Kyynärpäässä pistemäinen kipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelmana tuollainen sormenpään kokoinen kipeä kohta kyynärpäässä, tuntuu kuin kipukohta olisi aivan tämän kyynärvarren luun päässä tai sentin verran vielä ylempänä. Jos seuraa ojentajasta tulevaa jännettä niin voisin kuvitella sen osuvan tuohon kyseiseen kohtaan... eli onkohan tässä nyt kyseessä jonkin lajin tulehdus tuossa kiinnityskohdassa vai mikä? Kipu tuntuu vain kun ojentajaa käytettäessä.

Kivun huomasin noin 4vko sitten kun ranskalaista tehdessä kyynärpää ilmoitti olemassaolostaan (tai silloin aloin tiedostamaan ongelman) ja päätinkin sitten pitää 3vko tauon jos se auttaisi. Kipu väheni hieman mutta ei poistunut kokonaan.

Nyt kun olen viikon taas treenannut niin olen huomannut että hyvän lämmittelyn jälkeen kipu poistuu ja pystyy tekemään penkin hienosti, ranskalaisen olen nyt jättänyt vielä tekemättä.

Ja lopuksi todettakoon että kipu on mielestäni aivan samanlainen kuin joka minulla oli 2v sitten polven alapuolella tuossa
osg-sch.jpg

Tuolloin tuo patti oli kosketusarka mutta lämmittelyn jälkeen kipu hävisi kokonaan, vaiva parani itsestään kun tuli pidetty treenitaukoa yksi kesä.

Toivottavasti nyt joku ymmärtää mitä yritin selvittää.

ps. sormella painaessa kyynärpäätä siis kipu tuntuu pienellä alueella mutta kunnolla ojentajaa rasittaessa kipu tuntuu hieman laajemmalla alueella, tosin painottuen silti tuohon luun pään seudulle.

Teitkö ranskalaista kulmatangolla vai suoralla tangolla? Millä oteleveydellä teit?
Kokeile välillä esim. käsipainoilla. Itse olen huomannut, että ranskalainen lattialle on kaikkein tehokkain apuliike ranskalaisversioista. Eli liike lähtee lattialta, joka toiston ala-asennossa pieni breikki, kun painot palaa lattialle.

Mitä kyynärkipuisilta oon kuullu, niin esim. Rehbandin lämppärit auttaa, ja muutenkin hyvät lämmittelyt alle. Ja ranskalainenhan on apuliike, ei maksimivoimaliike, eli turhaa siinä on enkkoja kokeilla (=järkevät sarjapainot).

Mutulla sanoisin, että jos kipu on vain liikettä tehdessä ja ei muulloin, niin kyseessä ei liene mikään vakava juttu. Jos taas kipu vaikuttaa muulloin, ja ei anna esim. nukkua, niin silloin on aika tutkia vaiva tarkemmin.

Noi on aika yleisiä kivuntunteita kyynärpäiden alueella. Itselläkin monasti ollut. Oon vaihdellu tankoo ja kokeillu, millä tavoin kivut hellittää. Myös kyynärpäiden asennolla on liikkeen aikana merkitystä. Ja oteleveydellä, sekä alaslaskukohdalla, onko pärstän alueella, vaiko kokonaan pään takana.

2G

eli onkohan tässä nyt kyseessä jonkin lajin tulehdus tuossa kiinnityskohdassa vai mikä? Kipu tuntuu vain kun ojentajaa käytettäessä.

Luultavasti, tarkemmin arvaileminen ilman näppituntumaa on mahdotonta. Ranskalainen on ainakin allekirjoittaneen kyynärpäille hallaa juuri vastaavilla ongelmilla.

Juu ei tässä kipuun olla kuolemassa, kunhan vain hieman ilmoittelee itsestään.. on vain pieni kammo tullut noihin kipuihin kun yleensä tulee vaan treenattu kivusta huolimatta ja sitten lopulta menee niin pahaksi että on pakko pitää pidempi tauko :)

Ranskalaista olen tehnyt 10 toiston pinnassa ja aina suoralla tangolla, yleensä otsalle (mikä ei ole kovin fiksua). Oteleveys bout 30cm.

Mutta nappaillaan nyt ketoriinia naamaan ja venyttelyä jos helpottaisi.

Back
Ylös Bottom