Kyynärvarret ja ranteet kasvuun?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse treenaan kaikki selkäliikkeet remmeillä, joten treenailen forkkuja jonkun verran. Kuitenkin se on totta, että ne tahtoo mennä herkästi jumiin, kun käsillähän sitä nyt kaikkea touhutaa.
Itsellä vielä pitää olla erityisen tarkka, ettei treenaa yli, kun paukuttaa rumpuja..

Tässä kuitenkin muutama forkkuliike yms:
1.Rannekääntö seisten, tanko seläntakana (parempi kuin penkillä tehty), sormille asti paino ja siitä puristus ylös..

2.sama jutska, tanko edessä

3.hammerkäännöt/hauiskäännöt myötäotteella

-Musta toimii parhaiten pitkät sarjat (12-20), samalla tavalla kuin pohkeissakin.Tosin tämä vain henk.kohta mielipide...

-Muista venytellä forkkuja paljon ja tarvittaessa hierottaa.

hunter killer sanoi:
Itse treenaan kaikki selkäliikkeet remmeillä, joten treenailen forkkuja jonkun verran. Kuitenkin se on totta, että ne tahtoo mennä herkästi jumiin, kun käsillähän sitä nyt kaikkea touhutaa.
Itsellä vielä pitää olla erityisen tarkka, ettei treenaa yli, kun paukuttaa rumpuja..

Tässä kuitenkin muutama forkkuliike yms:
1.Rannekääntö seisten, tanko seläntakana (parempi kuin penkillä tehty), sormille asti paino ja siitä puristus ylös..

2.sama jutska, tanko edessä

3.hammerkäännöt/hauiskäännöt myötäotteella

-Musta toimii parhaiten pitkät sarjat (12-20), samalla tavalla kuin pohkeissakin.Tosin tämä vain henk.kohta mielipide...

-Muista venytellä forkkuja paljon ja tarvittaessa hierottaa.

Mun lemppariliike forkuille on narukääntö helpompi tehä kun vastaote

henkilökohtaisena kokemuksena: rupee kiipeilemään ;) jepjep. kiipeilijöillä on karmeimmat voimat forkuissa ja kyllä sitä kokoakin tulee. en nyt sano, että mulla ne suurimmat powerit on, mutta noin yleisesti :)

no jos nyt sit pysyttäs salin puolella, suosittelisin treenien jakamista kausiin painottaen voimaa ja voimakestävyyttä. voimatreeneissä toistot 4-12 ja dynaamisina liikkeinä rannekääntö penkillä, selän takana, myötäkääntönä penkillä ja esim. joku gripperi myös. staattisina roikkumiset tangossa käsi kiinni tai auki. ajat 5-20". hapoille ei kauheesti tarvi mennä. pääasia, että romu kasvaa.

voimakestävyyskaudella toistot 12-30, roikkumiset 20-40". oikein hyvä systeemi on pätkiä sarjoja, että saadaan lisää määrää. esim. sen sijaan, että tekee roikkuen 10sekkaa*omapaino+20kg, tekeekin 5*5sekkaa*omapaino+20kg/5sekan pausseilla. tai vaikka 6*10"*op+10kg/5". sillai tiukkoja, että vipa sarja jää kesken.

voimakestävyyttä treenatessa määrän kannattaa olla kohtuullisen suuri. esim. progressio rannekäännössä:
4*12*50kg/40" --> 6*15*55kg/30" vaikkapas kuukaudessa parissa nousten. periaatteena siis:
- määrä kasvaa = sarjat ja toistot lisääntyy
- kilot kasvaa myös pikkusen
- tauot lyhenee

tää on se jakso, jolloin se varsinainen hypertrofia tapahtuu. sille vaan tehdään voimakaudella paremmat olosuhteet. jaksojen pituus vois olla 4-8 vkoa kova:kevyt-suhteella 3:1 vkoa.

Timba79 sanoi:
Ootko PanaSync kokeillut olla ilman extratreeniä? Jos vain rasitat niitä liikaa?

Olen treenannut n. 3 vuotta ja parina ensimmäisenä vuonna en panostanut mitenkään erikoisemmin forkkuihin ja kasvua ei tapahtunut silloinkaan. Vaikka nyt olen panostanut enemmän, niin silti forkkujen palautumisessa ei ole ollut ongelmia...

Taas tuli hyviä vinkkejä jto:lta, kiitos niistä. Pitää kokeilla noita juttuja, tosin nyt kun treenaan kaksijakoisella, voi tuntua, että ei ehkä jaksa rankan treenin päätteeksi kovin montaa sarjaa+roikkumisia forkuille tekemään. (normaalisti olen tehnyt yht. jotain 4 sarjaa forkkuja)

Bodaaja sanoi:
Eiköhän ne forkut kasva treenatessa, mutta ranteiden paksuus nyt riippuu paljon luista eli jos sulla on linnun luut niin ei ne ranteet miksikään muutu, mutta forkut kyllä kasvaa. Itse ainakin oon huomannu:)

Mulla on kyllä linnun luut ja todella kapeat ranteet mutta forkkuja=kyynärvarsia olen koko ajan tarkoittanut.

hunter killer sanoi:
narukääntö on käytännössä sama kuin hammer.....

Niin, mitä sitten? Käytin nyt vaan sanaa narukääntö. Miks te takerrutte tollasiin juttuihin?:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom