Kyykky ja prässipainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Kuinka suuria painoja käytätte jalkaprässissä kyykkypainoihin verrattuna.

Kyykyssä käytän nyt 70 kg (olen siis aika aloittelija)

Salillani on sellainen jalkaprässi, jossa kelkka liikkuu vaakasuunnassa ja painoa saa maksimissaan 100 kg, jota myös käytän. Se tuntuu melko helpolta jopa aloittelijalle.

Tapanani onkin ensin tehdä muutama sarja prässiä "lämmittelyksi" ja sen jälkeen kyykkyä.

Kyykky 110kg (puolikyykky, ei alas asti. Selkä kettuilee heti jos alas asti menee. Viimeksi viime viikolla kokeiltu. 60kg, kolme toistoa ja auts. Tekniikan puutetta ainakin osaksi luulen ma). Meilläkin "pelleprässi" eli tuoli liikkuu snadisti yliviistoon. Maksimi 225 jota käytän.

Teen ensin tuon kyykyn tyyliin "varmasti jaksaa" (4x10) jonka jälkeen menen ja otan loput mehut pois prässissä (3x10). Kyykky ei tunnu vielä omalta ja varon kai tuota selkääkin niin ei uskalla täysillä vetää..

Äkkiä laskien käytän prässissä noin 2,5 kertaista painoa kyykkypainoon verrattuna. kyse siis max. painoista.

Prässejä on kyllä monenlaisia, vaikka laittaa samat painot niin eri prässeissä vastus voi muuttua huomattavasti.

Originally posted by Hemppa
Prässejä on kyllä monenlaisia, vaikka laittaa samat painot niin eri prässeissä vastus voi muuttua huomattavasti.
Näin on. 20 kiloa päihin normaalissa 50 kilon prässikelkassa ei paina mitään, mutta kun tuo 20 kiloa laitetaan Mayorsin HC-prässiin, jonka kelkka painaa yksistään 280 kg, niin alkaa jalkoja väsyttää. :)

ps. joo, on siellä Mayorsilla myös normaali Teletappi-prässi... :)

Todellakin täysin turhaa verrata prässipainoja toisiinsa tai muihin liikkeisiin. Se kun ei onnistu.