kyykkyhyppy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Kysysin kyykkyhypystä vai onko se nyt kyykkyjännehyppy semmosta että kasvattaako se lihaksia jaloissa? --> Tarkoitan nytten sellaista mikä tehdään kokonaan omalla painolla, ainaskin kun jonkun 20 semmosta tekee niin ei pahemmin pomppu nouse ja jalat on niin pumpissa kun tekee sellaisen 4x20 sarjan.
Tuo liike samalla ottaa aika kivasti henkeenkin vastaa kovaa hölkkää kun 20 tuollasta tekee täyttä

Tarkempaa faktaa en tiedä, mutta nuorempana lätkän kesätreeneissä todella suosittu liike!! Tuntu kyllä "hyvältä" reisissä, joten sanon että kyllä se kasvattaa tiettyyn pisteeseen saakka.

Tuskin se lihaksia kasvattaa. Taitaa mennä aerobisen puolelle. :rolleyes:

rocketti jaksaa taas kommentoida päälle:)

Mynz, jännehyppy on hyvä liike. kannattanee ottaa jossain määrin mukaan harjoitusohjelmaan, mikäli sinne mahtuu. ei yhtään huono juttu...uso mua;)

olen luistellessa pienen ikäni hyppinyt ja varmasti ponnistusvoima ja hyvä päkiäpomppu, sekä pienehkö lihasmassani jaloissa on saanut sieltä ennakoitavaa lisäpotkua.
en kuitenkaan niinä aikoina salilla kovin rautoja nostellut.non.

-r

Vanha ketju mutta eilen tein lenkin jälkeen kyykkyhyppyjä yhteensä 100 kpl ja nyt on etureidet niin tulessa etten kärsi kävellä kunnolla :D etureidet meni heti niin pumppiin et joutu kävellä ku paskat housussa.

Hyvä liike ainakin vaihtelun kannalta ja onhan se kova rääkki. Itse yleensä koostan ihan omanlaisen treenin hypyistä (korokkeelle, tasamaalla), loikkia eteenpäin, askelkyykkyjä.
Ulkona varsinkin kesällä mukava kokeilla kaikkea uutta.

Mukavaa vaihtelua tuo vielä hyppyihin kun säätelee jalkojen leveyttä. Tärkeää vain pitää selkä kontrollissa. Kipeytyy helpolla jos lähtee ryskäämään.

Hyvä liike ainakin vaihtelun kannalta ja onhan se kova rääkki. Itse yleensä koostan ihan omanlaisen treenin hypyistä (korokkeelle, tasamaalla), loikkia eteenpäin, askelkyykkyjä.
Ulkona varsinkin kesällä mukava kokeilla kaikkea uutta.

Ei sillä, et ite tekisin enempää ku kolme kertaa vuodessa, mut suoraan sivulle tasajalkaa hyppääminen on kans aika hauska.

Vois nyt tänä kesänä (niinku kahtena edellisenäkin ois voinu...) käydä ihan säännöllisesti jopa viikoittain tekemässä ihan pelkkiä hyppytreenejä. Osittain palautumisen edistämiseksi, osittain hapenottokyvyn parantamiseksi (jos loppuun tekee jotain semmosta happijumppaa), osittain ihan vaan huvin ja ulkoilun vuoksi, osittain taitojen kehittymisen vuoksi ja osittain työkapasiteetin ja viikoittaisen volyymin lisäämisen ja sen kestämisen vuoksi. Aina vaan jätän loppujen lopulta kaikki tommoset tekemättä, koska ne lisäävät ihan vähän kulutusta ja mulla on muutenkin ongelmaa syödä tarpeeksi – vaikka käytännössähän tuo on lähes tekosyy.

Mä en ymmärrä miks en oo koskaan aiemmin moisia tehny :D no onneksi nyt hoksasin, hehe. Kesivartalon hallinta on juu tärkeä tuossa liikkeessä, itsel välilevyvaivoja ja ei kipeytyny olleskaan tehdessä, tosin tuntu toi vatsalihoissakin joten tais olla tuki kohillaan. Uudestaan uudestaan kunhan kintut palautuu :D

itse olen tehnyt kyykkyjen perään aina sarjan kyykkyhyppyjä ajatellen että se vaikuttaisi liikkuvuuteen hyvin taijtn ja vaikkei vaikuttaisikaan niin kiva niitä on tehdä kuitenkin joten aivan sama :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom