Kyykyn jälkeen polttava tunne selässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakuel
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
T:mo sanoi:
Uskoisin, ettei ongelmana ole sinun tapauksessasi se, että menet liian alas kyykyssä, vaan tapa, jolla menet liian alas. Oikeaa tekniikkaa käytettäessähän selkä pysyy karkeasti ottaen samassa asennossa koko kyykyn ajan. Ongelmia tulee alaselän kanssa silloin, kun alas mentäessä suoritus kaatuu eteenpäin, jolloin toki tanko tulee suhteessa lattiaan alemmaksi, mutta itse liike muuttuu kyykyn ja hyvää huomenta -liikkeen sekoitukseksi. Tällöin alaselkä on kovilla isompien painojen kanssa.

Eli tapauksessasi kokeilisin pistää tekniikkaa tältä osin kuntoon. Voit todennäköisesti mennä yhtä alas kuin ennenkin, mutta pidä huoli, että selkä pysyy suurinpiirtein samassa asennossa koko suorituksen ajan, ja ettei nosto kaadu eteenpäin.

juu kiitos vastauksesta. pitääpä nyt kiinittää huomio tuohon että ei vaan pyöristy tuo selkä. otan nyt seuraavalla kerralla pikku painoilla ja niillä hion tekniikan kuntoon.

Jos etureidet dominoi kyykkyä, vaikka menis syvällekkin, niin koita tehdä ylösnousun aikana pakaroilla "nussimisliike" ellet sellasta tee. Eli pakarat tiukoiksi yhteen samalla kun nosto lähtee.

:)

Kohta luetaan salikomediaa -osastolta kun joku "nussi kyykkypaikalla". Tää ei kuitenkaan oo tarkotus, vaan ennemminkin pakaroiden jännittäminen ja niiden tuominen mukaan liikkeeseen.

timse sanoi:
Jos etureidet dominoi kyykkyä, vaikka menis syvällekkin, niin koita tehdä ylösnousun aikana pakaroilla "nussimisliike" ellet sellasta tee. Eli pakarat tiukoiksi yhteen samalla kun nosto lähtee.

Kohta luetaan salikomediaa -osastolta kun joku "nussi kyykkypaikalla". Tää ei kuitenkaan oo tarkotus, vaan ennemminkin pakaroiden jännittäminen ja niiden tuominen mukaan liikkeeseen.

:D

Mulla on itse asiassa ollut tapana "nussia" ennen kyykkyä ja mavea. Alkulämmittelyinä "siltoja" selällään ja sitten vielä lämmittelysarjojen välissä pientä "nussimista" jotta löytäisi vähän paremmin sitä persettä. Mahtaa olla koomisen näköistä. :lol2:

timse sanoi:

no nyt on tullu hyvin tietoa....toteutan näitä salilla ens kerralla. saa nyt nähä millon tohin mennä toho kyykkytelineen tykö ku pitäis vielä venytellä ja huoltaa selkää, nimittäin oon päättäny että hoidan sen selän kuntoon het kerralla, ettei se taas oo vähän ajan päästä jumissa. penkkiä ja muita liikkeitä on nyt vaa viime aikoina tullu tehtyä ja vatsoja ja venytyksiä pirusti....kyllä tuntuu hetikö ois tullu pituuttaki lisää, on kyllä venyny paikat niin mainiosti:)

ite oon kelaillu kuvata 1 treeni kerran ja sit tsiigailla et miltä ne liikkeet näyttää ja laittaa vaikka tänne ni kokeneemmatki sais kommentoituu niitten liikkeitten suoritusrataa.... kamera löytyy, mut ainut ongelma etten tunne ketää täält mis asun ni pitäs vissii laittaa ain kamera johonki päälle osottaa siihe mut huono ku sit ei saa käänneltyy ja kuvattuu sivusta ym samaa liikettä... ja voi olla et ihmiset kattois jos yksin asettelisin siin kameraa sit alkaisin treenaa....:D

Otsikko kertoo kaiken, yleensä tuo alkaa kotosalla n. 2 tuntia reenistä.

Mahdollisesti se staattinen jännitys ottaa veronsa. Jos et niin jo tee, niin lisää kyykkypäivään kyykyn jälkeen jotain pientä selän pumppausta (selkäpenkki, hyvää huomenta tms). Itselläni ainakin tuppavat staattinen rasitus aiheuttamaan pieniä kipuja, mutta siihen auttaa yleensä kevyl liike.

Tietenkään vinojenvatsojen osuus ei ole koskaan poissuljettu.

Eipä tuo polttelu oudolta kuulosta, mulla tuntuu kyykky aina jalois JA alaselässä. Sattuu olemaan paskat alaselän lihakset ja ei haittaa kyllä yhtään että tulee treeniä sinnekin. Tulee hyvin ryhdikäs olo kyykkäilyjen/maven jälkeen :hyper: .

Suositut

Back
Ylös Bottom