kyykky???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
kokeilin tässä ekan kerran kyykkyä ja laitoin 100kg tankoon.(penkkimaksimi 110kg).minulla meni selkä kipeäksi siitä mistä se tanko painoi.oliko tanko väärässä paikkaa (niskan ja olkapäiden välissä)vai onko se vain ekan kerran kipeä ja turtuu sitten vähän niinkuin rintalasta penkkipunnerruksessa.vastatkaa jos kokemuksia

Originally posted by builder123
kokeilin tässä ekan kerran kyykkyä ja laitoin 100kg tankoon

turtuu sitten vähän niinkuin rintalasta penkkipunnerruksessa

Lekendaarista.

Pistä se tanko alemmas hartioille niin et säre ihtees. Niskan päällä ei ole hyvä paikka ellei sitten ole älytönttömiä lihoja pehmusteena siinä kohtaa. Tuosta "kupista" on ollut juttua aiemminkin.

Originally posted by S225T
Kyllä se ekasta kerrasta kipeäksikin voi tulla, mutta kun se tanko osuu siihen oikeaan "kuppiin", ei sen jälkeen kipuja pitäisi sille alueelle tulla.

Search ei kertonut asiasta mitään, joten voisitko, please, hieman valaista tietämätöntä mimmiä: missä kohtaa tuo "kuppi" suunnilleen sijaitsee? Mulla on nääs kyykkypäivän jälkeen yläselkä (epäkkäät?) aina paaaaaljon kipeämmät kuin selkätreenin jälkeen konsanaan...:(

Originally posted by Gillyanne
Search ei kertonut asiasta mitään, joten voisitko, please, hieman valaista tietämätöntä mimmiä: missä kohtaa tuo "kuppi" suunnilleen sijaitsee? Mulla on nääs kyykkypäivän jälkeen yläselkä (epäkkäät?) aina paaaaaljon kipeämmät kuin selkätreenin jälkeen konsanaan...:(

Yritetään: kun otat tangon niskaan ja vedät kädet tankoon ja sitä myöten olkapäät asettuu taakse niin epäkkääthän muodostaa "tyynyn" heti siihen missä niska päättyy. Tätä tyynyähän siis ilmeisesti käytät, mikä on varsinkin bodykyykyssä ihan hyvä metodi. Itse käytän sitä aina smithissä, missä balanssi ei ole ongelma ja paino asettuu/suuntautuu paremmin ja kivuttomammin.

Vapaalla tangolla tangon paras paikka yleensä on tämän tyynyn alapuolella, n.5-10cm (riippuen siis henkilön koosta). Siinä epäkkäiden yläosa laskeutuu voimakkaasti ja takaolkapäät tulevat osaltaan "vastaan". Tämä kannattaa kokeilla vaikka tyhjällä tangolla ettei satuta itseään: eli laitat vaikka ensin tangon sinne tyynyn päälle ja muljautat sen siitä alaspäin niin se putoaa automaattisesti tähän kuppiin. Kupin muoto korostuu kun vedät korostetusti kyynärpäitä ja olkapäitä taaksepäin ja pidät pään pystyssä. Siinä tanko lepää mukavasti ja suo helpommin hyvän ja tasapainoisen kyykkyasennon vapaalle tangolle.

Thankyou! :) Kokeilen heti seuraavassa jalkatreenissä (eli jos näette punatukkaisen mimmin äheltämässä tangon kanssa ja muljauttelemassa sitä erinäisiin paikkoihin yläselässään, niin se olen sitten minä):D

Originally posted by Gillyanne
Search ei kertonut asiasta mitään, joten voisitko, please, hieman valaista tietämätöntä mimmiä: missä kohtaa tuo "kuppi" suunnilleen sijaitsee?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=1038

Tietty takaolkapäät voi olla sen verran pieniäkin joillakuilla, ettei siinä mitään tankoa saa pysymään vaikka kuinka yrittäisi. Sitten ei auta muu kuin yrittää kasvatella niitä.

Minä en jotenkin saa sitä tankoa pysymään siinä "kupissa", aina se on niskassa. Niska ei tosin enää kipeäksi mene, mutta kyllä siellä pari kertaa sai seuraavana päivänä katella kyykkytangon jälkiä niskassa/selässä mustelman muodossa.

builder123:lle: älä sit intoile liikaa ja yritä joka kerta maksimi kyykkyä, koska et kerran aiemmin ole kyykännyt (eikä tietty vaikka oiskin aiemmin kyykänny :) ). kannattaa tahkota jonkin aikaa sen verran kevyesti että tekniikka on kunnossa jne..
(tuli vain mieleeni, kun näin eräänä päivänä salilla jossa käyn tuollaisen aloittelevan voimailijan ja hän laittoi sen suuremmin lämmittelemättä (paitsi pari sarjaa penkiä toki alle) aivan liikaa painoa ja teki sellasia vanhanmummon niiauksi 2kpl ja kolmatta ei sitten tullutkaan. Siinä sit valitteli miten selkään vähän sattuu..ei kai!)

menee vähän asian vierestä..

..heitän tässä kyykystä vähän sivukommentin. Oon viime aikoina kyykänny jalat lähellä toisiaan, siis kapeessa asennossa. Ennen otin leveemmällä, sain kyllä laitettua vähän enemmän rompetta, mutta en saanut reiden ojentajiin niin hyvää tuntumaa kuin jalat kapeella. Kokeneet konkarit, kommentoikaapa asiaa eli onko näin, että kapeampi asento menee paremmin reisille -kö? Tällä hetkellä en oikeastaan voi treenata kuin jalkoja, v..tun olkapää on tulehtunut --> rintalihakset on menneet mikroskooppisiksi :mad:
..mutta kyykky on jees, ennen koko liike vitutti enkä sitä silloin tehny, mutta nyt on päässy vähän jyvälle. Kyykkykengät oli hyvä hankinta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mä löysin hyvän paikan tangolle pelatessani biljardia kun odottelin lyöntivuoroa. laitoin huvikseni kepin selän taakse ja huomasin että helevetti kun on muuten hyvä paikka laittaa vaikka tanko jalkakyykyssä. eilen sitten ekan kerran kokeilin kun maksimia väänsin ja kyllä muuten on paljon parempi kyykätä :)

Re: menee vähän asian vierestä..

Originally posted by veijo esso
..heitän tässä kyykystä vähän sivukommentin. Oon viime aikoina kyykänny jalat lähellä toisiaan, siis kapeessa asennossa. Ennen otin leveemmällä, sain kyllä laitettua vähän enemmän rompetta, mutta en saanut reiden ojentajiin niin hyvää tuntumaa kuin jalat kapeella. Kokeneet konkarit, kommentoikaapa asiaa eli onko näin, että kapeampi asento menee paremmin reisille -kö? Tällä hetkellä en oikeastaan voi treenata kuin jalkoja, v..tun olkapää on tulehtunut --> rintalihakset on menneet mikroskooppisiksi :mad:
..mutta kyykky on jees, ennen koko liike vitutti enkä sitä silloin tehny, mutta nyt on päässy vähän jyvälle. Kyykkykengät oli hyvä hankinta..

Kapee kyykky ottaa tosiaan hyvin reisiin.. ja varsinki niihin ojentajiin. Itellä oli leveen kyykyn kans sellasia ongelmia et perse tahto painua taakse ja nosto tuli sitte pirusti selälle. Nykyään pidän kyykyn yksinkertasena ja keskityn siihen, että alkuvaihees lantio lähtee suoraan alaspäin ja ylös tullessa selkä pysyy kasassa. Levee kyykky tuntuu taas hyvältä ja rauta liikahtaa.. ja ottaa reisiin!

Re: Re: menee vähän asian vierestä..

Originally posted by waytoLA
Kapee kyykky ottaa tosiaan hyvin reisiin.. ja varsinki niihin ojentajiin. Itellä oli leveen kyykyn kans sellasia ongelmia et perse tahto painua taakse ja nosto tuli sitte pirusti selälle. Nykyään pidän kyykyn yksinkertasena ja keskityn siihen, että alkuvaihees lantio lähtee suoraan alaspäin ja ylös tullessa selkä pysyy kasassa. Levee kyykky tuntuu taas hyvältä ja rauta liikahtaa.. ja ottaa reisiin!

Eikös voimakyykyssä perse pidäkin olla takana?

Re: Re: Re: menee vähän asian vierestä..

Originally posted by tappara
Eikös voimakyykyssä perse pidäkin olla takana?
säären pitäisi ainakin olla mahdollisimman pystysuorassa, joten se kai vaatii perseen taakse viemistä

Olisi muuten hauska nähdä miten WSB:n karjuilta romahtaisi egot kun laitettaisiin tekemään SYVÄkyykkyä niiden patentoimalla Vogelpohlvillapipasplitsumopyllistyskyykky-tyylillä ilman varusteita. Minä en ole nähnyt yhdenkään Westsidelaisen(en tarkoita Ano Turtiaista, vaikka hänellä on sama tyyli, ei nekään kuitenkaan mitään erityisen syviä kyykkyjä ole, mutta kuitenkin ammattilaisten parhaimmasta päästä) kyykkäävän syvästä, esim. Louie Simmonsin pitäisi näyttää esimerkkiä valmennettavillensa, mutta hänen vaakakyykyt on tuomittu joka kerta vajaiksi, kun nauhan ovat nähneet muutkin kuin IPA-liiton kisoissa nostaneet ja tuominneet Westsidelaiset.

Sillä leveällä tyylillä ei yksinkertaisesti pysty menemään kovin syvään ja sillä tavalla kyykkäämällä tulee saamaan varusteista aivan käsittämättömän paljon kiloja. Mutta jos laitettaisiin kyykkäämään RAW-kyykkyä, putoaisi tulokset ja tosi rajusti. Nyt tarkoitan kyykkyä joka on reilusti alle vaakan. Westside mainostaa itseään kovasti kyykkytuloksilla ja tehokkaalla treenisysteemillä, mutta todellisuudessa tulokset ovat vain hyvin pitkälti fiksun tekniikkakikkailun ja varustevalintojen summa.Tosin liitoissa joissa ei tarvitse todellisuudessa kyykätä syvältä, kannattaa tehdä näin. Mutta jalkavoimat ovat Westsidelaisilla heikoimmasta päästä, jos tulokset otetaan huomioon. Sikäli ikävää, että bodareillakin alkaa olemaan suuremmat voimat kuin voimanostajilla, vaikka bodareille voima on lihaksen sivutuote ja voimanostajilla se on toisinpäin.

No kyllä sillä leveämmälläkin asennolla pääsee syvään kuhan vaan on liikkuvuutta. Ite olen nyt alkanut tekeen leveellä ja täytyy sanoa, että kyllä tulokset tulee nousemaan seuraaviin kisoihin jo pelkällä tekniikkamuutoksella -voiman kasvun lisäksi. Mitä leveämmällä kyykkää, niin sitä enemmän nostotrikoot kiristävät/tukevat =)
Itse en ole WS-kaveri, mutta tosin pari liikettä olen siitä ottanut avuksi. Nostan siis FPO:ssa. Ja omasta puolestani voin sanoa, että kuka tahansa bodari, ainakin Suomesta, voi tulla skabaamaan RAW-kyykyssä mikäli tuntee olevansa siinä kovakin! On totta että monet ws:lla reenaavat ovat melko välttäviä raw-kyykyssä -toiset taas ei!

Sen kuin vain

Originally posted by HULK
No kyllä sillä leveämmälläkin asennolla pääsee syvään kuhan vaan on liikkuvuutta.

Näinhän se on. Menkääpä haukkumaan Jani Ihalaisen kyykkyjä vajaiksi tekniikkakikkailuiksi, niin nauran paksusti päälle.

Leveässä jalka-asennossa lantio putoaa hyvin "väliin" ja sääri asettuu luontaisesti pystysuoraan. Jännitykset lantiossa pitävät huolen siitä, että kyykystä myös tullaan luontevasti ylös, jos kropan takaosan voima riittää. Jokainen voi kokeilla siinä lantion liikkuvuutta ja jalkaterien asentoa: 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden vai lähes suoraan eteen.

Pystykyykyn ja kapean asennon huono puoli on siinä, että lantio tuppaa työntymään (muillakin kuin minulla) taakse, ja sääri työntyy eteen. Rasittaa alaselkää tajuttomasti, jos tanko on vielä "kupin" yläpuolella niskakuopassa.

Minä teen pystykyykkyjä hakeakseni keskivartaloon jämäkkyyttä, mutta maksimi- ja boksitreenit vedetään leveällä asennolla, ilman vyötä ja trikoita. Polvisiteet mukaan vasta 85-90 prosentissa maksimista.

Kyykätkää millä haluatte. Minä teen näin ja vaihdan vasta sitten, jos kyykkylukema lakkaa etenemästä kakkosesta kohti kolmosta.

Back
Ylös Bottom