kyykystä..

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla nousee vasemman jalan kantapää ala-asennossa ja siitä johtuen polvi rupeaa vipattamaan kauheasti sivusuunnassa. Tuolla toisessa kyykkythreadissa suositeltiin laittamaan joku ohut lankku kantapäiden alle? Pitää kokeilla, toivottavasti en ole sen jälkeen nenälläni.

onko ok jättää kyykky hieman vajaaksi? ennen kun tein vähän alemmas siihen 90asteen kulmaan noin niin tuntu ettei painot noussu kovinkaa...ja tuntui aina kun yritti mennä tiettyä pistettä alemmas että selkä kallistui eteenpäin eikä tuntunut kovin luonnolliselta...nykyään kyykys on lyhempi liikereata kun jätän varmaan aika vajaaksi kyykyn mutta painoja on saanut lisätä kivasti.

Mitä iloa tuosta on? Sait isommat painot tankoon ja itsetunto koheni? Voima ei tainnut oikeasti lisääntyä tai lihakset kehittyä.

Kyykky kannattaa kyllä opetella tekemään siten, että pääsee oikeasti alas asti. Muuttamalla jalkojen asentoa saat varmasti persukset riittävän alas. Seurauksena voi olla treenipainojen pieneneminen, mutta sitä ei kannata tuijottaa. Itselläni ainakin lähti kyykkypainot uuteen nousuun (sen alkunotkahduksen jälkeen) kun muutin jalkojen asentoa vähän aiempaa leveämmäksi jotta saan persukset paremmin alas.

kcuf:

oma vastaukseni tulee täysin omakokemus pohjaisesti: kapeammalla leveydellä saa paremmin kohdistettua liikkeen etureisille ja esim jos tarkoitus on erityisesti treenata etureisiä leveä ei ole välttämättä hyväksi. Itse kyykkään suht leveällä etenkin ottaen huomioon että olen lyhyt jalkainen ja siitä huolimatta saan liikkeen tuntumaan todellakin etureisi liikkeeltä vaikka se vahvasti taka osastoakin rasittaa. Leveällä en saa kuitenkaan pois rasitusta takaosastolta kuten kapealla asennolla. ( en väitä ettei se takaosasto työskentele mutta mitään pumppi, lihaskipuja ym ei tule )

Kiitos vastauksesta bustedi. Pitääkö minun nyt sitten vain tehdä leveää kyykkyä (onko se edes leveä jos jalat on 70cm:n päässä toisistaan?) ja tunnustella ottaako se etureisiin vai jonnekkin muualle? Kapeampaa kyykkyä en saa tehtyä niin että reidet olisivat edes lähes lattian suuntaisesti.

kyllä vaan sitä voimaa on tullut lisää aika kivasti lähiaikoina jos vertaa aikasempaan kehitykseen.. ;)

Onko se voimanlisäystä, jos saat kiloja lisää tankoon, mutta liikerata on lyhyempi? :rolleyes:

Minäkin luulin joskus tekeväni kyykkyä jo ihan ok painoilla (80 kg selvästi vajaa kyykky) oikeasti olisi pitänyt tehdä varmaan 40 kilolla. IMO kun tekee kyykkyä, pitää myös mennä kyykkyyn. Venyttelee paljon takareisiä niin helpottuu. Sitä ei vaan tajunnut miten heikko oikeasti on, ja teki painoilla, jotka ei pohjasta olisi hievahtanutkaan.

Onko se voimanlisäystä, jos saat kiloja lisää tankoon, mutta liikerata on lyhyempi? :rolleyes:

on se jos vanhoilla painoilla pystyy huomattavasti kevyemmin vaikka niitä syväänlaitettua jullekyykkyjä. ja enköhän mä parhaiten itse tiedä miten kevyeltä se rauta tuntuu ;)

mut siltä se tuntuu kyykätes tietyn pisteen alle...ehkä yritän alas mennes kallistaa selkää ja painoja eteenpäin kun painopiste on liikaa takana? se ei varmaan kovin hyvä tekniikkaa oo myöskään kyykätä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sujautanpa oman kysymykseni tänne sekaan. Onko kenelläkään kokemusta polven naksumisesta kyykätessä? Oikean jalkani polvesta kuuluu melko kovaääninen napsahdus suoristettuani jalat toistojen lopussa. Jotenkin se vähän huolestuttaa.

Taustatiedoksi, teen mielestäni ihan kelvollisella tekniikalla suunnilleen hartioiden levyisellä asennolla syväkyykkyä. En muista onko ongelma ollut alusta asti. Napsuminen tapahtuu etenkin lämmittelypainoilla (ja ilman painoa) ja helpottaa mitä enemmän pistää painoa, mutta napsuu muutaman kerran työsarjankin aikana.

Napsuminen tapahtuu etenkin lämmittelypainoilla (ja ilman painoa) ja helpottaa mitä enemmän pistää painoa, mutta napsuu muutaman kerran työsarjankin aikana.

Sama ongelma itelläni, auttaa vähän kun lämmittelee ilman tankoa tai pelkän tangon kanssa niin syviä kyykkyjä kuin vain ikinä voisi mennä :rolleyes:
Sitten lisäilee pikkuhiljaa painoja, aina pari toistoa välissä tehden ja kun koittaa oikean sarjan vuoro niin itelläni ei enää poksu.

Et maininnut postissasi sattuuko ne poksahdukset mutta oletin ettei satu :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom