Kyykkykengistä taas

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vetoon toki jalkine ohkasella ja tasasella pohjalla, mutta kyykyn suhteen on säätövaraa. Kuulemma peruslinja kyykyssä olisi, että kapeammalla asennolla kyykkäävät monesti tykkäävät korollisemmista kengistä, kuten esim. painonnostokengät, mutta mitä leveämpi asento, sen vähemmän korkoa kannan alle halutaan ja todella leveällä kyykkyasennolla nostavat käyttävätkin monasti vaikkapa painitossuja, kuten esim. Salomahan muistan ainakin aiemmin tehneen (miten lie nykyään?).

Ite olen kanssa harkinnut, että kävisi Pirkkalan S-marketin yhteydessä sijaitsevalla suutarilla (hemmetin hyvä kenkäliike ja suutari siinä, suosittelen!) laitattamassa Karhun painonnostokenkieni pohjat uuteen uskoon. Otattaisi kannasta korkeutta pois ja laitattaisi alkup. pohjien tilalle (siis se kerros, mikä lattiaa vasten tulee) samaa pehmeää kumipohjaa, mitä mulla on maihareiden pohjissa. Olen aika varma, että se pitäisi paremmin, kuin alkup. liian kova materiaali. Adidaksen pirun kalliissa painonnostokengissä näkyy olevan jo vakiona just passelia nihkeetä kumia pohjamatsku, pitää aina.

Juu kyllä. Kun asento on leveä tai edes sinnepäin niin tasaisella pohjalla saadaan käytettyä nostossa paremmin takapuolen lihaksia (pakarat, takareidet yms...) mistä sitä voimaa todellakin siihen nostoon tulee. Etureidet toimivat lähinnä "jarruttavana" lihaksena noston aikana.

Jume: ainahan voit käydä suutarilla madalluttamassa, kuulemma madaltaminen helpompi homma kuin korotus.

offtopic: Mulla olis kans myytävänä yhdet painonnostokengät oliskos power merkkiset. Koko on varmaan about 42-42,5. Tarkkaa en muista, voin katsoa ja koronkin mitata kotona. Luovun niistä ilomielin, en oo kyykänny kunnolla 3 vuoteen enkä varmaan enää kyykkääkään. Varmaan tosihalvalla lähtee kuntoonsa nähden ja testitkin saa hyvin ajaa. Ei ole ollut käytössä kuin n. vuoden ajan ja pelkissä kyykkytreeneissä eli about 40 kertaa.

Privana voi kysellä lisää jos kiinnostaa.

itellä toistaseks lenkkarit ollu ku kyykkää.tai 2kk vasta kyykänny ni aika pienissä painoissa vielä.mut sillasta kuullu ettei ol mitkää kovinkaa turvalliset..ainaka ku mennään isompiin painoihin.

Mitä mielipiteitä kyseisistä painonnostokengistä?? Onko hyötyä tälläiselle harrastelijanostajalle?
Entäpä kannan korkeus? Olen kuullut, että kanta kyseisissä kengissä olisi liian korkea??

http://www.urheilukiilunen.fi/mainokset/Dowin/dowin2.htm

Hyvät on nuo Do-Winin painonnostokengät. Kantaa voi tosiaan käydä madaltamassa suutarilla jos haluaa.

Ite oon tuskaillut, että millä kengillä sitä kyykkäisi kun tyyli on puolileveä tuollainen Ed Coan tyyli. Painonnostokengissä on liikaa kantaa ja painikengät ei tunnu muutenvaan hyviltä kyykätessä löysän pohjan takia. Ratkaisu oli madaltaa Karhu Hercules painonnostokenkien kanta 25mm --> 10mm. Nyt on ihan ok.

Viime viikolla Carlsonissa pisti silmään tämmöiset "vapaa-ajan kengät". En kyllä tajua, kuka tällaisilla latta- ja kovapohjaisilla kengillä mieluisasti liikkuu, mutta kyykkyyn tuntuvat ainakin minulle soveltuvan kohtuu hyvin ja pakkohan ne oli ostaa edes testiin, kun 10e hinta ei paljon päätä huimannut.

Liitteet

• kenkä.webp
    kenkä.webp
    40,3 KB · Katsottu: 2 443
Viime viikolla Carlsonissa pisti silmään tämmöiset "vapaa-ajan kengät". En kyllä tajua, kuka tällaisilla latta- ja kovapohjaisilla kengillä mieluisasti liikkuu, mutta kyykkyyn tuntuvat ainakin minulle soveltuvan kohtuu hyvin ja pakkohan ne oli ostaa edes testiin, kun 10e hinta ei paljon päätä huimannut.

Näyttää ulkoapäin pätevältä kyykkykengältä! Hintakin sopiva kun miltei ilmaiseksi lähti.

Nuo Do-Win 504-03 kuulakenkä / kuntosalikenkä, tasapohjainen. Vois olla hyvät kyykätessä.

http://www.urheilukiilunen.fi/mainokset/Dowin/dowin2.htm

Olen käyttänyt punttitreeneissä käytännössä aina painitossuja. Parisataa meni taannoin kyykyssä rikki ja ajattelin että nyt pitää jo panostaa varusteisiin, niinpä ostin Adidaksen Ironworksit. Nyt olen nostokenkiä kyykätessä pari kertaa kokeillut ja paremmalta tuntui painitossut.

Nostokengistä enemmän ymmärtäviltä kysyisin että pitääkö uusiin kenkiin oppia, tuntuvatko ne aina vähän oudoilta alussa, vai voiko kengät heittää nurkkaan heti?

Kyykkytyyli ei minulla erityisen leveä ole, korkeintaan puolileveä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen käyttänyt punttitreeneissä käytännössä aina painitossuja. Parisataa meni taannoin kyykyssä rikki ja ajattelin että nyt pitää jo panostaa varusteisiin, niinpä ostin Adidaksen Ironworksit. Nyt olen nostokenkiä kyykätessä pari kertaa kokeillut ja paremmalta tuntui painitossut.

Nostokengistä enemmän ymmärtäviltä kysyisin että pitääkö uusiin kenkiin oppia, tuntuvatko ne aina vähän oudoilta alussa, vai voiko kengät heittää nurkkaan heti?

Kyykkytyyli ei minulla erityisen leveä ole, korkeintaan puolileveä.
Kyllähän ne ottaa oman aikansa, että istuu jalkaan. Nahkaa ja jämäkkää materiaalia kun niistä yleensä löytyy. Aivan ehdottomat painonnostoliikkeissä ja kyykyissä.

Olisi hakusessa Do-Winin vanhemman malliset kengät (kuvassa). Uudemman mallisia löytyy Suomesta monestakin paikasta, mutta vanhemmat hakusessa niiden korkeamman koron takia. Eli mahtaistko joku tietää mistä saisin noi käsiini? Google on persraiskattu, joten "kvg" on kokeiltu. Muutamassa paikassa on, mutta ei sopivaa kokoa (43-44). Maahantuojaakaan ei tunnu löytyvän, jotta voisi heihin ottaa yhteyttä.

Valoa tunnelin päähän loi Googlea selaillessa, ulkomaisilta sivuilta silmään osuneet uudet VS Athletics -merkkiset kengät, jotka vaikuttais olevan aivan identtiset Do-winin vanhaan malliin, joten viime hädässä pitää sieltä tilata, jos kerran Suomesta ei enää löydy.

no se kuva olis kiva

urheilu kiilusella tais olla noita vanhempia malleja ainakin tässä vähän aikaa sitten, epäilen että löytyy heiltä vieläkin jos soittelet.

Joo kuva unohtu:

do-win-liftingshoe-1026706.jpg

Tai sitten:

punttikenka.jpg

Jälkimmäinen on just kuvahaulla Kiilusen sivuilta löytyny kuvalinkki, mutta vaikuttas olevan joku vanha jäännös. Laitoin silti mailia, mutta pidän tässä nyt monta rautaa tulessa ni ehkä jostain päin onnistaa.

Niin ja toisaalta olisi hakusessa myös kengät, joissa oli mahdollisimman matala kantakorko. Puman Power ja Adidaksen Power Lift Trainer -kengät näyttäisivät vastaavan tähän huutoon, mutta Pumat on kummallisen näköset ja Addut on ilmeisesti aika hepposet, mutta ne olen kuitenki poistamassa jos joku ei osaa vinkata muista matalakorkoisista nostokengistä tähän hätään?

Korkeempikorkoset tuli tilattua Kiiluselta (eivät kummatkaan ylläolevista), mutta noi matalakorkoset tuntuu olevan kiven alla. Mahtaskohan tosiaan joku siis tietää, että eikö tollasia vähä matalamman kantakoron kenkiä tosiaan ole olemassa kun Adidaksen PowerLift Trainerit ja Puma Power II:set? Kelpaisivat, mutta adduja ei saa kun jenkeistä (toimituskulut +40e) ja Pumia en ole nähnyt kun voimaharjoittelu.fi:ssä, mutta sieläkin poistuva tuote ja pieniä kokoja vaan jäljellä. Niin ja Addut on yhtä lailla CrossFittaukseen tehty eli ei jämäkimmät maholliset.

Alkaa mennä pata jumiin. Luulisi esim. kyykyssä, jos ei nyt suurella osalla, niin ainakin olevan hyvin yleistä, että on tarve pienelle korolle, mutta ei sellaselle kolmesenttiselle kun tuntuu olevan aika vakio kaikissa.

Korkeempikorkoset tuli tilattua Kiiluselta (eivät kummatkaan ylläolevista), mutta noi matalakorkoset tuntuu olevan kiven alla. Mahtaskohan tosiaan joku siis tietää, että eikö tollasia vähä matalamman kantakoron kenkiä tosiaan ole olemassa kun Adidaksen PowerLift Trainerit ja Puma Power II:set? Kelpaisivat, mutta adduja ei saa kun jenkeistä (toimituskulut +40e) ja Pumia en ole nähnyt kun voimaharjoittelu.fi:ssä, mutta sieläkin poistuva tuote ja pieniä kokoja vaan jäljellä. Niin ja Addut on yhtä lailla CrossFittaukseen tehty eli ei jämäkimmät maholliset.

Alkaa mennä pata jumiin. Luulisi esim. kyykyssä, jos ei nyt suurella osalla, niin ainakin olevan hyvin yleistä, että on tarve pienelle korolle, mutta ei sellaselle kolmesenttiselle kun tuntuu olevan aika vakio kaikissa.

Adidaksen Power Perfect II:t on aika matalalla korolla, jotain 1.5cm paikkeilla.

Sattu soppelisti eilen tulemaan luukusta noi power perfectit, huomena lähtee kokeiluun.

Tuntui ainakin jalalle aivan mielettömän hyvältä ja tukevalta, vaikka ei uskois synteettisestä matskusta, ja niin kevyestä kengästä.

Suositut

Back
Ylös Bottom