Kyynärvarsi kipeä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkp78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Suurinpiirtein keskellä kyynärvartta (yläpuolella) on kohta johon sattuu treenatessa. Toi on vaivannut jo aika kauan ja välillä on parempi ja välillä sattuu enemmän (pystyn kuitenkin treenaamaan eli mitään ihan hirveää se kipu ei ole).

Hauiskääntö ja rannekääntö sattuvat eniten mutta niitä pystyy tekemään hyvin pienillä painoilla. Kipu on sellaista särkevää jomotusta joka säteilee joskus myös hauikseen ja treenin jälkeen käden painelu/hierominen sattuu. Nyrkkeilysäkin hakkaaminen saa myös aikaan kipua samalla alueella.

Mistähän toi kipu johtuu ja kannattaakohan tuota jotenkin hoitaa? Muuten pystyn tän kanssa elämään mutta haittaa käsitreenejä.

Kuulostaisi brachialis/brachio radialis lihaksen ylirasitustilalta. Brachialis - kipu voimakkaampi kämmenselkä ylöspäin hauista tehdessä ja brachio radialis - kipu voimakkaampi peukalo ylöspäin hauista tehdessä. Jos kipu ei estä treenaamista, kannattaa treeniä keventää hieman ja muistaa aina treenin jälkeen hautoa aristavia alueita jäällä ohkasen kankaan läpi. Jos kipua alkaa olemaan myös levossa/vähäisessä rasituksessa, hetki lepoa ja tulehduskipulääkitys mukaan.

Kyynärpää ongelmaisten ketjusta löytyy sitten hyviä vinkkejä kyynärvarren lihasten ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

Mieti mitä teet

Icarus hyvä, mulla alko oireet ihan samalla lailla kun sulla. Siitä sitten äity, tosi pahaksi tenniskyynärpääksi ja rasitusvammaksi. Lueskelehan tenniskyynärpääkeskusteluja.

Mä ehdottaisin kans taukoa sulle. Kuulostaa aika samalta vaivalta joka mulla on ollu hiihtolomasta asti. Eli jonkin näköinen tulehdus olka/kyynernivelien välisessä jänteessä tjms. Tulehdukset tuntuvat olevan ärsyttävän pitkäkestoisia vaivoja. Mulla on ollut penikkatauti viime kesästä lähtien ja nyt tää käsi hiihtolomasta asti. Tai penikat eivät muuten vaivaa, mutta tulevat heti juostessa kipeäksi. Lepo, lääkkeet, hieronta ja kylmä. Näillä mennään...

Mulla on sama juttu :( . Ärty tos reil kuukausi sitte se verta pahaksi, että päätin pitää salilta taukoa. Kuukauden taon pidin ja käsi tuntu jo hyvältä eikä mitään kipua tuntunu mihnään asennossa (tosin lepokipua ei ole tuntunut muutenkaan kuin treenin jälkeen).

Nyt ku taas menin salille, niin ekan kerran tauon jälkeen ja kaikki näytti hyvältä ja kipua ei tuntunu, mutta ny toisen salilla olo kerran jälkeen kyynerpää kipeytyi jonkin verran jälleen :(

Jep, mulla on joskus ollut samoja vaivoja, mutta lähti kun piti lepoa jonkun verran niistä liikkeistä missä sattuu..

Kannattaa kattoo tää threadi, jos kipu on jotakuinkin samanlaista?:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=54335

edit:

Lepo, lääkkeet, hieronta ja kylmä. Näillä mennään...

Noi on muuten hyvät ohjeet tohon. Jos ei noilla lähe kipu pois niin eikun lääkäriin, josko siinä olisi jotain pahempaa..

mites muutes naksahteliko teillä tossa kyynerpäässä ku liikuttelitte sitä erilailla. Mulla ainakin toi kipee kyynerpää naksuu ja niksuu aika lailla, toisinkuin toi terve?

Pistänpä tähän oman kyynerpäävaivani:

Kolautin kyynärpään liesituulettimeen pari viikkoa sitten. Se kopsahti ilmeisesti ojentajan ja alaosaan ja silloin saman tien käsi jotenkin puutui. Tämän jälkeen pari päivää ojentaja oli vähän turvoksissa ja sitä särki jonkin verran. Myöhemmin kipu hellitti ja tein muutaman reenin, käsi kuitenkin puutui aina reenin päätteeksi. Eilen kipuilu alkoi taas ja kyynärvartta säri, nyt sormet puutuu vähän väliä. Kun taivuttaa kättä niin napsuu. Kunnon kipua ei edes ole vaan sellaista outoa särkyä ja kihelmöintiä. Mikähän ihme tossa on? Oikeasta kyynerpäästä joskus katkennut jänne ja silloin kipu on ihan eri tasoa, joten ei sen luulisi sitäkään olevan. Liikerata on myös täysin normaali.

Back
Ylös Bottom