Kyynärvarret ja ranteet kasvuun?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Miten saan treenattua kyynärvarsia ja ranteiden osia isommiksi? Hauis on kyllä noihin nähden ihan hyvin kehittynyt, mutta kyynärvarret on aina ollut ns. rujot.

Kyynärvarsia on todella helppo treenata liikaa, koska aina kun pidät kiinni tangosta tai käsipainosta kyynärvarret jännittyy ja treenaantuu siinä samalla. Mutta jos kuitenkin tahdot niitä treenata, niin erilaiset rannekäännöt myötä- ja vastaotteella tekevät tehtävänsä :thumbs:

Ranteessahan ei mielestäni juurikaan lihaksia ole, ainakaan isoja, mutta pienet ranteethan saavan forkut näyttämään isommilta. :) Forkuille itse teen

3x15 ranteenkääntö tangolla
3x10 hauiskääntö myötäotteella(? - siis rystyset ylöspäin)

Isoarska83 sanoi:
Miten saan treenattua kyynärvarsia ja ranteiden osia isommiksi? Hauis on kyllä noihin nähden ihan hyvin kehittynyt, mutta kyynärvarret on aina ollut ns. rujot.

Ranteisiin et saa kokoa lisää treenaamalla. Kyynärvarren lihakset ovat sitten asia erikseen.

Ja kannattaa sitten muistaa niitä forkkuja pumppaillessa, että ne saa aika helposti ylirasittumaan, jopa tulehduskuntoon... Varsinkin just sen vuoksi, kun ne saa tosiaan osansa myös muissa treeneissä.

Ite oon ennen pystyny tekeen rannekääntöä myötäotteella yli tuplasti isommilla painoilla kuin vastaotteella. Onko tuo ero teillä yhtä iso?

treenipainot rupes oleen vähän paremmin balanssisa kun rupesin treenaan forkkuja niin, että hankin kiinnitin n metrin pätkän paalinarua tangonpätkään ja sopivasti painoa narun toiseenpäähän ja rupesin "rullaamaan" sitä painoa eestaas. suosittelen kokeileen tuota, saa nimittäin melkosen poltteen käsiin..

ite teen noi taljassa istuen, kyynärvarret reisien päällä. siinä vastaotteella mulla jotain vajaa 40kg, ja myötäotteella 10-15kg.

Tais mennä sulla käsitteet väärinpäin.

Silvermalard sanoi:
Ite oon ennen pystyny tekeen rannekääntöä myötäotteella yli tuplasti isommilla painoilla kuin vastaotteella. Onko tuo ero teillä yhtä iso?

Ettei nyt vain ole menneet otteet sekaisin, sillä itellä ainakin on tasan toisinpäin. Eipä paljon tule myötäotteella edes tehtyä, mutta ei sillä läheskään sitä tule mitä vastaotteella.

Itellä kans tulee forkuille muun treenin lisäksi.

-Rannekäännöt
-hauiskäännöt myötäotteella
-Captain of Crush gripperit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
se että apina otteella tehdessä painot ovat ainakin puolet pienemmät,johtuu siitä että kyynärvarren lihas kiertyy 180 astetta ja täten rasittuu ja joutuu epäedulliseen tyäskentely kulmaa..

Joo, mullakin on aivan sairaan ohueet ranteet. Siis jos ne olisivan vielä hiukan ohuemmat, niin näyttäisin varmaan sairaalta.

Faija oli mun ikäisenä vielä ruipelompi kuin minä, mutta hän sanoi, että hänen luunsa kehittyivät vielä 30:näkin, joten juokaamme paljon maitoa, ja toivokaamme parasta :D

Itsekin olen muutaman kerran miettinyt että millä saisi ranteisiin lisää paksuutta, kun ne näyttää olevan tällaiset "tikut"...Mutta onhan siinä se hyväpuoli että kyynärvarret(forkut?) näyttävät isommilta, kun on vähän ohuemmat ranteet :D

Miehillä paksunevat luut vanhemmalla iällä jonka voit itse todeta tarkkailemalla vanhempia miehiä. Ranteiden kasvamista siis voit joutua odottamaan, mutta kyynärvarsille voit jotain tehdä...

Jännä juttu mulla, mutta kun lopetin forkkujen treenaamisen, niin kasvua rupesi tapahtumaan vasta sitten. Tai kyllähän ne kasvoi kun teki rannekääntöjä ja muita, mutta nyt lyhyemmässä ajassa ovat kasvaneet enemmän. Mavet ja yleensäkin selän treenaus ottaa mukavasti forkkuihin:)

Mikähän v**tu siinä kyynärvarsien kasvussa on niin vaikeaa?? Olen yrittänyt jo reilun vuoden ajan panostaa kyynärvarsiin mutta kasvua ei tapahdu ollenkaan! Olen tehnyt hammeria, rannerullausta myötä- ja vastaotteella. Sarjojen pituudet ovat vaihdelleet 8-15 välillä. Kaveritkin vittuilee joskus että "millä käsillä sä oikein nostat" kun tehdään haukkaritreeniä, esim. teen hauiskääntöä 5-10kg isommilla painoilla kuin he. (tottakai tässäkin liikkeessä pääasiassa vaikuttaa hauislihaksen voima) mutta kuitenkin...Kavereilla on forkut ja käsivarret 5-10cm paksummat, mulla forkut alle 30cm...
Remmejä en käytä ja mavessaki sarjapainot (160kg) pysyy käsissä ihan hyvin.

Nyt hyviä vinkkejä kehiin että saadaan räjäytettyä forkut kasvuun!

Eiköhän ne forkut kasva treenatessa, mutta ranteiden paksuus nyt riippuu paljon luista eli jos sulla on linnun luut niin ei ne ranteet miksikään muutu, mutta forkut kyllä kasvaa. Itse ainakin oon huomannu:)

Jos ei ruokailussa ole vikaa niin kokeilkaa meiluummin vähentää treeniä kuin lisätä sitä, suurella todennäköisyydellä treenin vähentämisellä saadaan paremmat tulokset kun treenin lisäämisellä.

ohuet ranteet on hyvä juttu, näyttää forkut paljon isommalta :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom