Kyynärvarsien eli forkkujen kasvun räjäyttäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huomasin nimittäin että moottorisahan kannattelu erilaisissa asennoissa oli meikäläisen rimpularanteille ihan mahdoton tehtävä ja nolosti sitten vahvemmat ukot saivat kaataa puut puolestani. Parasta tietysti olis varmaan harjoitella sen moottorisahan kanssa... mutta ei sellaista ainakaan meidän salilla ole.

Tälläset "kestotreenit" kyllä kasvattaa forkkuja hyvin. Sahahommat on varmaa parasta mitä voi niille antaa. Valitettavasti monilla tosi vaikee toteuttaa..

Kuinkahan järkevää tollanen farmarikävely on pitkällä tähtäimellä? Ihan helvetisti se ainakin polviin käy kun joskus oon kokeillut.

Siis miten se ottaa polviin? Ottaako kyykky tai mave polviin? Jos sun kävelyergonomiassa on jotain häikkää ja virheasento askelluksessa + painopisteen muutos (painot käsissä) aiheuttavat rasituksen polveen?

Siis miten se ottaa polviin? Ottaako kyykky tai mave polviin? Jos sun kävelyergonomiassa on jotain häikkää ja virheasento askelluksessa + painopisteen muutos (painot käsissä) aiheuttavat rasituksen polveen?
Kyykyt, mavet ja prässit onnistuu kaikki ilman polvikipuja, eli todennäköisesti on jotain kränää askelluksessa... En mä voi lenkkeilläkään kovin pitkästi ilman että tulee jalkaterän ulkosyrjät ihan murhaavan kipeiks. Jos tuo sitten lisäpainojen kans jotenkin vaikuttaa polviinkin?

No mutta tämähän oli avuliasta. Ootko ite kokeillu vai mutuiletko ettei ''pitäis'' ottaa polviin? Anyone else?

no en ole erikseen kyllä farmarikävelyä harrastanut mutta pitkin poikin salia oon käyskennelly 25kg levypainot käsissä / 40kg käppärit käsissä eikä se mulla mitenkään polviin ota, mutta mä oonkin suht onnellinen mun nivelien ja muitten kanssa sillä ikinä ei oikeestaan mikään ole nikoitelllut.

Tähän vielä farmarikävely. Sitten kun 40-50 kilon käsipainoa voi kanniskella ympäri salia silleen huvikseen, niin pitäis alkaa jo sahankin pysyä käsissä. Toki jos on enemmän hc, niin ottaa levypainosta puristusotteen ja kantaa sitä edes takaisin.

E: Ja siihen sahan pitelyynhän osallistuvat myös ainakin hauikset, olkapäät ja selän lihakset.

Tuossa täysinäistä kauppakassia kotiin kantaessa tuli mieleen, että voisikohan tuon farmarikävelyn suorittaa niin, että lähtee tunnin kävelylenkille raskaat muovikassit käsissä. Olisiko siinä mitään järkeä?

mä kyllä käyttäisin ennemmin sen verran isoja painoja ettei tarvisi ihan tuntia pidellä ja tekisin senkin sisätiloissa ettei aivan idioottina pidettäis..

Tuossa täysinäistä kauppakassia kotiin kantaessa tuli mieleen, että voisikohan tuon farmarikävelyn suorittaa niin, että lähtee tunnin kävelylenkille raskaat muovikassit käsissä. Olisiko siinä mitään järkeä?

Ja forkut ja trapsit onkin sitten kiva kerätä matkan varrelta. Kuten huumor tuossa jo totesi, isommat painot ja huomattavasti lyhyempi aika. JOS pystyt kävelemään tunnin lenkin raskaat muovikassit käsissä, niin ei kai siinä sitten mitään ;)

Kyykyt, mavet ja prässit onnistuu kaikki ilman polvikipuja, eli todennäköisesti on jotain kränää askelluksessa... En mä voi lenkkeilläkään kovin pitkästi ilman että tulee jalkaterän ulkosyrjät ihan murhaavan kipeiks. Jos tuo sitten lisäpainojen kans jotenkin vaikuttaa polviinkin?

No äkkiseltään vaikuttaisi jalan virheasennolta. Se mistä kohti kroppaa se lähtee onkin sitten ihan toinen juttu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja forkut ja trapsit onkin sitten kiva kerätä matkan varrelta. Kuten huumor tuossa jo totesi, isommat painot ja huomattavasti lyhyempi aika. JOS pystyt kävelemään tunnin lenkin raskaat muovikassit käsissä, niin ei kai siinä sitten mitään ;)

Mulla on sen verran tyttömäiset forkut, että ei sitä painoa hirveästi tarvitse mukana olla. Ja Huumorille vastaisin, että hakee kaupasta pari kaljalaatikkoa, niin ohikulkijatkin vain ajattelisivat, että siinä se vanha juoppo taas menee. Eli kysyin tätä lähinnä siltä kantilta, että onko teoriassa järkevää kanniskella vaikka nyt just paria kaljalaatikkoa tunnin verran, jos tarkoituksena on kasvattaa forkkuja, jotka eivät todellakaan ole isot ja vahvat?

no eipä se ole järkevää teoriassakaan varsinkaan forkkujen koon kannata, nuo staattiset pidot kun eivät varsinaisesti forkkuja kasvata. ja entäs kun menee se tunti kävelyä konttien kanssa, lisätäänkö puoleentoista vai haetaanko vielä mäyräkoirat lisäpainoksi? treenaa vaan ne forkut nopeammin vaikkapa noilla ensimmäisen sivun ohjeilla ja mene sitten autolla juomaan ne palauttavat oluet sinne kämpille.

Mulla on sen verran tyttömäiset forkut, että ei sitä painoa hirveästi tarvitse mukana olla. Ja Huumorille vastaisin, että hakee kaupasta pari kaljalaatikkoa, niin ohikulkijatkin vain ajattelisivat, että siinä se vanha juoppo taas menee. Eli kysyin tätä lähinnä siltä kantilta, että onko teoriassa järkevää kanniskella vaikka nyt just paria kaljalaatikkoa tunnin verran, jos tarkoituksena on kasvattaa forkkuja, jotka eivät todellakaan ole isot ja vahvat?

No tuntiahan et oikeasti voi mitään kanniskella putkeen, eikä siitä nyt varmaan ollutkaan kyse. Forkut ottavat kyllä osumaa ja ainakin kestävyys ja maitohapon sietokyky kasvavat. Siinä sivussa tulee varmasti kokoakin jonkin verran (ehkä vähän). Ongelmaksi muodostuu sitten se, että kun teet normi salitreenit päälle, niin forkut ovatkin jo äkkiä saaneet ihan liikaa treeniä -> pahimmillaan tulehdus. Jos haluaa kasvattaa tuota forkkujen time under tensionia, niin tekee sitten mieluummin treeniohjelman siten, että siinä on paljon vetämistä aina yhdessä treenissä (esim. sjmv/mave ja käänteinen soutu/kulmasoutu). Turha lähteä kaljakoreja kantamaan ympäri kyliä.

No tuntiahan et oikeasti voi mitään kanniskella putkeen, eikä siitä nyt varmaan ollutkaan kyse. Forkut ottavat kyllä osumaa ja ainakin kestävyys ja maitohapon sietokyky kasvavat. Siinä sivussa tulee varmasti kokoakin jonkin verran (ehkä vähän). Ongelmaksi muodostuu sitten se, että kun teet normi salitreenit päälle, niin forkut ovatkin jo äkkiä saaneet ihan liikaa treeniä -> pahimmillaan tulehdus. Jos haluaa kasvattaa tuota forkkujen time under tensionia, niin tekee sitten mieluummin treeniohjelman siten, että siinä on paljon vetämistä aina yhdessä treenissä (esim. sjmv/mave ja käänteinen soutu/kulmasoutu). Turha lähteä kaljakoreja kantamaan ympäri kyliä.

OK. Tuli vain mieleen kysäistä, kun tuo raskaan kauppakassin kantaminen yhdellä kädellä tuntui melko hyvältä treeniltä.

Mulla on nuo forkut olleet aina helvetin hoikat ja en tiedä sitten annanko niille liikaakin treeniä. Aloitin juuri Tom Princen GET BIG -ohjelman (http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ohjelma9.php), jonka lisäksi teen "100 push ups in 6 weeks" ja "20 pull ups in 6 weeks" -ohjelmia. Ja niiden päälle vielä rannerullauksia 20 kilon käsipainoilla 100 toistoa, kevyillä grippereillä maksimia ja Iron Arms -vekottimella 100+100 vääntöä. Tuo ylimääräinen forkkutreeni siis noin 3 kertaa viikossa. Kyllähän forkut tuolla treenillä hetken näyttää vähän isommalta, mutta viikko flunssassa ja taas ollaan aloituspisteessä.

Edit. ja ranteiden heikkouden takia välttelen isoja painoja forkkutreeneissä. Tuo 20kg alkaa olla jo maksimi.

Viimeksi muokattu:
OK. Tuli vain mieleen kysäistä, kun tuo raskaan kauppakassin kantaminen yhdellä kädellä tuntui melko hyvältä treeniltä.

Mulla on nuo forkut olleet aina helvetin hoikat ja en tiedä sitten annanko niille liikaakin treeniä. Aloitin juuri Tom Princen GET BIG -ohjelman (http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ohjelma9.php), jonka lisäksi teen "100 push ups in 6 weeks" ja "20 pull ups in 6 weeks" -ohjelmia. Ja niiden päälle vielä rannerullauksia 20 kilon käsipainoilla 100 toistoa, kevyillä grippereillä maksimia ja Iron Arms -vekottimella 100+100 vääntöä. Tuo ylimääräinen forkkutreeni siis noin 3 kertaa viikossa. Kyllähän forkut tuolla treenillä hetken näyttää vähän isommalta, mutta viikko flunssassa ja taas ollaan aloituspisteessä.

Edit. ja ranteiden heikkouden takia välttelen isoja painoja forkkutreeneissä. Tuo 20kg alkaa olla jo maksimi.
Hammerkääntöjä 8-10 toistoa, 2-3 sarjaa. Sen jälkeen rannerullausta, alkuun pari lämpösarjaa että saadaan pieni pumppi ja sitten 1x40 restpausena. Todella rankkaa, mutta kuukauden kokemuksella toimii ainakin mulla. Hammereissa voi käyttää ihan pientä heijaria, mä saan sillä paremman tuntuman sinne lihakseen.

E: Jos tuntuu ettei muuten pysty niin käytä rannesiteitä?

Kaksi vuotta mä treenasin ilman remmejä ja mankkua ja sen takia ei saanut maveen lisää painoo kun ei enää pysynyt yli 150kg sarjaraudat näpeissä. Mutta kyllä remmeillä saanut paljon paremmin kulmasoudut ja muut osumaan sinne minne niitten pitääkin, lapoihin ja niiden väliin kun ei oo tarttenu keskittyä kauheena siihen puristamiseen. Hinkuttelen sitten forkuille liikkeet erikseen, ja kyllä nuo 25kg levypainotkin vielä liikkuu ihan näppivoimilla salin toiselle puolelle.

Olen samaa mieltä, selkätreenit remmeillä ja forkut omilla liikkeillään vaikka tangolla, staattinen työ tuo kyllä puristusvoimaa, mutta ei sanottavammin kasvata forkkujen lihasmassaa.

Timba tuolla aiemmin mainitsi, että salillakäynnin aloitettuaan hauiskäännöt saivat forkut tukkoon. Mulla on nyt sama ongelma, kun teen hauiskääntöjä seisten. Hammereita tehdessä on kiva polte, mutta nimenomaan hauista treenatessa menee niin tukkoon, että kipu on sietämätön. En ole vähään aikaan treenannut forkkuja rullauksilla tms. ollenkaan. Oon jo jonkun aikaa ajatellut, että pitäis mennä urheiluhierojalle avattamaan kaikki paikat, mutta mites sen jälkeen? Jos hieroja saakin mun forkkujen lihaskalvot auki (?) niin entä jos ne meneekin samantien uudestaan tukkoon?
Toivottavasti joku tajus, mitä ajan takaa :)

kyllä selkä/hauisreenin jälkeen ei tarvitte paljo syyä tai pesä hampahia kun ei käsis pysy mikään, on nimittäin 5x5 hammerkääntö viimesenä liikkeenä suht ilkeä

Timba tuolla aiemmin mainitsi, että salillakäynnin aloitettuaan hauiskäännöt saivat forkut tukkoon. Mulla on nyt sama ongelma, kun teen hauiskääntöjä seisten. Hammereita tehdessä on kiva polte, mutta nimenomaan hauista treenatessa menee niin tukkoon, että kipu on sietämätön. En ole vähään aikaan treenannut forkkuja rullauksilla tms. ollenkaan. Oon jo jonkun aikaa ajatellut, että pitäis mennä urheiluhierojalle avattamaan kaikki paikat, mutta mites sen jälkeen? Jos hieroja saakin mun forkkujen lihaskalvot auki (?) niin entä jos ne meneekin samantien uudestaan tukkoon?
Toivottavasti joku tajus, mitä ajan takaa :)

Älä ylitreenaa niitä. Tietty jos on taipumusta kireisiin kalvoihin, niin sitä tukotusta saattaa vaan tulla. Kyllä ne auki saa, mutta joskus siihen tarvitaan useampi hierontakerta ja vähän perustekniikkaa monipuolisempaa käsittelyä. Niitä voi hieroa itse venyttyneessä tilassa (paina kämmen seinää vasten että toisen puolen lihakset venyvät), kokeilla esim. STR-tekniikka (mulla on posti tenniskyynärpää-ketjussa siitä) tai aktiivisesti rullata niitä forkkuja foam rollerilla. On olemassa myös erilaisia lihaskalvotekniikoita, mutta ei niistä tässä enempää.

Aihetta hieman sivuten, voiko hermopinne aiheuttaa forkkujen tukkoutumista? Vasen forkku menee aina välillä totaalijumiin, eikä siihen oikein hierojallakaan käynti auttanut. Samalla puolen on ollut jotain häikkää ulnaris hermon kanssa ja ilmeisesti jotain isompaakin häikkää olkapää-rintalihas-akselilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom