat tarttuis niellessä kurkkuun..Ja sit se ois vielä niin tuoretta et ne koivet vähän sätkis suuhun laitettaessa/suussa. Vai kypsentääkö ne ensin sen hämiksen? Ihmeporukkaa..

Integrandi sanoi:
Voi vittu mikä draama teillä. Käärmekin oli ihan pakko laittaa siivuiksi, kun erehtyi sulattelemaan päivällistä väärälle paikalle. 10x :david:

Ne käärmeet ei olekkaan enää niin kivoja ystäviä varmaan sullekkaan kun ovat ensin purrut kahdesti koiraa ja kerran lasta.. :jahas:

Sinttu sanoi:
Hyi saakeli, ihan vilunväristykset kulkee selkärangassa..Sit ois kiva kun ne karvaset hämiksen jalat tarttuis niellessä kurkkuun..Ja sit se ois vielä niin tuoretta et ne koivet vähän sätkis suuhun laitettaessa/suussa. Vai kypsentääkö ne ensin sen hämiksen? Ihmeporukkaa..

No hyvänenaika sentääs, etkös ole ikuna seurannut luonto-dokkareita?

Eli homma tais edetä näin:
(enemmän kokemusta omaavat täydentäköön)

-Tarantella TAPETAAN! :curs:
-Grillataan kuin makkara, eli tikun päähän upotettuna
-Ja kypsästä tarantellasta irtoaa näpsäkästi karvat...
-Tarjoiluehdotuksena: isoon lehteen käärittynä kuin tortilla. (tai jotain vastaavaa)

Hey nyt tuli blackout, niin ne karvat siis palaa siinä grillatessa, eli nypittiinköhän ne ekana poies? hmm.

Äh, nyt ei voi muistaa, mutta ne siis grillattii tottakai.

Sinttu sanoi:
Ne käärmeet ei olekkaan enää niin kivoja ystäviä varmaan sullekkaan kun ovat ensin purrut kahdesti koiraa ja kerran lasta.. :jahas:
Mikäs koira se semmonen on, joka ei käärmeitä osaa tappaa?

Meillä on kaksi Saksan metästysterrieriä ja aina pentuna kun koira ensimmäisen kerran kohdannut käärmeen (yleensä kyy) käärme on purrut koiraa päähän tmv. Tämän jälkeen koira kyllä oppii ja osaa tästä lähtien napata salamannopeasti käärmettä niskasta ja tappaa. :D

edit: ja lapselle kannattaa laittaa saappaat jalkaan jos luonnossa liikkuu. :rolleyes:

Sinttu sanoi:

hohhoijaa...sepä onkin syy sitten hakata lapiolla kaikki käärmeet paskaksi. Naapurin koira puraisi mua kerran sääreen. Taidanpa hakea iskän haulikon ja ampua kaikki kaupungin rakit..

Sinttu sanoi:
Mitäs sitten kun sieltä tapetun ja paistetun (?) kyyn sisältä löytyy puoliksi sulanut hiiri tms. öttömönkiäinen? Pannaanko sekin suuhun?

Helpomminhan sen hämähäkin syö kuin lehmän. Lehmällä paljon pitemmät karvat ja ne sarvet on ikäviä nieltäviä. Kaikista pahin on, jos sen syömä ruoho ei ole ehtinyt sulaa ja löytyy jauhelihan seasta :urjo:

Nutcracker sanoi:
Ootko koskaan kuullu että ei räkättejänkään saa ampua/tappaa muuten ilman maanomistajan lupaa? ja ei niitäkään saa tappaa ympärivuoden, eli väitän että kyllä tohon kyy juttuunkin tarvitsee ainakin sen maanomistajan luvan.

Jep... Kyllä varmaan lupa tarvitaan jos toisen maille menee. Ymmärsin asian vähän väärin, luulin että olet anomassa jostain viralliselta taholta kyynkaatolupaa tms. :hyper:

Ite en oo kyytä maistanu (enkä tosin meinannu :D ) mut meijän mökil on kyitä aina aika paljo, viimeeksii ko käytii ni rannassa oli kyy mut se pääs karkuu enneko kerettii palotella se bensagrillausta varte. Kyiden sanotaan häviävän jos ne polttaa (elävältä?), kai se kirkuu siin jotekkii. Kyyhä ei muutekaa oikee taho kuolla, hakattii pää irti ja heitettii muurahaispesää ni kyl tuli vauhtia kuin päättömään kanaan :hyper: Tulipas paljon oftopickkia..

hyödyllisiä elukoita on noi kyyt kun syövät hiiriä. Jättäkää ne rauhaan, mukavampi niitä on luonnossa katsella... mua on käärme purrut ja ei siitä mitään fobioita tullut, oma vikani oli.

Örkki sanoi:
Jep... Kyllä varmaan lupa tarvitaan jos toisen maille menee. Ymmärsin asian vähän väärin, luulin että olet anomassa jostain viralliselta taholta kyynkaatolupaa tms. :hyper:

Juu en nyt ihan virallista kaatolupaa kuitenkaa ole anomassa. :lol2: Kun ei nuo kerran rauhoitettuja ole niin ei muutakuin kyyt pannulle ja syömään. :evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom