Kyynärvarret selän treenauksessa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen treenannut noin 3,5 vuotta. Selän treenauksessa kyynärvarret tai jokin muu osa käsistä tulee yleensä kipeimmäks, eli tuntuu että selällä vielä jaksaisi. Maastavedossa tankoa ei jaksa pitää tarpeeksi pitkään ja leuanvedossa varsinkin loppuvaiheessa tuntuu paljon forkuissa. Selkää treenatessa olen harvoin tehnyt yli 10 toiston sarjoja. Leukoja saan kai vähän yli 10, mutta treenatessa usein olen tehnyt myötäotteella esimerkiksi 8,6,5 toistoa. Vastaotteella jaksan kai paremmin.
Kuitenkin nyt haluaisin tehdä pitempiä sarjoja selälle. Kokeillessani tehdä 20-30 toiston sarjoja ylätaljaa ja alataljaa toisen käden kämmen tuli kipeäksi. En ole oikeastaan ikinä forkkuja treenannut vain niille tarkoitetulla liikkeellä. Ovatkohan ne liian heikot ja miten kannattaisi treenata? Riittääkö pelkkä selän treenaamiseen yhteydessä tuleva rasitus, ja voiko selkä jäädä tämän ongelman takia huonolle kehitykselle? En jaksa myöskään esimerkiksi roikkua tangosta mielestäni tarpeeksi pitkään. Edit: myös hauiksen treenauksessa kyynärvarret rasittuvat usein yhtä paljon kuin haukkarit varmaan.

Olen treenannut noin 3,5 vuotta. Selän treenauksessa kyynärvarret tai jokin muu osa käsistä tulee yleensä kipeimmäks, eli tuntuu että selällä vielä jaksaisi. Maastavedossa tankoa ei jaksa pitää tarpeeksi pitkään ja leuanvedossa varsinkin loppuvaiheessa tuntuu paljon forkuissa. Selkää treenatessa olen harvoin tehnyt yli 10 toiston sarjoja. Leukoja saan kai vähän yli 10, mutta treenatessa usein olen tehnyt myötäotteella esimerkiksi 8,6,5 toistoa. Vastaotteella jaksan kai paremmin.
Kuitenkin nyt haluaisin tehdä pitempiä sarjoja selälle. Kokeillessani tehdä 20-30 toiston sarjoja ylätaljaa ja alataljaa toisen käden kämmen tuli kipeäksi. En ole oikeastaan ikinä forkkuja treenannut vain niille tarkoitetulla liikkeellä. Ovatkohan ne liian heikot ja miten kannattaisi treenata? Riittääkö pelkkä selän treenaamiseen yhteydessä tuleva rasitus, ja voiko selkä jäädä tämän ongelman takia huonolle kehitykselle? En jaksa myöskään esimerkiksi roikkua tangosta mielestäni tarpeeksi pitkään.
Vetoremmit.

Kuitenkin nyt haluaisin tehdä pitempiä sarjoja selälle. Kokeillessani tehdä 20-30 toiston sarjoja ylätaljaa ja alataljaa toisen käden kämmen tuli kipeäksi. En ole oikeastaan ikinä forkkuja treenannut vain niille tarkoitetulla liikkeellä. Ovatkohan ne liian heikot ja miten kannattaisi treenata? Riittääkö pelkkä selän treenaamiseen yhteydessä tuleva rasitus, ja voiko selkä jäädä tämän ongelman takia huonolle kehitykselle? En jaksa myöskään esimerkiksi roikkua tangosta mielestäni tarpeeksi pitkään. Edit: myös hauiksen treenauksessa kyynärvarret rasittuvat usein yhtä paljon kuin haukkarit varmaan.
Itse tekisin niin, että maastavedossa käyttäisin vain magnesiumia ja sitten lopuissa liikkeissä (Taljat, soudut, leuanvedot) remmejä(Näin olen tehnyt, sitten hauispäivän lopuksi vielä farmarikävelyä).Maastavedot ja hammerkäännöt hoitaa forkut hyvin :rock: Tuolla on myös Timo Kettusen kirjoittama ketju forkkujen treenauksesta.. http://www.pakkotoisto.com/treeni/105271-kyynaervarsien-eli-forkkujen-kasvun-raejaeyttaeminen/

Minulla ei ole muuta vinkkiä vetoremmien ja magnesiumin lisäksi, mutta kuulostaa siltä, että tekisit maven myötäotteella kun kerran ei jaksa pitää tarpeeksi kauaa? Jos et jo tee mavea ristiotteella, niin sillä + magnesiumilla pääset maven kohdalla eroon ongelmasta.

Eihän tässä nyt taida ongelma olla forkkujen voimasta jos kerran 20-30 toiston ylä/alatalja rupee koskemaan kämmenessä ja hauista treenataessa väsyy yhtä paljon ku ite treenattava lihas. Joko on helvetinmoinen virhe tekniikoissa/käden rakenteessa, kämmenen lihakset jumissa tai sitten ne forkut on jumissa jollon eivät toimi oikein. Onko alkuperänen kyselijä venytelly käsivarsia miten ja kuinka paljon, saatko esimerkiks ranteen käännettyä lähes 90 asteen kulmaan käsivarteen nähden ja koskeeko se?

e: tai sit on vaan treenattu päin helvettiä tuo koko 3.5v, forkut ottaa aivan tarpeeks hittiä ihan normitreenissä, varsinkin jos tekee hauista myötäotteella, hammerkääntöjä, ylä/alataljaa, käsipainoliikkeitä yleensäkkin. Ja yleisenä neuvona noihin taljavetoihin, käytä sitä selkää äläkä niitä käsiä!

Kyllä ristiotteella oon mavee tehny. Hikiset kämmenet tuppaa olemaan liukkaita. Ja myönnän että selkätreeneissä ei oo tarpeeks tullu ajateltua sitä että selällä tekis, vaikka tuntuman painopiste oli käsissä viiime kerrallakin vaikka ajattelin "puristavani lapojen väliin appelsiiniä". Pitää yrittää nyt keskittyä tähän paremmin. Ja tämä kämmenen kipeytyminen on tullu huomattua vaan muutamalla kerralla, tosin en oo kovin monella kertaa tehnykään niintä pitkiä sarjoja. Harkitsen tuota vetoremminen käyttöä, vaikka olen yleisesti "apuvälineettömän" treenaamisen kannalla. Tavoitteena ei ole paras mahdollinen lihaskasvu tässä vaiheessa vaan haluaisin ehkä enemmän kestävyyttä ja voimaa. Näiden välilläkin tietysti pieni ristiriita. Tarkoitan kuitenkin, että haluasin sekä parantaa kestävyyttä, jotta saisin tehtyä n. 15-20 kunnolista leukaa ja voimaa sillä tavallla, että voisin onnistua yhden käden leuanvedossa. Ensin on kuitenkin tarkoitus keskittyä kestävyyteen.

Mave ristiotteella magnesiumin kanssa, muut vetoliikkeet sormilukolla. Eli peukku etu-ja keskisormen alle. Myöskin sitä otevoimaa voi treenata, ja siitä on hyötyä arkielämässäkin työstä riippuen.

Saako muuten kysyä et millasilla painoilla treenailet? Tässä kun nyt on "hehkutettu" tuota ristiotetta ja remmiä/mankkua ni esimerkiks maastavetoa ois suositeltavaa tehdä mahdollisimman pitkälle ilman ristiotetta että kehittyy lihaksisto tasasesti. Taljaliikkeet ainakin tuonne 100kg asti tulis onnistua ilman remmejä ihan pidemmissäki sarjoissa ja maastavetoaki ois hyvä semmonen 130-150kg saada normilla myötäotteella ylös, ja ainakin pari ekaa sarjaa myös ilman remmejä...

mie heivasin ristiotteen kokonaan pois ja nyt pysyy mavessa sarjat vielä sinne 180-190 painoihin ihan myötäotteella :) sitten peukkulukkoa kun ennätyksiä vetelee. Pelkästään jo se että kuolettaa painot alhaalla helpottaa sitä otteen pysymistä. Kyynärvarsiin tulee siinä sivussa mukavasti jerkkua, ikäänkuin boonuksena.

Peukalolukko on alkuun aika ikävän tuntunen (ite en osaa käyttää vieläkään, tosin ei tarvettakaan kun myötäotteella pystyy vetää 200+ maasta), mut se kannattaa kyllä harjotella. Ja tosiaan taljoissa yms kulmasouduissa ne vetoremmit vaan käyttöön. Selkäpäivänä reenataan selkää ja forkut sitten erikseen. Saan ite paremman tuntumankin kun pystyy keskittyy vaan ja ainoastaan siihen selkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En missään hirmupainoissa liiku. Mavessa on noussu 130kg ja 140kg ei irronnu. Oon tehny joskus satasella, jota yleisimmin mavessa käytän, kai 10:n sarjan, yleensä vähemmän. Ylätaljassa 10 sarjaa ehkä 55kg ja sitä 20-30 sarjaa oon nyt alotellu 30-35kg painoilla. Kulmasoutua 40 kg käsipainolla oon kans kymppiä tehny. Tuo myötäotteen suositteleminen maveen oli mulle uus juttu. Oon kyllä vaihtanu ristiotteessa käsien suuntaa. Maastavetoa oon aika harvoin oikeestaan tehny.

Suositut

Back
Ylös Bottom