Kyykystä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Körmy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Tekeekö moni vauhdilla kyykkyä eli pompulla?
Kokeilin tuossa eilen tuota ja raudat kärsii olla reilusti isommat mutta...kannattaako tehdä jos ei tunnu pahalta/ei pelkää että perse repeää tai polvet lentää takaseinään?
Toinen juttu että käytättekö polvisiteitä ja jos käytätte niin millaisissa sarjoissa?. Tuli vain mieleen ne polvisiteet nuissa pitkissä kyykkysarjoissa ei ehkä välttämättä ole paras idea...

ei pelkää että perse repeää tai polvet lentää takaseinään?
Ei siinä yleensä pelkäämisellä ole mitään tekemistä loukkaantumisen kanssa. :D
Mitä hyötyä on isommista painoista jos tuntuma jaloissa on sama kuin pienemmillä? Onhan se tietysti kiva tehdä isoilla romuilla...

kyykystä

Ite oon tehny silleen että siteiden kans tavallaan kaksosasta kyykkyä eli laskee kontrolloidusti melkein vaakatasoon ja sitte pompauttaa sen lopun. Ei noita siteitä kannata pidempiin sarjoihin laittaa, joku vitosen sarja on ihan maksimi. Kannattas mun mielestä kyykätä vaikka polvilämppäreitten kans ja sit kun rupee kisat lähestyyn niin siirtyy siteisiin ja opetteleen sen tekniikan kuntoon ennen ku laittaa rikoita päälle.

-Jope

Ei tossa ole pahemmin järkeä, se itsensä huijaamista vaan. Jos haluat pomppia niin aitajuoksu lienee se sopiva laji.

Allekirjoittanut hajotti polvensa kokeillessaan noita "syvyyspommi"-kyykkyjä hiukan kehnommalla tekniikalla. Ja eihän se pahalta tuntunut ennenkuin polvi män rikki :mad2: Kyllähän noita jotkut kilpanostajatkin käsittääkseni tekee, mutta omasta mielestä ei ole kauheesti järkeä.

Shane "syvyyspommi" Hammanilla on vieläkin IPF:n kovin kyykky 457,5 vuodelta 1996. Hamman siirtyi painonnostoon eli räjähtävyyttä häneltä löytyy ehkäpä hieman enemmän kuin ns. normaalilta voimanostajalta ja sen takia hänelle sopi tuo kyykkytyyli. Mun en kyllä suosittelisi sitä kenellekään.

Tuntuu olevan räjähtävyyttä ihan kivasti.

Shane Hamman is not your average guy. This 5'9 man has a 22-inch neck, 22-inch biceps, 22-inch calves, 35-inch thighs, a 47-inch waist and a 62-inch chest.
Hamman, who says he eats whatever he sees, and usually consumes up to 7,000 calories a day, is not only a weightlifter, but is an overall athlete. He can dunk a basketball with two hands, has a vertical standing leap of 36 inches, has a handicap of eight and can hit a golf ball 350 yards.

Ed Coanin Ifp ajoilta tekemä 423kg:n kyykky sataseen on mun mielestä se "kovin" kyykky.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietääkseni moni tekee pompulla,ainakin aika ajoin.

Tosin pompputekniikka asettaa vaatimuksia tekniikalle, joten se ei taida olla oikein vasta-alkajalle.

Eihän tarvitse joka toistolla pomputtaa, mutta onhan se hyvä variaatio kuten merkkinosto tai boxikyykky, etenkin kun se venytys (englanniksi strech-reflex) auttaa siinä alussa.

Vahva tekniikka - vaikeammat nostot

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom