Kyynärvarsitulehdus - hoito buranalla?

Argh..

Vaiva sen kun jatkuu, ei auttanut hermokudoksen mobilisointi ja ultra, fysioterpeutti nosti kädet pystyyn. Nyt odottelen pääsyä ortopedille..

Hain eilen uusia tukia Rehbandilta: tiukkojen rannelastojen ja kyynärpääpuristimien kanssa voin sentään olla töissä ja Burana 800:lla saa nukutta.

Mitään treenintapaista ei kätösille voi edes ajatella, vähän Peck Deckiä ja olkapäitä teen "hyvinä" päivinä. Sekin pitäisi varmaan lopettaa..Mitenköhän tästä suosta noustaisiin..:wall:

Vaiva on alkanut helpottamaan kahdella kortisonipiikillä, vajaan 2kk tulehduskipulääkekuurilla ja 3kk kyynärpäälevolla. Vielä tässä vaiheessa on turha uneksia kyynärpäätä rasittavista liikkeistä. Myös kyynärpään kolahtaminen johonkin kovaan tuntuu edelleen kipeämmältä verrattuna terveen kyynärpään kolahtamiseen.
Kaikenkaikkiaan tilanne on ihan lupaava mutta kunnon treenit vasta kertoo sen että mikä on todellinen tilanne. Yritän olla rasittamatta kyynärpäätä kuitenkin vielä ainakin seuraavan kuukauden ajan. Kerrankin yrittäis parantaa vaivan kunnolla... ;)

Nostetaanpas vanhaa trediä ylös, koska kerroin asiasta samaisessa tredissä aikaisemminkin...
Paskanmarjat kyynärpää parantunut mihinkään. Kevyttä treeniä on voinut tehdä mutta kyynärpää kipeytyy aivan perkeleesti. Käsikirurgian erikoislääkärin (alan huippuja Suomessa) mukaan ojentajalihaksen/jänteen ja kyynärpään luun kiinnityskohdassa on mahdollinen repeämä, joka on sitten arpeutunut. Kyynärpäässä oleva luu on kosketusarka koko ajan ja siihen ei auta oikein mikään.
Eilen kävin sitten pitkän jonottamisen jälkeen magneetissa, josta saan tietoa kahden viikon kuluttua. Toivottavasti puukkoa tulee mahdollisimman pian, että pääsee tuotakin sitten kuntouttamaan. Motivaatiota ois treenata kovaa mutta viimeisen kahden vuoden aikana se ei ole ollut mahdollista. Jospa se tästä lähtisi homma selviämään.

Jerska sanoi:
Nostetaanpas vanhaa trediä ylös, koska kerroin asiasta samaisessa tredissä aikaisemminkin...

No niin, magneettikuvista näkyi että jänteen kiinnityskohdassa on noin 10% repeämä, joka on kroonisesti tulehtunut. Eipä ihmekään kun haittaa punttaamista :D
Ensi vuoden alussa olisi tavoite päästä leikkaukseen, jossa sitten poistetaan huono osa jänteestä ja tervettä jännettä ikäänkuin verestetään pitkittäissuunnassa, jotta sinne alkaisi muodostumaan uutta tervettä jännettä... tai jotain sinne päin. Siinä on noin 90% todennäköisyys että saa helpotusta vaivaan. Ei muuta kuin puukko odotellessa :rock:

Mullakin meni tos viikko sit kyynärvarsi, kun tein kapeeta penkkiä. Vasenta kyynärvartta alko ensiks vihloo vähän ja aina sillon tällön nyt sitä vihloo niin jumalattomasti.
Nukun sen takii yössä 2h kunnes herään kamalaan vihlomiseen joka kestää kunnes vedän purkillisen buranaa. Kävin tällä viikolla lääkäris, se anto kortisonipiikin ja sit toivotti hyvää matkaa :D no ei vaan sano et mulla on jotenkin hermo rasittunu???? Nyt oon popsinu tota Panacodia että oon saanu nukuttua pitempiä öitä. Oon kokeillu nostaa minimi painoilla ja siihen ei sattunu lainkaan, mistä tuo voi johtua et yöllä herään jolloin vihloo? onko kellään ollu vastaavaa oiretta, jos on niin kuinka pitkään olit reenaamatta käsiä??

Itsellä juuri sama vaiva, lekurissa kävin ja kortisoni piikkiä varmaan myöhemmin tarvii, mutta lekuri määräsi tulehduskipulääkettä 3krt päivässä 1vk ajan, mutta itse olen todennut hyväksi HORSE POWER MSM linimentin, kannattaa ehdottomasti kokeilla, en nyt vain muista mistä mahdoin sen ostaa..

Tosiaan en itse suosittelisi buranalla hoitoa.

Särkylääkkeiden väärinkäytöstä on varoitettu syystä, sillä useimmiten usean päivän sarjakäyttö johtaa mahalaukun seinämän syöpymiseen ja sitä kautta pidemmän ajan päälle mahahaavan syntymiseen.

Tietenkään näin kaikilla ei tapahdu, mutten itse olisi valmis kyllä kokeilemaan onneani!

Särkylääkkeiden väärinkäytöstä on varoitettu syystä, sillä useimmiten usean päivän sarjakäyttö johtaa mahalaukun seinämän syöpymiseen ja sitä kautta pidemmän ajan päälle mahahaavan syntymiseen.

Ja faktaa pöytään kiitos. Tarkoitit varmaan usean kuukauden/usean vuoden käyttö?

Milläs tavalla se on väärinkäyttöä jos
a) hakee reseptin ja seuraa lääkärin ohjeita
TAI
b) ostaa reseptivapaata ja seuraa lappusen maximiannostusta ja pisintä kuurin kestoa

Ja mitä tuohon useamman päivän käyttöön tulee niin pitää kyllä todeta seuraavaa: viikon kuurin kun ottaa niin kyllä ne haittavaikutukset on maksimiannostuksellakin tietymättömissä. Kortisonipiikistä taas kokemukset on päinvastaisia, leikkauksesta puhumattakaan. Niitäkö kuitenkin ehdotat tulehduskipulääkekuurin sijaan? Mistäköhän syystä tulehduskipulääkekuuri on kuitenkin se josta ~aina lähdetään liikkeelle kun lekurille menee tulehdusta/jumia valittamaan?

Kisakaudella kun vähän yksi jos toinenkin paikka kipuili peräjälkeen ja samaan aikaan niin tuli haettua useampiakin 100kpl törppöjä 600mg buranaa. Lääkäri kysäisi kolmatta pönikkää hakiessä että onko vatsa alkanu vihoittelemaan. Noh, itsellä ei mitään vatsaongelmia ole kuunaan ollut mutta se taas ei tarkoita sitä että kaikilla olisi samoin. Sikäli hyvä myöskin että tuo burana tuntuu minulla toimivan hyvin. :)

Voisiko joku heittää tarkkaa määritelmää, miten kyynärvarsitulehduksen kipu ilmenee? Itselläni on useamman kuukauden ajan vaivannut juuri oikean käden kyynärvarressa/taipeessa kipua rasituksen aikana, etenkin hauisliikkeissä; rasituksen aikana tuntuu vihlovaa kipua, ja välittömästi tämän jälkeen jomotus, joka lamaannuttaa käden täysin. Tärähdykset, esim. vasaran/kirveen jne. käyttö aiheuttavat todella lamaannuttavaa kipua, salitreeni lähinnä harmillista sellaista. Vielä en särkylääkkeitä ole alkanut mussuttamaan, lienee syytä mennä lääkärille näyttämään? Nuo 6kk jne toipumisajat vain hirvittävät... :(

Juuri noin kuin kerroit! Itsellä myös ollut pahoja vaivoja, mutta nyt tuntuu että ranteita on rankaistu niin, että aika kovaa settiä saisi jo vetää että tapahtuisi mitään. Kannattaa nyt antaa niiden käsien olla, lekurille ja tulehduskipulääkkeet naamaan. Annat reilusti kylmää ja välillä vaikka kuumaa, tai sitten vaihdellen. Ja JOKA päivä!

Grippereiden kanssa vedin parivuotta sitten ranteet tohjoksi ja kipu hävis kolmessa kuukaudessa kokonaan. Tosin senkin jälkeen on vielä ollut kipuja. Nyt enää harvemmin. Yksi kaveri hankki tenniskyynerpään polttopuuhommissa, kaksi päivää ja toinen ranne tulehtu. Kaksi kuukautta kuunteli ja treenas. Sitten haki kortisonipiikin. Tuntui käsi kuulemma niin hyvälle että meni treenaamaan 2h piikin jälkeen!!!!! Käsi tuli uudestaan kipeäksi ja jäi.. Eikä ollut ainoa kortisonipiikki. Kiinnostaaki, että mitä tuo kortisoni aiheuttaa kun sitä ei suositella heti alkuun?

Back
Ylös Bottom