Kyykyn kulma ja jalkojen leveys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pune
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mua on askarruttanu toi kyykyn kulma ja jalkojen leveys.
Kotona oon vaa koittanu kyykkätä ilman mitään niin toi 90 asteen kulma on älyn vaikee, tai ei vaikea, mutta selän pitäminen suorassa on hankalaa. Nooh, toisaalta, en oo tehny tähän asti yhtään kyykkyä, mutta nyt oon sitä aatellu alkaa tekeen. Sitten toi jalkojen levyys, kuis suuri se saa/täytyy olla? Etureisi liikkeenä sitä siis teen.

Voi että sä ressaat paljo.Jalat vähän hartioita leveämmälle ja 90 astetta on oikeasti helppo kun on painoa harteilla.

Edit.Kato netistä niitä kyykkäys videoita.

Mua on askarruttanu toi kyykyn kulma ja jalkojen leveys.
Kotona oon vaa koittanu kyykkätä ilman mitään niin toi 90 asteen kulma on älyn vaikee, tai ei vaikea, mutta selän pitäminen suorassa on hankalaa. Nooh, toisaalta, en oo tehny tähän asti yhtään kyykkyä, mutta nyt oon sitä aatellu alkaa tekeen. Sitten toi jalkojen levyys, kuis suuri se saa/täytyy olla? Etureisi liikkeenä sitä siis teen.
Eihän siinä kyykyssä voi selkä aivan suorana pysyä alas asti, vaan kyllä hieman täytyy kumartua eteenpäin. Johan se on fysiikan lakeja vastaan, että perse on aivan tyhjän päällä ja paino samassa linjassa perseen kanssa, sillä silloinhan kaatuisi taakse. Toki selkärangan tulee pysyä suorassa eli se ei saa mennä kyyryyn. Toisaalta liikaa ei saa eteenkään kumartua, koska siten häviää se vastus etureisiltä. Kyykyssä pystyy ikään kuin kusettamaan, jos kumartuu nousun alkuvaiheessa ja nostaa perseen pystyyn.

Jalkojen leveydeksi on varmaankin n. 30cm ihan passeli.

Mulla kaartuu selkä vähän liikaakin, ja sitten aina oon kateellinen kun joku tulee ja kyykkää alemmas kuin minä ja selkä paljon suorempana. Toisaalta ei tää kauheesti oo haitannu, kunhan keskittyy siihen, että se selkä ei pyöristy.

N. hartioista muutama sentti ulos päin ja siinä on hyvä.

^ Mulla taitaapi mennä hyvin lähellä tota viimistä, koitan kuitenkin vähän pystymmässä olla.

Asentohan riippuu ihan tangon paikasta. Tanko (eli painopiste) pysyy koko ajan jalkojen päällä. Silloin säilyy tasapaino eikä ala (pahasti :D) keikahtamaan. Kyllä oma fysiikka aika pitkälle kertoo, että milloin on hyvä tehdä-> milloin pysyy hyvin pystyssä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom