Itse olen kärsinyt nyt 4 kk tenniskyynärpäästä. Vedetty lääkkeitä ja kortisonipiikkejä pistetty, toistaiseksi tuloksetta:evil:. Lisäksi pidän kylmäpussia aina kun mahdollista. Parantuu "kuulemma" itsestään mutta voi vaivata 2 vuoden ajan:wtf: (em. lääkärien oppikirjasta). Hoidetaan myös leikkaamalla joten mikä on totuus?
Olen tutkituttanut kyynärpään röntgenissä ja ultraäänessä, ei rakenteellisia muutoksia/vaurioita. Kyseessä siis tulehdus. Kuulemma jotkut ovat päässeet eroon tenniskyynärpää vaivoista säkkiä hakkaamalla. Itse ajattelin kokeilla samaa ellei muutosta parempaan ole kohta näkyvissä. Onko muilla kokemusta edellä mainitusta tai tietoa asiasta? Lääkäri puhui mulle myös leikkauksen mahdollisuudesta jos muu ei tehoa. Sitä en ole edes harkinnut tekeväni:curs: Luin myös tällä palstalla akupuntion parantaneen kyynärpään, mitä semmonen hoito mahtais maksaa??
Olen tutkituttanut kyynärpään röntgenissä ja ultraäänessä, ei rakenteellisia muutoksia/vaurioita. Kyseessä siis tulehdus. Kuulemma jotkut ovat päässeet eroon tenniskyynärpää vaivoista säkkiä hakkaamalla. Itse ajattelin kokeilla samaa ellei muutosta parempaan ole kohta näkyvissä. Onko muilla kokemusta edellä mainitusta tai tietoa asiasta? Lääkäri puhui mulle myös leikkauksen mahdollisuudesta jos muu ei tehoa. Sitä en ole edes harkinnut tekeväni:curs: Luin myös tällä palstalla akupuntion parantaneen kyynärpään, mitä semmonen hoito mahtais maksaa??
. No viime joulukuun alussa sitten ranskalaista tehdessä kyynärpää kipeytyi tiukan lyhyen sarjan aikana kunnolla ja on siitä asti ollut kipeä. Kyynerpäälämppärin avulla olen pystynyt treenaaman melko hyvin, ilman sitä ei onnistuisi. Suoria ojentajaliikkeitä ei pysty kunnolla tekemään mitään. Kapeaa penkkiä ja dippiä lyhyellä liikeradalla olen pystynyt tekemään. Kyynärpää kuitenkin muistuttaa itsestään kaikissa punnerrus/ojennusliikkeissä. Vetävissä hauis/selkäliikkeissä kyynärpää ei kipeydy lainkaan. Punnerrusreenin jälkeen kyynärpää on myös normaalia kipeämpi kuluvan päivän aikana.
mut jos ihan aloittelija olet, niin jos koko kropan vedät kerralla, niin ehkä 2 kertaa/ vko ois parempi? Tuleeko tuossa 4 kertaa viikossa vai miten? Voi paikat kipeytyä aluksi. Toki alkuun maltilliset painot, niin että saat liikeradat ensin kuntoon ja puhtaiksi. Itse ottaisin nyt lepoa ja kevyttä venyttelyä sekä tankkausta :D