kyykyn tekniikasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TumeH
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Iltaa!

Olen aivan uusi saliharrastaja ja tekniikka on vielä todellakin hakusessa,joten semmoista kysyisin,että tuli hartioihin tuommoiset punaiset hiertymät,kun kyykkyä siinä lopettelin.

Joten osaako joku vastata,että mitä teen väärin?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Iltaa!

Olen aivan uusi saliharrastaja ja tekniikka on vielä todellakin hakusessa,joten semmoista kysyisin,että tuli hartioihin tuommoiset punaiset hiertymät,kun kyykkyä siinä lopettelin.

Joten osaako joku vastata,että mitä teen väärin?
No et juuri mitään, kaikilla iho alkaa punoittaa kyykkytangon alla jos on vähänkän enempää painoa. Sellasia punasia viiruja saattaa myös tulla sille alueelle, joka joutuu paineen alaiseksi.

Ite käytän kyykätessä college paitaa. Omasta mielestä se ainakin auttaa tuohon, että ei tule niin pahoja hiertymiä niskaan (helkkarin kuuma tosin tulee). Ja tietysti heittelen kaikki helyt pois kaulasta. Jotku myös laittaa tangon ympärille jonkun pehmusteen.

se on semmonen mihi kyllä tottuu. ja ne jalathan voi toki treenata useemmin kuin ylä kropan tokihan siellä on enemmään lihastakin, siis siitä vyötäröstä alaspäin

Terve,

olen aloitellut tässä tuota takakyykkyä ja on samaa ongelmaa, että tulee ongelmia selkään kyykkytangosta. Minulla on korostunut kyfoosi, eli vaikka laittaisin lapoja taakse, niin silti selkärangan yläosa on korkein kohta yläselässä ja tanko painaa selkärankaan. Epäkkäät eivät ole tarpeeksi suuret (olen nainen), jotta ne voisivat ottaa kuorman vastaan.

Korkeuden muutos ei auta, koska selkä on "kyttyrässä" niin pitkältä alueelta. Nyt on nikaman kohdalla kunnon mustelma, vaikka kyykkään vasta 40-50 kilon painoilla.
Kun painot tuosta nousee, mahtaakohan nikamiin tulla liikaa rasitusta?

Hommasin semmoisen pehmusteen, mutta en ole vielä kokeillut sitä.

Onko muilla ollut alussa ongelmia korostuneen kyfoosin ja takakyykkytangon kanssa ja onko ongelma jossain vaiheessa lähtenyt pois?

Olen aloittanut tässä samalla kyllä myös kuntouttamaan tuota "kyttyräselkää", tavoitteena saada ryhti paremmaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kapeampi ote ja lavat yhteen. Tanko ei saa painaa yhtään nikamia, muuten siinä okahaarakkeiden päällä kulkeva ligamentti ärtyy helposti ja et kääntele päätä muutamaan päivää. Kokemusta on.

Kokeilin pelkällä tangolla tuota kapeamapaa otetta ja laitoin lavat niin yhteen kun sain, mutta tanko otti edelleen nikamiin kiinni.

Ehkä pitää eka koittaa vaan saada tuota ryhtiä paremmaksi, selän yläosaa suoristettua jne. ja vaihtaa takakyykky siksi aikaa esim. jalkaprässiin.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom