Kyykkykengistä taas

RRKalle

Team Hymykuoppa
Eli näitä tredejä on jo, tiedän sen, kahlailin eilen yli tunnin searchilla. Mutta ehkä liikaakin on mainintoja hajallaan mokomista.

En löytänyt esim. Red devileistä mainintaa käyttäjäkokemuksia. Onko sellaisia, olisi kiva tietää niistä enempi. Riittääkö kanta kapealla kyykkäävälle ja miten kestävyys?

Sitten niistä Do Win-kengistä joista on juttua ollut. Painonnostokengät, mutta kanta aika iso, 4 cm. Onko liikaa monelle, esim. Adidas Ironworkseissähän on 2.5 cm kanta. Itse olen kyykkäillyt monenlaisilla kengillä, turvakengät ja maiharit ehkä parhaat mitä olen käyttänyt, mutta silloin en kyykänny7t yhtä syvään eli ei voi sanoa mikä nyt toimisi. Eli Do-Wineista kokemuksia mielellään kuulen.

Sitten oli jostain puolalaisista nostokengistä juttua, kuulemma halvat ja hvyät, mutta en ole mistään löytänyt nimeä tai linkkiä, jos on niin olisin kiitollinen sen laittajalle. Voihan sitä maksaa 160 egeäkin kunnon kengistä (Ironworks), mutta jos pääsee halvemmalla ja saa olla suosimatta isoa monikansallista yhtiötä niin aina parempi :kettutyttö:

Oma kyykkytyyli siis hieman hartioita leveämpi, eli ei ylileveä tai ihan kapea. teen myös jonnin verran painonnostoliikkeitä, sitäkin voi silmällä pitää.

Jos teet painonnostoliikkeitä, niin valitse mieluummin asialliset painikengät, kuten pretereot. Hieman saattaa olla vaikeuksia hyvin kapeassa kyykyssä pretereoilla ellei venyvyys ole ihan ok. Itse suosittelen niitä. Parhaat tossut mitä on ja toimii aikalailla kaikessa liikunnassa.

Painitossuja kyllä monet haukkuukin saliharjoitteluun. En tiedä. Niitäkin varmaan vois kokeilla.

Mutta ajattelin että painonnostokengät olisi kaikkein parhaat, jäykkä pohja ja kaikkea.

Painitossuja kyllä monet haukkuukin saliharjoitteluun. En tiedä. Niitäkin varmaan vois kokeilla.

Mutta ajattelin että painonnostokengät olisi kaikkein parhaat, jäykkä pohja ja kaikkea.

Tavallisissa painitossuissa on jäykkä ja matala pohja, joka on kyllä paras mahdollinen kenkä maastavetoon ja painonnostoliikkeisiin. Päihittää myöskin korokkeellisen tossun kyykyssäkin, jos kyykkää hiemankin leveämmältä.

RRKalle: www.powerlifting.cz löytyy hyviä ja halpoja kenkiä. Myös painonnostoliitolla tais olla noita puolalaisia myynnissä. Ite en kyllä kehtais ironworkseja laittaa kun samanverosia löytyy puolet halvemmalla uutena ja käytettyinä

Itsellä red devilit ja tyytyväinen olen ollut :) menee kyykyssä loistavasti mutta jos mavessa aikoo pitää samoja kenkiä niin pohjat eivät pidä ihan joka alustalla :(

Itellä on noi Do-Winit toiminu hyvin. Mun mielestä on hinta/laatu kohillaan ja pitävyys lattiiaan on ollu aina hyvä. Eikä toi kanta nyt niin hirveen korkea ole, jos ei kärsi korkean paikan kammosta.

Kiitoksia vastanneille, oli apua! eritysiesti tikkuniskalle, tuo olikin hyvä sisvusto :thumbs: mahtaako olla millast postikulut jos vähän kenkää ja mankkua tillaapi? halvaskihan se tulee enivei kun kengissä säästää jo satasen:lol2:

Kiitoksia vastanneille, oli apua! eritysiesti tikkuniskalle, tuo olikin hyvä sisvusto :thumbs: mahtaako olla millast postikulut jos vähän kenkää ja mankkua tillaapi? halvaskihan se tulee enivei kun kengissä säästää jo satasen:lol2:
Ite olen tilannut penkkipaidan ja ei ole mitään ongelmia. postikulut on aina 10e

Mulla myös Do-Winin kengät ollut kesästä asti käytössä. Vallan hyvin toimii - kyykkyasento sellainen hartianlevyinen niin ikään.
Eikä ne niin hirvittävän korkeat ne kannat ole, muotoilu ulospäin hämää.

Tavallisissa painitossuissa on jäykkä ja matala pohja, joka on kyllä paras mahdollinen kenkä maastavetoon ja painonnostoliikkeisiin. Päihittää myöskin korokkeellisen tossun kyykyssäkin, jos kyykkää hiemankin leveämmältä.
Painonnostoliikkeisiin painitossut ovat täysin paskat. Maastavedossa toiminevat.

Adidasta jos miettii, niin Ironworksien lisäksi löytyy parempiakin malleja. Saksasta edullisesti... ;)

Onko kellään tietoa, että onnistuuko suutarilla painonnostokengän kannan madallus?
Itselläni on nuo Karhu Hercules kengät olleet monta vuotta, mutta nykyiselle puolileveälle kyykkytyylille tuntuu olevan vähän liikaa kantaa ja sitten taas ihan tasapohjainenkaan ei tunnu oikealta. Kanta on näissä 25mm korkeammalla kuin kärki. Joku 7-8mm jos saisi pois.

Onko kellään tietoa, että onnistuuko suutarilla painonnostokengän kannan madallus?
Itselläni on nuo Karhu Hercules kengät olleet monta vuotta, mutta nykyiselle puolileveälle kyykkytyylille tuntuu olevan vähän liikaa kantaa ja sitten taas ihan tasapohjainenkaan ei tunnu oikealta. Kanta on näissä 25mm korkeammalla kuin kärki. Joku 7-8mm jos saisi pois.
Kysymällä suutarilta selviää nopeiten ja parhaiten.

Onnistuu. Itellä käytössä painonnostokengät, joissa nykyisellään korkoa päkiän alla 7mm ja kannassa 10mm. Fixautin ne lähimmällä suutarilla.

Eli lähestulkoon tasapohjaiset, korkoa vain 3mm. Pitääpä viedä Herculekset suutarille.

Paljonko muuten noissa Red Devil -kengissä on korkoa? Sehän on ns. puolikannallinen kenkä.

Itse olen aika amatööri näiden kenkien kanssa, niin minkälainen(painitossu? PNtossu? Voimanostokengät? Millanen korko? jne. ) kenkä olisi paras kapeaan vetoon & kyykkyyn? Muissa liikkeissä sen väliä ei vissiin ookkaan, kun en pn-liikkeitä erityisemmin tee...

Back
Ylös Bottom