Kysynpä viisaammilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja otus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin kysyä viisaammilta, että kumpi olisi parempi:se, että käydään koko kroppa läpi jokaisella harjoituskerralla, vai se, että harjoitellaan jaetulla ohjelmalla? :nolo: Kun olen nähnyt molempia mainostettavan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toisella toimii toinen ja toisella taas toinen. Ei ole olemassa sitä yhtä ja oikeaa treenitapaa. Kannattaa kokeilla kaikkea ja suosia sitten sitä mistä eniten pitää / millä saa parhaiten kehitystä.

Itse olen kylläkin tehnyt aina jaetulla ohjelmalla ja tähän asti kun on hyvin toiminut niin en ole vaihtanut. Jossain vaiheessa ajattelin kokeilla jotain muuta, mutta turha tässä vaiheessa on lypsävää lehmää tappaa....

Edit: niin ja ennen kuin kukaan ehtii tuosta lypsävästä sanoa jotain fiksua, niin tarkoitin siis lehmää joka antaa maitoa, en lehmää joka lypsää itsensä tai toisia lehmiä. :jahas:

Tehokkuudesta en ole varma, mutta mun mielestä jollain jaolla treenaaminen on huomattavasti paljon hauskempaa, kuin että jos joka treeni on samanlainen

Aloittelija voi tietysti treenata koko kropan kerralla ihan perusliikkeillä läpi, mutta hieman pidemmälle päästyään kannattaa jakaa lihasryhmät osiin ja ottaa samalla myös apuliikkeitä mukaan treeniin.
Pidemmälle treenanneen kannattaa jo ihan palautumisen takia jakaa lihasryhmät osiin. :)

onion sanoi:
Pidemmälle treenanneen kannattaa jo ihan palautumisen takia jakaa lihasryhmät osiin. :)
Se, että reenaa koko kropan kerralla ei tarkoita että työsarjoja tulisi viikossa enemmän kuin jaetussa ohjelmassa (yhteensä tai per lihasryhmä). Eli volyymi on sama.

Juoppo sanoi:
Se, että reenaa koko kropan kerralla ei tarkoita että työsarjoja tulisi viikossa enemmän kuin jaetussa ohjelmassa (yhteensä tai per lihasryhmä). Eli volyymi on sama.
Lähinnä tarkoitin noiden erikoiliikkeiden mukaan ottoa. Kyllä mun mielestä silloin tiettyä lihasryhmää rasitetaan enemmän, kuin pelkillä perusliikkeillä joita suosittelin vasta-alkajalle. :)

Itse en ainakaan jaksaisi tehdä koko kroppaa kerralla, vaikka näin joskus alussa tein ja alkoi mennä miltei kolme tuntia sielä salilla :wall: Lyhyt intensiivinen harjoitus yleensä on todettu hyväksi, mutta kun edelleen ollaan niitä yksilöitä niin ei se aina päde. Kaverini treenaa aina koko kropan kerralla läpi tosin hieman usein(2-4krt/vko), mutta silti kohtuullisia tuloksia on saanut aikaan. Sanoisin että kokeile vähän miltä tuntuu, mutta pitää mielessä että ei sielä tuntikausia kannata olla.

Ensimmäinen ohjelmani oli yksijakoinen.
Se sisälsi pelkkiä perusliikkeitä (6 kpl). Aikaa meni keskimäärin 1h 40min.

Kokeile vaikka parin viikon ajan miltä tuntuu. Jos ei tunnu jaksavan niin koita monijakoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ma oon aina miettinyt tallasia hommia siten, etta kun joku liike, treenimetodi tms on askarruttanut niin etta mahtaakohan moni kehonrakentaja tehda talla tavalla liikkeen tai treenata talla metodilla silla heidan kuvittelisi tekevan kaiken ideaalisella tavalla.

Eli siis tassa kohtaa mietin, etta moniko kovemman luokan kehonrakentaja treenaa kroppansa 3 kertaa viikossa? :rolleyes:

Kyllä toi jaettu ohjelma on paljon järkevämpi mun mielestä on.. Ensinnäkin siinä menis aina niin kauheesti aikaa ku koko kroppaa reenaa ja loppussa on niin väsynytki ettei välttämättä oo paukkuja vetää viimesiä liikkeitä täydellä teholla, eikä välttämättä kaikki lihakset tule niin hyvin sitten reenattua....Mutta tää on vaan mun mielipide..

Pulla sanoi:
Eli siis tassa kohtaa mietin, etta moniko kovemman luokan kehonrakentaja treenaa kroppansa 3 kertaa viikossa?
Kuinka moni "kovemman luokan kehonrakentaja" reenaa natuna? Ainakin tuo HST on (kehittelijöidensä mukaan) viritelty nimenomaan natuille.

Voihan se olla että me lahjattomat vaan tarvitsemme erillaista ärsykettä kuin paremmilla lahjoilla varustetut. :(

Juoppo sanoi:
Kuinka moni "kovemman luokan kehonrakentaja" reenaa natuna? Ainakin tuo HST on (kehittelijöidensä mukaan) viritelty nimenomaan natuille.

Voihan se olla että me lahjattomat vaan tarvitsemme erillaista ärsykettä kuin paremmilla lahjoilla varustetut. :(

No voidanhan tasta ottaa esimerkkeja vaikka tuolta kuvaosiolta. Kovakuntosia natuja loytyy vaikka kuinka monta, esim nyt vaikka Hulkki, Weeboomi, Tappara ja moni muu.

Tohon roinaamiseen on mun paha ottaa kantaa kun en aiheesta kovin tarkkaan tieda mutta se nyt on ainakin aivan varma, etta ei sita pelkalla piikilla kasva. Treeni, lepo ja safka pitaa olla aivan samalla tavalla kohdallaan kuin natullakin.

Jotenkin vaikea uskoa, etta roinan avulla treenatessa arsykkeen tarvitsisi olla mitenkaan erityisesti erilainen. Lihaskasvu ja palautuminen sen sijaan kylla nopenevat ja nainollen luulisi, etta juuri roinaajat kayttaisivat tata HST treenimetodia jos se olisi toimiva kun kerran lihakset sallisivat 3 HC-treenia viikossa.

Pulla sanoi:
No voidanhan tasta ottaa esimerkkeja vaikka tuolta kuvaosiolta. Kovakuntosia natuja loytyy vaikka kuinka monta, esim nyt vaikka Hulkki, Weeboomi, Tappara ja moni muu.

Tohon roinaamiseen on mun paha ottaa kantaa kun en aiheesta kovin tarkkaan tieda mutta se nyt on ainakin aivan varma, etta ei sita pelkalla piikilla kasva. Treeni, lepo ja safka pitaa olla aivan samalla tavalla kohdallaan kuin natullakin.

Jotenkin vaikea uskoa, etta roinan avulla treenatessa arsykkeen tarvitsisi olla mitenkaan erityisesti erilainen. Lihaskasvu ja palautuminen sen sijaan kylla nopenevat ja nainollen luulisi, etta juuri roinaajat kayttaisivat tata HST treenimetodia jos se olisi toimiva kun kerran lihakset sallisivat 3 HC-treenia viikossa.
Toi mun teksti oli kirjoitettu hiukan liian flamettaen, sorry siitä. Olen samaa mieltä mainitsemiesi henkilöiden kunnosta ja tasosta, en vaan ekan postisi perusteella saanut hahmotettua yleistä tasoa. (harrastaja, kisaava, suomen kärkeä, jne).

Kyllä kaikilla reenaajilla pitää ehdottomasti olla harjoittelun kaikki osa-alueet balanssissa, ainakin jos kehitystä aikoo merkittävästi saada. Nuo koko kroppa kerralla -tyyppiset (tai jako kahteen) ohjelmat tuntuvat pohjatuvan (IMO!) pääasiassa kahden eri kysymyksen ympärille:
1. Mikä on lihaskasvun kannalta optimaalisin väli kahden saman lihasryhmän reenin välillä (eli kuinka pitkään lihas kasvaa reenin jälkeen)?
2. Mikä on reenin hormonaalinen vaikutus lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä?

Veikkaan että kohta 1 on eri riippuen lisäravinnetaustasta, sekä kohta 2 kiinnostaa erityisesti vain natuja.

Tämä siis ehdottomasti ilman lähdeviitteitä, soveltaen sitä filosofiaa mitä matkan varrella on päähän tarttunut.

BTW, hst-reenit eivät lienee ole HC-reenejä yksittäisen lihasryhmän kannalta. 2-4 selkeästi kesken jätettyä sarjaa / lihasryhmä / reeni tms.

Juoppo sanoi:
BTW, hst-reenit eivät lienee ole HC-reenejä yksittäisen lihasryhmän kannalta. 2-4 selkeästi kesken jätettyä sarjaa / lihasryhmä / reeni tms.

Juu sen verran kylla tuosta HST:sta tiesin. Pointtina oli, etta roinalla palautuminen (ainakin kuulemani mukaan) on sen verran nopeampaa, etta SAATTAISI olla mahdollista heittaa 3 HC-kokokroppa-treenia viikossa.

-Edit-

Tuossa HST treenityylissa vaan ihmetyttaa se, etta todellakin sarjat jatetaan "kesken". Missaan vaiheessa ei siis paasta siihen yybertuskaan joka treenissa nimenomaan ainakin itseani motivoi :)

KäveleväRuumis sanoi:
Tuskin viisaampi olen, mutta itse pidän lihasryhmäjaosta.

Oon samaa mieltä. Hst:t sun muut on varmasti tehokkaita, mutta mun mielenkiinto ei riitä niitä tehdä. Mulle tuntuu sopivan nämä 4-5 jakoset ja kun kehitystä tulee niin mun mielestä se on se pääasia, eikä niinkään se että mikä on jaotus. Ja vielä kun on mielekästikin niin mikäs sen mukavampaa!!

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom