Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä mielipiteitä kyseisistä painonnostokengistä?? Onko hyötyä tälläiselle harrastelijanostajalle?
Entäpä kannan korkeus? Olen kuullut, että kanta kyseisissä kengissä olisi liian korkea??
http://www.urheilukiilunen.fi/mainokset/Dowin/dowin2.htm
Viime viikolla Carlsonissa pisti silmään tämmöiset "vapaa-ajan kengät". En kyllä tajua, kuka tällaisilla latta- ja kovapohjaisilla kengillä mieluisasti liikkuu, mutta kyykkyyn tuntuvat ainakin minulle soveltuvan kohtuu hyvin ja pakkohan ne oli ostaa edes testiin, kun 10e hinta ei paljon päätä huimannut.
Kyllähän ne ottaa oman aikansa, että istuu jalkaan. Nahkaa ja jämäkkää materiaalia kun niistä yleensä löytyy. Aivan ehdottomat painonnostoliikkeissä ja kyykyissä.Olen käyttänyt punttitreeneissä käytännössä aina painitossuja. Parisataa meni taannoin kyykyssä rikki ja ajattelin että nyt pitää jo panostaa varusteisiin, niinpä ostin Adidaksen Ironworksit. Nyt olen nostokenkiä kyykätessä pari kertaa kokeillut ja paremmalta tuntui painitossut.
Nostokengistä enemmän ymmärtäviltä kysyisin että pitääkö uusiin kenkiin oppia, tuntuvatko ne aina vähän oudoilta alussa, vai voiko kengät heittää nurkkaan heti?
Kyykkytyyli ei minulla erityisen leveä ole, korkeintaan puolileveä.
Korkeempikorkoset tuli tilattua Kiiluselta (eivät kummatkaan ylläolevista), mutta noi matalakorkoset tuntuu olevan kiven alla. Mahtaskohan tosiaan joku siis tietää, että eikö tollasia vähä matalamman kantakoron kenkiä tosiaan ole olemassa kun Adidaksen PowerLift Trainerit ja Puma Power II:set? Kelpaisivat, mutta adduja ei saa kun jenkeistä (toimituskulut +40e) ja Pumia en ole nähnyt kun voimaharjoittelu.fi:ssä, mutta sieläkin poistuva tuote ja pieniä kokoja vaan jäljellä. Niin ja Addut on yhtä lailla CrossFittaukseen tehty eli ei jämäkimmät maholliset.
Alkaa mennä pata jumiin. Luulisi esim. kyykyssä, jos ei nyt suurella osalla, niin ainakin olevan hyvin yleistä, että on tarve pienelle korolle, mutta ei sellaselle kolmesenttiselle kun tuntuu olevan aika vakio kaikissa.
Adidaksen Power Perfect II:t on aika matalalla korolla, jotain 1.5cm paikkeilla.