Kyykyn treenaajat, miten sujuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Hippa sekaan vaan ei siellä kukaan pure, mullekkin oli vaikeeta mennä ensin sekasalille, mutta tulin siihen tulokseen että jos haluan saada jotain näkyvää aikaiseksi oli aika vaihtaa meisemaa, ja voin kertoa että katunut en ole hetkeäkään.

Eka kerta oli aika jännä, mutta siellä an aivan sama meininki kun naisten salillakin, jopa hieman reilumpi, eikä ne äijät jouda sua siellä kattelemaan, ja jos kettelevat niin ota kohteliaisuutena.

Ja mitä auttamiseen tulee niin joku kauan reenannu ukonköriläs voi antaa hyviäkin vinkkejä treeniin,eikä taatusti tarkoita apua tarjoamalla pahaa.

Eli sekaan vaan vaikkei .....

Kuulostaa varmaan TOSI nololta, mutta mulla on oikeasti tosi paha sosiaalinen fobia.

Mä pelkään niin paljon tollasia tilanteita, että mä lamaannun ja sen takia vältän ihan viimeseen asti, etten joudu sellaiseen tilanteeseen.

Naistensalillekin meno oli tosi vaikeaa. Ekat kuukaudet en uskaltanu mennä yksin, mut pikkuhiljaa sitten alkoi onnistua. Varsinkin, kun seura kyllästyi saliin ja itselleni iski kunnon salikärpänen :)

Kyllä sinne sekasalille uskaltaudun, viimeistään sit kun on AIVAN pakko. Toistaseks pärjäilen vielä tuolla nykysessä, mutta näillä eväillä en kyl pitkään.

Siellä on yllin kyllin tilaa kaikille hilavitkuttimille, mutta vapaiden painojen alue on minimaalisen pieni. Ei siellä mahdu oikein mitään.

Heh, minä taas en menisi suurin surminkaan naisten salille, kun mua ahdistaa se "akkojen" tuijottelu :rolleyes:
Ahdistun jos ajattelen, että lauma naisia kyttää että "millaisilla painoilla tuokin tuota tekee ja millaiset kuteet sillä on päällä ja eikö se lämmittele ollenkaan pyörää polkemalla ja miks se tekee noin vähän toistoja..."
Eli meitä on moneen junaan!

Olisi kyllä hyvä, jos pääsisit harjoittelemaan sillä vapaalla tangolla, mutta jos se ei kerran onnistu niin mielestäni Smith-kyykkykin on parempi kuin ei kyykkyä ollenkaan. Siinä vain tekniikka on hivenen erilainen, joten olisi hyvä jos joku voisi olla opastamassa sitä. Olen ainakin kuullut tälläkin palstalla, että jos Smith-kyykkyä tekee kuin tavallista kyykkyä, niin sen tangon liikerata pakottaa vartalon luonnottomaan asentoon.
Minä teen Smithissä siten, että jalat ovat reilusti edessä ja tankoon nojataan kunnolla. Vähän vaikea selittää kun ei voi piirtääkään...

Joo, naistensalit ahistaa. Siellä ei ilkeä mennä kyselemään, voiko tehdä välissä jne, koska moni ei treenaa tosissaan eikä varmaan ymmärrä, että jollekin voi olla tärkeää päästä treenaamaan juuri johonkin tiettyyn laitteeseen. Sitten itsellä savu nousee korvista, kun mimmit lueskelee lehtiä ja juoruilee istuen esim. jalkaprässissä vartin tehden toiston silloin toisen tällöin. Voi olla kuvittelua, mutta tuntuu, että pitkään katsotaan, kun naama punasena ähisee. Ei sekasalilla sellaista mykän paheksunnan ilmapiiriä ole. Perseensyynäyksestä en jaksa enää välittää tällä iällä.

Toinen heh. Mä luulen, ettei kukaan uskalla tuijotella mua, koska irvistelen aina, kun tekee tiukkaa :D

Mä toistaseks onnistun tekee vapaalla tangolla kyykkyä, koska olen vasta aloittanut, joten painot on vielä aika pienet. Ja jos ei muu auta ni siirrän sitä penkkilaitetta ja otan sen tangon niskaani sieltä toiselta puolelta :evil:

Oon itseasiassa nähnyt, kun joku tekee smithillä tolla takanojalla.

Pitäs mennä mun miehen kaa johki salille ni se voisi taas opettaa mulle uusia juttuja ja tarkastaa sujuuko kaikki hyvin.

Hippa: suosittelen myös sekasaleja! Tai no, ei mulla edes ole kokemusta muista kuin sekasaleista (ja niistäkin vaan muutamasta :rolleyes: ) mutta ilmapiirit niissä on ollut ihan positiivisia!

Jos sua ahdistaa ajatus sekasalille menosta, mua taas ahdistais jos joutuisin naistensalille! :D Uskon myös siihen, että "seura tekee kaltaisekseen" eli sekasalilla kun miehet ähkyy ja puhisee, tulee itelleki sellanen "grrrr! räyh! ja rautahan nousee!" -fiilis! En varmaan uskaltais naistensalilla edes hengittää hyttystä kuuluvammin... :rolleyes:

Originally posted by Persikka
En varmaan uskaltais naistensalilla edes hengittää hyttystä kuuluvammin... :rolleyes:

Ajauduin eilen logistisista syistä naistensalille, ja totta vieköön tunsin itseni kummajaiseksi ähistessäni pää retuliinina ja hikeä vuolaasti pirskoen kaikkien niiden fiinien leidien seassa. Sekasalilla tuumin ainoastaan, josko olen riittävän kattavasti verhoutunut sopivaisesti ommelmuotoilluilla kankaanpaloilla. Ja siellä pätee oikeastaan sama kuin pienten ja iljettävien höttömötiäisten kanssa: ne pelkäävät sinua enemmän kuin sinä niitä. :p

Hippa, rohkeutta vaan! Pyydät sen miehesi ekalla kerralla mukaan - tai miksi et voisi treenata hänen kanssaan vaikka säännölliseseti? Ymmärrän kyllä, että ajatus yksin sekasalille menemisestä voi aluksi hirvittää, en minäkään ole ekoja kertoja salilla yksin käynyt.

BTW, tänään tein taas kyykkyä ja 75 kg:lla nousi 10 toistoa. Tästä se lähtee, seuraavalla kerralla lataan taatusti tankoon 80 kg :D

Way the go Tiukkis!! :kippis1: Sulla on ainakin kehityskäyrät kohdillaan, jos olet alotellut vasta tänä syksynä kyykkäämään!

Originally posted by Tiukkis
Hippa, rohkeutta vaan! Pyydät sen miehesi ekalla kerralla mukaan - tai miksi et voisi treenata hänen kanssaan vaikka säännölliseseti? Ymmärrän kyllä, että ajatus yksin sekasalille menemisestä voi aluksi hirvittää, en minäkään ole ekoja kertoja salilla yksin käynyt.

Hyrhyr, mun mies käy sellaisella kunnon hc salilla, missä miehet (ja jotkut naisetkin) reenaa ihan täydellä teholla ja hirmuisilla tuloksilla. Sinne uskalla koskaan mennä!

Kiiitos kovasti tsempeistä, yritän kerätä rohkeutta ja käydä vaikka habapäivinä (se ku on mun parhaimmiten kehittyvä lihas) sekasalilla. Ehkä sellainen pikkuhiljaa sulautuminen ois paras ratkaisu :)

Se syy miksi en uskalla sinne mennä (omien fobioiden lisäksi) on se, kun kaveri kävi siellä kerran yksin ja oli heti tullu jotai ukkoja auttaa neitoa hädässä (ei ees ollu hädässä).

Ei ukkoja kannata pelätä!
Miehet on yleensä kivoja ja reiluja treenikavereita. Auttamiselle voi itse asettaa rajat.

Hemmetti. Vaikka en kapeaa lantiota omistakaan, tuntuu tuo lantion levyinen asento todella kapoiselta! :mad: Jotenkin ekalla kerrallakin tuli sellanen huojuva olo... Mun järki ainakin sanoo niin, että on hiukan hassua olla niin kapeassa asennossa, kun painot ovat niskassa eli painopiste on ylenpänä kropassa. :confused:

No oli mulla sellaset 2,5 kg:n kiekot kantapäiden alla, se tietenkin helpotti, mutta... en tiedä. Kai mun pitää nyt ensin kokeilla sitä kapeampaa, ja sitte vaivihkaa siirtyä leveämpään. Mä en todellakaan millään usko että mun lantio levenis niin isoksi, varsinkaan käyttämilläni painoilla!!

Äh! :rolleyes:

Lantion leveydestä riippumatta, kuinka voi mennä kyykkyyn elleivät jalkaterät ole ulompana kuin lantio?

Hemmetti. Vaikka en kapeaa lantiota omistakaan, tuntuu tuo lantion levyinen asento todella kapoiselta! :mad: Jotenkin ekalla kerrallakin tuli sellanen huojuva olo... Mun järki ainakin sanoo niin, että on hiukan hassua olla niin kapeassa asennossa, kun painot ovat niskassa eli painopiste on ylenpänä kropassa. :confused:

No oli mulla sellaset 2,5 kg:n kiekot kantapäiden alla, se tietenkin helpotti, mutta... en tiedä. Kai mun pitää nyt ensin kokeilla sitä kapeampaa, ja sitte vaivihkaa siirtyä leveämpään. Mä en todellakaan millään usko että mun lantio levenis niin isoksi, varsinkaan käyttämilläni painoilla!!

Äh! :rolleyes:

Oli pakko kokeilla. Onnistuisi jos olisi pienemmät reidet, mutta tuntuisi tosi huteralta. Ei kenenkään lantio ainakaan yhtäkkiä levene! Kyykkään leveällä asennolla ja edelleen mahtuu samat farkut kuin 15 kiloa sitten.

Kiitos, PMLats, ihan punastuin saamstastani huomiosta :) Syksyllä tosiaan aloitin kyykyn, mutta onhan noita jalkoja tullut vuosien mittaan rääkättyä ihan kiitettävästi muilla tavoilla. Ja täytyy vielä muistuttaa, että ihan perse maata viistäen en noita kyykkyjä kyllä tee, sinne "reisi lattiansuuntaisesti" -asentoon vaan.

Hippa, kyllä sinne hc-salillekin voit taatusti mennä! Usein noista saleista on naisilla ihan turhia pelkoja. Kyllähän sinäkin treenaat ihan täydellä teholla ja hirmuisilla tuloksilla, eikös vaan ;) Tulokset ovat suhteellinen käsite, jokaisella on omat tavoitteet ja tulokset tulevat sen mukaan.

Vielä kyykystä lantionlevyisellä haara-asennolla: kokeilin tuossa ihan ilman tankoa tai mitään ja kyllähän se varmaan noinkin onnistuisi, mutta tuntuu tosiaan erittäin huteralta eikä kovin syvää kyykkyä voi edes harkita. Mutta en huomannut, että kukaan olisi vastannut seuraavaan pohdintaani:

Miten leveä kyykkyasento voisi leventää lantiota? Mitä siis tarkoitetaan sillä, jos lantio levenee - mitkä lihakset siinä kasvavat?

Kohta lähden salille kyykkyä harjoittelemaan, enkä todellakaan aio välittää "älä kyykkää leveällä ettei lantio levene" -kommentista! Viime kerralla "salaa" :rolleyes: jo kokeilin tuota normaalia leveyttä ja mukavammalta se tuntui, vaikka painoja ei paljon ollutkaan. Samalla tavalla aion jatkaa.

En kyllä ymmärrä moista neuvoa... on todella hyvä, että voin täältä kysellä enemmän treenanneiden naisten mielipiteitä asiasta, muuten olisin periaatteessa ainoastaan yhden ihmisen mielipiteiden ja näkemysten varassa! :eek: Ja mun olis yksinään hirmu vaikea lähteä epäilemään toisen neuvoja, koska en kuitenkaan itse ole niin kauan treenannut, että olisin testannut kaikki tavat ja löytänyt niistä sen itselleni sopivimman... Että kiitos tositosipaljon kommenteistanne! :) :)

Naistensali,sekasali...ehdottomasti sekasali.
Jos meikäläisen pitäisi raahautua naistensalille,tulisin kertakaikkisen hulluksi, satun nimittäin olemaan niitä, jotka tulevat ehkä paremmin toimeen miesten,kuin naisten kanssa, johtuen mielipide-eroista salihommissa :D Enkä nyt satu olemaan niitä,joilta varsinaisesti saisi kokonaisia lauseita ulos reenin aikana...
Nytkin suunnittelen vaihtavani salia sellaiseen enemmän miespainotteiseen saliin,jolla ainakaan täkäläisen rimppakinttu-salin kuvottava miesomistaja pääse huomauttamaan mitään siitä,onko tanko nyt ihan tisseissä kiinni ja että otahan tohon ihan rintaan kiinni ja vähän takapuolella kato tänne päin.... Kertakaikkisen inhottava äijä, jolle olen kyllä antanut palautetta asiasta... :lol1:
Tämä toinen sali olisi sillälailla helppo,että stereot on vapaassa käytössä,eli musiikki varmasti omanlaista. Siellä ei ole valvojia,eli siellä saa olla ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessä. Ja suuri osa saliväestöstä koostuu miehistä.. (ei taka-ajatuksia) Eikä kuukausihintakaan ole päätähuimaava jotain parikyt euroa ja sillä rahalla saa käydä vaikka joka jumalan päivä.
Nyt vaan Hipalle rohkeutta!! Niinkuin joku jo sanoi,niin mene ukkosi kanssa,seura on alkuun oudolla salilla ihan mukava :)

Systemoin tänään itseni smith kyykkyyn.

Nyt kyselen vähän siitä oikeasta asennosta. Mä vedin kyykkyä melko lailla sellaiseen istumisasentoon ja vähän alemmas ja siitä ylös. Selkä suorana koko ajan ja suhteellisen hitaat liikkeet.

Toimiiko tälleen?

Eilen viimeksi näin yhden salillamme käyvän tytön laittavan penkin pyllynsä alle Smith-kyykyssä. Eli kun takamus kosketti penkkiä oli kyykky sopivan syvä. Sitähän voi kokeilla aluksi niin saa vähän tuntumaa.

> Hippa

Hienoa että uskalsit! Tämän jälkeen homma muuttuu aina vain (henkisesti) helpommaksi. Niin sitä pitää! :kippis1:

Muistathan laittaa jalat reilusti eteen ja nojata tankoon! Siten liikeradasta tulee mahdollisimman luonnollinen ja selkäkin pysyy suorana lähes itsestään. Hmm, tämänhän ihan varmaan tiesitkin, mutta kirjailinpa sen nyt varon vuoksi ja kertaukseksi. Nimim. Tuleeko minusta kanaemo? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom