Kysymys treenistä ja ruokavaliosta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys.

Olen juuri vaihtanut ohjelmaa (aloittelija) ja treenaan tällaisella menetelmällä seuraavat 2kk-6kk tuloksista riippuen:

http://www.musclenet.fi/ohjelma19.php

Sovellan tuota tietysti itselleni, noudattamatta täysin orjallisesti. Keskiviikkona ja lauantaihin olen vieläpä laittanut 30 min juoksulenkin koska yritän pudottaa painoa, tai oikeastaan vähentää rasvaa (selässä ja kyljissä on löysyyttä) Pituuteni on 192cm ja painoa 96kg

Ruokavalioni on tällä hetkellä seuraava:

Aamupala

Proteiinijuoma Fast 80, sekoitettuna maitoon ja maustettu ruokalusikallisella kaakaojauhetta (Proteiinia 10g)

Lounas

Joko työpaikkaruokailu/ 0,2 l rasvatonta maitoa+1 viipale tummaaleipää ilman rasvaa 0,5dl kuivapainona tummaa riisiä+kananrinta/tonnikalaa/jauhelihaa noin 200g, pakastevihanneksia tms puolikas pussi

Välipala
1 purkki maitorahkaa+1 purkki ananasmurskaa

Päivällinen:
Sama kuin lounas, lihan laatua ehkä vaihdellen

TREENI, Treenin jälkeen proteiinidrinkki sekoitettuna veteen (20g proteiinia+5g kreatiinia)

Iltapala:
1 purkki tonnikalaa paloina vedessä, 1 purkki raejuustoa raejuusto korvataan välillä kolmella kananmunalla. tonnikalan sekaan 1rkl oliiviöljyä

Ennen nukkumaanmenoa:
Proteiinidrinkki, 2 kpl omega 3 kalaöljytabletteja+oliiviöljyä 1rkl

Normaalisti söisin kaikki ateriat kaksinkertaisena, mutta ongelmani on nopea painonnousu ja rasvan määrän nousu ja vaikea laihduttaminen.

Monet ovat sitä mieltä, että noihin kaikkiin 3 proteiinijuomaan pitäisi sekoittaa kreatiinia, mutta mietityttää, onko vahingoksi ottaa 15g kreattinia päivittäin. Kreattinia käytän 1kk on ja 1kk off. Vinkkejä? Muutoksia?

Terve,

Mä en oo asiantuntija tossa painonpudotuksessa ittellä ei oo hirveesti ollu se koskaan ongelma, mutta lihasmassan kasvattaminen ja painonpudottaminen yhtäaikaa tai yleensä samalla aikajaksolla on kyllä oma taiteenlajinsa.

Hirveesti en jaksanu tohon ohjelmaan perehtyä, mutta tosta ruokavaliosta pikasesti pistää omaan silmään toi aamupala. Ei ilmeisesti maistu? Protskua on hyvä vetää kunnolla, mutta ei mun mielestä olis pahitteeks joku kevyt puuro+banaani yhdistelmä. Syödä päivemmällä sitten vaikka vähemmän. Noi on toisaalta kyllä yksilöllisiäkin juttuja...

Kreatiinista sen verran, että se melkein kannattais vetään ennen reeniä. Sekotettuna vaikka teelusikalliseen dextroo, saattaa olla jo kyllä turhaa hifistelyä. Liiasta kreatiinista ei kai suurta haittaakaan oo, mutta ei oo kyllä mitään hyötyäkään. Toi 15g on ihan liikaa. Sulle varmaan joku 5-8g päivässä riittää enemmän kun hyvin. Jotkuthan vetää sen tankkauksen jakson alkuun, mutta monet vetää nykysin jatkuvasti ilman mitään tankkauksia.

Toinen juttu noista ruokailuista, vaikka näyttää pääosiltaa olevan kunnossa niin treeninjälkeinen ateria vois mun mielestä olla kyllä kunnon tasapainonen ateria, mutta kun näyttää toi reeni menevän sulla noin myöhään ja jos painoo yrität pudottaa niin ei tosiaan varmaan oo järkevää vetää hirveetä hiilaritankkausta ennen nukkumaan menoo. Tossa sä et vaan nyt vedä mitään hiilareita reenin jälkeen, joten ainakin palautusjuomaan niitä olis hyvä lisätä...

Niin ja noista aerobisista niin ne kannattaa vetää mahdollisuuksien mukaan aamulla ennen aamupalaa tai sitten vaikka kuntopyörällä reenin jälkeen. Suosittelisin ainakin kolmee kertaa viikossa. Jos välipäivinä lähdet päivällä 30min lenkille niin epäilen, että se kovin tehokkaasti rasvaa poltaa...mutta kuten sanottua viisaammat varmaan kommentoi ihmisten aikoihin tota paremmin.:kippis1:

joo

Joo, oon nyt tänään esim. ottanut aamulla proteiinidrinkin maidolla, 2 leipää ilman päällysteitä ja 1 banaani. Sitten tänään tuli sortuminen ostin 0,5l ED lightia työmatkalle ja 2 mars patukkaa:curs: jos ois ollu joku banaani matkassa, tuotakaan ei ois tapahtunut.

mä joudun treenaamaan tällä hetkellä vasta 20.00 illalla, mutta myöhemmin talvella pääsen salille jo neljän jälkeen.

Ainakin tuo perusrungon mukainen ruokavalio kuulostaa ja on tosi vähäinen. Tuolla ruokavaliolla saa todennäköisesti painonpudotuksen jumiin ja jos painoa jostain lähtee, niin se on lihasta. Enempi ruokaa kehiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom