Kysymys: Ruokavalio, Rasvanpoltto ja kiinteytyminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pegez
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä oon 17 vuotias, oon reenaillu painojen kans n. 1kk vasta ja jonkin näköistä pientä tulosta on havaittavissa,
Mutta oon alottanu paremman ruokavalion kuin ennen eli jättänyt mässäilyt sikseen.

Eli jotain päivittäisestä syönnistä:
- 1-2 Omenaa
- 1-2 Jougurttia
- Muutama lasi Novelle Omena kivennäisvettä
- Lounas, Broileria, Riisiä, munakasta tai muuta proteiini pitoista ruokaa.

Treenaamista / Urheilua päivittäin:
- Painoilla treenaamista 3-4 krt viikossa 30-60min riippuen raskaasta/kevyestä reenistä.
- Vatsalihaksia 3x siihe asti kun jaksaa
- Joko 2-4km lenkkeily tai umpihankihiihtoa 20-60min riippuen kelistä ja jaksamisesta.

Eli olen + 180cm pitkä jäpikkä, painoa 72-73kg aamupainona. Rasvaa on kertynyt mahan tienoille, ja jonkinlaiset "man boobsit" ovat muttei mitkään jättimäiset.

ELIKKÄ

Tarvitsisin apua, vinkkejä ruokavalioon, kuinka polttaa rasvaa nopeammin,paremmin,varmemmin?- ja miten pääsisin tavoitteeseeni eli pieni rasvaprosentti ja jonkinlaiset 6-packit sais näkyviin KEVÄÄSEEN/KESÄÄN MENNESSÄ!
Arvostaisin kaikkia jotka viihtisivät auttaa minua.. tulen päivittämään tätä ketjua joka viikko kehittymisestäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin ja nuo selventi jo muutamia tärkeitä asioita joita en tienny aikasemmin.
Mutta pääseekö tällä rantakuntoon kesään mennessä, mitä ootte mieltä?
Oon laskeskellu että syön päivittäin 1500-2500 kcal päivässä ja kulutan puolet.

Luin ja nuo selventi jo muutamia tärkeitä asioita joita en tienny aikasemmin.
Mutta pääseekö tällä rantakuntoon kesään mennessä, mitä ootte mieltä?
Oon laskeskellu että syön päivittäin 1500-2500 kcal päivässä ja kulutan puolet.
sanoisin että syö mielummin lähemmäs 3000, kuin 1500kcal. Ainakaan alle 2500kcal ei treenipäivinä ole mielestäni mitään syytä mennä. Aloittelevalla nuorella patti kasvaa todella nopeasti ensimmäisten kuukausien aikana, kunhan panostaa kunnolla riittävään ja oikeanlaiseen ravintoon. Lihasten kasvaessa se rasvaprosenttikin alenee ja tissitkin näyttää ihan erilaisilta kun saat vähän rintakehään ryhtiä. Alun nopeaa kehitysvaihetta on turha heittää hukkaan syömällä 1500kcal, joka ei riittäisi ikäisellesi tytöllekään.

Mitä tuohon kesäkuntoon tulee, niin sanotaan vaikka näin: Ammentamalla täältä foorumilta tietoa ja panostamalla 100% treeniin, ravintoon ja lepoon, olet 4kk päästä heinäkuun alussa hyvin tyytyväinen kehitykseesi.

sanoisin että syö mielummin lähemmäs 3000, kuin 1500kcal. Ainakaan alle 2500kcal ei treenipäivinä ole mielestäni mitään syytä mennä. Aloittelevalla nuorella patti kasvaa todella nopeasti ensimmäisten kuukausien aikana, kunhan panostaa kunnolla riittävään ja oikeanlaiseen ravintoon. Lihasten kasvaessa se rasvaprosenttikin alenee ja tissitkin näyttää ihan erilaisilta kun saat vähän rintakehään ryhtiä. Alun nopeaa kehitysvaihetta on turha heittää hukkaan syömällä 1500kcal, joka ei riittäisi ikäisellesi tytöllekään.

Mitä tuohon kesäkuntoon tulee, niin sanotaan vaikka näin: Ammentamalla täältä foorumilta tietoa ja panostamalla 100% treeniin, ravintoon ja lepoon, olet 4kk päästä heinäkuun alussa hyvin tyytyväinen kehitykseesi.

Juurikin näin. Ja voin sanoa, että se sixpack ei ole mikään avain onneen, nimittäin laihalla jätkällä sixpack näyttää yhtä makeelta kuin isot tissit läskillä naisella. Grrr...... -.-
Jos haluaa pelkän sixpackin näkyviin pitää rasvojen olla aivan himo alhaalla ja silloin näyttää kyllä todella siimalta jos ei ole yhtään lihasta. Eli vähän sitä kyykkyä kans kehiin ennen kuin mitään dieettejä kantsii miettiä ;)

"rantakuntoon" joo, mutta en ikinä ole ymmärtäny näitä kesäksi kondikseen hommia. eikö olisi paljon mukavampaa olla kuosissa vuoden ympäri?

kovaa reeniä, raskaita moninivel liikkeitä, hyvää ruokaa ja vähän aerobista nii hyvä tulee. tsemppiä reeneihin!

Maksimissaan -500kcal energiavaje päivää kohden joka tarkoittaa noin 0,3-0,5kg painoa pois viikkoa kohden. Jos syöt paljon alle kulutuksen niin suurin osa massasta lähtee lihaksesta, sillä aktiivinen lihasmassa kuluttaa enemmän energiaa kuin rasva. Tästä syystä keholle on edullisempaa tiputtaa paino lihaksista. Olen myös lukenut että kiinteytyessä kannattaisi syödä saman verran kuin kuluttaa, koska tällöin laihtuminen on niin sanotusti "hyvälaatuista" ja säilytettäisiin mahdollisimman paljon lihasmassaa. Sun kulutus on vähän reilut 1800 kcal päivää kohden ja painoindeksi 22 tuntumassa. Muistaakseni taisi olla näin vielä että jos painoindeksi on alle 25 nii ei sais päivässä jättää yli 500kcal energiavajetta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom