kyykky ja lauta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, että mulla nousee kantapäät auttamattomasti ylös ku kyykkää tarpeeksi alas. Onko jalat vaan niin tönköt, että pitäis venytellä vaa helvetisti vai onko tekniikka jotenkin muuten perseellään? Käyttääks moni muu tota lautaa tuol alla ja nyt en tarkota millää hirveillä painoilla vaan aina kyykätessä. Ja searchilla katoin niin, joku mainitsi, että se rikkoo polvet?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lauta alle vaan, mun nilkat oli joskus silloin kun aloittelin niin jäykät että olis varmaan saanu heittää kakkosnelosen alle. Mutta kyllä ne siitä ainakin vähän notkistuu kun venyttelee ja kyykkäilee. Jos ei tunnu onnistuvan normikyykkäily, niin suosittelen hack-kyykkyä, jalkaprässiä ja askelkyykkyä.

Nightkin sanoi:
Lauta alle vaan, mun nilkat oli joskus silloin kun aloittelin niin jäykät että olis varmaan saanu heittää kakkosnelosen alle. Mutta kyllä ne siitä ainakin vähän notkistuu kun venyttelee ja kyykkäilee. Jos ei tunnu onnistuvan normikyykkäily, niin suosittelen hack-kyykkyä, jalkaprässiä ja askelkyykkyä.

Ei se niistä nilkoista ota kiinni. Pitäisi pystyä kyykkäämään laskettelumonot jalassa. Tekniikka kuntoon, persettä taakse ja polvee sivulle.

Force sanoi:
Persettä taakse vaan reilusti. Yritä kyykätä taakse, ei alas.
Meinaatko bodykyykkyynkin tätä ohjetta, vai pelkästään voimanostokyykkyyn?

jüzz:
Käytä vaan lankkua jos se tuntuu helpottavan kyykkäämistä. Toisena vaihtoehtona on hankkia kunnon nostokengät, joissa kantapää on jo valmiiksi korkeammalla.

En oo ikinä nähnyt kovien kyykkääjien käyttävän korkokenkiä(painonnostokenkiä).esim Turtiainen.
Muutenkin tollaisten irtolautojen laitto arveluttaa,voi vaikka liukua alta pois.
Jos ei kyykky onnistu ilman, sitten voi harkita vaikka muita liikkeitä tilalle.
Kaikki jotka oon nähnyt kyykkäävän laudalla tekee vajaita kyykkyjä.
Huh tuli kyllä hirveitä yleistyksiä mutta menköön...

kimmo2543 sanoi:
En oo ikinä nähnyt kovien kyykkääjien käyttävän korkokenkiä(painonnostokenkiä).esim Turtiainen.
Muutenkin tollaisten irtolautojen laitto arveluttaa,voi vaikka liukua alta pois.
No eipä ne Anonkaan kyykyt kovin syviltä näytä.

Jüzz:
Kun puhutaan bodikyykystä, niin taakse istumiset, laskettelumonot ja säären pystyssä pitämiset voi unohtaa. Menet vaan kyykkyyn selkä suorana. Lasket sen perseen niin alas, että lattiaan jää pakaroiden jäljet. Polvet saa ja pitää mennä eteenpäin, kun puhutaan raw-nostamisesta. Varustepelleily on sitten erikseen.

Venyttelyä nilkoille ja alakropan lihaksille.

Force sanoi:
Ei se niistä nilkoista ota kiinni. Pitäisi pystyä kyykkäämään laskettelumonot jalassa. Tekniikka kuntoon, persettä taakse ja polvee sivulle.

Kun puhutaan bodikyykystä, tällä logiikalla selkä kääntyisi julmetusti eteen.

Tangonhan pitäisi siis joka tapauksessa liikkua suorassa linjassa ylhäältä alas. Nilkkojen taipuminen eteenpäin vie myös polvia eteenpäin, jolloin painopiste pysyy keskellä silloinkin, kun selkä on suorassa. Eli kyllä se venyvyys jaloissa vaikuttaa ja rutkasti.

Zone-sarja -42%
Juoppo sanoi:
Meinaatko bodykyykkyynkin tätä ohjetta, vai pelkästään voimanostokyykkyyn?

Bodikyykyn tekisin itse niin, että kyykkäisin kapealla asennolla ja en ihan pohjaan asti, ellen erityisesti haluaisi ruoskia persettä ruvelle. Yrittäisin silti kyykätä taakse, mutta kyllähän ne polvet tulevat väkisin eteen kapealla kyykätessä.

gnut sanoi:
No eipä ne Anonkaan kyykyt kovin syviltä näytä.
Pitää paikkansa,mutta ei ne mitään neiti kyykkyjäänkään ole. :worship:
Reisi on lattian suuntainen.Ano on kait kyykänny IPF:llä kuitenkin jotain 360kg luokkaa(kapealla jalka-asennolla).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kimmo2543 sanoi:
Täysin eri mieltä oikeastaan joka asiassa :D
Painnonnostokengät ovat olleet oivalliset, ja kyllä tollaset matot ym. on hyviä olla kengän alla jos tarvitsee. Mun mielestä!

Jos kyykystä puhutaan niin painonnostokengät ovat aivan älyttömän hyvät. Ja kyllä, olen harrastanut painonnostoa, että kokemusta on näistä kengistä. Nilkkani ovat kuitenkin niin jäykät pitkän jääkiekkoilutaustan vuoksi, että se kyykkyyn ottaminen tempauksessa ja työnnössä oli aina ongelmani. Valmentaja neuvoi aina käyttämään sitä lautaa tai ainakin p-nostokenkiä kyykkytreeneissäkin, jotta kyykyt eivät jäisi liikaa vajaiksi.
Miten laudan käyttö kantapäiden alla liittyy kyykyn syvyyteen? Siksihän se lauta siellä on, jotta pääsisi syvemmälle, koska nilkat ei muuten anna periksi. Jos jonkun kyykkytekniikka on päin v****a, niin ei se sen laudan syytä ole. Ilman lautaa toki parempi, mutta jos ei nilkat taivu, niin pakko soveltaa. Varsinkin aloittelijoille tulee helposti pahoja tekniikkavirheitä ja sitä kautta loukkaantumisia jos kyykkäillään nilkkojen vuoksi etukenossa.

Force sanoi:
IPF:ssä melkeinpä kaikki käyttävät painonnostokenkiä.
Omistan myös vanhat kunnon puolalaiset painonnostokengät.Niistä on vaan
pohja tasoitettu.Selittäkää ny joku miten tämä lauta auttaa nostaan kyykyssä?
Tanko pitää liikkua keskellä jalkapohjaa,jos koitan lankulla sehän on sama kuin alamäkeen kyykkäis?Täytyy varmaan hauistakin alkaa tehdä alamäkeen ja pari kakkosnelosta jalan alle?Eli mitä hyötyä on lankusta?

Force sanoi:
Kapealla jalka-asennolla kyykätessä pääsee huomattavasti helpommin syvyyteen kun on korkoa kannan alla.
Ei oo koskaan syvyys ollu ongelma vaan se ylösnousu. ;)
Tarkoittaako tuo,että nostomatka lyhenee?Mielestäni korko vaikuttaa vain
siihen, että nilkka on suorempana ala-asennossa.Polvet kuormittuu myös huomattavasti enemmän näissä alamäki-kyykyissä.:(
Vieläkään ei ole selvyyttä asiaan esim.onko selkä paremmassa asennossa?

Se lauta lisää rasitusta patellajänteelle, jos nyt muistelen oikein.

Kannattaa hankkia liikkuvuutta niihin nilkkoihin. Eli sellaisella sopivalla painolla niin alas, kun alkaa kantapäissä tuntua nostetta ja ylös. Pikku hiljaa alemmas ja alemmas. Ei mene kovin montaa treenikertaa, kun päästään jo ihan alas ilman mitään lautoja.

kimmo2543 sanoi:
Vieläkään ei ole selvyyttä asiaan esim.onko selkä paremmassa asennossa?

Jos liikkuvuudesta ottaa kiinni, niin korko kannan alla auttaa pitämään selän kaarella. Jos pääsee ilman korkoa syvyyteen tekniikan hajoamatta, niin eihän sillä sitten mitään tee. Itsellä alaselkä pyöristyy pahasti pohjassa ilman painonnostokenkiä kyykätessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom